Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Susanna Koski sanoo että Suomessa on liian hyvät sosiaalietuudet, työntekoa ei arvosteta ja tekemätöntä työtä olisi vaikka kuinka paljon

Vierailija
20.07.2019 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0010f618-9134-4edc-88aa-3fd93ca32…

"Kosken mukaan Suomessa ei arvosteta riittävästi työn tekemistä. Tämä näkyy hänestä verotuksen tasossa ja taloudellisissa kannusteissa, mutta myös asenteissa.

– Työntekoa elämäntapana ja riskin ottamista ei arvosteta riittävästi. Niihin pitäisi enemmän kannustaa, Koski katsoo.

Koskesta Suomen liian korkea sosiaaliturva suhteessa palkkatasoon johtaa siihen, että moni jää mieluummin kotiin töihin menemisen sijaan.

Harva on valmis joustamaan saavutetuista eduista jäykässä työmarkkinajärjestelmässä, Koski toteaa.

Syyskuussa 2016 Koski neuvoi nuoria työttömiä Ylen A-studiossa. ”Tekemätöntä työtä löytyy metsästä”, hän neuvoi. Tästäkin nousi kohu.

Vieläkö olet samaa mieltä?

– Kyllä olen edelleen samaa mieltä, että tekemätöntä työtä on maailma täynnä."

Täyttä asiaa! NIIN TÄYTTÄ ASIAA! Suomessa ON liian hyvät sosiaalietuudet ja sosiaaliturva ei ole ollenkaan riittävän vastikkeellista, kun ihmiset jäävät kotiin makamaan. Lisäksi tekemätöntä työtä todellakin ON vaikka kuinka paljon!

Nyt YLÖS sieltä sohvalta ja TÖIHIN!

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä lähtisin mielelläni metsään töihin, mutta ei kukaan maksa mulle siitä mitään. Mikään taho ei muutenkaan halua mua työllistää koska olen 51v. Työuraa takana 25 vuotta.

Mä en kuitenkaan voi mennä sinne metsään asumaan.

Käyn vain marjassa ja sienessä ja haistatan susannoille pitkät.

Nostelee nyt vaan sitä sopeutumisrahaansa ja pitää turpansa kiinni. Äänestäjät sanoi jo mielipiteensä.

Pointti kun ei olekkaan se että sinä saisit rahaa siitä työstä vaan se ettäSINÄ TEET TÖITÄ tai ainakin nyte edes jotain työtä kunhan nyt edes teet jotain työtä. Työ on siis se pääpontti. Se on parempi kuin maata sohvalla tekemättä mitään ja nostaa yhteiskunnan tukia lonkkaa vetäen.

Meissä suomalaisissa on se vika että töitä ei osata tehdä vai pelkän työn vuoksi vaan täällä Suomessa elämiseen tarvitaan rutosti rahaa eikä kaikki ole edes valmiita maksamaan vaan niristaan että palkatkin on Suomessa liian korkeita. Mutta jos haluat vielä jatkaa niin näytä minulle toki se ihminen joka elää pelkällä Pyhällä Hengellä.

Vierailija
42/110 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis Suomi on saanu moitteita EU:lta liian pienestä sosiaaliturvasta siihen elämänkustannuksiin nähden. Että Susanna on kyllä tuossa väärässä, että on liian suuret sosiaalietuudet.

Mitä työnteon kannattavuuteen tulee ja tukiloukkuihin, niin kyllä, ne ovat totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsäalan ammattilaisena minua loukkasi se, että Susanna oli sitä mieltä, että kaikki kykenee metsätöihin. Ei kykene, myös metsäalalle tarvitaan koulutusta ja työkokemusta. En koskaan päästäisi omaan metsään sahan kanssa jotain jonka on vain pakko päästä töihin.

Vierailija
44/110 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistopuudeli taas räksyttää, hau hau.

Vierailija
45/110 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kokoomus ei ole hallituksessa! Sillä vaikka Rinteen hallituksen vappusanen onkin kutistunut ensin viiteenkymppiin ja sitten kolmeenkymppiin, niin kokoomus olisi todennäköisesti lisäyksen sijasta leikannut pienimpiä eläkkeitä entisestään. Vaikka vappusatanen jäisi toteutumatta kokonaan, niin silloinkaan ei olla vielä leikattu mitään.

