Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakko se on uskoa ettei pelkällä liikunnalla laihdu

Vierailija
16.07.2019 |

Aloitin reilut kaksi kuukautta sitten tekemään kahdesti viikossa erittäin rankan cardio treenin toivoen pientä kilojen karsimista. Paino on pysynyt täysin ennallaan!

Olen siis käynyt pari vuotta säännöllisesti salilla mutta en ole tehnyt cardiota tuona aikana lähes ollenkaan. Luulin että pelkän sen lisäämisen treeniin olisi vaikutusta mutta eipä näköjään!

Ennen salilla käymistä kyllä pudotin aikoinaan yli 10 kiloa pelkällä liikunnalla, ei onnistu enää. :(

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman huomannut. Juoksen päivittän 10 kilometriä sekä käyn kolmesti viikossa salilla. Mutta kun silti syön pizzan ja hampurilaisen joka päivä ja puoli kiloa karkkia, niin ei se mitään auta. Lihoo vaan. No aina kai sitä voi alkaa juoksemaan 15 kilsaa päivässä. Mutta sitten tulee enemmän vaan nälkä. Olen juokseva lihapulla.

Kannattasko syödä puhtaasti?

Puhtaasti syövän miehen ruoka:

3 munaa, puuro ja banaani.

4 näkkileipää pelkästään voilla, protskua pirtelöstä ja banaani.

170g kanaa paistettuna oliiviöljyssä, paistettuja perunoita tai riisiä, iso tomaatti, porkkana, 400g parsakaalia, fetajuustoa ja oliiveja, 2 näkkäriä voilla.

170g kanaa paistettuna oliiviöljyssä riisin tai täysjyväpastan kanssa, vihreitä papuja, 2 näkkäriä voilla.

250g maitorahkaa hunajalla, iso omena.

Päivän aikana juodaan 4l vettä.

Vierailija
22/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieslukijaa kirjoitti:

Miettisin aerobisen hyötyjä verisuonistoa ja pumppua ajatellen, vähemmän ehkä sitä painoa. Itse poltan normaalissa aerobisessa treenissäni (45min sellaista normitempoista) n. 350 kaloria ja se on tosiaan aika mitätön määrä jos ruokailu ei ole kunnossa. Käsittääkseni yksi rasvakilo on n. 7000 (k)cal, eli, pitäisi tehdä 20 tuollaista harjoituskertaa että kilo rasvaa palaisi jos saadut kalorit vastaisivat täysin kulutusta.

Ja saa vielä toivoa, että kaikki poltetut kalorit lähtee rasvasta, eikä lihasmassaa häviäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä laihtuu. Menin 86 armeijaan ja laihduin 3 ensimmäisen kk aikana n. 30 kg. Ruokaa vedin niin paljon kun sitä sai ruokailussa ja sotkun munkit päälle. Illalla oli aina nälkä. Tosin liikuntaa oli 6 päivää viikossa klo 6-22 sen alokas ajan. eli laihtuu mutta vaatii vähän eri määriä liikuntaa kun sulla.

Ja kuinka monelle on normielämässä realistista liikkua klo 6-22 koko ajan?

Vierailija
24/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina laihtunut nimenomaan liikunnalla.

Vierailija
25/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon se mutantti, kalorinlaskenta ja ruokailun valvominen ei oo ikinä toiminut, sen sijaan laihdun kuin itsestään kun lisään riittävästi lenkkiä viikkoon, sekä hiittiä että pitkiä. Ruokavaliokin kyllä muuttuu samalla, mutta sekin aika omalla painollaan, liikunta lisää terveellisen ruoan haluja ja vähentää mässäilyhimoja (mulla).

Onko mitat muuttuneet lainkaan? Ehkä sulle sopis joku välidieetti, jolloin liikutkin viikon/pari tavallista vähemmän (ruokahalu pienenee) ja syöt vielä kevyemmin?

Vierailija
26/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aloitin keväällä aika fyysisen työn, 8h/pv.

Syön niinkuin ennenkin, mutta olen kiinteytynyt ja paino tippunut 72->57kg.

Olen 167cm nainen ja tämä paino tuntuu sopivalle.

Mulla näin päin: siivoustyöstä toimistoon.

Painoa tuli aika vähässä ajassa +8kg. :(

Vierailija
27/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla liikunnan laihduttava (tai painon kurissa pysyttävä) vaikutus perustuu siihen, että liikuntailtaa edeltävä päivä on kevytdieetti, koska muuten ei jaksa sitä suoritusta.

Vierailija
28/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman huomannut. Juoksen päivittän 10 kilometriä sekä käyn kolmesti viikossa salilla. Mutta kun silti syön pizzan ja hampurilaisen joka päivä ja puoli kiloa karkkia, niin ei se mitään auta. Lihoo vaan. No aina kai sitä voi alkaa juoksemaan 15 kilsaa päivässä. Mutta sitten tulee enemmän vaan nälkä. Olen juokseva lihapulla.

