Ruoka mitä et voi laittaa toista kertaa suuhusi, kerran maistettuasi?
Minulla falafel ja vuohenjuusto... meinas yrjö tulla molemmista, falafeliä en pystynyt edes nielemään kokonaan koska aloin kyökkimään. Piti sylkästä pois. Mitä ihme maustetta siinä on, kun voikin olla niin kammottavaa, luulin ihan tavalliseksi kasvispyötykäksi... ei toivoakaan.
Vieläkin puistattaa.
Mitään ton eksoottisempaa ole koskaan edes maistanut, enkä usko maistavanikaan, parempi vain minun pysyä tutuissa makumaailmoissa eikä rääkätä itseäni turhaan.
Kommentit (124)
Olen syönyt simpukoita, hapansilakkaa, kieltä, joka muuten on herkullista, mutta erään suomalaisen makkarafirman kasvisgrillimakkarat noin kymmenen vuotta sitten olivat niin hirveitä, etten toista kertaa suuhuni laita. Voi olla, ettei niitä enää tehdäkään.
Savustettu ankerias. Ei oikein uponnut.
Purkkisilli.
Hyi vit tu sentään!
Kasvissyöjille suunnatut feikkilihat on ehdoton yök - mielummin syön papukasvispihvin tai falafelin. Feikkilihoissa on niin älytön raaka-ainelista eikä sitä ymmärrä eli aivan liian prosessoitua.
Kaikki maksa- ja veriruoat, jos niitä edes ruoaksi voi kutsua (ei voi).
Äitini tekemät, soijarouheella sekä sienillä jatketut lihapullat, joihin on laitettu raakaa sipulia ja pullia on haudottu paistamisen jälkeen levyn jälkilämmöllä vielä muutama tunti.
Ennakkoluuloisten ja ronkeleiden kokoontumisajot? Ainoat ruuat joita en enää maista, on suurin osa eineksiä. Oikea ruoka ja raaka-aineet on aina hyviä.
Gluteeniton leipä. Tai kerran siis sain pizzaan gluteenittoman leipäpohjan kun ulkomaalaistaustainen myyjä ei ymmärtänyt että halua tavallisen pizzan. Oli kuin pahvia söisi.
Ulkomailla tarjottiin kengurua. En tiedä oliko se jotenkin väärin valmistettu, mutta liha oli sellaista rustoista ja klimppistä etten saanut alas.
Gluteeniton hampurilainen ! Tilasin mäkkärissä kun lääkäri oli ehdottanut vatsavaivoihini gluteenitonta ruokavaliota ja hyi hitto, oli mauton ja semmoista jauhomössöä!
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla tarjottiin kengurua. En tiedä oliko se jotenkin väärin valmistettu, mutta liha oli sellaista rustoista ja klimppistä etten saanut alas.
Väärin valmistettu. Ei kengurun liha eroa muista lihoista.
Olen syönyt hirveä, joka oli sitkeää ja kuivaa, vaikea oli syödä ja leikata. Tämän takia en syönyt hirveä vuosiin, kunnes sain hyvin tehtyä ja todella hyvää hirvipaistia.
Oma inhokki on kieli, oliivit ja korianteri. Ruoka on samantien pilalla kun sitä saippuaa lisätään annokseen.
Vierailija kirjoitti:
Soijamakkarat ym vege"lihat"...
Ja olen kasvissyöjä
Eggiet on minusta hyviä. Ja olen ihan sekasyöjä.
-Avokado
-Parsa
-Soijasuikaleet tms
.Homejuusto
-Vuohenjuusto
-Katkaravut, ihan vahingossa maistoin kun niitä oli tungettu ennen Saarioisten tonnikalapizzaan, enkä ollut kaikkia huomannut ottaa pois.
Muuten en olisi edes maistanut niitä, näyttävät hyönteisiltä. Hrr.
Etiopialainen injera-leipä, tehty trendikkäistä teff-jauhoista. Maistuu happamalle oksennukselle.
Olen kasvissyöjä mutta siitä huolimatta jotkut vegaanituotteet/lihankorvikkeet. Etenkin sellaiset lihan makua jäljittelevät niljakkaat ja jäntevat tuotteet, kuten nyhtökaura, jotkut seitantuotteet , tietyt vegemakkarat.
Katkaravut
Mikä tahansa rustoinen hampaissa nitkuva liha
Raaka kala kaikissa muodoissaan, myös graavattuna
Anjovis
Silakkapihvi
Hyytelöt
JA ykkösinhokki: Varsiselleri
On myös paljon mitä en suostu edes maistamaan, mm.sillit, kielet, sisäelimet, poislukien maksa, nilviäiset ja äyriäiset ja muut planktonit.
Kasviksista one tähän asti mennyt kaikki muu, paitsi varsiselleri raakana haukattuna. Keitoissa kypsänä pieni määrä menee tosin mausteena, joten voikohan sitä edes tulle listalle laittaa. Hmm..
Osterit:(