Mies ei halua toista lasta, minä haluan - mitä teen?
Meillä on yksi lapsi, 5-vuotias. Olen halunnut hänelle sisarusta nyt jo monta vuotta, mies vain aina sanoo ”en tiedä, ei ainakaan nyt.” Olen 38-vuotias, aika alkaa olla kortilla. Mitä helvettiä teen? Vaikka eroaisinkin, niin uutta miestä en edes jaksaisi etsiä, saati iän puolesta ehtisi lasta enää uuden kanssa tekemään.
Kommentit (84)
Uhkailet erolla tms. jos toista ei heru. Niin tekee muutkin.
Tule ihmeessä käymään meillä, ei tarvitse edes muumimukia, mul on jo 3 hyvät geenit omaavaa lasta ja lisää saa tulla. Lupaan olla kiva ja vieraanvarainen. Mies 36v
Meillä ei mies halunnut toista lasta joten lapsilukumme jäi yhteen. Kyllä hänen sukulaisensa ja kaverinsa sanoivat minun lisäkseni, että sisarus olisi lapselle kiva juttu mutta miehen pää ei kääntynyt. Nyt meillä yksi teini.
Ap on kaikkien mielestä itsekäs sika toiveineen, mutta mies ei, vaikka on jo useita vuosia hokenut kysymykseen toisesta lapsesta "en tiedä, ei ainakaan nyt". Törkeää vetkuttelua ja harhaanjohtamista. Ei ole uskaltanut sanoa suoraan, ettei halua toista, koska on pelännyt, että ap jättää. Sen sijaan yrittää pelata ap:n ajan loppuun, tietää että naisen hedelmällisyys ei ole ikuista ja 40 kolkuttelee jo ovella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis ottanut miehen vain siittäjäksi. Oletko koskaan edes rakastanut miestäsi?
Asiat eivät ole niin yksinkertaisia. Lapsen kaipuu on vahva tunne.
Etkö voisi vaan rakastaa sitä jo olemassa olevaa lasta? Miksi se rakkaus vaatii uuden kohteen? Kaikki ne jossain vaiheessa kasvaa lakkaavat olemasta lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei mies halunnut toista lasta joten lapsilukumme jäi yhteen. Kyllä hänen sukulaisensa ja kaverinsa sanoivat minun lisäkseni, että sisarus olisi lapselle kiva juttu mutta miehen pää ei kääntynyt. Nyt meillä yksi teini.
Sukulaisten ja kavereiden mielipiteiden mukaanko perheen elämä tulisi suunnitella ja elää?
Tuon välttääkseni pistin alulle niin tuhdin lapsen, että ei tule sitten mieleenkään tehdä toista.
Toisen lapsen epäröinti tarkoittaa, että on miettinyt jo useamman vuoden suhteenne lopettamista. Tyypilliseen vellihousuäijän tyyliin ei tee päätöstä ennen kuin seuraava eukko on katsottuna ja koeajettuna. Jätä ehkäisy pois, ei edes salaa vaan sanot että nyt se toinen mukula kiitos. Pelatkoot äijä kumien kanssa tai olkoot ilman.
Sinuna lähtisin keinohedelmöitykseen omalla rahalla Tanskaan tai Latviaan. Hoida nyt ensin eroasiat pois alta.
Kerrankos sitä neula ja kortonki sattuu samaan käsilaukkuun.
Me sovittiin asiat ennen, kuin mentiin naimisiin.
Ilmoitin haluan 3 lasta.
Minusta löytyi isoja vikoja, saimme vain yhden.
Tiedän mies olisi halunnut enemmän, myös.
Olen kiitollinen hän valitsi meidät.
Teet sen lapsen toisen miehen kanssa.
Jätä ehkäisy pois salaa. Kadut lopun elämääsi jos et saa toista lasta ja eroahan siitä katkeruudesta varmasti seuraa. Jos taas saat toisen lapsen olet onnellinen ja eron todennäköisyys on suuri mutta silti pienempi kuin ilman toista lasta. Jos et vielä vakuuttunut, mieti kumpaa rakastat enemmän, lastasi vai miestäsi.
