Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset on tyrmistyneitä professorin tyrmistymisestä buffettien ahmimisesta

Vierailija
15.07.2019 |

Olemme kriisissä!! Meiltä viedään ruuat nenän edestä. En pääse vetämään kaksin käsin ruokaa niin paljon kuin haluan!! Auttakaa!! Juoskaa buffetteihin niin pian kuin pystytte. Ne loppuu jo huomenna. Hamstratkaa ruokaa taskuihin ja laukkuihin.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkoilla näkee, kuinka ulkomaalaiset vetelee melonia aamiaisella. No britit vetelee pekonia, ja sen kyllä näkee, obeeseja jokaikinen.

Vierailija
42/50 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön hotellin buffetissa lähinnä kisamatkoilla ja kyllä, aamupala on erittäin runsas tosin aina buffan terveellisimmästä päästä, koska loppupäivänä ei yleensä syödä kuin pieniä, nopeita välipaloja ennen pelien loppumista. Lomamatkoilla buffet on järjestään brunssi ja seuraava kunnon ateria voi olla päivällinen. Tuskin kukaan tavan takaa syö isoja buffetaamupaloja tai muitakaan buffetaterioita, vaan korkeintaan muutaman kerran vuodessa. Kyllä niiden päivittäisten elämäntapojen pitäisi professoria kiinnostaa enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni on lihonut, koska on syönyt jossakin buffetissa? En ainakaan minä. Hotelliaamiaisella syön max kerran vuodessa, edellisestä laivan päivällisbuffetista on useampi vuosi aikaa. Ja ylipainoinen olen. En myöskään syöksy buffetissa haalimaan ruokaa, jota en jaksa syödä tai jota tungen väkisin napaani.

Hotellin aamiaisella juon kyllä kaksi kuppia kahvia, syön sämpylän, jonka täytteenä on salaattia, tomaattia, kurkkua ja juustoa ja saatan napata vielä jonkun hedelmänkin tai esim. marjoja kulhoon tai vaikkapa kananmunan. Kyllä, täynnä olen ja saatan tosiaan syödä enemmän kuin kotona mutta KERRAN VUODESSA tai harvemmin. Tärkein anti hotelliaamiaisella on se, etten joudu itse valmistamaan sitä.

Jos hotellin pitää alkaa säännöstellä ruokaa tai vihjata minulle, että syön liikaa, niin ollaan hyvin omituisessa holhousyhteiskunnassa. Mistä muusta voi ihmiselle vihjata? Pesetyy liian harvoin? Käyttää epäekologisia vaatteita? Polttaa tupakkaa? Juo alkoholia? Hankkii liian monta lasta? Ajaa saastuttavalla autolla?

Pitäisikö sitten kauppaan laittaa sellainen kauppavahti, joka varmistaa, etten osta kotiini liikaa ruokaa enkä epäterveellistä ainakaan? Ja pitäisikö kauppavahtien olla yhteydessä toisiinsa, etten voi tehdä sitä käymällä useasmmassa kaupassa samana päivänä?

Vai voisiko tässä ajatella, että ihminen on itse vastuussa valinnoistaan?

Se on totta ettet ole lihonut käydessäsi kerran vuodessa buffassa. Se taas ei ole totta että vastuu valinnoista on vain itsellä koska seuraukset eivät kohdistu vain itseen. Kun se on se ikuisuusongelma että lihavuudella on iso hintalappu, tosi iso.

Mikä on lihavuuden hintalappu? Suvussani on sepelvaltimotautia esim. molemmat isovanhempani (sodan käyneet) ovat kuolleet sydänkohtaukseen ja isälleni on tehty ohitusleikkaus. Vain minä olen meistä kaikista lihava eikä minulla ole eikä ole ollut mitään ongelmia verenpaineen, kolesterolin tai minkään muunkaan kanssa (ikää nyt 50v). Lisäksi isovanhempani ovat kuolleet keskimääräistä nuorempina (69v ja 75v), isäni tosin on nyt 74v mutta ymmärtääkseni elinikä on noussut niin, että hänen pitäisi aika huoletta elää vielä kuutisen vuotta ollakseen keskiarvossa. Isovanhempani eivät ole siis kuormittaneet terveydenhoitoa tai eläkejärjestelmää mitenkään pitkään.

