Susanna Koski sanoo että Suomessa on liian hyvät sosiaalietuudet, työntekoa ei arvosteta ja tekemätöntä työtä olisi vaikka kuinka paljon
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0010f618-9134-4edc-88aa-3fd93ca32…
"Kosken mukaan Suomessa ei arvosteta riittävästi työn tekemistä. Tämä näkyy hänestä verotuksen tasossa ja taloudellisissa kannusteissa, mutta myös asenteissa.
– Työntekoa elämäntapana ja riskin ottamista ei arvosteta riittävästi. Niihin pitäisi enemmän kannustaa, Koski katsoo.
Koskesta Suomen liian korkea sosiaaliturva suhteessa palkkatasoon johtaa siihen, että moni jää mieluummin kotiin töihin menemisen sijaan.
Harva on valmis joustamaan saavutetuista eduista jäykässä työmarkkinajärjestelmässä, Koski toteaa.
Syyskuussa 2016 Koski neuvoi nuoria työttömiä Ylen A-studiossa. ”Tekemätöntä työtä löytyy metsästä”, hän neuvoi. Tästäkin nousi kohu.
Vieläkö olet samaa mieltä?
– Kyllä olen edelleen samaa mieltä, että tekemätöntä työtä on maailma täynnä."
Täyttä asiaa! NIIN TÄYTTÄ ASIAA! Suomessa ON liian hyvät sosiaalietuudet ja sosiaaliturva ei ole ollenkaan riittävän vastikkeellista, kun ihmiset jäävät kotiin makamaan. Lisäksi tekemätöntä työtä todellakin ON vaikka kuinka paljon!
Nyt YLÖS sieltä sohvalta ja TÖIHIN!
Kommentit (110)
Mä en nyt oikein tiedä mitä tuo Susanna tarkoittaa, että metsissä on tekemätöntä työtä...
Olen tässä lomalla ollut paljonkin metsässä. Poiminut ja kerännyt isompia oksia polttopuiksi.. Marjoja alkaa juuri olemaan ja sieniä vähän ajan päästä.
Mitä tämmöinen kaupunkilaispuolituinen siellä vielä voisi tehdä, ettei vaan tule rikoneeksi mitään ja itseään?
Vierailija kirjoitti:
Hän tietenkin antaa itselleen aikaa ja harkitsee huolella. Hän on tottunut tärkeisiin töihin, hän on visionääri. Hän suunnittelee ja koordinoi, hän ei kuulu metsään.
Eipä kovin visionääri ollut kun ei kerran pystynyt uusimaan suojapestiään eduskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Heti lähtisin vaikka sinne mettään töihin, jos joku olis valmis mulle siitä palkkaa maksamaan. Edes kympin tunti, niin menisin mielelläni
Saahan siitä 9 euroa per päivä! Ei meillä ole varaa maksaa!
Saan työmarkkinatukea 650€/kk lapsikorotusten kanssa. Wuhuu miten paljon! Oikeesti mikä tahansa työ olisi mulle kannattavampaa. Voi kun olisin terve ja työkykyinen, nyt sentään kuntoutustukihakemus on menossa niin aktiivimalli ei leikkaa. Pienipalkkaisen miehen ja oman asunnon vuoksi mitään muita tukia ei tipu. Jos tämä on Kosken mielestä taloudellisesti kannattavaa niin on sekaisin päästään.
Sanojensa mukaan pyrkii seuraavissa vaaleissa pääsemään takaisin eduskuntaan. Nostaakohan tukia ja lomailee siihen asti odotellessaan? :D
Miksi Susanna ei ole metsässä töissä, tekemässä niitä tekemättömiä töitä? Miksi hän kehtaa nostaa sopeutumiseläkettä ja loisia yhteiskunnan tuilla? Ristiriitaisia ovat hänen puheensa.
Eiks toi sopeutumisraha ole ikään kuin hyväosaisten sossutuki?
Koska niiden kulurakenne on erilainen kuin muiden ihmisten.
