Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakko se on uskoa ettei pelkällä liikunnalla laihdu

Vierailija
16.07.2019 |

Aloitin reilut kaksi kuukautta sitten tekemään kahdesti viikossa erittäin rankan cardio treenin toivoen pientä kilojen karsimista. Paino on pysynyt täysin ennallaan!

Olen siis käynyt pari vuotta säännöllisesti salilla mutta en ole tehnyt cardiota tuona aikana lähes ollenkaan. Luulin että pelkän sen lisäämisen treeniin olisi vaikutusta mutta eipä näköjään!

Ennen salilla käymistä kyllä pudotin aikoinaan yli 10 kiloa pelkällä liikunnalla, ei onnistu enää. :(

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden munkin kalorien polttamiseen tarvitaan useampi tunti juoksua. Siksi pelkällä liikunnalla on vaikea laihtua.

Taisit nyt vähän liioitella tai muuten vaan et ole ymmärtänyt asiaa oikein. Esimerkiksi Arnoldsin maitosuklaa crememunkissa on kaloreita 401. Puolentunnin juoksu kuluttaa noin 300 kaloria eli tunnin juoksulenkillä kulutat noin 600 kaloria. 600 on ainakin minusta enemmän kuin 401. Ja syömällö munkin mutta käymällä tunnin juoksulenkillä saa aikaiseksi 199 kalorin vajeen.

Vierailija
42/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä oikein laihtuu helposti. Liikkumalla todella paljon laihtuu saman verran. Kumman vaan valitsee, tai molemmat. Kun syöt pizzan voit kuluttaa sen kävelemällä rivakasti 20km.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saman huomannut. Juoksen päivittän 10 kilometriä sekä käyn kolmesti viikossa salilla. Mutta kun silti syön pizzan ja hampurilaisen joka päivä ja puoli kiloa karkkia, niin ei se mitään auta. Lihoo vaan. No aina kai sitä voi alkaa juoksemaan 15 kilsaa päivässä. Mutta sitten tulee enemmän vaan nälkä. Olen juokseva lihapulla.

Kannattasko syödä puhtaasti?

Puhtaasti syövän miehen ruoka:

3 munaa, puuro ja banaani.

4 näkkileipää pelkästään voilla, protskua pirtelöstä ja banaani.

170g kanaa paistettuna oliiviöljyssä, paistettuja perunoita tai riisiä, iso tomaatti, porkkana, 400g parsakaalia, fetajuustoa ja oliiveja, 2 näkkäriä voilla.

170g kanaa paistettuna oliiviöljyssä riisin tai täysjyväpastan kanssa, vihreitä papuja, 2 näkkäriä voilla.

250g maitorahkaa hunajalla, iso omena.

Päivän aikana juodaan 4l vettä.

Olen tuo joks toi ärtyvän suolen esiin ja ymmärrä tuota pizzan syöjää. Olipa kuinka puhtaaksi(?) luultua vain niin näistä ruoista esimerkiksi mun ärtyvälle vatsalle ei sopisi normipuuro eikä näkkileipä, ei täysjyväpasta, ei pavut eikä omenat, luultavasti ei hunajakaan, laktoosilliset maitotuotteet ei missään tapauksessa, ei oikeastaan maitotuotteetkaan, banaania ja kananmunaa syön vaikka sopii vaihtelevasti ja oliiviöljyä en kyllä käytä paistamiseen.

Se epätoivo on aivan käsittämätön kun kuvittelee että tuo tyyli on se ainoa oikea terveellinen ja ainoa tie laihtumiseen, mutta kun itsessä on jotain täysin vialla kun ei tuohon pysty kun vatsa heittää sitä hullumpaa volttia mitä ”terveellisemmin” syö.

Luojan kiitos ei tarvitse enää olla kokojyväpasta-rahka tietäjien armoilla.

Sun vatsa heittää volttia, koska olet syönyt koko ikäsi päin peetä ja sun suoliston mikrobit on aivan sekaisin. No onnea sulle vaan :)

Ihan kuin ajattelisit että ne voltit on jotain mistä ihminen kiusallaan nauttii? :) Aika monen vatsa heittää sitä volttia, halusi tai ei, ei valitettavasti ole vain minun ongelmani. Huonon ruokavalion lisäksi muita syitä on lukuisia määriä kuten ympäristötekijät (esim. homealtistus), jokin podettu tulehduksellinen sairaus, vatsatauti tai suolistomikrobit tuhonnut antibioottikuuri. Olipa syy menneisyydessä mikä tahansa, se ei valitettavasti korjaannu syömällä väkisin jotain mikä saa paskomaan varpusparvia ja onneksi ainakin itse olen ymmärtänyt olla niin tekemättä ja elämä hymyilee; paino, vatsa ja arvot on kaikki tasapainossa. :)

Vierailija
44/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden munkin kalorien polttamiseen tarvitaan useampi tunti juoksua. Siksi pelkällä liikunnalla on vaikea laihtua.