Kuinka moni lihava elää yli ysikymppiseksi tai edes kasikymppiseksi? Kun lasketaan säästyneet eläkkeet ja hoidot, niin veikkaan, että vaikka lihavuudella on seurauksia (joita voi olla niilläkin, jotka eivät ole lihavia), niin kulut menevät melko lailla tasan, kun eivät kuormita systeemiä elämällä pitkään.

Mitkä sitten ovat niitä lihavuuden seurauksia? Jos nyrjäytän nilkkani, nyrjäytinkö sen siksi, että olen lihava ja se on lihavuuteni seuraus? Entä kun himourheilijalla on nilkkaongelmia, eikös hänkin ole aiheuttanut sairautensa ihan itse? Voiko kaikki sairaudet jättää hoitamatta sillä verukkeella, että ihminen on ne itse jotenkin aiheuttanut? Vai onko tässä hintalapun laittamisessa kyse vain lihavien arvostelemisesta? Nimittäin lihavuuden aiheuttaminen on monella tapaa hyvin erilaista kuin jonkin muun aiheuttaminen. Esim. himourheilija voi urheilla maltillisemmin tai vaikka jättää urheilun kokonaan, tupakoitsija voi lopettaa tupakoinnin mutta liikasyöjä ei voi jättää syömistä kokonaan. Kuinka monta alkoholistia tiedätte, jotka ovat parantuneet vain vähentämällä alkoholin käyttöä? Niinpä.

Ja tähän voisin lisätä, että urheilun aiheuttamat vammat ovat hintalapussaan ihan omaa luokkaansa. Ystäväni nilkka on leikattu kahdesti, selkää tutkitaan, hän käy hieronnassa joka viikko eikä hän ole mikään huippu-urheilija mutta on juuri täyttänyt 30. Ongelmana urheilijoilla on vielä se, että tuppaavat elämäänkin aika pitkän elämän, ja monet kärsivät lapsettomuudesta ja tarvitsevat apua raskautumiseen.

Kun näitä hintalappuja nyt laitetaan, niin laitetaan sitten kanssa kaikille.

Vierailija
44/50 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nauttinut buffetaamiaisen viimeksi 2008 ja olen 35 kg ylipainoinen. Selvä yhteys!

Vierailija
45/50 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähinnä mietin sitä, että professorin mielestäkö hotelliaamiaiset ja laivojen buffetitko ne on syypäitä tämän kansan liikalihavuuteen?

Ja juuri sama, mitä on jo tuotu esille eli tavallista myöhempän syödyn hotelliaamiaisen jälkeen suunnataan yleensä jonnekin retkelle, kaupungille, rannalle jne. eli seuraavan kerran syödään vasta illemmalla. Kyseessä on siis enemmänkin brunssi.

Vierailija
46/50 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ollut niin vähän aikaa varaa ja mahdollisuutta syödä kyltymättömästi herkkupöydöstä, että kun se buffetissa suodaan, syödään usean edestä. Se on ymmärrettävää kulttuurisesti ja historiallisesti. Ankean ja tylsän arkiruuan vääntämisen sihaan saa syödä jonkun muun laittamaa eikä tarvitse tiskata eikä siivota jälkiä. Ymmärrän täysin buffetin suosion Suomessa ja syön toisinaan niissä itsekin.

Vierailija
47/50 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskiyden syy on ihmisessä itsessään.

Koko ajan, jo lapsena, on pillimehu (6 sokeripalaa) tuputettuna, "haluatko jotain?" "Ota pillimehuna?" ja muuta ruan tuputusta. Verratkaa Ranskaan jossa syodään ruoka-aikoina ja pystytään olemaan bussissa tai junassa ilman jatkuvaa ruoan tuputusta.

Aikuisena jatkuva makean syöminen ja napostelu, mättöä, sipsiä, kola-juomaa ja muuta paskaa.

Hyi.

Vierailija
48/50 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Moni nimenomaan lomalla suosii tukevaa hotelliaamiaista, koska sen avulla jaksaa pitkälle iltapäivään.