Vierailija kirjoitti:
Sanojensa mukaan pyrkii seuraavissa vaaleissa pääsemään takaisin eduskuntaan. Nostaakohan tukia ja lomailee siihen asti odotellessaan? :D
Vissiin 2 vuotta vain saa jos 1 kausi takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon on tultava muutos! Miksi sopeutumistuki kansanedustajille ei ole elinikäinen!?
No, kansanedustajat voisivat ensin karsia omista eduistaan. Palkka 6000€ ja siihen päälle kaiken maailman oikeudet ajella taksilla, syödä edullisesti, asumistuki 1800€/kk ja vielä ruhtinaallinen työttömyysturva lopulta... Töitä tekevät moni hyvinkin alhaisella teholla, kukaan ei kontrolloi.
Varsinaisia toisten rahoilla elelijöitä.
Kertoisko joku tuolle ääliölle, että se on itsekin nyt työtön?
Tottahan tuo on. Suomessa menee hirvee määrä verorahoja ihmisten turhiin tukiin.
Vierailija kirjoitti:
No, kansanedustajat voisivat ensin karsia omista eduistaan. Palkka 6000€ ja siihen päälle kaiken maailman oikeudet ajella taksilla, syödä edullisesti, asumistuki 1800€/kk ja vielä ruhtinaallinen työttömyysturva lopulta... Töitä tekevät moni hyvinkin alhaisella teholla, kukaan ei kontrolloi.
edellenkään yksikään kansanedustaja tai ministeri ei saa palkkaa tässä maassa. Vaan saavat palkkion.
Kyllä mä lähtisin mielelläni metsään töihin, mutta ei kukaan maksa mulle siitä mitään. Mikään taho ei muutenkaan halua mua työllistää koska olen 51v. Työuraa takana 25 vuotta.
Mä en kuitenkaan voi mennä sinne metsään asumaan.
Käyn vain marjassa ja sienessä ja haistatan susannoille pitkät.
Nostelee nyt vaan sitä sopeutumisrahaansa ja pitää turpansa kiinni. Äänestäjät sanoi jo mielipiteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa yhden vuoden!
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Normaalit työssäkäyvät eivät todellakaan saa ilmaisia lounaita, takseja, junamatkoja, torkkupeittoja, isoja asumistukia, viinipulloja ja mitä lahjuksia nuo nyt saavatkin joka paikasta koko ajan palkkionsa päälle. Rahaa on kuin roskaa, silti sitä ei tarvitse itse käyttää, kun "työpaikka" maksaa kaiken ja avustajat hakee loput kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä lähtisin mielelläni metsään töihin, mutta ei kukaan maksa mulle siitä mitään. Mikään taho ei muutenkaan halua mua työllistää koska olen 51v. Työuraa takana 25 vuotta.
Nostelee nyt vaan sitä sopeutumisrahaansa ja pitää turpansa kiinni. Äänestäjät sanoi jo mielipiteensä.
Pointti kun ei olekkaan se että sinä saisit rahaa siitä työstä vaan se ettäSINÄ TEET TÖITÄ tai ainakin nyte edes jotain työtä kunhan nyt edes teet jotain työtä. Työ on siis se pääpontti. Se on parempi kuin maata sohvalla tekemättä mitään ja nostaa yhteiskunnan tukia lonkkaa vetäen.
Koski ei tainnut oikeasti ymmärtää, että ne aktiivimallisäädökset koskevat hänenkaltaisiaankin korkeastikoulutettuja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostelee nyt vaan sitä sopeutumisrahaansa ja pitää turpansa kiinni. Äänestäjät sanoi jo mielipiteensä.Pointti kun ei olekkaan se että sinä saisit rahaa siitä työstä vaan se ettäSINÄ TEET TÖITÄ tai ainakin nyte edes jotain työtä kunhan nyt edes teet jotain työtä. Työ on siis se pääpontti. Se on parempi kuin maata sohvalla tekemättä mitään ja nostaa yhteiskunnan tukia lonkkaa vetäen.
Tällä kirjoittajalla ei liene kaikki inkkarit veneessä:)
Susanna Koski Linnan juhliin uskomattomassa korussa: 605 timanttia ja safiiri! Jos köyhillä on nälkä, niin voivat syödä nälkäänsä kaviaaria.