Vierailija
46/110 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on osittain totta, että Suomessa ei arvosteta kaikkea työntekoa. Esimerkiksi VR ei arvosta vaunujensa siivoamista, vaan on yrittänyt polkea sen kustannukset mahdollisimman alas. Tämän seurauksista on saatu sitten viime päivinä lukea.

Vierailija
47/110 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susanna ei nyt tiedä yhtään mistä hän puhuu, jos kuvittelee Suomen sosiaalituet liian hyviksi. Suomen sosiaalituet ovat EU:n keskitasoa alhaisemmat, joten niitä olisi varaa nostaa. Nurinkurista häneltä puhua yhtään mitään kun samaan aikaan Susanna Koski nostaa itse varsin korkeaa sosiaalietuutta. Hyi olkoon!

Vierailija
48/110 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden lapsen yksinhuoltajalle joka asuu pääkaupunkiseudulla asia ehkä on näin etenkin jos henkilöllä ei  ole yhtään velkaa. Jos on yksinasuva henkilö halvemmalla asuinalueella ja omaa tämän lisäksi vaikkapa ison opintovelan ei sosiaalietuudella meinaa pysyä edes hengissä. Kaikki ei ole niin mustavalkoista.

Ja jos omistaa jotakin, ei saa kuin työkkärituen, kun omiatamaton saa suuret etuudet. Tämäkin on väärin.

Ei sa omistaa kuin korkeintaan asuntonsa tai muuten rokotetaan.

Vierailija
49/110 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti lähtisin vaikka sinne mettään töihin, jos joku olis valmis mulle siitä palkkaa maksamaan. Edes kympin tunti, niin menisin mielelläni

Missä on haettu metsätyöntekijöitä?  Olipa työalue missä tai mitä tahansa, se on yleensä jonkun tahon omistuksessa ja valvonnassa.  Ei sitä voi mennä tuosta vain minne tahansa pelkkää työhaluaan näyttämään.  Jos tarjoat työtä, pitää tarjota palkkaakin ettet ole orjuuttaja, lain mukaan.  Tekemätöntä työtä on paljon miksi ette mene-hokema on aika epäkäytännöllinen syytös.  Te-toimistot on ja niitä käytetään. 

Vierailija
50/110 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanojensa mukaan pyrkii seuraavissa vaaleissa pääsemään takaisin eduskuntaan. Nostaakohan tukia ja lomailee siihen asti odotellessaan? :D

Vissiin 2 vuotta vain saa jos 1 kausi takana.

Tuohon on tultava muutos! Miksi sopeutumistuki kansanedustajille ei ole elinikäinen!?

Miksi ihmiselle pitäisi maksaa koko elämän ajan kuukausittaista, tuhansien eurojen suuruista vastikkeetonta etuutta siitä hyvästä, että on joskus äänestetty luottamustoimeen ja joskus myöhemmin ei enää siinä luottamustoimessa olekaan? Ja miksi sitten toisille, eli suomeksi sanottuna tavallisille työttömille, maksetaan vain muutama sata euroa kuukaudessa ja senkin saamiseen sisältyy useita velvoitteita? Minkä vuoksi työtön entinen kansanedustaja olisi tässä asiassa arvokkaampi kuin jokin toinen työtön? Tuohan on nimenomaan ihmisten eriarvoistamista sanan varsinaisessa merkityksessä.

Vierailija
51/110 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susanna Koski nyt osoitti moneen kertaan eduskunnassa, ettei hän ollut mikään penaalin terävin kynä. Hyvä kun tippui pois. Tyttö tarvitsee selvästi elämänkoulua.

Vierailija
52/110 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottahan se on, että suomessa on luotu sellaiset työmarkkinat, että on kaikille halvempaa ja mukavampaa teettää työt mahdollisimman pienellä porukalla, vaikka lisäkäsiä tarvittaisiin. Mutta ei kun ei, ei kannata rekrytoida muualta kuin indonesiasta tai mikronesiasta, eikä suomalainen halua mennä töihin käsiään likaamaan.. mitäs sitä nyt vaivautuisi

Vierailija
53/110 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta toinen puoli. Onhan systeemi viallinen jos joutuu miettimään ettei mun kannata ottaa tuota työpaikkaa kun työttömänä saan enemmän. Kaiken työn pitäis olla kannattavaa 👍

Näinhän se menee tosin itse nostaisin palkkoja sosiaalietuuksien laskun sijaan. Jos nyt etuuksia laskettaisiin niin tullaan olemaan vielä kusessa kun teknologia alkaa syömään työpaikkoja ihan tosissaan, tähän pitäisi varautua että ei kaikille tule riittämään töitä, ei niitä riitä nytkään.

