Nyt mennään lujaa vauhtia suhteessa. Skeptisenä ihmisenä olen hämilläni. Mitä mieltä?
Pelkään, että minun käy huonosti ja että juttu onkin vedätystä mutta toisaalta mies osaa olla hyvin vakuuttava. Hän sanoo olevansa minulle aina rehellinen ja voin kysyä mitä vain.
On fiksu, vaativassa työssä, taloudellinen tilanne on erittäin hyvä. Hän on myös todella hyvännäköinen ja pitää kunnostaan huolta, hänellä on paljon ystäviä ja vaikuttaa aidosti lojaalilta ihmiseltä.
Kaikinpuolin loistava kumppani ja naisia olisi jonoksi asti.
Ekasta tapaamisesta lähtien ollaan oltu tiiviisti yhteydessä, hänestä kuuluu jatkuvasti ja keksii yhteisiä suunnitelmia ja myös toteuttaa ne. Olemme jo tehneet kaikenlaista vaikka vasta hetken olemme tunteneet.
Olen myöskin tavannut hänen kavereitaan ja hän on myös monille minusta kertonut.
Haluaa jo minut kokonaan, puhuu häistä ja talosta jne. On todellakin piirittänyt minut kunnolla ja haluaa pitää minusta huolta. Alkuun ajattelin vain näiden olevan turhia höpinöitä, jotta pinnallinen suhde jatkuisi mutta mies on tosissaan. Vakuuttelee olevansa rehellinen ja olevansa yhden naisen mies, hänellä on ollut muutenkin vain muutama suhde, jotka molemmat johtivat pitkään avioliittoon.
Hmm..
Tämä on oikeasti ihan hullua mutta nautin tilanteesta. Tuntuu hyvälle mutta pelottaa olenko nyt ryhtynyt johonkin jossa satutan pahasti itseni vaikka toisaalta en tiedä sitä muuta kun ottamalla selvää ja ajan kuluessa.
Koskaan ei kukaan mies ole rakastunut minuun näin täysillä, tilanne on ihan uusi.
Tiedän, että järki pitäisi pitää päässä ja tunnustella tilannetta rauhassa ja hän itsekin tätä ehdottaa toisinaan. Tilanteessa on vielä paljonkin tiettyjä vaikeuksia mutta jostain syystä minä nyt olen tuonut elämään iloa ja haluaa olla yhdessä.
Mielestäni en ole itse mitenkään ihmeellinen kuitenkaan ja olen vain nyt mennyt virran mukana jossa en pysykään ehkä perässä.
Kommentit (303)
"Kehuu itseään paljon. Haluaa pitää minusta huolen ja hän tahtoo vain minut. Muuta ei tarvitse ja hän tarjoo kaiken mitä tarvitsen. Kunhan saa vain minut. Yhteisen ihanan tulevaisuuden minunlaiseni ihanan ihmisen kanssa. Rakastaa minua.
Kuulemma sillä ole väliä kauan olemme tunteneet, hän vain hullaantui.
Voi apuaaaa...
Mihin paskaa sitä itsensä onkin ehkä tunkenut.
Mutta puhuin tästä tunteestani miehelle ja hän pahoitteli sekä ymmärsi ahdistukseni, että menemme liian lujaa nyt. Kuitenkin itse tulin katumapäälle kun olen jo ihan sekaisin koko kuviosta. Mies vähän pahoitti mielensä mutta oli kuitenkin iloinen kun en lopettanut suhdetta ja lupasi kahta kovemmin melkein kuun taivaalta.
Kuulemma koskaan ei ole naisilleen pahaa tehnyt ja voin häneen luottaa, hänelle voin puhua aina kaikesta jne.
Mutta on kyllä ylpeä mies, ei pidä yksinäisyydestä ja hänet on suhteissa jätetty. On laittanut itsensä uhrin asemaan eroissa mutta toisaalta myös kehunut exiään.
Minussa itsessäni huutaa kyllä kaksi puolta. Haluan nähdä tämän homman mutta toisaalta luulen, että tässä voi sattua ja kovaa. Aina rakastuminen on riski. Tämä mies kuitenkin haluaa nyt minut ja sanoo, että olen vapaa kyllä lähtemään jos haluan mutta hän odottaa. Voisi oikeasti melkein samantien muuttaa kanssani yhteen. Ikävöi kuin hullu jne..."
Kaikki tuo, mitä kirjoitat, suorastaan huutaa vaaraa. Etenkin kursivoimani kohta. Ihmisellä ei ole tarvetta sanoa tuollaista, ellei hän itsekin tiedä tehneensä jotain. Ja se, mitä kaikki huutaa on, että hän haluaa nimenomaan sitouttaa sinut varallisuudellaan. Hänelle ei tule pieneen mieleenkään, että saattaisit haluta muuta kuin hänet ja hänen varallisuutensa; että haluaisitkin ehkä lähteä vapaaehtoiseksi suojelemaan sademetsiä tai tekemään vapaaehtoistyötä vanhainkodeissa. HÄN tietää, mitä sinä haluat ja mikä sinulle on parasta. Ja hän osaa vedellä naruista ja saada SINUT pyytelemään anteeksi.