Etkö muuta syö kuin pizzaa, hampurialaisi ja karkkeja?

En juurikaan. Mulla menee vatta kuralle vihanneksista ja salaatista. Nälkä on usein kova. Hamppari lounaaksi ja pizzaa illalla ja karkkia jälkkäriksi juoksemisen jälkeen.

Onko sulla IBS eli ärtyvä suoli? Kannattaa tutustua FODMAP ruokavalioon, siinä vältetään juttuja mitkä laittaa helposti ärtyvän vatsan sekaisin. Pointti siinä on se että vatsa saattaa ärtyä vaikka päärynästä mutta ei klememtiinistä tiettyjen sokerien vuoksi, vaikka siltä saattaa tuntua niin ei kaikki kasvikset ja hedelmät laita herkkääkään vatsaa sekaisin, pitää vain aloittaa varovasti. Kannattaa myös huolehtia että saat terveellistä ruokaa syödessä tarpeeksi liukenevia kuituja, rasvaa ja proteiineja ja ettei ole raudan, D-vitamiinin tms puutetta. Jos joku noista on pielessä niin lopputuloksena on tosi helposti sairas nälkä mille ei mahda yhtään mitään. Tsemppiä!

Vierailija
29/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä liikunnalla laihtuu. Minä laihdun joka kesälomalla grilliruoista ja alkoholin nauttimisesta huolimatta, koska liikuntamääräni kasvaa valtavasti harvennustöiden, halkosouvien yms. takia. Töihin palattua kilot palaavat aika pian.

Sitä liikuntaa ja aktiivisuutta pitää vaan olla oikeasti paljon, joku pari puolen tunnin kardiotreeniä viikossa ei vielä vaikuta oikein mitään.

Vierailija
30/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle laihduttaminen ilman liikuntaa on mahdotonta. Itse en pysty millään kitudieeteillä olemaan. Ainoa keino, jolla saan syödä riittävästi, on liikkua niin paljon, että "ylimääräisestä"ruoasta tulleet kalorit korvautuu liikunnalla.

Liikunnan lisäksi on toki laskettava kalorit, sillä muuten ne helposti karkaa käsistä, kun "on tullut liikuttuakin". Valitettavasti tuntuu, että kaloreiden laskeminen on ainoa keino pudottaa ja hallita painoa, minulle. Onneksi se mittaaminen menee jo aikalailla rutiinilla :)

Sama täällä, siksipä olenkin mieluummin hieman tukeva. Sain nuorena tarpeeksi ahdistusta ja syyllisyyttä kalorien laskemisesta, en enää aikuisena viitsi. Pääasia, että liikun paljon ja syön pääosin terveellisesti.

Vierailija
31/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle laihduttaminen ilman liikuntaa on mahdotonta. Itse en pysty millään kitudieeteillä olemaan. Ainoa keino, jolla saan syödä riittävästi, on liikkua niin paljon, että "ylimääräisestä"ruoasta tulleet kalorit korvautuu liikunnalla.

Liikunnan lisäksi on toki laskettava kalorit, sillä muuten ne helposti karkaa käsistä, kun "on tullut liikuttuakin". Valitettavasti tuntuu, että kaloreiden laskeminen on ainoa keino pudottaa ja hallita painoa, minulle. Onneksi se mittaaminen menee jo aikalailla rutiinilla :)

Sama täällä. Olen aikoinani pudottanut kituilemalla useaan otteeseen 10-30 kg, kunnes tajusin, että ei vaan toimi mulla, kun tykkään ruuasta niin paljon. Nyt on lähtenyt 20 kg syömällä keskimäärin 2600 kcal/pv ja liikkumalla noin 7 h/vko. Liikunta on salia ja aerobista. Näin pystyn elämään jatkossakin (jos ei siis terveys estä liikkumista) eli olen valmis ja halukas liikkumaan, jotta saan syödä (lähes) mitä haluan.

Vierailija
32/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn siis tämän uuden cardion lisäksi salilla ja kuntoilin yhteensä viidesti viikossa jo ennen tämän uuden rutiinin lisäystä. Pääasiassa nostelen isoja painoja ja teen pitkiä sarjoja oman kehonpainoa käyttäviä liikkeitä. Näihin tuli lisäksi cardiot.

Ap

Vierailija
33/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

170g kanaa paistettuna oliiviöljyssä, paistettuja perunoita tai riisiä, iso tomaatti, porkkana, 400g parsakaalia, fetajuustoa ja oliiveja, 2 näkkäriä voilla.

170g kanaa paistettuna oliiviöljyssä riisin tai täysjyväpastan kanssa, vihreitä papuja, 2 näkkäriä voilla.

