Miksi valitset all inclusive -hotellin?
Ajatteletko ollenkaan, että AI- hotellit vaikuttavat paikallisten ravintoloiden elinkeinoon?
Onko massatuotettu buffet-ruoka laadukkaampaa kuin juuri sinulle valmistettu annos?
Toki jos on kova juomaan, niin sitähän voi täyttää lasinsa vaikka vartin välein. Yleensä AI-asiakkaiden juo niin paljon kuin haluat- viinit on huonompilaatuisia kuin baarista rahalla maksavien asiakkaiden.
Olen muutaman kerran kokeillut AI:tä mutta se vaan ei ole mun juttu. En pysty syömään ja juomaan niin paljoa, että se kannattaisi rahallisesti verrattuna hotellin ulkopuolella syömiseen.
Kaiken huippu oli Rodoksessa hienossa resortissa saatu norovirus. Mitä muuta voi odottaa, kun lomamoodissa olevat vanhemmat antaa jo pikkulasten käydä sormineen kahmimassa ruokaa tarjoiluvadeilta, välillä nenää kaivaen ja takapuoltaan raapien.
Kommentit (24)
Olen tullut vanhaksi ja käyn enää vain yhdessä hyväksi todetussa lomakohteessa ja siellä hotellissa, jossa on erinomainen AI sekä useita erilaisia a la carte -ravintoloita. Maailmaa on tullut koluttua jo sen verran paljon, että nyt kaipaan työni vastapainoksi pelkästään helppoutta ja sujuvuutta. Hotellin buffeteista, välipaloista ja ravintoloista ei ole kuin hyvää sanottavaa. Siellä ei pikkulapset lääpi buffeteissa, koska hotelli on K16.
Se on se olemisen sietämätönkeveys. Ei tarvitse huolehtia kukkarostaan, vaan saa rentoutua rauhassa. Tietenkin tulee käytyä hotellialueen ulkopuolellakin, mutta aina on ollut parenpi taso ruoissa oman hotellialueen ravintoloissa.
Ai sitten ruvetaan hyviksi ihmisiksi, kun ensin saastutetaan maapalloa, yhteistä, lentämällä. Kulutetaan upeita maisemakohteita niin, ettei niistä ole kohta enää mitään jäljellä. Ajetaan paikalliset ihmiset ahdinkoon airbnb-majoituksella, koska paikallisille ei enää riitä asuntoja. Hävetkää riistäjät.
Mitä väliä millään valinnoilla on enää siinä vaiheessa?
"Syönpä kasvista paikallisessa". Naurettavaa.
Olen ollut kerran. Toivuin leikkauksesta ja tuo oli helpoin tapa ruokkia lapset niin että sain levätä. Meillä kun ei ole mitään tukiverkkoja.
On niitäkin all inclusiveja jotka panostaa ruokaan. Itse menen aina sellaseen, enkä koskaan perhehotelliin juurikin niiden ripulitahmatassujen takia. Se on vaan tosi helppo. Mua ei pätkääkään kiinnosta joka ilta ravintolan etsiminen kun tasosta ei tiedä. Teen stressaavaa ja vaativaa työtä, joten lomalla en tee tasan mitään. Mitä helpommalla pääsee, sitä parempi.
vaikka tuo kotimaankin matkailu ei ole halvimmasta päästä, ei kuitenkaan ihan kaikki täyshoitoa tarvitse.
joskus on kiva "mahantäyttö" operaatio buffetissa katsella, joskus on pienestä kyläkaupasta hakea mitä lie.
"mitä enemmän mäkäräiset yms. popsivat, sitä enemmän se onnea tuo". -"milloin alkaa revontulet" tyypeille.
Haluaako ap meidän suvun 17-päisen lapsiperheremmin siihen tunnelmalliseen pikkuravintolaan odottelemaan tilauksiamme 1,5 tuntia (näin kauan keittiöiltä siihen yleensä menee) vai ehkä sittenkin sinne AI-noutopöytään?
Miksi aina ne ihmiset haukkuu tasokkaita 5* All inclusive hotelleja, jotka eivät ole niissä käyneet?
Mikä määrä esim siivoojia puutarhureita esim 500 huoneen hotelli työllistää?
Jos paikalla olisi muutama perhehotelli työllisyys ei olisi näin suurta.
All Inclusivessa on kivaa, kun voi valita mitä haluaa ja maistella monia vaihtoehtoja. Iso etu on myös se, että ruokaa ja juomaa saa kaiken päivää halutessaan ilman, että tarvitsee käsitellä rahaa. Huonona puolena on se, että ruoka saattaa olla samaa päivästä toiseen, jolloin siihen kyllästyy.
Ravintolassa ruokaa joutuu odottelemaan ja ruuan valinta voi mennä pieleen eikä ruuasta tykkääkään.
En ole koskaan ollut minäkään AI-lomalla, mutta jos lasten kanssa yksi valmis pakettimatka tullaan tekemään niin se saa kyllä olla kunnon aivot narikkaan -reissu jolla ei tarvitse miettiä ruokaostoksia, keittonurkkauksen varusteluja tai sitä mistä seuraavaksi löytyy budjettiin sopiva, palvelultaan kelvollinen ravintola jossa se valikoivinkin lapsi saa nälkänsä hoidettua.
Eihän AI tarkoita sitä ettei voisi syödä muualla muutamaa elämyksellisempää ateriaa, mutta jos lapset pitää ruokkia 4-5 kertaa vuorokaudessa niin ei joka välissä jaksa olla kahvilaa etsimässä tai voileipiä vääntämässä.
Joskus on kiva kävellä enempiä miettimättä valmiiseen pöytään. Jos loma on lyhyt, eipä tarvitse uhrata aikaa ehkä huonolle aterialle vieraassa ravintolassa. Olen matkustellut melko paljon ja vähän kyllästynyt sopivan ravintolan etsiskelyyn. Tykkään kyllä kovasti katuruoasta ja varmasti ostan, jos näen pitkän jonon paikallisia. Turistiannokset ei kiinnosta, teen itsekin parempaa. Hotelli on syytä olla adults only, niin ei tarvitse pyllynkaivajia pelätä.
Kun olen alakouluikäisen lapseni kanssa vesiliukumäkilomalla Välimerellä, haluan kaiken olevan mahdollisimman helppoa. Siksi All Inclusive. Vaikutukset paikalliseen ravintolaelinkeinoon eivät kiinnosta pätkänkään vertaa.
Jos menen uuteen paikkaan, jossa täysin erilainen ruokakulttuuri kuin täällä Suomessa, niin tykkään saada hotellista buffetin, jotta voin kokeilla välillä jotain erilaista ilman, että pitää tilata kokonainen annos ja sitten en välttämättä edes siitä tykkää.
Myös sillä tavoin välttää sen, että jatkuvasti pitää kantaa paljon rahaa nyt myös ravintoloita varten ja miettiä missä ravintolossa on kallista ja missä halpaa ja missä on hyvää ruokaa ja missä on pahaa.
Helppo, edullinen, hyvä hinta-laatusuhde, lapsi ei tarvitse rahaa mukaan kun hakee jäätelöä tms.
Kaikista isoin plussa on se, että saa lähteä pöydästä heti kun on syönyt eikä tarvitse odotella laskua.
Kesäkuussa oltiin Rodoksella AI-hotellissa, hyvää ja tuoretta oli paljon tarjolla. Syötiin muuallakin, ja myös ne oli ihan jees pöperöä.
Ekski olin sanomassa ettenhän mää koskaan moiseen menisi.. mutta.. hetkinen..
Ei okein ollut muita vaihtoehtoja ellei halua hirveästi matkustaa eestaas.
Eli kyseessä semmoinen hiihtomökki latujen vieressä lapissa. Aamulla aamupala ja aamuhiihto, milloin 10km milloin ketupolkua 50km pitkin. Lounaalle tullaan milloin tullaan sitten 20 hengen porukalla joten ruokakin ilmestyy kun tarvitaan.
Siitä sitten iltapuuhiin, saunaan jne. Ja taas uusi aamu.
Aamupalalla tehdään samalla eväitä noita retkiä varten.
En valitse. Hotellibuffetit ovat jotain aivan karseaa.
Mä en ole koskaan ollut AI lomalla, mutta voisin kuvitella, että joskus valitsisin sen jos lähtisin rantalomalle. Kaveri oli muutama vuosi sitten Egyptissä AI matkalla ja oli tyytyväinen kun sai rauhassa syödä ja oli illalla turvallista. Mun mies ei suostu rantalomille lähtemään, mutta kun ikää tulee lisää mulle alkaisi kyllä kelpaamaan jo sellainen rauhallinen oleskelu, eikä aamusta iltaan juosta kirkkoja, museoita ja raunioita katselemassa. Tosin rantalomilla ilmeisesti pitää valita sellainen hotelli, joka EI ole lapsiystävällinen, jotta olisi rauhallista.
No, ilmastosyistä en enää lennätä perhettäni kaukolomalle, mutta pari kertaa olemme vuosien varrella käyneet lasten kanssa Kanarialla ja Kreetalla AI:ssa. Lasten kanssa ne ovat ylivoimaisen helppoja, niissä on helppo syödä ja syöttää lapset terveellisesti ja monipuolisesti, ja tietynikäisille lapsille se hyvätasoisen AI hotellin ravintola on jonkinasteinen elämys (ainakin mun lapsille). Ilman lapsia en menisi AI:n. Mutta eikö lomakohteissa riitä asiakkaita sekä AI:iin (työllistää) että tavan hotelleihin ja ravintoloihin? Missä tutkimuksessa on todettu, että AI pilaa markkinat?
Paikalliset ravintolat haittaavat hotellien toimintaa myymällä ruokaa ihmisille.
En ole koskaan ollut AI-hotellissa (tai valinnut all-inclusivea, joissain hotelleissa kun voi olla monenlaisia asiakkaita), mutta ymmärrän, jos pikkulapsiperheessä tulee kyseinen valinta tehtyä. Jos on tarkoitus rentoutua, oleskella lähes koko loma-aika joka tapauksessa hotellialueella ja mukana on pikkulapsia, voi AI olla kätevä. Lapsetkin saavat ottaa vaikka monta jäätelöä päivässä eikä tarvitse kuunnella nälkäkäninää.