Kyllä nyt vähä liiottelet. Munkissa on noin 200-400 kcal ja tunti hölkkää 9-10 km tuntivauhdilla riittää tuolllaisen polttamiseen helposti, jopa kahden munkin. 

Vierailija
45/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt vähä liiottelet. Munkissa on noin 200-400 kcal ja tunti hölkkää 9-10 km tuntivauhdilla riittää tuolllaisen polttamiseen helposti, jopa kahden munkin. 

Joo, juoksu / hölkkä kuluttaa energiaa yhden kilokalorin jokaista juostua kilometriä ja juoksijan painokiloa kohti. Jos 60 kg painava henkilö juoksee 9 km (yhden tunnin hölkkälenkki suhteellisen rauhallista vauhtia), kuluttaa hän 540 kcal, siis enemmän kuin mitä yhdessä munkissa on kaloreita.

Vierailija
46/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fififkfkfk kirjoitti:

Niin siis 2 kertaa viikossa jotain aerobista ei ole kovinkaan paljon. Ellei treenikerta sitten kestä 4h.

On parempi tehdä jotain joka päivä. Välillä kuntosalia, välillä aerobista ja joinakin päivinä jotain ihan kevyttä kuten kävelyä. Venyttelyä myös paljon.

bullshit

Vierailija
47/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on oikeilla jäljillä, liikunta tekee hyvää muttei yksinään riitä. Omaa fyysistä tilaa pitäisi osata ajatella omien elintapojensa summana, kokonaisuutena, johon vaikuttaa kaikki mitä päivän aikana teet. Se miten liikut ja syöt, se saatko nukuttua tarpeeksi, stressaatko, istutko suurimman osan päivästä paikallasi, onko kehosi jäykkä ja niin edelleen. On hienoa että treenit kulkevat, mutta miten on kaikkien muiden asioiden laita? Tsemppiä matkaan, toivottavasti löydät mielekkään keinon pudottaa painoa jos pudotettavaa kerran löytyy.

Vierailija
48/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kkddkdkdkkd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina on ollut lihavia nuoria miehiä ja näkyyhän noita olevan vieläkin.

Samoin samanlaisia naisia.

Koskaan niitä ei ole ollut niin paljon kuin nyt. Ja molempia sukupuolia. Ja ne lihavatkin ovat entistä paksumpia ja ns normaalikin alkaa nykyään olemaan vähintään lievästi ylipainoinen.

Ja nykyään normaalipainoista eli sellaista hoikkaa pidetään anorektikkona. Naurettavaksi mennyt tämä touhu kun lihavuutta ihannoidaan.

Vierailija
49/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihduin normaalipainon sisällä kun aloin tekemään keskiraskasta/raskasta työtä. Toki tauoilla on aina kauhea nälkä ja syön niin paljon kuin ehdin. Silti paino putosi ja olo on kiinteämpi. Olen kyllä siinä mielessä onnekas, että pystyn syömään paljon hiilareita lihomatta ja ilman hiilareita on veto aivan pois. Koen kyllä liikunnan laihduttavan, sillä syön joka päivä iltapalaksi paketin pullaa, suklaalevyn, pellillisen pannaria, muffinseja tms. Enkä siltikään ole lähellekään ylipainoinen. Tiedostan kyllä, että jos nämä jättäisin pois niin saisin muutamassa kuukaudessa vatsalihakset näkyviin.

Vierailija
50/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipäs nyt liioitella sentään. Mutta periaate on kyllä oikea, pitää olla suht hyväkuntoinen että liikunnalla saa mainittavia kaloreita poltettua. 

Vierailija
51/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä laihtuu. Menin 86 armeijaan ja laihduin 3 ensimmäisen kk aikana n. 30 kg. Ruokaa vedin niin paljon kun sitä sai ruokailussa ja sotkun munkit päälle. Illalla oli aina nälkä. Tosin liikuntaa oli 6 päivää viikossa klo 6-22 sen alokas ajan. eli laihtuu mutta vaatii vähän eri määriä liikuntaa kun sulla.

Olivatko nuoret miehet lihavia jo silloin? Nykyisin todella moni parikymppinen mies on hyvin ylipainoinen.

Olin teini 80-luvun lopulla ja silloin lihavia oli vain vähän. Jokaisella luokalla saattoi olla yksi tai korkeintaan kaksi lihavaa oppilasta, jotka joutuivat muiden silmätikuksi. Nykyään lihavuus taitaa olla niin normaalia, ettei siitä enää joudu kiusatuksi.

Vierailija
52/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin kuntosalitreeni vaikka kolme kertaa viikossa on tosi vähän liikuntaa, jos muun ajan on liikkumatta. Helposti syö ne kalorit.

Vierailija
53/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdesti viikossa ylläpitää kuntoa, ei kehitä sitä.

Vierailija
54/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti osa painosta on muuttunut lihakseksi. Kukaan ei tee kardiota 6 kertaa viikossa ilman että se näkyy kehossa.

