Susanna Koski sanoo että Suomessa on liian hyvät sosiaalietuudet, työntekoa ei arvosteta ja tekemätöntä työtä olisi vaikka kuinka paljon
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0010f618-9134-4edc-88aa-3fd93ca32…
"Kosken mukaan Suomessa ei arvosteta riittävästi työn tekemistä. Tämä näkyy hänestä verotuksen tasossa ja taloudellisissa kannusteissa, mutta myös asenteissa.
– Työntekoa elämäntapana ja riskin ottamista ei arvosteta riittävästi. Niihin pitäisi enemmän kannustaa, Koski katsoo.
Koskesta Suomen liian korkea sosiaaliturva suhteessa palkkatasoon johtaa siihen, että moni jää mieluummin kotiin töihin menemisen sijaan.
Harva on valmis joustamaan saavutetuista eduista jäykässä työmarkkinajärjestelmässä, Koski toteaa.
Syyskuussa 2016 Koski neuvoi nuoria työttömiä Ylen A-studiossa. ”Tekemätöntä työtä löytyy metsästä”, hän neuvoi. Tästäkin nousi kohu.
Vieläkö olet samaa mieltä?
– Kyllä olen edelleen samaa mieltä, että tekemätöntä työtä on maailma täynnä."
Täyttä asiaa! NIIN TÄYTTÄ ASIAA! Suomessa ON liian hyvät sosiaalietuudet ja sosiaaliturva ei ole ollenkaan riittävän vastikkeellista, kun ihmiset jäävät kotiin makamaan. Lisäksi tekemätöntä työtä todellakin ON vaikka kuinka paljon!
Nyt YLÖS sieltä sohvalta ja TÖIHIN!
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Jos työt ei kelpaa Susannalle niin mitäs jos lähtisi mukaan synnytystalkoisiin? Pyöräyttäisi vaikkapa 4-5 lasta. Pitäähän sitä jotain hyödyllistä maan eteen tehdä.
Älä s-tana edes leikilläsi ehdota, että hän lisääntyisi. Noita ei tarvita lisää.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Suski on harvinaisen suorasanainen ja oikeassa. Asiaahan tuo puhuu, että meidän keskiluokkaisten tai akateemisten selkänahasta revitään aivan järjettömiä sosiaaliturvia. Mikä kannuste enää on käydä töissä, kun tuilla saadaan sama ellei parempikin elintaso. Ja loppuviimeksi eläkkeetkin ovat takuueläkeläisellä samat kuin ikänsä pienipalkkaisissa töissä käyneellä. Mitä hemmettiä näitä lusmuja ja laiskottelijoita tässä yhteiskunnassa palvomaan?
Tarkistan vain: lusmulla ja laiskottelijalla tarkoitat varmaankin Suskia? Ei sille näytä työ maittavan niin kauan kuin sopeutumisraha juoksee.
Löytääköhän tämä yllättäen töitä kun sopeutumisraha loppuu?
Tekemätöntä työtä tosiaankin on paljon - ihan minunkin firmassani - mutta siitä työstä palkan maksavia on hyvin vaikea löytää.
Voisiko olla että ankara verotus pitää huolen siitä ettei ihmisillä pääsääntöisesti ole rahaa kuin ihan välttämättömään?
Pitäisiköhän tehdä jotain muutoksia?
T: yrittäjä
Joko on Koski mennyt tekemään sitä tekemätöntä työtä? Ja luopunut sopeutumiseläkkeestään?
Poliittinen uskottavuus murenee jos ei osaa elää niinkuin itse opettaa.
Susanna Koski vain nyt oppii kestämään ja käsittelemään sen eduskunnasta putoamisen aiheuttaman pettymyksen koska meillä kaikilla on rajotteita, ja menee töihin!
Vierailija kirjoitti:
Jos työt ei kelpaa Susannalle niin mitäs jos lähtisi mukaan synnytystalkoisiin? Pyöräyttäisi vaikkapa 4-5 lasta. Pitäähän sitä jotain hyödyllistä maan eteen tehdä.
Kenen kanssa? Oli monta vuotta Stadissa eikä ilmeisesti saanut edes Hjallista omakseen.
Kosken perä haisi baaritiskillä Jussin paikassa.
Siis mä oon tehnyt töitä! Sillä nyt ei oo väliä, onko instrumenttina toiminut kädet vai p*reikä, mut mä oon tehnyt töitä!
Nyt Suski joutaa itse menemään mustikkametsään hankkimaan elantoa, moinen yhteiskunnan elätti!