Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla lapsia? Miksi/miksi ei?

Vierailija
20.07.2019 |

En ole täällä tuomitsemassa ketään, vaan mietin että olisikohan minulla syytä hankkia enää lapsia. Olen 36-vuotias joten lastenhankinta pitäisi aloittaa pian, jos siis päädyn hankkimaan niitä.

Kiinnostaisi kuulla, miksi te hankitte/jätitte hankkimatta lapsia.

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän tänä vuonna 32, ja ei ole lapsia, koska elämäntilanne ei ole koskaan ollut otollinen perheellistymiselle, enkä muutenkaan ole varma haluanko lapsia vai en. En tiedä jaksaisinko huolehtia niistä, ja kestäisinkö kaikkia perhe-elämän lieveilmiöitä, kuten melua ja oman ajan puutetta. En ole myöskään kovin lapsirakas, mutta joku sisäinen tunne ja kaipuu omaa lasta ja perheyhteisöä kohtaan kuitenkin on. En todellakaan tiedä, hankinko lapsia vai en, mutta seuraavat kolme vuotta ainakin olen vielä opinnoissa kiinni...

Vierailija
22/117 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin isäksi vahingossa, mutta se osoittautui maailman ihanimmaksi asiaksi. Nyt olen maailman onnellisin 7-vuotiaan isä. Aluksi kun kuulin raskaudesta, niin olin hieman paniikissa, koska olin laittanut paksuksi naisen kenet olin juuri tavannut, ajatella hän tuli raskaaksi ensimmäisellä tai toisella seksikerralla. Olin juuri laittamassa suhdetta poikki, kun hän kertoi uutiset ja sitten tietenkin päätin että täytyy katsoa vielä tilannetta eteenpäin. Erohan siinä tuli, mutta lapsi jäi elämääni. T. Jason S

P.S. Nuorempana laiton paksuksi kaksi muutakin naista, mutta he päätyivät aborttiin. Niihin minulla ei ollut sanomista ja toinen oli pitkäaikainen tyttöystäväni, joka kertoi asiasta minulle vasta vuosia myöhemmin, josta olin kyllä katkera.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja olen sitä mieltä, että lapsia kannattaa ehdottomasti tehdä, mikään maailmassa ei ole niin ihanaa kuin olla isä. T. Jason S

Vierailija
24/117 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sanon syyt, miksei ole.

Ensinnäkin, sun täytyy olla hyvä vanhempi, tarjota jokapäiväiset perustarpeet, puhtaat siistit vaatteet, kestää murjotus ja riitelyt, opettaa monia sellaisia asioita joita kououssa ei välttämättä opeteta, lasta on kalliimpi ylläpitää monella muullakin tavalla. Ja musta ei ole vanhemmaksi, eikä varsinkaan näin nuorena.Toiseksi, mä haluan elää nuoruuden kaikessa rauhassa. Ensin käydä peruskoulu loppuun, ja sen jälkeen mennä lukioon tai hankkia oppisopimuksen, hankkia oma kämppä, ehkä juhkia ja hankkia kavereita, ja etsiä mahdollista poikakaveria joka olisi kunnollinen eikä mikään huithapeli joka oisi seinästä reväisty.Kolmanneksi, mulla on muutenkin masennusta ja sosiaallisten tilanteiden pelkoa, eli vanhemmalla ei sopisi sellaisia oikein olla.

Sitten viimeiseksi, ketään ei voi pakottaa hankkimaan lasta jollei sitä itse halua. Eli jos toinen haluaa lapsen, niin hakekoot sellasen akan jostain muualta ja suhde sellasen kans poikki nii olkoot sellasen toisen kanssa. Ja mä en voi sanoa kuitenkaan, että olisin tehny sopimusta siitä ettenkö tulis hankkii lasta. Pikemminkin se on vaan tän hetken ajatus, että en tule ikinö hankkimaan lasta. Se ajatus kuitenkin voi muuttua, joten en aijo asiasta mitään sopimusta kylläkään kenenkanssakaan tehdä. Ihan sama ketä sano mmitä ja kelle. Se on jokasen oma asia.

Mutta ap, sanoppa omat syysi. Siis, että miksi oot hankkimassa? Ois seki sulta iha tasa-puolista.

Vierailija
25/117 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulin isäksi vahingossa, mutta se osoittautui maailman ihanimmaksi asiaksi. Nyt olen maailman onnellisin 7-vuotiaan isä. Aluksi kun kuulin raskaudesta, niin olin hieman paniikissa, koska olin laittanut paksuksi naisen kenet olin juuri tavannut, ajatella hän tuli raskaaksi ensimmäisellä tai toisella seksikerralla. Olin juuri laittamassa suhdetta poikki, kun hän kertoi uutiset ja sitten tietenkin päätin että täytyy katsoa vielä tilannetta eteenpäin. Erohan siinä tuli, mutta lapsi jäi elämääni. T. Jason S

P.S. Nuorempana laiton paksuksi kaksi muutakin naista, mutta he päätyivät aborttiin. Niihin minulla ei ollut sanomista ja toinen oli pitkäaikainen tyttöystäväni, joka kertoi asiasta minulle vasta vuosia myöhemmin, josta olin kyllä katkera.

