Saako puhelinmyyntityötä kuka vaan? Vinkkejä?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Saa varmaan, mutta koeajalla saa tosi helposti kenkää, jollei yllä myyntitavoitteisiin. Ihan ymmärrettävää, tarkoitushan on, että jokainen tienaa vähintään palkkansa mutta tietysti pitää sitä tuottoakin tulla.
Ja juu, olen puhelinmyyntityössä, erittäin hyvällä työnantajalla ollut kohta vuosikymmenen
Et halua varmaan kertoa millä työnantajalla? Tai kertoa miten kannattaisi valita mihin hakee? Ap
Kaikki puhelinmyyjät voi rahdata Siperiaan Irkutskin suolakaivoksille seiniä järsimään!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki puhelinmyyjät voi rahdata Siperiaan Irkutskin suolakaivoksille seiniä järsimään!
Ei sitä aina niin hirveästi vaihtoehtoja ole mitä työhön tulee.
Ap
Kyllä saa, mutta sellaista kuin siedettävä puhelinmyyntityö ei ole olemassa.
Jos kutsumuksesi on yrittää vedättää vanhuksia, suosittelen puhelinmyyntiä. Muussa tapauksessa ole ennemmin työn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa varmaan, mutta koeajalla saa tosi helposti kenkää, jollei yllä myyntitavoitteisiin. Ihan ymmärrettävää, tarkoitushan on, että jokainen tienaa vähintään palkkansa mutta tietysti pitää sitä tuottoakin tulla.
Ja juu, olen puhelinmyyntityössä, erittäin hyvällä työnantajalla ollut kohta vuosikymmenen
Et halua varmaan kertoa millä työnantajalla? Tai kertoa miten kannattaisi valita mihin hakee? Ap
Tietoturvasyistä en halua mainita kyseistä pörssiyhtiötä. Mutta siis ok työpaikkana
Älkää tehkö sitä pakkomyyntiä. Pitäisi olla asiallinen firma. Kuka jaksaa soitella monta tuntia muille tyrkyttäen jotain. Se uuvuttaa toistaa samaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos kutsumuksesi on yrittää vedättää vanhuksia, suosittelen puhelinmyyntiä. Muussa tapauksessa ole ennemmin työn.
Tuttava oli puhelinmyyjänä. Myyty tuote kävi kuin kävikin jotenkuten kaupaksi. Tuttava kuitenkin lopetti työn, koska moraali tuli vastaan. Kaikki, jotka tuotteen ostivat, olivat vanhuksia tai ihmisiä jotka selvästi eivät ymmärtäneet asiaa.
Myyjien on pakko tyrkyttää. Eivät varmaan itse haluaisi, mutta pomo seuraa puheluja. Myyjille on annettu määrätty puhe ja se pitää lukea niin pitkälle kuin mahdollista. Ensimmäiseen eihin ei saa uskoa. On henkisesti tosi tressaavaa, ellei ole kovaluonteinen ihminen. Työn pääsee suhteellisen helposti, mutta koeajalla voi lentää ulos jos tulosta ei synny. Jotkut lähtevät itse muutaman ajan päästä. Vaihtuvuus on yleensä suuri.
Joissain firmoissa on pomon suosikkeja, he saattavat saada parempaa myytävää. Pomo saattaa kiusata toisia.
Hitto jos olisi pokkaa ja aikaa, lähtisin trollailemaan livenä puhelinmyyntiin. En trollailisi ihmisiä vaan työnantajaa.
Vierailija kirjoitti:
Hitto jos olisi pokkaa ja aikaa, lähtisin trollailemaan livenä puhelinmyyntiin. En trollailisi ihmisiä vaan työnantajaa.
Ja mitenhän meinaisit toteuttaa trollaamisesi, kun työsi on 100% ihmisille soittelua.
Vierailija kirjoitti:
Kuka ostaa puhelimia puhelinmyyjiltä?
Muistisairaat vanhukset, joille ei lain mukaan pitäisi mitään edes myydä. Oli melkoinen tappelu saada peruttua kaupat, jotka myyjä oli saanut vedätetty 89-vuotiasta hoivakodissa asuvan isäni kanssa. Isä oli ostanut nimenomaan puhelimen.
Olen lähtökohtaisesti sitä mieltä, että ihmisten pitäisi mennä melkein mihin tahansa työhön ansaitsemaan itse elantonsa. Poikkeuksen tähän tekee puhelinmyynti. Siihen ei mielestäni kenenkään pitäisi suostua. Pelkkää kusetusta koko ala. Pomot vedättävät nuoria minkä kerkiävät ja puhuvat puuta heinää saadakseen itselleen yli 90% myyntituloista.
Vierailija kirjoitti:
Myyjien on pakko tyrkyttää. Eivät varmaan itse haluaisi, mutta pomo seuraa puheluja. Myyjille on annettu määrätty puhe ja se pitää lukea niin pitkälle kuin mahdollista. Ensimmäiseen eihin ei saa uskoa. On henkisesti tosi tressaavaa, ellei ole kovaluonteinen ihminen. Työn pääsee suhteellisen helposti, mutta koeajalla voi lentää ulos jos tulosta ei synny. Jotkut lähtevät itse muutaman ajan päästä. Vaihtuvuus on yleensä suuri.
Joissain firmoissa on pomon suosikkeja, he saattavat saada parempaa myytävää. Pomo saattaa kiusata toisia.
Ei meillä mitään puheita ole tosiaankaan. Alussa toki oli apuna tukisanalistoja ja tietysti kaikki lakisääteiset jutut pitää sanoa, mutta muutoin voi olla oma itsensä ja jutella ja kertoa tarjoukset. Joskus menee asiakkaan kanssa lörpöttelyksikin puhelu, kun vähän tulee puhuttua asian vierestä niitä näitä .
Vierailija kirjoitti:
Varmasti pääsee. Eri asia miten pitkäksi aikaa.
Erehdyin epätoivoisessa tilanteessa kokeilemaan. Sitten jumiuduin, voimat eivät riittänyt hakemaan muita töitä ja työkkäristä oli lätkäisty karenssia. ( Olin jättänyt hakematta ehdottua työpaikkaa, kahden päivän aikataululla, olin poissa kotoa ne päivät ja avasin kirjekuoren liian myöhään. )
Henkisesti kuluttavaa. Tunsin tekeväni moraalisesti jotain täysin väärää. Periaatteessa ehkä olisin voinut olla hyvä myyjä. Jossain kohtaa myin kohtuullisen hyvin ja sain jonkin näköistä palkkaakin.
Luonto ei antanut periksi. Olin täysin tressaantunut ja ikään kuin lamaantunut tuon ajan jakson elämässäni, oli ihan järkyttävä ahdistus.
Loppuvaiheessa kyselin asiakkailta suurin piirtein, ootko nyt täysin varma, että haluat tämän tuotteen oikeasti juuri nyt? Vielä voit perua. Ja teki niin tuskaa saada itsensä soittamaan seuraava puhelu. Eipä ollut oikein kannattavaa rahallisesti. Onneksi se kaikki on menneisyyttä omalla kohdalla.
En suosittele.
Oikea työ on jotain muuta. Puhelinmyynti on yleensä huijausta ja vanhojen ihmisten kiusaamista.
Kaikille paras ratkaisu olisi antaa puhelinmyyjille kaksi vaihtoehtoa: otatko matkalipun Venäjälle vai Pohjois-Koreaan? Sinne te kuulutte.