Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, kävin hakemassa tilaamani kukkalaitteen haudalle eikä se näytä oikealta

Vierailija
20.07.2019 |

Se on liian suuri ja isokukkainen minun makuuni. Otin sen jo ja maksoin, koska olin puhelimessa kertonut mitä haluan (pienen surukimpun) ja tämä nyt on se heidän pienin ilmeisesti. Mitä tekisit tilanteessani?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksoi? Jos sait 50 eurolla 80 euron kimpun, niin pidä hyvänäsi.

Yleensä periaate on se, että sitä saa mitä tilaa. Minkä hintaisen kimpun tilasit, ja mitä kukkia? Suurista liljoista on vaikea saada pientä kimppua. 

Mutta oletko varma, että sait oikean kimpun? Miksi ihmeessä et sanonut asiasta heti kaupassa? Entä jos saitkin väärän kimpun ja nyt joku muu ihmettelee, että kylläpä tämä hänen tilaamansa kukkalaite on omituisen pikkuinen.

Vierailija
22/81 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mtä tilaa,

Tilasitko kukkalaitteen hautajaisiin? Silloin se on aina suuri tai suurehko.

Sinun olisi pitänyt tilata ns. ystäväkimppu hautajaisiin. Ammattitatoinen kukkakappias olisi tiennyt mistä on kysymys.

Lähdit tilatessasi ilmeisesti liikkeelle kukkien budjetista, et kukkalaitteen/kimpun koosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaiskukat ovat maailman typerin ja turhin rahareikä. Maksavat useita kymppejä, jos paljon muistajia niin arkulle kerääntyy satoja euroja. Lopulta nämä eurot joko poltetaan tai jätetään lakastumaan arkulle kunnes päätyvät roskikseen.

Itse olen sanonut että jos kuolen, niin maksimissaan yksi ruusu arkulle.

24/81 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö huomannut tuota hakiessasi? Olisit pyytänyt korjaamaan/sitomaan uudelleen jotain pientä? Ja off the topic - sekö hautajaisissa on tärkeää mitä muut ajattelee kukista?

Vierailija
25/81 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksoin 60e äidin hautajaisiin kukkalaitteesta. Se oli tosi hieno, oli pinkkejä ja punaisia ruusuja ja jotain vihreää  härpäkettä lisäksi. Kuulostaa kauhealta väritykseltä, mutta monet vuodet nuo värit oli äidin suosikkeja kun hän viime vuodet eli ihan omissa maailmoissaan, pikkutyttö-prinsessana.  Ja se oli siis ihan sellainen seppele systeemi (Sori en tiedä noita kaikkia termejä), ei kimppu. Ja kukkakauppa toimitti sen suoraan kirkkoon ilman erillismaksua. 

Vierailija
26/81 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan varma, että kukkavihkosi tulee poikkeamaan muiden tuomista niin paljon? En ole koskaan ollut hautajaisissa, joissa arkulle ei olisi laskettu ainakin muutamaa isompaa kukkalaitetta. Ja olen ollut vaatimattomissakin tilaisuuksissa. Tuollainen puolimetrinen sidottu vihko on aika lailla standardikukka hautajaisissa, ei sellaisen vieminen ole mikään käytösmoka jos kukkia ei kutsussa ole erikseen kielletty.

Vierailija
27/81 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nypi kukkalaitteesta haluamasi kukat, sido ne ja laske haudalle. 

Korista lopuilla kukilla kotisi, lahjoita ne jollekin tai heitä biojätteisiin.

Vierailija
28/81 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä on suuria kimmpuja/laitteita muillakin. Kukkakauppiaat varmaan tekevät siksikin ison näköisiksi että näkyvät paremmin kauas, jotain pöytäkukkasta katsotaan lähempää.

Minulle kävi niin, että hautajaiskutsun esittänyt sanoi, että tuodaan vain yksi ruusu. Pidin ajatusta vähän ankeana, mutta tottelin ohjeistusta. No, sekä kutsujalla itsellään että kaikilla muilla vierailla oli isot kukkalaitteet ja minulla se yksi ruusu. 

Vierailija
29/81 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautajaiskukat ovat maailman typerin ja turhin rahareikä. Maksavat useita kymppejä, jos paljon muistajia niin arkulle kerääntyy satoja euroja. Lopulta nämä eurot joko poltetaan tai jätetään lakastumaan arkulle kunnes päätyvät roskikseen.

Jos? Onko sulla vaihtoehtoinenkin suunnitelma.

Anteeksi ohis.

Vierailija
30/81 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle äitini, vanhan kansan ihminen, sanoi aina, että muiden tuomat kukkat ei saa mennä yli lähiomaisten kukista. Lähiomaiset tuovat isot kukkalaitteet, muut pienemmät ja vähempiarvoisen näköiset.

Vierailija
31/81 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan pätee kaikkiin leikkokukkiin kuin myös vaikka hääkoristeisiin. Miksi siivotakaan kun sekin menee hukkaan ja kestää vaan hetken?

