Ihmiset on tyrmistyneitä professorin tyrmistymisestä buffettien ahmimisesta
Olemme kriisissä!! Meiltä viedään ruuat nenän edestä. En pääse vetämään kaksin käsin ruokaa niin paljon kuin haluan!! Auttakaa!! Juoskaa buffetteihin niin pian kuin pystytte. Ne loppuu jo huomenna. Hamstratkaa ruokaa taskuihin ja laukkuihin.
Kommentit (50)
Suomi on kummallinen maa. Kaikki kiva kielletään tai verotetaan kuoliaaksi. Alkoholivero, makeiden ja rasvaisen ŕuokien vero tullaan nostamaan. Laivojen ihanat aamiaiset pitäisi nyt poistaa. Ruuhkamaksut ja tietullit tulevat. Lentäminen on syntiä. Olemme taitavia tekemään elämästä tylsää. Istutaan vain kotona neljän seinän sisällä ja syödään kaurapuuroa.
Enemmän järkyttää se, että jotkut ihmiset kasaavat järkyttävät vuoret sitä ruokaa lautasilleen ja sitten jättävät kuitenkin ison osan syömättä. Kuka siitä hyötyy, että ruokaa heitetään biojätteeseen?
Kyllä lounasbuffet on monille ihan arkea töissä. Tai aamiaisbuffet paljon työmatkoja tekeville.
Ja vaikkei olisikaan buffet, niin aika monesti se työpäivän lounas on melkoisen tuhti. Salaattia, leipää, pääruokaa, jälkiruokaa. Ihan liikaa. Kahvipaussilla munkkia tai pullaa. Aivan turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kummallinen maa. Kaikki kiva kielletään tai verotetaan kuoliaaksi. Alkoholivero, makeiden ja rasvaisen ŕuokien vero tullaan nostamaan. Laivojen ihanat aamiaiset pitäisi nyt poistaa. Ruuhkamaksut ja tietullit tulevat. Lentäminen on syntiä. Olemme taitavia tekemään elämästä tylsää. Istutaan vain kotona neljän seinän sisällä ja syödään kaurapuuroa.
Tuskin on pelkoa siitä, kun jo yli puolet kansasta on läskejä ja määrä vain kasvaa.
HSEn adonis kirjoitti:
Olisin enemmän huolissani lounasbuffeteista.
Aivan sama mikä buffet, ihmiset ahmivat niissä aivan liikaa.
Ne neljä raskaasti hengittävää ihravalasta jotka eilen näin lidlissä ei ole lihavia sen takia että laivoilla on buffetti. Ne neljä läskissaastaa eivät henkisiltä edellytyksiltään kykene elämään yhteiskunnassa jossa on paljon ylimääräistä kulutettavaksi.
Olen järkyttynyt professorin puheista ja harkitsen syytettä. Holhoavaa ja ihmisarvoa alentavaa puhetta. Sen lisäksi puuttumista yksityisasioihin. Käsittämätön ihminen - aikansa tuote.
Ollaanko me suomalaiset oikeasti näin lampaita ja vaan hyväksytään että joku tollo aina vuorollaan ottaa asiakseen arvostella kansalaisia milloin mistäkin? Täällä osa ihmisistä on tyytyväisiä kun kieltoja ja rajoituksia satelee. Minun mielestäni jokaiselle pitäisi taata valinnan vapaus ja seuraukset kannetaan itse. Ei tämä ole hyvä että alkoholia ja esim tupakkia verotetaan vaan sillä varjolla että sairastutaan. Minun mielestäni jokainen kantaa omat sairautensa. Kerran täällä vaan eletään.
Tässähän ei ollut kyse vain laivabuffeteista, vaan buffeteista. Proffa teki huomionsa hotelliaamiaisella. Hotelleissa on muitakin kuin lomailijoita. On paljon ihmisiä, jotka ovat työmatkoilla suurimman osan tai ainakin hyvin suuren osan työpäivistään. Heille hotelliaamiaisbuffa on melkeinpä tavallisin aamiainen.
Sitten on myös niitä, jotka työpaikallaan syövät lähes aina lounasbuffetissa.
Vaikka palstamamma pääseekin vain kerran vuodessa laivalle ja siellä buffaan porsastelemaan, niin se ei tarkoita sitä että buffat olisivat kaikille yhtä erikoisia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän viinabuffettejakaan ole koska suomalaisia on holhottava.
Kyllä tavallisessa kulmakapakassa saa vetää kuupan himmeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä professori ei varmaan ymmärrä, että usein se hotelliaamiainen on myös lounas. Lounasbuffetissa syöjät eivät välttämättä ole syöneet aamupalaa. Päivällisbuffetin syöjät eivät välttämättä ole käyneet aamiais- tai lounasbuffetissa.
Suuri osa proffista ei ymmärrä normielämästä yhtään mitään.
Nyt on kyllä pakko todeta, että tämä kyseinen proffa taitaa tietää normielämästä paljon enemmän kuin ne, jotka kuvittelevat että buffet = kerran vuodessa laivalla.
Professori kyttää lounaillaan muiden syömisiä. Kerrassaan hienoa ja akateemista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Professori kyttää lounaillaan muiden syömisiä. Kerrassaan hienoa ja akateemista käytöstä.
Kyllä buffet-ahmimisen huomaa varsin helposti kyttäämättäkin. Väitätkö ettet ole koskaan huomannut? Vai eikö sitä huomaa, kun itse mättää lautasta kukkuroilleen?
Moni nimenomaan lomalla suosii tukevaa hotelliaamiaista, koska sen avulla jaksaa pitkälle iltapäivään.
Syön hitaasti ja hartaasti, nautiskellen:
Munakokkelia, nakkeja ja lihapullia, pari siivua leipää(pippurimakrillia päälle jos on).
2 lasia appelsiinimehua.
Lautasellisem puuroa.
Kupin kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä buffet-ahmimisen huomaa varsin helposti kyttäämättäkin. Väitätkö ettet ole koskaan huomannut? Vai eikö sitä huomaa, kun itse mättää lautasta kukkuroilleen?
En tihrustele muiden syömisiä, vielä vähemmän narsistisena tuon niitä julkisuuteen edistääkseni uraani, ylentämällä narsistisesti itseäni alentamalla muita tai buustatakseni egoani. Ja tuostahan juuri tässä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni on lihonut, koska on syönyt jossakin buffetissa? En ainakaan minä. Hotelliaamiaisella syön max kerran vuodessa, edellisestä laivan päivällisbuffetista on useampi vuosi aikaa. Ja ylipainoinen olen. En myöskään syöksy buffetissa haalimaan ruokaa, jota en jaksa syödä tai jota tungen väkisin napaani.
Hotellin aamiaisella juon kyllä kaksi kuppia kahvia, syön sämpylän, jonka täytteenä on salaattia, tomaattia, kurkkua ja juustoa ja saatan napata vielä jonkun hedelmänkin tai esim. marjoja kulhoon tai vaikkapa kananmunan. Kyllä, täynnä olen ja saatan tosiaan syödä enemmän kuin kotona mutta KERRAN VUODESSA tai harvemmin. Tärkein anti hotelliaamiaisella on se, etten joudu itse valmistamaan sitä.
Jos hotellin pitää alkaa säännöstellä ruokaa tai vihjata minulle, että syön liikaa, niin ollaan hyvin omituisessa holhousyhteiskunnassa. Mistä muusta voi ihmiselle vihjata? Pesetyy liian harvoin? Käyttää epäekologisia vaatteita? Polttaa tupakkaa? Juo alkoholia? Hankkii liian monta lasta? Ajaa saastuttavalla autolla?
Pitäisikö sitten kauppaan laittaa sellainen kauppavahti, joka varmistaa, etten osta kotiini liikaa ruokaa enkä epäterveellistä ainakaan? Ja pitäisikö kauppavahtien olla yhteydessä toisiinsa, etten voi tehdä sitä käymällä useasmmassa kaupassa samana päivänä?
Vai voisiko tässä ajatella, että ihminen on itse vastuussa valinnoistaan?
Se on totta ettet ole lihonut käydessäsi kerran vuodessa buffassa. Se taas ei ole totta että vastuu valinnoista on vain itsellä koska seuraukset eivät kohdistu vain itseen. Kun se on se ikuisuusongelma että lihavuudella on iso hintalappu, tosi iso.
70 luvulla naurettiin kun samalla lautasella oli alkupaloista jälkkäriin hirveänä kasana. Ei se ole paljoa parantunut. Vielä on ihmisiä jotka ei tiedä että ruokaa voi hakea monta kertaa erikseen
Mulle käy yleensä (kerran vuodessa) niin että syön alkupalat ja jälkkärin.