Ruoka mitä et voi laittaa toista kertaa suuhusi, kerran maistettuasi?
Minulla falafel ja vuohenjuusto... meinas yrjö tulla molemmista, falafeliä en pystynyt edes nielemään kokonaan koska aloin kyökkimään. Piti sylkästä pois. Mitä ihme maustetta siinä on, kun voikin olla niin kammottavaa, luulin ihan tavalliseksi kasvispyötykäksi... ei toivoakaan.
Vieläkin puistattaa.
Mitään ton eksoottisempaa ole koskaan edes maistanut, enkä usko maistavanikaan, parempi vain minun pysyä tutuissa makumaailmoissa eikä rääkätä itseäni turhaan.
Kommentit (124)
Läskisoosi
Pastanttipuuro (kuin liisteriä)
Kesäkeitto (lämmin maito, yöh)
Talkkuna eli piapojauho (isäni suuri herkku)
Klimppisoppa
Ruskea kastike
Kanatäytteiset tuulihatut saivat oksennusreaktion. En ole kanaa missään muodossa sen jälkeen maistanut.
Lipeakala ja osterit. Muuten menee aivoja ja lampaan paita myoten kaikki. :)
Ranskalaiset joulumakkarat, jotka olivat koostumukseltaan niin löllöä kuin olisi pelkkää lämmintä sian ihraa syönyt, minkä lisäksi maistuivat kardemummalta tai joltain vastaavalta. Oli niin kuvottavaa, että meinasin oksentaa. Muutoin syön lähes kaikkea, niitäkin mistä en erityisemmin pidä.
Kouluaikojen ykkösinhokki italianpata. Pelkkä ajatuskin paprikamausteisessa liemessä marinoituneista löysistä kierremakaroneista saa vieläkin oksennusreaktion aikaan. Veripalttu ja selleri. Selleri pilaa minkä tahansa ruuan tai smoothien.
Nahkiaisia en pysty syömään. Maku on todella paha ja ulkonäkö vastenmielinen.
Ehdoton yäk: Mustekalasalaatti. Niin kauan ok, kunnes tuli se niljakas sitkeä kylmä mustekalanpala suuhun.
En pidä yleensäkään kalasta. Sushia en ole edes maistanut ja tuskin tulee maistettuakaan.
Vuohenjuusto.
Oliivit, homejuustot, sillit ja hillosipulit ainakin. Lapsena olin tosi nirso, mutta esim. suolakurkut menee jo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poronkäristys.
Sama juttu järkyttävää sitkeää purkkaa.
Väärin valmistettu. Pitää hauduttaa paistamisen jälkeen pari tuntia, niin ei varmasti ole sitkeää.
Pinaattiletut on herkkua, mutta pinaattikeittoa en aio enää toista kertaa ottaa jos on tarjolla. Samoin kasvissosekeitto.
Ainut joka ei mene alas on korianteri. Kaljaa en kykenisi juomaan.
Ja olen asunut puolet elamastani Aasiassa joten aika paljon eri juttuja tullu maistettua.
Koiranliha ei hirveän hyvää kun kokeillut parissa aasian maassa. Keitossa ok mutta erikseen vähän mautonta. Vaatii kunnon mausteet ainakin. Ehkä ainoa siedettävä oli labradorinnoutaja-burgeri.
Lihatuotteet. Aloin seuraamaan erilaisia eläinsuojeluyhdistyksiä + vegaani/kasvissyönti sivuja nuorempana Facebookissa ja nyt näen kaikki provokuvat mielessäni kun näen lihaa (varsinkin esim pihvit & muut prosessoidut). Luulen että en enää ikinä pysty syömään lihaa tai käsittelemään raakaa lihaa :(
Muuten olen aina syönyt ihan kaikkea, ja luulen että olen hieman ”kehittymättömämpi” kuin ihmiset jotka eivät siedä tiettyjä makuja/rakenteita ruuassa. Pystyn syömään ihan kaikkea. Vielä en ole 30-v iässä Saanut eteeni ruoka-ainetta josta ei pitäisi.
Kukkakaali