Ootko koskaan kuullu kondoomeista?

26/117 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja miespuolisella kaakkoisaasialaisella puolisollani ei ole mahdollisuutta hankkia biologisia lapsia, mikä on harmillista, koska molemmat pidämme lapsista paljon. Olemme nyt kuitenkin rakentamassa taloa Kaakkois-Aasiaan ja jos tulevaisuuden suunnitelmat menevät jotenkin niin kuin on suunniteltu, muutamme sinne ja isosta suvusta tulee kotiimme kasvattilapsi tai kaksi. Pitkälti niin kuin omia lapsia olisivat sitten, tosi massiivisen iso suku ympärillä huolehtimassa.

Miikka Niskanen

Vierailija
27/117 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, minähän en kondomia käytä, en ole koskaan käyttänyt, enkä tule koskaan käyttämään. Olen hedelmällinen mies ja lapsia saa tulla niin paljon kuin jumala suo. T. Jason S

Vierailija
28/117 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, minähän en kondomia käytä, en ole koskaan käyttänyt, enkä tule koskaan käyttämään. Olen hedelmällinen mies ja lapsia saa tulla niin paljon kuin jumala suo. T. Jason S

3 lasta minulla olisi jo, kun olisin kaikki saanut pitää. T. Jason S

Vierailija
29/117 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehkä ihan samaa mieltä tuo Jasonin kanssa ehkäisyn käytöstä mutta ei mitään uutta kyllä huomata taas miten inhottavaa kommentointia. Minusta on mukava että tällaisiin ketjuihin vastaavat myös miehet ja se että mies on kantanut vahingossa alkaneesta raskaudesta vastuun ja huolehtii lapsestaan. Tähän tullaan perinteiseen tapaan "et ole kondomista kuullut?". Eiköhän Suomessa ole paljonkin "miehiä" jotka ovat saattaneet raskauden alkuun kun eivät viitsi ehkäisystä huolehtia, varsinkin nuorilla näitä tällaisia abortteja on varmasti monia kun järki ei paljon päätä paina.

Nostan hattua siis erikseen siitä ettå viitsii vastata tällaisiin ketjuihin positiivisesti ja sekä siitä että on mies ja kantaa vastuunsa ja huolehtii lapsestaan.

Vierailija
30/117 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enkä halua. En haluaisi pakottaa lapsiani elämään tällaisessa maailmassa, jossa on miljoona kamalaa asiaa, jotka heille voisi tapahtua.

Vierailija
31/117 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ehkä ihan samaa mieltä tuo Jasonin kanssa ehkäisyn käytöstä mutta ei mitään uutta kyllä huomata taas miten inhottavaa kommentointia. Minusta on mukava että tällaisiin ketjuihin vastaavat myös miehet ja se että mies on kantanut vahingossa alkaneesta raskaudesta vastuun ja huolehtii lapsestaan. Tähän tullaan perinteiseen tapaan "et ole kondomista kuullut?". Eiköhän Suomessa ole paljonkin "miehiä" jotka ovat saattaneet raskauden alkuun kun eivät viitsi ehkäisystä huolehtia, varsinkin nuorilla näitä tällaisia abortteja on varmasti monia kun järki ei paljon päätä paina.

Nostan hattua siis erikseen siitä ettå viitsii vastata tällaisiin ketjuihin positiivisesti ja sekä siitä että on mies ja kantaa vastuunsa ja huolehtii lapsestaan.

Olen samaa mieltä, täällä on todella inhottavaa porukkaa ja olen todella yllättänyt näin ystävällisestä viestistä. Olet ystävällinen ja upea ihminen. T. Jason S

Vierailija
32/117 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 kpl, eikä tule tasan varmasti ensimmäistäkään. Suomalaiseen nykynaiseen ei pysty luottamaan niin paljoa että sellaisen kanssa uskaltaisi alkaa kakaraa vääntämään. Ero + elarit on todennäköisyytenä 98%.

Vierailija
33/117 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi 1-vuotias. Halusin kokea kaikki ne tunteet, kun saan lapseni ensi kertaa syliini, kun hän nukahtaa viereeni, kun hän sanoo ensi kerran äiti, kun hän ottaa minua kädestä, kun koen hänestä ylpeyttä, jne jne.