Vierailija
32/81 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksenne kaikille, että tilanne on rauennut. Ostin uuden kimpun ja toista kertaa en tee sitä virhettä, että kommunikointi kukkien myyjän kanssa jää puutteelliseksi. Olen erittäin tyytyväinen, että otin eri kimpun, koska vieraista ainoastaan vainajan äidillä ja veljellä oli iso kukkalaite. Ap

Vierailija
33/81 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ehkä ihan vaan ohiksena pakko sanoa, että mikäli niitä kukkia ei viedä ihan haudalle asti (eli jos kyseessä on pelkkä siunaus ilman hautausta), niin ne menevät kyllä siunauksen jälkeen ihan suoraan roskiin. Että todellakin mielestäni täysin turha rahareikä. Olen yksissä hautajaisissa ollut viime talvena, jossa ihan käskettiin viemään kukat mukanaan pois. Työn puolesta myös tutustunut yhteen kappeliin, jossa sanottiin että kukat menevät roskiin, koska niiden säilyttämiseen ei ole mitään tiloja. 

Vierailija
34/81 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni kävi kesäkuussa niin, että tilasin toiselta paikkakunnalta hautajaiskukkaset valmiiksi. 50 e oli budjetti vainajan kukkalaitteeseen ja annoin vapaat kädet.

Siinä sitten oli katajaa, krysanteemia ja päivänkakkaraa. Ei mielestäni kovin arvokkaita kukkia. Miltei hävetti laskea se haudalle.

Opin sen, että vapaita käsiä ei kukkien sitojalle kannata antaa. Neuvotellaan kukista, koosta ja hinnasta, vaikka tuntuisi kuinka arkipäiväiseltä surun hetkellä.

Neuvottelut ja yhteiset suunnittelut ei onnistu nekään kun kuitenkin tekevät vanhoista ruskeareunaisista kukista kaikki kimput  ja kukkalaitteet. Luvataan tilata uudet tuoreet kukat mutta kertaakaan ei ole uusia kukkia ollut.  Jatkossa ostan kukat itse, valitsen ne itse ja sidon kimpuksi ihan itse. Eräänkin kukkakaupan ovessa luki Suomenmestari Floristi ja kyllä ei olis sillä kimpulla saanut jumbosijaa parempaa tulosta. Luulisi olevan ammattiylpeyttä kun on kisoja voittanut mutta mitä vielä, ruusut oli ruskeareunaisia täysin auenneita, tuskin edes päivää kestivät. Sitten kun näki toisten tuomia kukkalaitteita, tuoreista, virkeistä kukista, häpesin omaani. 

Vierailija
35/81 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä on suuria kimmpuja/laitteita muillakin. Kukkakauppiaat varmaan tekevät siksikin ison näköisiksi että näkyvät paremmin kauas, jotain pöytäkukkasta katsotaan lähempää.

Minulle kävi niin, että hautajaiskutsun esittänyt sanoi, että tuodaan vain yksi ruusu. Pidin ajatusta vähän ankeana, mutta tottelin ohjeistusta. No, sekä kutsujalla itsellään että kaikilla muilla vierailla oli isot kukkalaitteet ja minulla se yksi ruusu. 

Olipas törkeästi tehty. Kai kysyit miksi näin ohjeistettiin mutta toisin toimittiin?

Vierailija
36/81 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin isän hautajaisiin kukkalaitteen, luotin kukkakauppaan: pyysin jotain vaaleaa ja sinistä. Sain sinikeltaisen , kuin Ruotsin lipun. Mennessä itkin jo sitäkin, miten rumat kukat joudun isän haudlle laskemaan. Inhoan keltaisia kukkia.

Vierailija
37/81 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me valittiin kukkakaupassa itse ne kukat mitkä iskän siunaustilaisuuteen haluttiin. Sovittiin montako mitäkin kukkaa ja mitä vihreää seuraksi. Saatiin tosi kaunis pieni kimppu arkulle. En uskaltaisi pyytää mitään tarkemmin sopimatta.

Vierailija
38/81 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt myös näin - myös muitten kimppujen kohdalla. Olen oppinut nykyään antamaan hyvin yksityiskohtaiset ohjeistukset. Näkemykset voivat olla niin erilaiset. Myös kukkakauppias, joka tuntee tyylisi, on arvokas asia.

Vierailija
39/81 |
20.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas törkeästi tehty. Kai kysyit miksi näin ohjeistettiin mutta toisin toimittiin?

No en kysynyt, koska kysessä oli läheisensä menettänyt vanhus. Nielin häpeäni ja ajattelin, että muut saavat ajatella mitä tahtovat. Vainaja oli sellainen, että olisin kyllä ihan mielelläni muistanut häntä vähän näyttävämmälläkin kukalla. 

Vierailija
40/81 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siunaustilaisuus on todella pieni ja vainajan omaiset ovat maanläheisiä ihmisiä. Katsovat oikeasti vinoon, jos vien puolimetrisen kukkalaitteen. Ap

:  )))))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä