Tutkija perussuomalaisten ryhmän blokkaamisesta: ”Näyttää demokratian porttien sulkemiselta”
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/285420-tutkija-perussuomalaisten-ryhma…
"Kansallismielis-populistinen I&D-ryhmä syrjäytettiin europarlamentin tärkeistä puheenjohtajuuksista enemmistön voimin. Näin poikettiin aiemmista käytännöistä ja oltiin tältä osin kunnioittamatta äänestystulosta.
En ole varma, mihin tällä pyritään. Siitä olen varma, ettei ihmisten tyytymättömyys etabloituneisiin voimiin ainakaan tätä kautta vähene. Päinvastoin, tämä näyttää demokratian porttien sulkemiselta oman sisäänpääsyn jälkeen."
Kommentit (198)
Propaganda ja sensuuri ovat Suomen arvoja nyt. Ei siitä mihinkään pääse.
Ei tarvinut lukea kuin otsikko, niin tiesi, kuka oli lausunnon antaja. :D
Eikös Neuvostoliitossakin vallitsevan järjestelmän kritisoiminen ollut kaikista pahin rikos? EU alkaa kovasti muistuttaa Neuvostoliittoa tässä suhteessa. Nykyinen järjestelmä on ainoa ja oikea ja kritisoijat laitetaan Siperiaan!
No en äänestä PS ja noissa puolueissa on paljon ongelmia, mutta tämä antaa vain kansallismielisille syyn uhriutua ja todennäköisesti puolueiden kannatusnousu ei tule katoamaan mihinkään.
Mitä tapahtui vanhalle, hyvälle periaatteelle "olen eri mieltä kanssasi, mutta puolustan henkeen ja vereen oikeuttasi tuoda mielipiteesi esille?"
Vierailija kirjoitti:
No en äänestä PS ja noissa puolueissa on paljon ongelmia, mutta tämä antaa vain kansallismielisille syyn uhriutua ja todennäköisesti puolueiden kannatusnousu ei tule katoamaan mihinkään.
Terve demokratia on sellainen, että myös niille, jotka ovat eri mieltä kuin itse olen, annetaan ääni.
Kun pyöritään vain samanmielisten kanssa, jää lopulta aiheellisetkin epäkohdat huomioimatta. Näin taisi käydä NL:ssa. Kaikki keskittyivät vain ylistämään kommunismia, eikä kukaan uskaltanut kritisoida mitään, niin lopulta koko paska romahti sitten omaan mahdottomuuteensa.
Suomen persut käyttää taustallaan täysin epädemokrraattisia keinoja veljeillessään natsien ja muiden hörhöjen kanssa. Nämä isommassa mittakaavassa EU:ssa ja on hyvä, kun jäävät paitsioon. Niin makaa kuin itse petaa!
Vierailija kirjoitti:
Oikeassahan tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapahtui vanhalle, hyvälle periaatteelle "olen eri mieltä kanssasi, mutta puolustan henkeen ja vereen oikeuttasi tuoda mielipiteesi esille?"
Niin, kannattavatko persut tätä esim.tutkijoiden, poliitikkojen ja toimittajien kohdalla Suomessakaan saati sitten ulkomailla?!
Vierailija kirjoitti:
Suomen persut käyttää taustallaan täysin epädemokrraattisia keinoja veljeillessään natsien ja muiden hörhöjen kanssa. Nämä isommassa mittakaavassa EU:ssa ja on hyvä, kun jäävät paitsioon. Niin makaa kuin itse petaa!
Demokraattinen keino nimenomaan olisi se, että pääsevät vaikuttamaan asioihin siellä europarlamentissa. Kun se estetään, niin mitä sitten tapahtuu?
Ainoa toimiva keino syödä äärinationalistien kannatusta on tehdä nationalistisempaa politiikkaa. Mutta se ei käy koska arvo pohja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeassahan tuo on.
Joillekin on tärkeämpää kuka sanoo kuin mitä sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeassahan tuo on.
Luepa ukon vaikka sata viimeistä julkista lausuntoa ja katso mikä on se ainoa puolue minkä puolia hän pitää. :D :D
On se jännä, että 40 vuotta vallinnut käytäntö romutetaan jonkin epämääräisen "arvopohjan" perusteella. Aika heikosti tuo järjestelmä on rakennettu, jos se antaa mahdollisuuden tällaiseen diktatuuriin ja toisinajattelijoiden blokkaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
On se jännä, että 40 vuotta vallinnut käytäntö romutetaan jonkin epämääräisen "arvopohjan" perusteella. Aika heikosti tuo järjestelmä on rakennettu, jos se antaa mahdollisuuden tällaiseen diktatuuriin ja toisinajattelijoiden blokkaamiseen.
Tässähän tavoitellaan laimeasti itä-Euroopan valtioiden komentoa. Sattumalta nämä fasistiset valtiot ovat suomipersujen ihannemaita.
Turhaa vihapuhetta jälleen printtimedialta. Ei kannata lukea.
Koulussa meille opetettiin demokratiasta, mutta se oli kyllä ihan toisenlainen tarina.
Vierailija kirjoitti:
Arvopohja® se taas siellä kummittelee!
"suomalaismeppien mukaan ID-ryhmän kohtaaman epäluottamuksen taustalla ovat arvot."
Arvopohjaa ei enää ole! Se on nykyään Pohja-arvo®.
Mitäköhän tästä tapauksesta kovasti riemuitseva vihervasemmisto olisi ajatellut, jos esim. viime hallitus (kokoomus+keskusta+persut) olisi päättänyt, että vihervasemmisto ei saa yhtään valiokuntien puheenjohtajuutta? Ja tätä olisi perusteltu sillä, että yhteistyö sujuu paremmin, kun eivät ole häiritsemässä ja tämähän on enemmistön mukainen päätös ja siten täysin demokraattista.
Arvopohja® se taas siellä kummittelee!
"suomalaismeppien mukaan ID-ryhmän kohtaaman epäluottamuksen taustalla ovat arvot."