Jos haluat katsoa tämän kortin, niin ensinnäkin säilytä oma itsenäisyytesi ja identiteettisi. Tutustuta hänet ystäviisi, vietä aikaa hänen kanssaan niin, että ystäväsi ovat mukana. Kerro ystävillesi teistä. Jos on jotain, mikä tuntuu liian nololta kertoa heille, se on hälytysmerkki. Kehtaatko kertoa ystävillesi noista miehen puheista vai hävettääkö ajatuskin? Ilmaise miehelle, että haluat edetä hitaasti. Kerro hänelle, että sinulla on tulevaisuudelle myös omia suunnitelmia; haluat ehkä matkustella, panostaa uraan/opintoihin, tehdä sitä vapaaehtoistyötä, kehittyä jossain harrastuksessa... jotain, mihin hän ei liity.
Älä sitoudu, älä kihlaudu, älä muuta yhteen ja huolehdi ehkäisystä.
Tuota edellä mainittua kirjaa suosittelen itsekin.
Omasta puolestani voin sanoa että intuitioni on ollut 100% kerroista oikeassa. Kun olen lähtenyt järkeilemään niin 100% kerroista olen ollut väärässä. Intuitio on sinun vaistosi joka on kouluttaututunut kertomaan vaarasta. Järki taas on jotain sellaista minkä kanssa hahmotamme maailmaa jonka näemme. Valitettavasti järkeily myös kaunistaa asioita, neuvottelee ja on muiden manipulaatiolle altis eikä oikeastaan lainkaan järkevä. Intuitio on tuonut vuosituhansien läpi geenisi tähän päivään silloinkin kun järki olisi johtanut surman suuhun. Jos kaikki olisi ok. tätä ketjua ei olisi tässä. Kyllä maailmassa miehiä piisaa ja jos on vähäinenkin mahdollisuus sille että toinen saattaa olla narsisti, niin en ikinä itse sitä riskiä ottaisi. Parempi menettää mies vaikka ennakkoluuloille kuin loppuelämän helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena kommentoin, että olen tyttäriäni kehoittanut lukemaan tuon Kaikki anteeksi - kirjan. Olikohan Laura Manninen kirjoittaja. Itse otin randomisti palautettujen hyllystä kirjastossa ja totesin luettuani, ettei olisi huono asia jos seurusteluikään tulleet lukisivat sen. Mitä voi olla kääntöpuolella ja ettei kaikki todellakaan ole aina sitä miltä näyttää.
Laura Manninen On kyllä ao teoksen tekijä . - Varmistin asian (esim täältä: https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005561203.html - asia selviää linkin takaa; pahoittelen, ettei juttua pääse lukemaan pidemmälle.
Jäi vaivaamaan, että muistinko sen oikein, kun edellä kyselin aluksi itsekin tekijää ja sitten uskoin muistavani (molemmista tietysti sain negaa, kun menin tänne kirjoittamaan)
- Ties vaikka teoksesta olisi apua myös meille (kuten minulle) joka olen nyt toisaalla enempi sivusta katsoja kuin liemessä. - Vaikka sanotaankin, etä kahden kauppa kolmannen korvapuusti - - - Mutta myöhemmin saatetaan myös sanoa, miksei kukaan tehny mitään, vaikka saatoi mahd. nähdä ja huomata. ettei kaikki ole (mahd.) kunnossa. Itse toivon, että hätäilen suotta ja olen oikeasi vain salaa hieman musasukkainen ja kaikki päätyy lopulta onnellisesti ja hyvin.
Kiitos paljon vastauksista.
Kerron vielä myöhemmin illalla lisää peloista sekä käytöksestä jotka alkavat oikeasti jo vaivaamaan kun olen alkanut keräilemään paloja yhteen ja katson kokonaisuutta realistisesti sekä vaistojani kuunnellen.
Se on hyvä kuinka suoria vastauksia ja varoituksia saan. Sekoisin varmaan jo nyt jos yksin miettisin näitä asioita. :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos paljon vastauksista.
Kerron vielä myöhemmin illalla lisää peloista sekä käytöksestä jotka alkavat oikeasti jo vaivaamaan kun olen alkanut keräilemään paloja yhteen ja katson kokonaisuutta realistisesti sekä vaistojani kuunnellen.