Vierailija
55/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti osa painosta on muuttunut lihakseksi. Kukaan ei tee kardiota 6 kertaa viikossa ilman että se näkyy kehossa.

Oho, luin vähän väärin :D eli 2 kertaa viikossa liikuntaa ei ole vielä tosiaan kovin paljoa.

Vierailija
56/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Tympeää on kuitenkin se, että liikunnan lopettamalla / vähentämällä lihoo. :( Esim. työmatkan muuttuminen pyöräilymatkasta autoiltavaksi näkyy kyllä vyötäröllä muutamassa kuukaudessa renkaana, mutta lenkkeilyn aloittaminen ei rengasta sulata.

Heh heh:) Tuli naurettua oikein ääneen:)

Painat 80kg ja pyöräilet töihin. Lopetat pyöräilyn ja painat 90kg. Aloitat uudestaan pyöräilyn, painat 90kg, ja lopetat vähän ajan päästä pyöräilyn. Nyt painat 100kg. Teet tämän vielä pari kertaa ja painat 130kg. Huomaatko virheen logiikassa?

Vierailija
57/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteen hampurilaiseen joutuu juosta tunnin. Mieti sitä

Juokset 8 tuntia niin kahdeksan taikahampuriaista ei sitä kuittaa, vaan laihdut kunnolla ja olet energia vajareissa. Tosin se matka jonka ruhoasi kuljetat on tuntia parempi mittari. 

Itse kun tein fyysistä työtä niin söin normaalisti aamulla aamiaisen, päivällä lounaan ja illalla pystyi syömään 2 pellillistä itse tehtyä pizzaa plus karkit jätskit jne enkä lihonut. 10 000-14 000 kg tavaraa liikkui kaksi kertaa päivittäin. Ongelma on siinä että tuohon kuntoon päästäksesi sinun on tehtävä useampi vuosi työtä sen eteen. 

En ehkä ajattelisi että sen yhden hampparin eteen on tehtävä jotain kuittaavaaa heti, vaan että kun vaadit itseltäsi enemmän ja enemmän joka päivä systemaattisesti alkaa se kuluttaminen luonnistua kunnolla eikä silloin tarvitse olla niin tarkka syömisiten suhteen. 

Vierailija
58/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle laihduttaminen ilman liikuntaa on mahdotonta. Itse en pysty millään kitudieeteillä olemaan. Ainoa keino, jolla saan syödä riittävästi, on liikkua niin paljon, että "ylimääräisestä"ruoasta tulleet kalorit korvautuu liikunnalla.

Liikunnan lisäksi on toki laskettava kalorit, sillä muuten ne helposti karkaa käsistä, kun "on tullut liikuttuakin". Valitettavasti tuntuu, että kaloreiden laskeminen on ainoa keino pudottaa ja hallita painoa, minulle. Onneksi se mittaaminen menee jo aikalailla rutiinilla :)

Sama täällä. Olen aikoinani pudottanut kituilemalla useaan otteeseen 10-30 kg, kunnes tajusin, että ei vaan toimi mulla, kun tykkään ruuasta niin paljon. Nyt on lähtenyt 20 kg syömällä keskimäärin 2600 kcal/pv ja liikkumalla noin 7 h/vko. Liikunta on salia ja aerobista. Näin pystyn elämään jatkossakin (jos ei siis terveys estä liikkumista) eli olen valmis ja halukas liikkumaan, jotta saan syödä (lähes) mitä haluan.

Minun on hieman vaikea uskoa tätä. Itse liikun 3-4 tuntia viikossa ja päivän kalorimäärä on 1500. Olen 4 kuukaudessa pudottanut 10 kiloa. Joko sinun paininpudotuksesi on tapahtunut tosi pitkällä aikavälillä tai olet ollut parisataakiloinen. Vai miten voi olla mahdollista että syöt viikossa 7700 kaloria enemmän kuin minä, mutta liikut vain 3-4 tuntia enemmän?

Vierailija
59/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Tympeää on kuitenkin se, että liikunnan lopettamalla / vähentämällä lihoo. :( Esim. työmatkan muuttuminen pyöräilymatkasta autoiltavaksi näkyy kyllä vyötäröllä muutamassa kuukaudessa renkaana, mutta lenkkeilyn aloittaminen ei rengasta sulata.

Heh heh:) Tuli naurettua oikein ääneen:)

Painat 80kg ja pyöräilet töihin. Lopetat pyöräilyn ja painat 90kg. Aloitat uudestaan pyöräilyn, painat 90kg, ja lopetat vähän ajan päästä pyöräilyn. Nyt painat 100kg. Teet tämän vielä pari kertaa ja painat 130kg. Huomaatko virheen logiikassa?

No eikö se nimenomaan ollut tuon viestin ideakin, että tuossa ei ole järkeä, mutta niin se vain tuntuu menevän.

Vierailija
60/96 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa aina kuka ei tiedä asiasta mitään , jos laskevat että montako kaloria joku jumppa polttaa.

Kannattaa opetella mihin kaikkeen liikunnalla on vaikutusta.