Mitä minulla oikein tekee enää?
Olen pelkkä ylijäämämies. Psyykkisesti ja fyysisesti sairas, vammainen, työkyvytön, määräaikaisella tk-eläkkeellä, yksinäinen, pienituloinen jne.
Minulla ei ole harrastuksia kun ei ole varaa, minulla ei ole kavereita kun ei ole varaa käydä missään ylimääräisessä, naisia en voi lähestyä koska ei ole varaa tapailla kuin ehkä kävelymatkan päässä olevaa ja siltikin ei onnistuisi koska ei varaa käydä hänen kanssaan missään. Enkä ahdistuneisuuden ja sosiaalisten pelkojen takia edes uskalla yrittää eikä siinä ole järkeä muutenkaan.
En pystynyt edes armeijaa psyykkisten ongelmien takia käymään eli olen sotilaallisessakin tilanteessa hyödytön kun ahdistuneena vain kääntäisin piipun itseeni.
Minusta ei ole mitään hyötyä täällä. En edes ymmärrä miksi olen näin pitkään täällä edes viitsinyt kitua on lähemmäs 40 olen. Saisi edes rohkeutta toteuttaa viimeinen teko mutta ei riitä siihenkään voimavarat. Jään tänne vain kitumaan vailla mitään iloa mihinkään.
Kommentit (24)
Meistä kukaan ei ole ylijäämä. Voimme auttaa muita aika yllättävästikin. Minua on autettu niin, että auttaja oli henkilö, joka luuli olevansa turha. Minulle hän oli tärkeä. Pimeiden aikojen jälkeen koittaa joskus valo.
Vierailija kirjoitti:
Meistä kukaan ei ole ylijäämä. Voimme auttaa muita aika yllättävästikin. Minua on autettu niin, että auttaja oli henkilö, joka luuli olevansa turha. Minulle hän oli tärkeä. Pimeiden aikojen jälkeen koittaa joskus valo.
Luonnossa tulee pimeä ja sitten valoisa mutta minun elämä on pelkkää pimeää ja synkkää vailla mitään valonkipinää. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnossa tulee pimeä ja sitten valoisa mutta minun elämä on pelkkää pimeää ja synkkää vailla mitään valonkipinää. ap
Se voisi olla noin. Mutta voi todellakin mennä toisinkin. Oikeasti toivon sinulle valtavasti valoa ja hyvää, pientä pilkahdusta edes. Usko, että lähetän sinulle voimaa, ajattelen sinua ja saan siitä itsekin voimaa. Näin me tuntemattomatkin voimme auttaa toisiamme. Sinä autoit minua jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voisi olla noin. Mutta voi todellakin mennä toisinkin. Oikeasti toivon sinulle valtavasti valoa ja hyvää, pientä pilkahdusta edes. Usko, että lähetän sinulle voimaa, ajattelen sinua ja saan siitä itsekin voimaa. Näin me tuntemattomatkin voimme auttaa toisiamme. Sinä autoit minua jo nyt.
En oikein enää usko että mikään auttaa kun tuntee lähinnä pelkkää ahdistusta tai tyhjyyttä. No kiitos avusta kumminkin ja jos sinua auttoi jotenkin tuo kommentti kun en osaa auttaa ketään kun en osaa itseänikään. ap
Vierailija kirjoitti:
Ei se riitä että itse on aina antamassa muille saamatta ikinä itse mitään huomiota ja hyväksyntää.
Pitäisi varmaan yrittää kuolinsiivota paikat niin ei jää niille ketä nyt jaksaa kiinnostaa niin juuri siivottavaa. ap
Tuntuu, että elämässä jokut riemutanssien menevät maailman juhlasalien läpi ja toiset polvet verillä ryömivät kuraojissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se riitä että itse on aina antamassa muille saamatta ikinä itse mitään huomiota ja hyväksyntää.
Minä olen ollut onnellisin auttaessani. Kun luulin saavani rakkautta, petyin pahasti. Voimia teille kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että elämässä jokut riemutanssien menevät maailman juhlasalien läpi ja toiset polvet verillä ryömivät kuraojissa.
Useimmilla kai milloin mitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi varmaan yrittää kuolinsiivota paikat niin ei jää niille ketä nyt jaksaa kiinnostaa niin juuri siivottavaa. ap
Älä siivoa. Lähde etsimään ystävää ja hymyä. Lohtua. Valonsädettä.
AP, olet sinäkin tärkeä...... kuluttajana. Pidät osaltasi pyörät pyörimässä.
Ei minullakaan tunnu olevan mitään tarkoitusta elämässä. Lähinnä yleinen uteliaisuus pitää minut vielä täällä. Haluan nähdä mitä sukulaisille, Suomelle, maailmalle tapahtuu lähivuosina.
Kaikki me olemme turhia, mutta toiset ovat turhempia kuin toiset.
Aivan erityisen turhia ovat ne, jotka pilaavat maapalloa rahan, materian ja statuksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen väsynyt etten pysty ja en tunnista ystävää enkä tiedä mikä se on kun sellaista ei ole ollut. En tiedä mitä lohtu on, lähinnä muistan vaan että sanottu "höpö höpö ja ota itseä niskasta kiinni" Valo en kuin kattolampuissa. ap
Vierailija kirjoitti:
AP, olet sinäkin tärkeä...... kuluttajana. Pidät osaltasi pyörät pyörimässä.
Enemmän minä olen kuluksi kuin tuotan mitään tässä tilassa ja kokoajan pitää supistaa siitä vähästä mitä voi vähillä varoilla tehdä. Kai kohta pitää lakata syömästä varmaan tai lääkeistä nipistää tai muuttaa maakuoppaan ja jäädä siihen lumen alle. ap
Jos yhtään lohduttaa, niin olet saanut aika monta yläpeukkua aloituksellasi
Vierailija kirjoitti:
Ei minullakaan tunnu olevan mitään tarkoitusta elämässä. Lähinnä yleinen uteliaisuus pitää minut vielä täällä. Haluan nähdä mitä sukulaisille, Suomelle, maailmalle tapahtuu lähivuosina.
Minulle maailmanmeno tuottaa lähinnä ahdistusta ja sukulaisten elämät joissa tapahtuu paljon eli on sitä elämää niin lähinnä saa masentuneeksi ja kateelliseksi. ap
Vierailija kirjoitti:
Jos yhtään lohduttaa, niin olet saanut aika monta yläpeukkua aloituksellasi
Niin no jos saa keskustelun aikaan mutta tämäkin katoaa keskustelujen mereen jossa siitä tulee näkymätön ja merkityksetön kuten itsestä tullut. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen väsynyt etten pysty ja en tunnista ystävää enkä tiedä mikä se on kun sellaista ei ole ollut. En tiedä mitä lohtu on, lähinnä muistan vaan että sanottu "höpö höpö ja ota itseä niskasta kiinni" Valo en kuin kattolampuissa. ap
Tuo "ota itseäsi..." on typeryksen lause. Moni meistä on joutunut ja joutuu niitä kuulemaan. Ei niistä kannata välittää. Kannattaisi vielä etsiä maailmasta niitä ihmisiä, jotka antavat jotakin muuta. Kyllä me aina joskus kohtaamme toisiamme, me poltetut.
Sama mutta olen nainen.