Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakko se on uskoa ettei pelkällä liikunnalla laihdu

Vierailija
16.07.2019 |

Aloitin reilut kaksi kuukautta sitten tekemään kahdesti viikossa erittäin rankan cardio treenin toivoen pientä kilojen karsimista. Paino on pysynyt täysin ennallaan!

Olen siis käynyt pari vuotta säännöllisesti salilla mutta en ole tehnyt cardiota tuona aikana lähes ollenkaan. Luulin että pelkän sen lisäämisen treeniin olisi vaikutusta mutta eipä näköjään!

Ennen salilla käymistä kyllä pudotin aikoinaan yli 10 kiloa pelkällä liikunnalla, ei onnistu enää. :(

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle laihduttaminen ilman liikuntaa on mahdotonta. Itse en pysty millään kitudieeteillä olemaan. Ainoa keino, jolla saan syödä riittävästi, on liikkua niin paljon, että "ylimääräisestä"ruoasta tulleet kalorit korvautuu liikunnalla.

Liikunnan lisäksi on toki laskettava kalorit, sillä muuten ne helposti karkaa käsistä, kun "on tullut liikuttuakin". Valitettavasti tuntuu, että kaloreiden laskeminen on ainoa keino pudottaa ja hallita painoa, minulle. Onneksi se mittaaminen menee jo aikalailla rutiinilla :)

Sama täällä. Olen aikoinani pudottanut kituilemalla useaan otteeseen 10-30 kg, kunnes tajusin, että ei vaan toimi mulla, kun tykkään ruuasta niin paljon. Nyt on lähtenyt 20 kg syömällä keskimäärin 2600 kcal/pv ja liikkumalla noin 7 h/vko. Liikunta on salia ja aerobista. Näin pystyn elämään jatkossakin (jos ei siis terveys estä liikkumista) eli olen valmis ja halukas liikkumaan, jotta saan syödä (lähes) mitä haluan.

Minun on hieman vaikea uskoa tätä. Itse liikun 3-4 tuntia viikossa ja päivän kalorimäärä on 1500. Olen 4 kuukaudessa pudottanut 10 kiloa. Joko sinun paininpudotuksesi on tapahtunut tosi pitkällä aikavälillä tai olet ollut parisataakiloinen. Vai miten voi olla mahdollista että syöt viikossa 7700 kaloria enemmän kuin minä, mutta liikut vain 3-4 tuntia enemmän?

Toiset kuluttaa enemmän, toiset vähemmän. Toinen istuu työkseen 8h ja pyöräilee työmatkat. Toinen nostelee 15kg laatikoita 8h ja kulkee työmatkat autolla ja varmasti kulutti työpäivän aikana moninverroin enemmän kuin työmatkapyöräilijä. Itse kuulun niihin, jotka voivat syödä paljon lihomatta. Työpäivän aikana tulee valehtelematta mentyä satoja kertaa kyykkyyn ja käsien kautta kulkee useampi tuhat kg tavaraa yhteenlaskettuna. Tätä 40h viikossa ja lisäksi muutama kuntosalitreeni päälle. Ohis

Vierailija
62/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa aina kuka ei tiedä asiasta mitään , jos laskevat että montako kaloria joku jumppa polttaa.

Kannattaa opetella mihin kaikkeen liikunnalla on vaikutusta.

No jep. Kannattaa myös opetella mihin kaikkeen ravinnolla on vaikutusta. Tuntuu ihan absurdilta että laihtumisesta (ja toivottavasti samalla terveestä elämästä puhuttaessa) mietitään että paljonko pitää juosta että donitsi kuluu. Siinä on jotain ajatusmaailmassa vielä niin pielessä että jumpasta huolimatta sydäntaudit, diabetes ja jojoilu on ajankohtaisia vielä monet vuodet. Oikeasti jos haluaa ravinnosta saada kaiken terveen kehon tarvitseman niin ei vaan ole mahdollista että puolet energiasta tulee jostain donitseista. Varsinkin kun sen roskan poistaminen elimistöstä kuluttaa ravinteita extra paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle laihduttaminen ilman liikuntaa on mahdotonta. Itse en pysty millään kitudieeteillä olemaan. Ainoa keino, jolla saan syödä riittävästi, on liikkua niin paljon, että "ylimääräisestä"ruoasta tulleet kalorit korvautuu liikunnalla.

Liikunnan lisäksi on toki laskettava kalorit, sillä muuten ne helposti karkaa käsistä, kun "on tullut liikuttuakin". Valitettavasti tuntuu, että kaloreiden laskeminen on ainoa keino pudottaa ja hallita painoa, minulle. Onneksi se mittaaminen menee jo aikalailla rutiinilla :)

Sama täällä. Olen aikoinani pudottanut kituilemalla useaan otteeseen 10-30 kg, kunnes tajusin, että ei vaan toimi mulla, kun tykkään ruuasta niin paljon. Nyt on lähtenyt 20 kg syömällä keskimäärin 2600 kcal/pv ja liikkumalla noin 7 h/vko. Liikunta on salia ja aerobista. Näin pystyn elämään jatkossakin (jos ei siis terveys estä liikkumista) eli olen valmis ja halukas liikkumaan, jotta saan syödä (lähes) mitä haluan.

