Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisitte tällaisessa tilanteessa?

Vierailija
17.07.2019 |

Meillä miehen kanssa yhteiset rahat ja ja kun ollaan miehen suvun puolella kylässä hän hoitaa yleensä kaupassakäymiset yms.

Nyt taas yksi jokaisesta perheestä lähti kauppaan ja minä huikkasin miehelle että mene sinä, minä jään lasten kanssa niin vähän ajan kuluttua miehen isosisko tulee juttelemaan minulle ja sanoo ohimennen (ei mitenkään kiukkuisesti) että osallistuisit sinäkin joskus ruokakuluihin, äiti ja isä ihmettelee kun sinä et koskaan maksa mitään.

Meillä siis mies maksaa yleensä ravintolakäynnit, taksit yms. Enkä ole asiaa sen enempää miettinyt koska yhteiseltä tililtä ne menee.

Nyt mietinkin että kula oikeesti kehtaa puuttua toisten raha-asioihin ja jutella niistä seläntakana? Pitääkö minun nyt selvittää miehen suvulle mitä minä tienaan ja miten me rahamme jaamme.. Menin ihan lukkoon enkä vastannut mitään, en myöskään ole puhunut tästä miehelleni mitään, kunhan itekseni täällä kiukusta kihisen!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro neutraalisti, että teillä on yhteinen tili, jolle kumpikin laittaa rahaa ja jolta ruokaostokset ja muut yhteiset menot maksetaan. Siis jos näin on (kuten ymmärsin)? Mitään sen enempää ei tarvitse selostaa. Jättäisin muuten asian sikseen, mutta mielestäni on syytä vastata, koska kerran koko miehen perhe ihmettelee asiaa.

Ei, ap ei sano sanaakaan mistään raha-asioista kenellekään, koska ap on miehensä kanssa aikuinen ihminen ja he eivät ole tilivelvollisia edes miehen sukulaisille. Ei siis sanaakaan.

Näin minäkin tekisin, ehkä vielä piruillakseni lisäisin vettä myllyyn ja pyytäisin sukulaisten aikana mieheni tilaamaan minulle netistä jonkun helkkarin kalliin esineen.

Vierailija
22/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avautuisi sukulaisille raha-asioista, sillä ne ei kuulu heille. Meillä on miehen kanssa ollut aina yhteiset rahat ja käyttötilit. Mies maksaa aina kaupassa tai missä nyt satutaan olemaan. Mun tulot on reilusti suuremmat kuin miehellä. Jos joku ajattelee, että mies elättää minua, niin saa pitää ajatuksensa. Se ei häiritse minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit vain sanonut ystävällisesti, mutta tiukasti, että vaikka asia ei tälle siskolle millään tavalla kuulukaan, niin teillä on yhteiset rahat ja käytössä järjestely, jossa mies maksaa tällaisia kuluja, kun taas sinä maksat sitten muita asioita. Itse olisin myös kertonut miehen siskolle, kuinka loukkaavaa mielestäni toisten raha-asioiden kommentoiminen on.

Ei selityksiä!! Selittely on yleensä aina täydellisen turhaa ja typerää. Varsinkin kun tässäkään asiassa muilla ei ole mitään nokan koputtamista.

Ap, jos olet kerran aikuinen, niin nyt selkä suoraksi ja käyttäydyt kuin aikuinen. Käyttäydyt nyt kuin maan matonen ja sillä tavalla et tule saamaan ikinä keneltäkään kunnioitusta tai arvostusta. Voit vain uskoa miten paljon siellä suut alkavat laulaa heti kun poistut paikalta ellet tee sille nyt stoppia.

Vierailija
24/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit vain sanonut ystävällisesti, mutta tiukasti, että vaikka asia ei tälle siskolle millään tavalla kuulukaan, niin teillä on yhteiset rahat ja käytössä järjestely, jossa mies maksaa tällaisia kuluja, kun taas sinä maksat sitten muita asioita. Itse olisin myös kertonut miehen siskolle, kuinka loukkaavaa mielestäni toisten raha-asioiden kommentoiminen on.

Ei selityksiä!! Selittely on yleensä aina täydellisen turhaa ja typerää. Varsinkin kun tässäkään asiassa muilla ei ole mitään nokan koputtamista.

Ap, jos olet kerran aikuinen, niin nyt selkä suoraksi ja käyttäydyt kuin aikuinen. Käyttäydyt nyt kuin maan matonen ja sillä tavalla et tule saamaan ikinä keneltäkään kunnioitusta tai arvostusta. Voit vain uskoa miten paljon siellä suut alkavat laulaa heti kun poistut paikalta ellet tee sille nyt stoppia.

Öö en ole selitellyt yhtään mitään.

Ap

Vierailija
25/25 |
17.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö en ole selitellyt yhtään mitään.

Ap

Öööö mutta mietit selittelyjä. Aikuistu.