Niin suosii, ja minusta se on älytön taktiikka. Ahmiminen aamulla takaa sen, ettei jaksa moneen tuntiin oikein mitään. Lisäksi missaa tahallaan lounaan, jotka on useimmissa maissa todella edullisia, hyviä ja terveellisiä. Myöhään iltapäivällä, kun sitten tulee taas nälkä, lounasaika on ohi. Moni tosin ottaa siinä vaiheessa jotain pientä, yleensä makeaa, ja imee kärsäänsä kaljaa, ja ahtaa taas illalla nälkäisenä tuhdin illallisen, jotta jaksaa nukkua aamiaisahmimiseen asti.

Vierailija
49/50 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskiyden syy on ihmisessä itsessään.

Koko ajan, jo lapsena, on pillimehu (6 sokeripalaa) tuputettuna, "haluatko jotain?" "Ota pillimehuna?" ja muuta ruan tuputusta. Verratkaa Ranskaan jossa syodään ruoka-aikoina ja pystytään olemaan bussissa tai junassa ilman jatkuvaa ruoan tuputusta.

Aikuisena jatkuva makean syöminen ja napostelu, mättöä, sipsiä, kola-juomaa ja muuta paskaa.

Hyi.

No jaa, Ranskassa ihan tavallinen lasten aamupala on suklaapatonki.

Vierailija
50/50 |
16.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni on lihonut, koska on syönyt jossakin buffetissa? En ainakaan minä. Hotelliaamiaisella syön max kerran vuodessa, edellisestä laivan päivällisbuffetista on useampi vuosi aikaa. Ja ylipainoinen olen. En myöskään syöksy buffetissa haalimaan ruokaa, jota en jaksa syödä tai jota tungen väkisin napaani.

Hotellin aamiaisella juon kyllä kaksi kuppia kahvia, syön sämpylän, jonka täytteenä on salaattia, tomaattia, kurkkua ja juustoa ja saatan napata vielä jonkun hedelmänkin tai esim. marjoja kulhoon tai vaikkapa kananmunan. Kyllä, täynnä olen ja saatan tosiaan syödä enemmän kuin kotona mutta KERRAN VUODESSA tai harvemmin. Tärkein anti hotelliaamiaisella on se, etten joudu itse valmistamaan sitä.

Jos hotellin pitää alkaa säännöstellä ruokaa tai vihjata minulle, että syön liikaa, niin ollaan hyvin omituisessa holhousyhteiskunnassa. Mistä muusta voi ihmiselle vihjata? Pesetyy liian harvoin? Käyttää epäekologisia vaatteita? Polttaa tupakkaa? Juo alkoholia? Hankkii liian monta lasta? Ajaa saastuttavalla autolla?

Pitäisikö sitten kauppaan laittaa sellainen kauppavahti, joka varmistaa, etten osta kotiini liikaa ruokaa enkä epäterveellistä ainakaan? Ja pitäisikö kauppavahtien olla yhteydessä toisiinsa, etten voi tehdä sitä käymällä useasmmassa kaupassa samana päivänä?

Vai voisiko tässä ajatella, että ihminen on itse vastuussa valinnoistaan?

Se on totta ettet ole lihonut käydessäsi kerran vuodessa buffassa. Se taas ei ole totta että vastuu valinnoista on vain itsellä koska seuraukset eivät kohdistu vain itseen. Kun se on se ikuisuusongelma että lihavuudella on iso hintalappu, tosi iso.

Mikä on lihavuuden hintalappu? Suvussani on sepelvaltimotautia esim. molemmat isovanhempani (sodan käyneet) ovat kuolleet sydänkohtaukseen ja isälleni on tehty ohitusleikkaus. Vain minä olen meistä kaikista lihava eikä minulla ole eikä ole ollut mitään ongelmia verenpaineen, kolesterolin tai minkään muunkaan kanssa (ikää nyt 50v). Lisäksi isovanhempani ovat kuolleet keskimääräistä nuorempina (69v ja 75v), isäni tosin on nyt 74v mutta ymmärtääkseni elinikä on noussut niin, että hänen pitäisi aika huoletta elää vielä kuutisen vuotta ollakseen keskiarvossa. Isovanhempani eivät ole siis kuormittaneet terveydenhoitoa tai eläkejärjestelmää mitenkään pitkään.