Minun on hieman vaikea uskoa tätä. Itse liikun 3-4 tuntia viikossa ja päivän kalorimäärä on 1500. Olen 4 kuukaudessa pudottanut 10 kiloa. Joko sinun paininpudotuksesi on tapahtunut tosi pitkällä aikavälillä tai olet ollut parisataakiloinen. Vai miten voi olla mahdollista että syöt viikossa 7700 kaloria enemmän kuin minä, mutta liikut vain 3-4 tuntia enemmän?

Toiset kuluttaa enemmän, toiset vähemmän. Toinen istuu työkseen 8h ja pyöräilee työmatkat. Toinen nostelee 15kg laatikoita 8h ja kulkee työmatkat autolla ja varmasti kulutti työpäivän aikana moninverroin enemmän kuin työmatkapyöräilijä. Itse kuulun niihin, jotka voivat syödä paljon lihomatta. Työpäivän aikana tulee valehtelematta mentyä satoja kertaa kyykkyyn ja käsien kautta kulkee useampi tuhat kg tavaraa yhteenlaskettuna. Tätä 40h viikossa ja lisäksi muutama kuntosalitreeni päälle. Ohis

Jos liikut viikossa 40 tuntia, miksi sanoisit että liikut 7 tuntia? Tuo edellinen vastaaja sanoi näin.

Vierailija
64/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa aina kuka ei tiedä asiasta mitään , jos laskevat että montako kaloria joku jumppa polttaa.

Kannattaa opetella mihin kaikkeen liikunnalla on vaikutusta.

Jos puhutaan painon pudottamisesta, siinä nimenomaan lasketaan kulutusta ja kalorimääriä. Sivutuotteena sitten on muut terveydelliset seikat. Se, että verenpaine laskee tai kunto kohenee, ei vielä näy vaa'assa, joten painonpudotuksessa sitä ei tietenkään mitata. Tokihan terveys motiivina on "jalompi" ja järkevämpi, mutta nyt puhuttiin painosta eikä terveydestä.

Vierailija
65/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaan täällä höpistään, että liikunta laihduttaa. Ei laihduta! Ruokavalio on ainoa tärkeä asia. Kenellä teistä on lihaksia väittää Robert Lustigia vastaan?

Esim. kohdassa 1:11:30.

Vierailija
66/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu sitä että mitä suuhusi laitat.

Kerrot että lisäsit pari cardiota viikkoon, muttet kertonut mitä syöt. Jos ruokamääräsi on lisääntynyt suuremman kulutuksen myötä vaikka parin leipäviipaleen verran niin tulos on plusmiinus nolla.

Vierailija
67/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voi miettiä vaikka siten, että kuinka paljon pystyy ahtamaan itseensä kaloreita vartissa ja kuinka paljon kuluttamaan parhaimmillaan vartissa.

Vierailija
68/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden munkin kalorien polttamiseen tarvitaan useampi tunti juoksua. Siksi pelkällä liikunnalla on vaikea laihtua.

Useampi tunti? Kyllähän juoksussa kuluu tunnissa jo 300-500 kaloria tunnissa. Tunti riittää ja tekee päällekin hyvää. 

Vierailija
69/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieslukijaa kirjoitti:

Miettisin aerobisen hyötyjä verisuonistoa ja pumppua ajatellen, vähemmän ehkä sitä painoa. Itse poltan normaalissa aerobisessa treenissäni (45min sellaista normitempoista) n. 350 kaloria ja se on tosiaan aika mitätön määrä jos ruokailu ei ole kunnossa. Käsittääkseni yksi rasvakilo on n. 7000 (k)cal, eli, pitäisi tehdä 20 tuollaista harjoituskertaa että kilo rasvaa palaisi jos saadut kalorit vastaisivat täysin kulutusta.

Ja saa vielä toivoa, että kaikki poltetut kalorit lähtee rasvasta, eikä lihasmassaa häviäisi.

Parempi on painoharjoittelu.Sillä estetään lihasten palaminen energiaksi.

Vierailija
70/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä laihtuu. Menin 86 armeijaan ja laihduin 3 ensimmäisen kk aikana n. 30 kg. Ruokaa vedin niin paljon kun sitä sai ruokailussa ja sotkun munkit päälle. Illalla oli aina nälkä. Tosin liikuntaa oli 6 päivää viikossa klo 6-22 sen alokas ajan. eli laihtuu mutta vaatii vähän eri määriä liikuntaa kun sulla.

Ja kuinka monelle on normielämässä realistista liikkua klo 6-22 koko ajan?

Pointti varmaan oli ettei se 2 kertaa viikossa salillakäynti ole mikään laihduttava määrä. 

Vierailija
71/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, voi miettiä vaikka siten, että kuinka paljon pystyy ahtamaan itseensä kaloreita vartissa ja kuinka paljon kuluttamaan parhaimmillaan vartissa.

Paras vinkki pitkään aikaan!