Se on hyvä kuinka suoria vastauksia ja varoituksia saan. Sekoisin varmaan jo nyt jos yksin miettisin näitä asioita. :D
Ap
Ne ystävät! Puhu ystävillesi, tutustuta mies heihin. Kerro heille kuinka ihanaa on, kun on löytynyt mies, joka rakastaa ja on aina rehellinen eikä ole koskaan tehnyt pahaa naisille, ja haluaisi sitoutua sinuun heti ja hankkia kanssasi talon jne. Jos tuntuu, että et kehtaa, niin se puhuu omaa kieltään.
Minkä ikäisiä olette? Kaksi avioeroa ja lapsia molemmista liitoista?
Mielestäni jo tuo kertoo aika paljon....
Onko kukaan miehen tuttavista yrittänyt varoittaa sinua edes epäsuorasti?
Tiedätkö varmasti, että mies on hyvissä väleissä entisten vaimojensa kanssa vai oletko vain miehen puheiden varassa?
Jos sulla on netflix niin katsopa sellaista sarjaa/dokkaria kuin Dirty John. Kuulostaa tosi samalta.
Eihän tuossa isompaa vaaraa ole kun vaat et etene liian nopeasti ja et tee itseäsi riippuvaiseksi miehestä. Ei yhteistä kotia, talolainoja, ei avioliittoa, ei lapsia. Seurustelette/tapailette/teette pieniä matkoja, mutta omista kodeista käsin ainakin pari vuotta. Kyllä siinä ajassa alkaa näkymään jos jokin ei ole kunnossa tai miehen kiinnostus loppuukin kun ei saanut pikavoittoa.
Joskus herää tuntemus, ettei kaikki ole kohdallaan, vaikka päällisin puolin asiat ovat hyvin. Onko kyse intuitiivisesta tiedosta? Voiko päätöksenteossa luottaa intuitioon - tai pitääkö luottaa?
Mitä intuitio on - ja miten sitä voi havaita? Useimmat meistä ehdottavat kenties, että intuitio on vaistoa, aavistusta tai tunnetta. Tutkija etsii intuitiivisesta ajattelusta tietoa.
- Intuition kokemusta voisi kuvailla vaikkapa näin: tiedän, että tiedän, mutta en tiedä miten tiedän. Tietoisessa päättelyssä ihminen sen sijaan tietää ajattelevansa juuri tiettyä ajatusta.
- Ensinnäkin aletaan havainnoida, millä tavalla saan tai prosessoin tietoa. Tavallaan huomioidaan signaaleja. Eri ihmisille ne voivat olla erilaisia, joillekin voi tulla esimerkiksi kehontuntemuksia kuten kylmiä väreitä, joku tuntee ikään kuin "sydämessään", ettei asia täsmää tai ole oikein. Nämä ovat usein hankalasti sanallistettavia tuntemuksia, eivätkä välttämättä ole siis tunteita.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/02/05/tiedat-vaikka-et-tieda-tietava…
Särähtää korvaan tuo vakuuttelee olevansa rehellinen.
Olen saanut oman intuitioni kautta vastauksen kaikkiin elämäni tärkeisiin ja suuriin kysymyksiin. Oli sitten kyse asunnoista, aviopuolisosta, ammatinvalinnasta tai terveydestä.
Näin kertoo luovuuden ja intuition tutkija, taiteen tohtori Asta Raami, jolta on juuri ilmestynyt kirja Älykäs intuitio.
Seuraako hän noin tärkeissä päätöksissä satunnaisia aivoituksiaan? Ei. Kun Raami puhuu intuitiosta, hän tarkoittaa juuri ”älykästä intuitiota”.
”Älykäs intuitio on eri asia kuin mieleen pulpahtava toive, taikausko, mielihalu tai pelko. Älykäs intuitio tarkoittaa sitä, että ei sokeasti usko ei-tietoisen mielen antamia vihjeitä, vaan huomioi ja tutkiskelee niitä.”
Yleensä intuitiota pidetään tunnepohjaisena ajatteluna ja toimintana, joka vie herkästi kiville. Raami sanoo, että tutkimusten mukaan intuitio voi kuitenkin parhaimmillaan olla jopa rationaalista päättelyä parempi vaihtoehto. Intuitio auttaa nopeutta vaativassa päätöksenteossa, ongelmien ja ristiriitojen ratkaisemisessa sekä uuden visioimisessa.
https://seura.fi/hyvinvointi/mielenhuolto/luota-alykkaaseen-intuitioon/
Vierailija kirjoitti:
Särähtää korvaan tuo vakuuttelee olevansa rehellinen.
Niin minullakin.
Seitsemänkymppinen äitini on aina sanonut, että mikäli joku ihminen vakuuttelee rehellisyyttään ääneen, hän ei silloin ole rehellinen.
Oikeasti rehelliselle ihmiselle ei edes tule mieleen sanoa toiselle ääneen: "olen rehellinen", koska se on aidosti rehelliselle itsestäänselvä asia, jota ei tarvitse vakuutella.