Vierailija
54/110 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jotenkin kornia, että juuri tämä nainen kritisoi tuilla eläviä, kun itse ei ole tehnyt koko elämänsä aikana päivääkään tuottavaa työtä, vaan tie vei kokoomusnuorten kautta suoraan politiikan maailmaan. Joka ikisen pennosensa hän on luottamustoimessaan ansainnut meidän veronmaksajien kukkarosta, vaikka ei ole ikinä saanut mitään muuta kuin pahaa aikaan.

Nyt kun sitten heivattiin luottamustoimesta pihalle, niin alkoi lojumaan ylisuurella sopeutumisrahalla, eikä ole aikomustakaan hakea työpaikkaa. Jos hän eläisi kuten messuaa, niin hänen olisi heti vaalien jälkeisenä päivänä kuulunut alkaa rustailemaan työhakemuksia aamusta iltaan ja aina välissä käydä metsässä käpyjä ja risuja keräämässä. Hänellä siihen olisi monikertainen moraalinen velvollisuus, kuin tavallisella toimeentulotuella elävällä, koska hänen yhteiskunnalta saamansa tuki on lähes kymmenkertainen, tavan sossupirkkoon verrattuna.

Vierailija
55/110 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä tekemätöntä työtä, mutta kun pitäisi olla lisksi joku, joka maksaa palkan siitä työn tekemättömän työn tekemisestä. Ventovieraan metsään ei ihan niin vain mennä puita kaatamaan tai saa sakot.

Vierailija
56/110 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttäisi esimerkkiä ja lopettaisi kohtuuttomien tukien noston.

Sen jutut kuulostaa siltä kuin hevonen paskantaisi veteen. Katsois nyt metsään ja tekisi ison tilin.

Vierailija
57/110 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole työ ollut ainakaan Susannan elämäntapa, kun hänen CV:tään katsoo :D :D Ei ole tehnyt yhtään mitään muuta elämässään kuin nököttänyt penkissä kokoomuksen väreissä hymyilemässä ja antamassa niin tyhjäpäisiä lausuntoja, että konsonantit kaikuvat. 

Hyi, tekopyhät ihmiset, jotka moralisoivat muita samalla kun eivät pelaa omilla säännöillään ovat vastenmielisiä. Susanna ei muuta tee eikä osaa kuin puhua, mutta tekee senkin niin huonosti, että puhui itsensä pussiin ainoana muistettavana tekonaan.

Harmi, että taitaa olla liian tyhmä ymmärtääkseen hävetä.

Vierailija
58/110 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä lähtisin mielelläni metsään töihin, mutta ei kukaan maksa mulle siitä mitään. Mikään taho ei muutenkaan halua mua työllistää koska olen 51v. Työuraa takana 25 vuotta.

Mä en kuitenkaan voi mennä sinne metsään asumaan.

Käyn vain marjassa ja sienessä ja haistatan susannoille pitkät.

Nostelee nyt vaan sitä sopeutumisrahaansa ja pitää turpansa kiinni. Äänestäjät sanoi jo mielipiteensä.

Pointti kun ei olekkaan se että sinä saisit rahaa siitä työstä vaan se ettäSINÄ TEET TÖITÄ tai ainakin nyte edes jotain työtä kunhan nyt edes teet jotain työtä. Työ on siis se pääpontti. Se on parempi kuin maata sohvalla tekemättä mitään ja nostaa yhteiskunnan tukia lonkkaa vetäen.

Työstä saadaan PALKKAA, jolla tulee toimeen.

Vierailija
59/110 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku mikään firma tulee koskaan tulee Suskin palkkaamaan, boikotoin sitä hamaan tappiin asti.

Vierailija
60/110 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä huvittavaa, että juuri kokoomuslaiset on hanakimmin rustaamassa noita sopeutumisraha-anomuksia (se siis ei tule automaattisesti, vaan sitä täytyy erikseen anoa), vaikka ovat kaikkein kiivaimmin vastustamassa kaikenlaisia sosiaalietuuksia, joita tuo sopeutumisrahakin mitä suurimmassa määrin on. 

Kornia ja moraalitonta se on sikälikin, että juuri he sitä kaikkein vähiten tarvitsevat, koska ovat pääsääntöisesti monenlaisissa bisneksissä mukana ja istuvat monen yhtiön hallituksissa.