Vierailija
72/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pitkäaikainen prosessi. Laihduin kävelemällä 20kg mutta siihen meni yhteensä 1-1,5v.

Ei se hetkessä kertynyt eikä hetkessä lähde. Se prosessi ei ole myöskään mikään suora viiva, vaan pikemminkin siksakkia - välillä saattaa jopa yhtäkkiä vaaka pompata yhtenä päivänä ja sit oletkin silti laihtunut viikon päästä.

Vettä juo.

Tuosta on kulunut nyt 5 vuotta ja olen edelleen normaalipainossa. Kävelen edelleen yhtä paljon, mut herkuttelen toki enemmän. Liikunta pitää sen painon kurissa kun sitä jo valmiiksi harrastaa.

Kävely on siitä hyvä laji, ettei sen jälkeen ole liian väsynyt tekemään muuta eikä myöskään tule sitä nälkää, mikä esim. juoksun tai aerobicin jälkeen tulee. Silloin ei syö vahingossakaan extraa. Tahti pitää toki olla reipas, tunnin lenkin jälkeen mullakin edelleem kainalot märkinä mutta pitkät matkat ei väsytä. Eilenkin kävin ripeästi kävellen kauppareissun kaukana ja matkalla mäkiä, silti ei tuntunut missään vaiheessa siltä, ettei jaksaisi askeltakaan.

Vierailija
73/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä liikunnalla laihtuu. Kysy vaikka naparetkeilijöiltä. Kyse on vaan määristä ja intensiteetistä. Pari tuntia cardiota viikossa ei ole yhtään mitään.

Kestävyysurheilua harrastavat muuten nekin syövät yleensä aika tavalla, tai kilpauimarit. Phelps kisakaudella 8000 kcal päivässä, Mika Myllylä peruskuntokaudella 4000 kcal päivässä jne.

Itselläni aika pienikin liikunnan lisääminen kyllä pudottaa helposti muutaman kilon. Minulla homma toimii niin että mitä enemmän liikun, sitä vähemmän herkut kiinnostaa. Tottakai nälkä on enemmän, joten syön enemmän ruokaa, mutta napostelu jää pois. Ruokahalu ikään kuin normalisoituu.

Vierailija
74/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden munkin kalorien polttamiseen tarvitaan useampi tunti juoksua. Siksi pelkällä liikunnalla on vaikea laihtua.

107 peukkua ylös-peukkua tälle kertoo miten pihalla ihmiset on liikunnasta ja kaloreista. Munkki on noin 350kcal. Normaalikokoinen mies polttaa tuon juosten noin puolessa tunnissa, nainen ehkä 40-45 minuutissa. 

Vierailija
75/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi liikkunta tehoaa toisien kroppaan edullisesti? Jos on identtinen lähtötilanne ja toisella on parempi vartalonmalli niin miksi pienikin liikunta kaventaa vyötäröä ja kaunistaa vartaloa ja toisella ei näy mitään muutoksia kropassa eli vyötärö ei kapene jne?

Vierailija
76/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä liikunnalla laihtuu. Kysy vaikka naparetkeilijöiltä. Kyse on vaan määristä ja intensiteetistä. Pari tuntia cardiota viikossa ei ole yhtään mitään.

Kestävyysurheilua harrastavat muuten nekin syövät yleensä aika tavalla, tai kilpauimarit. Phelps kisakaudella 8000 kcal päivässä, Mika Myllylä peruskuntokaudella 4000 kcal päivässä jne.

Itselläni aika pienikin liikunnan lisääminen kyllä pudottaa helposti muutaman kilon. Minulla homma toimii niin että mitä enemmän liikun, sitä vähemmän herkut kiinnostaa. Tottakai nälkä on enemmän, joten syön enemmän ruokaa, mutta napostelu jää pois. Ruokahalu ikään kuin normalisoituu.

Joten laihtuminen ei johtunut liikunnasta.

Vierailija
77/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

107 peukkua ylös-peukkua tälle kertoo miten pihalla ihmiset on liikunnasta ja kaloreista. Munkki on noin 350kcal. Normaalikokoinen mies polttaa tuon juosten noin puolessa tunnissa, nainen ehkä 40-45 minuutissa. 

Huoh! Periaate hänellä oli kuitenkin oikein.

Vierailija
78/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://treeniopas.com/laihdutus-miten-laihtua-nopeasti/ - Luet ton niin ehkä opit jotain miten laihdutus toimii.

Vierailija
79/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipäs nyt liioitella sentään. Mutta periaate on kyllä oikea, pitää olla suht hyväkuntoinen että liikunnalla saa mainittavia kaloreita poltettua. 

Toisaalta, hyväkuntoinen keho on myös taloudellisempi, eli se ei kuluta yhtään ylimääräistä kaloria lenkin aikana.

Vierailija
80/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liikkuu vain kaksi kertaa viikossa niin kannattaa tehdä voimaharjoitus niin saa lihakset kasvuun ja sitä kautta kaloreita kuluu enemmän. Lenkkeilemällä laihduttaminen vaatii likimain jokapäiväistä treenaamista.