Olen tuo joks toi ärtyvän suolen esiin ja ymmärrä tuota pizzan syöjää. Olipa kuinka puhtaaksi(?) luultua vain niin näistä ruoista esimerkiksi mun ärtyvälle vatsalle ei sopisi normipuuro eikä näkkileipä, ei täysjyväpasta, ei pavut eikä omenat, luultavasti ei hunajakaan, laktoosilliset maitotuotteet ei missään tapauksessa, ei oikeastaan maitotuotteetkaan, banaania ja kananmunaa syön vaikka sopii vaihtelevasti ja oliiviöljyä en kyllä käytä paistamiseen.

Se epätoivo on aivan käsittämätön kun kuvittelee että tuo tyyli on se ainoa oikea terveellinen ja ainoa tie laihtumiseen, mutta kun itsessä on jotain täysin vialla kun ei tuohon pysty kun vatsa heittää sitä hullumpaa volttia mitä ”terveellisemmin” syö.

Luojan kiitos ei tarvitse enää olla kokojyväpasta-rahka tietäjien armoilla.

Vierailija
34/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihas painaa enemmän kuin läski. Pelkkä painoon tuijottaminen ei ole oikea asia, vaan ota ihan vaikka mittanauha ja mittailet kerran kuussa esim. vuötärön ympärys ja reiden ympärys. Se kyllä kertoo ihan riittävästi.

Vierailija
35/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoostaan sillä on merkitystä, mitä syö, kuinka paljon ja kuinka usein.

Liikunta on hyväksi terveydelle ja aineenvaihdunnalle, mutta ei se laihduta.

Paitsi on joku himomaratoonari joka ei pysähdy koskaan..

Vierailija
36/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani olen huomannut, että liikuntamuoto vaikuttaa paljon. Mulla on ykköstyypin diabetes ja seuraan säännöllisesti verensokereitani. 

Kova liikunta nostaa ensin verensokereita, ja tämän jälkeen ne romahtaa. Adrenaliini tekee tuon kovan nousun. Kovat heilahtelut ei edesauta laihtumista.

Mutta kun päivittäin käyn 45 min - tunnin lenkillä (ennen enemmänkin, kun oli koira). Siis ihan tavallista kävelyä niin heittoja verensokereihin ei tule vaan pysyy tasaisena ja hyvällä tasolla. Tää säännöllinen kävely pitää ja vauhdittaa metaboliikkaa yllä ja uskon levossakin polttavani enemmän kaloreita kun elimistö "pysyy käynnissä". 

Vierailija
37/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään treeni ei laihduta jos työntää suuhun vähintään sen kalorimäärän minkä se treeni kuluttaa.

Vierailija
38/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ja tottumukset on jännän erilaisia. En ole liiemmin lihonut koskaan (esimerkiksi ylipainon puolelle) vaikka hyötyliikuntaa lukuun ottamatta olen liikkunut liian vähän. Olen myös laihtunut sen vähän mitä joskus olen kerryttänyt liikkumattakin, kunhan vain stressi on laskenut ja ajoittain ruokailu ollut pientä (ei laihduttamista, en vain ole panostanut syömiseen). Aina kun innostun liikkumaan niin myös nälkä kasvaa, mikä kontrolloimattomana altistaa syömään holtittomammin kun silloin kun ei ole nälkä.

Missään tapauksessa en suosittele tuota muille, ainoa mikä tuossa pidemmän päälle pysyy aisoissa on paino, terveys on asia erikseen ja terve keho on liikkuva keho. Mutta tuolta pohjalta ymmärrän sen että voi olla fakta joidenkin kohdalla että liikkumalla ei laihdu jos ei syömiset ole kunnossa, ironista kyllä kun liikunta voi hankaloittaa painon hallintaa eikä pelasta siltä että syömiset ei ole kunnossa.

Vierailija
39/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki ei laihdu koskaan..syömistä ei raski muuttaa jaa liikkua ei pysty kunnolla

Vierailija
40/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tuo joks toi ärtyvän suolen esiin ja ymmärrä tuota pizzan syöjää. Olipa kuinka puhtaaksi(?) luultua vain niin näistä ruoista esimerkiksi mun ärtyvälle vatsalle ei sopisi normipuuro eikä näkkileipä, ei täysjyväpasta, ei pavut eikä omenat, luultavasti ei hunajakaan, laktoosilliset maitotuotteet ei missään tapauksessa, ei oikeastaan maitotuotteetkaan, banaania ja kananmunaa syön vaikka sopii vaihtelevasti ja oliiviöljyä en kyllä käytä paistamiseen.

Se epätoivo on aivan käsittämätön kun kuvittelee että tuo tyyli on se ainoa oikea terveellinen ja ainoa tie laihtumiseen, mutta kun itsessä on jotain täysin vialla kun ei tuohon pysty kun vatsa heittää sitä hullumpaa volttia mitä ”terveellisemmin” syö.

Luojan kiitos ei tarvitse enää olla kokojyväpasta-rahka tietäjien armoilla.

Sun vatsa heittää volttia, koska olet syönyt koko ikäsi päin peetä ja sun suoliston mikrobit on aivan sekaisin. No onnea sulle vaan :)