Ja ne on ollut jotain sellaista, mitä ei voi kuvitella ennen kuin sen on itse kokenut. Enkä vaihtaisi hetkeäkään mistään hinnasta pois. Mutta haluaisinko lisää lapsia? Ei, en usko. Saan kokea äitiyden yhden lapsen kautta sekä kaipaan myös omaa tilaa ja epävarmuus rahallisesta tilanteesta huolettaa muutenkin.

Vierailija
34/117 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0 kpl, eikä tule tasan varmasti ensimmäistäkään. Suomalaiseen nykynaiseen ei pysty luottamaan niin paljoa että sellaisen kanssa uskaltaisi alkaa kakaraa vääntämään. Ero + elarit on todennäköisyytenä 98%.

Jos olisi miehelle mahdollista, niin hankkisin lapsen ilman naista, se olisi minun unelmani. Kaikki lapsiin liittyvä on niin epätasa-arvoista. T. Jason S

Vierailija
35/117 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi 1-vuotias. Halusin kokea kaikki ne tunteet, kun saan lapseni ensi kertaa syliini, kun hän nukahtaa viereeni, kun hän sanoo ensi kerran äiti, kun hän ottaa minua kädestä, kun koen hänestä ylpeyttä, jne jne.

Ja ne on ollut jotain sellaista, mitä ei voi kuvitella ennen kuin sen on itse kokenut. Enkä vaihtaisi hetkeäkään mistään hinnasta pois. Mutta haluaisinko lisää lapsia? Ei, en usko. Saan kokea äitiyden yhden lapsen kautta sekä kaipaan myös omaa tilaa ja epävarmuus rahallisesta tilanteesta huolettaa muutenkin.

Tuo on ihanaa, minäkin olen liikutuksesta itkenyt näinä rakkaina hetkinä lapseni kanssa. T. Jason S

Vierailija
36/117 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33 v nainen ja minulla on 2 lasta. Halusin lapsia, koska en pysty edes kuvittelemaan millaista elämä olisi ilman. Minulle perheen perustaminen on itsestäänselvyys ja kokisin itseni epäonnistuneeksi ilman. En tiedä millä päiväni täyttäisin jos minulla ei olisi ketään josta pitää huolta.

Vierailija
37/117 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotiaaksi asti olin varma, etten halua lapsia. Inhosin kakaroita ja minulla oli pitkä lista syitä, miksi EI lasta kannata tähän maailmaan tehdä. 

Sitten tajusin eläneeni 10 vuotta miehen kanssa, joka ei osaa ollenkaan ottaa vastuuta elämästään, ja siinä eromyllerryksessä ja uuden suhteen (ei toki heti perään, laastareita pari välissä) ensikuohuissa tuli vauvakuume.  Sehän on täysin irrationaalinen mielen sairaus, siinä ei auta mitkään listat syistä, miksi EI lasta kannata tähän maailmaan tehdä. 

Piti tehdä vain yksi, mutta kun se oli niin kiva, tehtiin toinenkin. Ja luultavasti minua ei olisi olemassakaan enää, jos ei olisi noita ihania lapsia. Toki ongelmia on ollut, mutta kun lukee esim. täältä lapsiperhearjesta, tajuan miten "kiltit" lapset meillä on ollu. 

Tällä järjellä, mikä mulla nyt on, kun lapset on aikuisuuden kynnyksellä, en tekisi lapsia. En tekisi monia muitakaan asioita, mitä nuorempana tein. 

Vierailija
38/117 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsia, koska en ole koskaan halunnut niitä.

Nainen, 56v.

Vierailija
39/117 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 jo aikuista lasta. Suurin unelmani oli lapsesta lähtien oma perhe, joten eipä siinä vaihtoehtoja edes tullut ajateltua. Kokisin elämäni tyhjäksi, ellei olisi lapsia, vaikka onkin rakas puoliso, ystäviä ja muita läheisiä ihmisiä, mielenkiintoinen työ ja kivoja harrastuksia. Elämässä olisi iso aukko, jota en varmasti osaisi täyttää millään. Jos en olisi saanut biologia lapsia, niin sitten olisin halunnut adoptoida. Ei siihen sen kummempaa selitystä ole, kunhan vain halusin lapsia ja onneksi mies myös halusi. 

Perheen kesken olen kokenut suurimmat onnenhetket, suurimman rakkaudentunteen ja siitä olen eniten kiitollinen, mikään muu ei yllä lähellekään, vaikka onnekseni olen saanut kokea tässä elämässä paljon muutakin hyvää. 

Vierailija
40/117 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin lapsen. Se tunne oli ihan selkeästi vuosia. Ei siinä sen kummempaa syytä tarvittu. En yhtään pohtinut miten vaikeaa tai kallista voisi olla. Hyvin olen selvinnyt. Ollaan pojan kanssa hyvissä väleissä ja puhutaan aina kaikesta maan ja taivaan välillä kun tavataan. On todella rakas mulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi