Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnistaako teidän miehet (tai veljet tms?) peruskukkia? Esim. ruusun?

Vierailija
23.07.2019 |

Erottaako teidän miehet ruusun ja tulppaanin ja osaako nimetä ne? Entä tunnistaako lupiinin ja maitohorsman ja osaako nimetä ne? Tai muut sellaiset yleiset "peruskukat" kuten vaikka auringonkukka ja päivänkakkara?
Kysyn, koska minulle selvisi aamulla, että korkeasti koulutettu, periaatteessa älykäs mieheni ei tunnista ihan tavallisia kukkia oikein. Hän ei esim. tunnista lupiinia.

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen harvinaisemmatkin kasvit ja niiden tieteelliset nimet. Kuuluu jo yleissivistykseen. Olen itse matemaattisen tieteenalan tohtori ja mies.

Tieteellisten nimien tunteminen ei kuulu missään määrin yleissivistykseen.

Vierailija
122/139 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mie sen auringonkukan tunnistan. Ruohikot täynnä niitä pihalla, sellasia keltasia pieniä. Samoin kissankellon. Niitä herneen mallisia missä karvoja.

Diplomi-Insinnööri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orvokki, päivänkakkara, kissankello, voikukka, leskenlehti, ruusu, lumipalloheisi, omenankukka, grebera, neilikka, tuomenkukka, pihlajankukka

Tuossa muutamia mitä tuntee

Vierailija
124/139 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni itse naureskeli, että on naimisissa puutarhurin kanssa, mutta ei tunne kasveja lainkaan. Se on se kiinnostuksen puute. 

Vierailija
125/139 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Perusyleistietoa. 

Vierailija
126/139 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistaa punaiset ruusut ja valkovuokot.

Kaikki muut on rikkaruohoja. On avuliaisuudessaan hävittänyt ainakin 6 monivuotista perennaani, kun tahtoi helpottaa elämääni. Skeli

Vierailija
127/139 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy joku vammainen tynnyrissä kasvanut olla, jos ei peruskukkia tunnista.  Yhtä lailla kuin tunnistavat männyn, kuusen, koivun ja muutaman muunkin, niin tunnistavat peruskukat. Tulevathan nämä normaalissa elämänkulussa esiin. 

Yhdellä pojalla on erityistuntemustakin, koska puolisonsa on kasvitieteilijä :)

Aikunen ihminen ja puhuu nuin. Normaalissa elämänkulussa tulis myös hyvät käytöstavat tutuksi. Taidat itse olla vammanen ja tynnyrissä kasvanut, kun et osaa asiallisesti ihmisten kanssa keskustella. Törkeää kielenkäyttöä tuntemattomille häpeä! Lapset ottavat aikuisista mallia. Käytöstavat ovat paljon tärkeämmät kuin kukkien tunnistaminen. Sinulta se taito puuttuu.

Vierailija
128/139 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulppaania olen laitellut pihassa. Ja tatteja.

Vierailija
129/139 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nää nyt opeteltiin peruskoulussa.

Vierailija
130/139 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskikoulun käynyt mieheni ei tunnista kukkia, vaikka kertoo keränneensä kasviston aikoinaan koulussa.  Myös juhlapyhät ovat täyttä hepreaa. Armeijan käyneenä ei tiedä edes itsenäisyyspäivää, milloin sitä vietetään, kirkollisten juhlien vietosta puhumattakaan. 

Vierailija
131/139 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulussa kerätään luonnonvaraisia kasveja, joissain koulussa riittää kun kuvaa ne. Ruusu ja tulppaani ei kuulu tunnistettaviin kasveihin.

Vierailija
132/139 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin  maisterina (luonnontiede) en erota kyllä rehuja toisistaan Perus rehut ja puulajit, mutta ihan turha kysyä koivujen, mäntyjen jne eroista.. tai puhumattakaan jostain rämeikön kasviljeista lillukoineen.. Nimet haiskahtaa tutulta ja joko ne on keltaisia ja valkoisia kukkia pääasiassa. 

Tiedän sen sijaan paljon muita asioita, jotka on mukana arjessa.. 

Vierailija
133/139 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tunnistaa suomalaiset luonnonvaraiset linnut?

Minä en, vaikka niitä koulussa opiskeltiin. Harakka, varis, kiuru, pääsky, västäräkki, punatulkku, talitiainen, käki, joutsen ja kurki ja muutama pöllö, ne tunnistan, mutta siihen ne jää. En myöskään harrasta lintubongausta.

Jotkut asiat ei vaan kiinnosta.

Vierailija
134/139 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnista luonnonkukkia, kukkapenkinkukkia, puita, pensaita, hyötykasveja ei juuri mitään. Toissakesänä veteli ruohonleikkurilla mun istutuksien ja kukkien yli..

Kävikö hänellä mielessä, miksi pihalla on kukkapenkki? Kuka osti pensaat, perennat  ym. ja istutti ne? Jos mies osti, niin miten hän osasi ostaa ne? Iski myyjälle käteen sun kirjoittaman ostoslistan?

Kuka ostaa joulukuusen? Muovisen tai jopa oikean?

Taidat ehkä hiukka liioitella.

Vierailija
135/139 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän insinööri? Kysyy kukat tunnistava mies.

DI mieheni tunnistaa kukat ilman mitään ongelmia 🧐

Vierailija
136/139 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin miehenä voin sanoa tunnistavani paljon luonnonkasveja ja myös puutarhakasveja. Lisäksi voin sanoa tykkääväni puutarhatöistä. 

Vierailija
137/139 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tunnistaa suomalaiset luonnonvaraiset linnut?

Minä en, vaikka niitä koulussa opiskeltiin. Harakka, varis, kiuru, pääsky, västäräkki, punatulkku, talitiainen, käki, joutsen ja kurki ja muutama pöllö, ne tunnistan, mutta siihen ne jää. En myöskään harrasta lintubongausta.

Jotkut asiat ei vaan kiinnosta.

Minä tunnistan linnut, muutkin eläimet ja melko paljon perhosia ja jonkun verran hyönteisiä

Vierailija
138/139 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon paremmin kuin minä. 

Vierailija
139/139 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnistan. En ole mikään tyhmä idiootti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi