Ruoka mitä et voi laittaa toista kertaa suuhusi, kerran maistettuasi?
Minulla falafel ja vuohenjuusto... meinas yrjö tulla molemmista, falafeliä en pystynyt edes nielemään kokonaan koska aloin kyökkimään. Piti sylkästä pois. Mitä ihme maustetta siinä on, kun voikin olla niin kammottavaa, luulin ihan tavalliseksi kasvispyötykäksi... ei toivoakaan.
Vieläkin puistattaa.
Mitään ton eksoottisempaa ole koskaan edes maistanut, enkä usko maistavanikaan, parempi vain minun pysyä tutuissa makumaailmoissa eikä rääkätä itseäni turhaan.
Kommentit (124)
Sieniruuat. Maksakastike. Punajuurikeitto. Äyriäiset, katkaravut. Silli. Janssonin kiusaus. Homejuustot.
hillosipuli, meinasin oksentaa. suolattu silakka meni alas mutta vaivalloisesti, sen vuoksi sillikin listalla, sushi muuten hyvä mutta oli riisissä aivaan helvetisti liikaa riisi jotain viiinietikkaa hyh. oikeestaan siis kaikki etikkainen tms paitsi suolakurkut. niitä popsin suoraa purkista... ei muuta, en ole kovin nirso.
punalihaton kun olen niin tietenkin poronliha, hirvenliha, naudanliha ja sianliha. niitä olen maistanut. maistamaan en edes koskaan tule esim pupun tai kengurun lihaa.
en myöskään koskaan aio maistaa ötököitä, siis nilviäisiä tms.
Mummoni tekemä sianlihakastike... hyi jessus.. Niin läskistä ja pahin oli kun läskistä sojotti vielä sian karvaa 🤢
Parsa
Ajattelin kokeilla kun sitä näkyy aina jokapuolella missä näkee ruokaa tehtävän. Myös nimi hämäsi, tykkään nääs parsakaalista, niin aattelin luonnollisesti myös parsan olevan ok, vaikka olikin kummallisen mallinen, ja olin nähnyt joskus unta, joissa nypin parsakaalin näköisiä naamakarvoja.
No, ei maistunut parsakaalilta ja koostumus oli ällöttävä. Tulipa kokeiltua.
Tykkäättekö oikeasti aivoista ? Kerroin suht alussa, että mun jugo isäpuoli syö niitä pirskottelemalla viinietikkaa, pippuria ja suolaa päälle. Ymmärsinköhän nyt tätäkään ketjua oikein. Tarjoaa vierailleenkin, jotka myös pitävät ihme herkkuna sitä harmaata mönjää.
Venäläinen suolattu läski raakana kuivattukala
Rucola on hirveintä koskaan, ihan liian voimakkaan makuista
Oliivit
Suolakurkku
Kapris
Sokeriliemessä säilötyt kirsikat ja mikä tahansa kirsikkaesanssi siis hyi v-! Tykkään vain oikeista kirsikoista
Homejuusto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poronkäristys.
Sama juttu järkyttävää sitkeää purkkaa.
Väärin valmistettu. Pitää hauduttaa paistamisen jälkeen pari tuntia, niin ei varmasti ole sitkeää.
Jep! Lähitilan porosta kiireettä tehty on jumalten ruokaa.
Odotan yhä EI MITÄÄN ELÄINPERÄISTÄ KOSKA VEGAANIUS KATSOKAA WTH JA COWSPIRACY MURHAAJAT -palopuhetta.
Tuore korianteri. Ei vaan pysty syömään. Muita inhokkejani (esim. vuohenjuusto) pystyn kyllä tarvittaessa syömään vaikka tiukkaa tekee ja maistuu pahalta, mutta korianteria en pysty syömään yhtään.
Minä en saa syötyä sieniä enkä silliä enkä pysty juomaan maitoa. Maito on jotain niin kuvottavaa! Piimä menee ja hapanmaitotuotteet.
Aasian reissuilla koiraa on tullut syötyä monessa muodossa. Minusta se on itseasiassa hyvää. Pari kertaa päässyt ihan alusta alkaen valmistamaan ja mielestäni ei sen kummempaa, kuin vaikka sian teurastaminen.
Käärmettä en sitä vastoin suostu suuhuni laittamaan.
En ole maistellut eksoottisia "herkkuja" tyyliin apinan silmämunat tai pässin kivekset, joten vastaan tylsästi että homejuusto ja vuohenjuusto. Ei pysty, ei kykene. Siedättäytyminenkään ei onnistu näiden kahden kohdalla.
Mulla pistänyt silmään kuinka moni täällä maininnut hillosipulin ja oliivin. Ne on oikein mun lemppareita ja syön niitä suoraan purkista kun niin hyviä 😋
Vuohenjuustoruoat, esim. pastakastike, jossa on vuohenjuustoa.
Kesäkeittoa (kasviksia maitoliemessä) meillä syötiin silloin tällöin kotona, kun olin lapsi, ja sitä en ole koskaan aikuisena eli vapaaehtoisesti syönyt.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Maito
Vuohenjuusto
Naudan- ja sianliha
Boysenmarja
Tofu, piimä, kiinalainen, kebab. Nämä tulee ekana mieleen, mitä en halua syödä ikinä enää.
En pidä ruusukaalista, hillosipuleista tai aurinkokuivatuista tomaateista. Niitä kyllä kykenen pieniä määriä syömään. Ainoa, mitä en enää koskaan halua suuhuni, on hapansilakka! Pelkkä muisto aiheuttaa yökkimisreaktion. Tiesittekö muuten, että korianterin maistaminen saippuana riippuu geeneistä? Sen makuun toiset pystyy totuttelemaan, saippuaisuus häviää ajan kanssa. Mä oon kyllä rakastanut korianteria alusta asti.
Herkkusienimuhennos. Yyy.. yyö... yyyööööhrl.
Ei pysty nielemään.
Oon katonut suomalaisten ja ulkomaalaisten vloggaajien vegaaniruokavideota. Safkat näyttää videolla helpolta ja hyviltä, mutta kun itse tekee niin harvoin saan mitään hyvää makuelämystä aikaiseksi. Onko vegaaneilla muuttunut makuaistit vai mistä voisi johtua? Koen olevani ihan hyvä kokkaaja normaalin ruuan suhteen. Lihaa en ole juurikaan syönyt enää vuosiin, joten aika kasvispainoitteista ruokaa on tullut syötyä.