Kuinka moni lihava elää yli ysikymppiseksi tai edes kasikymppiseksi? Kun lasketaan säästyneet eläkkeet ja hoidot, niin veikkaan, että vaikka lihavuudella on seurauksia (joita voi olla niilläkin, jotka eivät ole lihavia), niin kulut menevät melko lailla tasan, kun eivät kuormita systeemiä elämällä pitkään.

Mitkä sitten ovat niitä lihavuuden seurauksia? Jos nyrjäytän nilkkani, nyrjäytinkö sen siksi, että olen lihava ja se on lihavuuteni seuraus? Entä kun himourheilijalla on nilkkaongelmia, eikös hänkin ole aiheuttanut sairautensa ihan itse? Voiko kaikki sairaudet jättää hoitamatta sillä verukkeella, että ihminen on ne itse jotenkin aiheuttanut? Vai onko tässä hintalapun laittamisessa kyse vain lihavien arvostelemisesta? Nimittäin lihavuuden aiheuttaminen on monella tapaa hyvin erilaista kuin jonkin muun aiheuttaminen. Esim. himourheilija voi urheilla maltillisemmin tai vaikka jättää urheilun kokonaan, tupakoitsija voi lopettaa tupakoinnin mutta liikasyöjä ei voi jättää syömistä kokonaan. Kuinka monta alkoholistia tiedätte, jotka ovat parantuneet vain vähentämällä alkoholin käyttöä? Niinpä.

Ja tähän voisin lisätä, että urheilun aiheuttamat vammat ovat hintalapussaan ihan omaa luokkaansa. Ystäväni nilkka on leikattu kahdesti, selkää tutkitaan, hän käy hieronnassa joka viikko eikä hän ole mikään huippu-urheilija mutta on juuri täyttänyt 30. Ongelmana urheilijoilla on vielä se, että tuppaavat elämäänkin aika pitkän elämän, ja monet kärsivät lapsettomuudesta ja tarvitsevat apua raskautumiseen.

Kun näitä hintalappuja nyt laitetaan, niin laitetaan sitten kanssa kaikille.

Hyvää pohdintaa etenkin lihavien ihmisten elinajan osalta, tuota en ole tullut ajatelleeksikaan. En kuitenkaan usko että himourheilijoiden vammoja ja lihavuuteen liittyviä sairauksia voi suoraan verrata, vaikka molemmat ovat itse aiheutettuja. Koko ihmislajia vaivaa tällä hetkellä lihavuusepidemia, ei himourheiluepidemia. Yhden ongelman ei pitäisi mielestäni oikeuttaa toista, alkoholismi ei ole ok vaikka olemassa on pahempiakin ongelmia, eikä alkoholismia pitäisi sen varjolla vähätellä. Omalta osaltani osallistun lihavuuskeskusteluihin siksi että olen aidosti huolissani mitä tulevaisuus tuo tullessaan (sekä itselleni että läheisilleni), en arvostellakseni tai syytelläkseni. Mikään muu eläin tällä pallolla on tuskin alkanut yhtä räjähdysmäisesti lihoa toimintakyvyttömäksi ja sairaaksi kuin ihminen. Yksilöitä on mielestäni turha syytellä kun muutos on näin iso ja nopea, silloin on pakko olla kyse jostain muusta (itse mulkoilen ruokateollisuutta.)

Minua järkyttää se miten keskustelussa unohtuu se, että meneillään on vaarallinen ja nopeasti kasvava ilmiö, jollaista ihmiskunta ei ole ennen kohdannut. Keskustelu painottuu lähinnä yksilöiden syyttelyyn ja puolusteluun, saako olla lihava vai eikö, kuka on kasvatettu oikein, kenellä on syömishäiriö, kuka maksaa kulut ja miten toiset vaan ei laihdu vaikka mitä tekisi. En ole se jolle alunperin vastasit, viestisi vain laittoi miettimään.