Toisinaan vaikuttaa siltä kuin meillä olisi kuudes aisti, intuitio joka syttyy esimerkiksi silloin, kun olemme sellaisen ihmisen vaikutuspiirissä, joka saattaa satuttaa meitä jollain tavoin. Me usein jätämme tämän vaistonvaraisen tiedon ilman ansaitsemaansa huomiota, koska se ei varsinaisesti perustu järkeen.
Meidän intuitiomme ääni on hyvinkin hyödyllinen ja tärkeä kun me vaellamme maailman polkuja. Itse asiassa meidän aivoissamme on suunnaton määrä tietoa, josta me emme ole edes tietoisia.
Toisin sanoen, kun me tunnemme jotain, on sen taustalla jokin kokemukseemme vaikuttava syy. Meidän mielemme toimivat ilman, että ne kertoisivat meille suoraan mitä ovat tekemässä. Mieli lähettää meille viestejä selittämättä sen enempää. Todellisuus onkin, että vaikka maailmaa ei ole rakennettu navigoitavaksi pelkän vaiston varassa, niin meille voisi olla ihan hyväksi huomioida tuota intuitiota edes silloin tällöin.
Intuitio on sitä kirkkautta jonka sydän tuntee ja mieli sivuuttaa
Sanotaan, että meidän älymme on aina oikeassa, mutta vaistomme ei ole koskaan väärässä. Vaikka tämä ei olekaan yksiselitteisesti koko totuus, niin voimme väittää että meidän tietoinen mielemme saattaa toisinaan yliarvioida kykynsä ymmärtää ja kontrolloida kaikkea sitä mitä me teemme.
Kuten aiemmin mainittiin, saatamme kohdata elämässä jotain josta emme pidä, mutta emme osaa oikein selittää miksi näin tarkalleen ottaen on. Joten melkein automaattiseen tapaan me sivuutamme tuon informaation jota kuudes aistimme meille lähettää; me emme pysähdy ja tarkastele tilannetta tarkemmin.
Itse asiassa meiltä kestää ainoastaan noin kuusi sekuntia luoda mielikuva ihmisestä. Tämä melko mukautuva kyky pystyä nopeasti päättelemään onko tapaamamme ihminen jollain tapaa mahdollinen riski, joku joka voi aiheuttaa jonkinlaisen konfliktin, on hyvinkin tärkeä jotta voimme suojella koskemattomuuttamme ja loukkaamattomuuttamme. Tälläinen tilanne on esimerkkitapaus siitä, miten jokapäiväisissä tilanteissa tiedostamattamme luotamme vaistoomme.
Voidaan sanoa, että sydämellä on syynsä johdattavaan intuitioon, ja intuition ansiosta me pystymme suojelemaan itseämme monilta satuttavilta asioilta.
Mielenkiintoista kyllä, tutkimuksista löytyy tiettyä kaikupohjaa sille, että naisilla on itse asiassa korkeampi kyky erottaa ja tunnistaa muiden tunnetiloja nopeasti. Jostain syystä naiset huomaavat todennäköisemmin kuin miehet pieniä merkkejä, jotka kertovat onko joku rehellinen vai valehteleeko hän, tai josko pari on aidosti rakastunut.
Luota intuitioosi. Minä en luottanut ja yhteenmuuton/kihlojen/talon jälkeen alkoi todellinen luonne paljastua. Herrasmies ja enkeli ulospäin, perhehelvetti alkoi, kun kotiovi sulkeutui. Ei mittavaa fyysistä väkuvaltaa, mutta sitäkin pahempaa henkistäväkivaltaa. Onneksi ei ollu lapsia, mutta 4 vuotta vei elämästä ja lähdin nollapisteestä, rahat meni, mutta velkaa ei onneksi jäänyt. Myöhemmin löytyi oikeasti hyvä kumppani, josta intuitiokin oli hyvä.
Kyllä minulla alkoi jo aloituksesta hälytyskellot soimaan. Hyvä AP että sinuakin epäilyttää, kertoo että sinulla on tervettä skeptisyyttä. Moni olisi tuossa tilanteessa jo täysin myyty ilman järjen häivähdystäkään.
Älä sitouta itseäsi mihinkään. Älkää muuttako yhteen, menkö naimisiin, ottako MITÄÄN taloudellisia sitoumiksia yhdessä ja älä missään nimessä hankkiudu raskaaksi. Katsele tilannetta rauhassa ja älä anna miehen hoputtamisen vaikuttaa mihinkään.
Olen katsonut vierestä kun kaksi läheistä ystäväänsä päätyy tällaisen miehen kanssa suhteeseen. Siitä ei hyvä seuraa. Miehesi käytös suhteen alkuvaiheessa kuulostaa ihan oppikirja narsistilta, joten sietääkin olla varuillaan.
Minkä ikäisiä olette?