Monelle naiselle lapset ovat tärkeämpiä kuin mies. Tämä on joillekin ihmisille kauhea asia sisäistää, mutta ihan faktaa se on. Parisuhteet päättyvät eroon yli puolessa tapauksista, mutta äidin ja lapsen side on usein kaikkein kestävin. Minulla on kolme lasta ja olen eronnut heidän isästään ajat sitten isän alkoholismin tähden. Alun perin tietysti toivoin ydinperhettä, mutta myös äidin ja lasten perhe on ihan oikea perhe. Jokainen lapseni on minulle ihana asia, ihanampi kuin kukaan mies. Minusta naisen kannata tehdä mitään tärkeitä elämänpäätöksiä miehen takia, tai jos tekee, niin kannattaa myös tiedostaa, että miehet voivat pettää, jättää, sairastua, osoittautua huonoiksi miehiksi tai isiksi tai elämä voi laittaa jonkun muun kierrepallon tielle, eli aivan sokeasti ei kannata miesten varaan laskea eikä tehdä liian isoja kompromisseja. Tilanteita ja perhesuhteita on erilaisia ja vaikka jollain olisi hyvä ydinperhe ja ihana mies, niin ei se tarkoita että kaikille olisi sellainen ja sitä kannattaisi yli kaiken varjella esimerkiksi omien vauvahaaveiden kustannuksella. Sisarukset voivat olla ihmisille myös todella tärkeitä, jopa elämän tärkein ihmissuhde. Ap:n tapauksessa varmaan jättisin ehkäisyn pois, ja sanoisin miehelle, että tämä on tilanne ja jos mies ei siitä, niin kyllä joku muu sen tekee. On mieheltäkin aika vellihousua sanoa, että ei juuri nyt tehdä lasta, jos vaimo on jo 38. Tietenkin jos mies ja yhden lapsen perhe tuntuu ihanalta ja sopivalta ja ap haluaa sitä varjella, niin ei sitten ehkä kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap käyttää ehkäisyä jos haluaa lapsen? Parasta käydä ottamassa kierukka pois. Miehelle ei kannata sanoa mitään. Kun raskaus alkaa, sitten vain ihmetellään että oho. Toinen vaihtoehto on ottaa kierukka pois ja kertoa siitä miehelle "minulle ei sovi kierukka, tulee huono olo, siksi oli pakko ottaa se pois". Kukaan mies ei loputtomiin jaksa kondomeja joten ap saa toivomansa lapsen.
N52Et voi olla tosissasi. Kukaan mies ei ole ansainnut tuollaista temppua. Toivottavasti sinulla ei ole miestä eikä lapsia.
Kyllä mies tietää että seksistä voi tulla lapsia. Sit jos mies kieltäytyy seksistä se siemen haetaan vaikka naapurista.
Jos tämä ketju ei ole miesv ihaa niin mikä on?
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä ketju ei ole miesv ihaa niin mikä on?
Sekö on miesvihaa, jos todetaan, että lapset ovat usein naiselle tärkeämpiä kuin mies, vaikka sehän on ihan luonnollista? Tai se, että ehkäisystä tulisi ottaa vastuun se, joka lasta ei halua? Jättäisitkö itse ehkäisyn sellaisen henkilön huoleksi, jonka tiedät sairastavan vauvakuumetta? Kuulostaako järkevältä?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Ensimmäinen lapsi haluaa myös itse sisaruksen. Koen myös, että aikuisena ainoa jonka kanssa voi vanhempiaan muistella/hoitaa jos sairastuneet, on sisarukset. Yhdelle lapselle urakka saattaa olla liikaa. Tästä on itselläni kokemusta. Syyperät eivät siis ole vain itsekkäät, vaan nimenomaan ajattelen jo olemassa olevan lapsen tulevaisuutta. Ettei hänen tarvitse olla maailmassa yksin, kun muuta sukua ei enää ole. -ap
Lapsesi on 5-v. Jos kysyt haluaako hän sisaruksen, hän sanoo joo! Seuraavaksi hän haluaakin lentokoneen ja ponin jne jne. Oletko niitäkin hankkimassa koska kakarasi haluaa? Oletko kysynyt häneltä myös että haluaako hän sitten tästedes nähdä iskää joka toinen viikonloppu lähiökaksiossaan kun äiti rilluttelee kylillä uuden siittäjän haussa? Joo jee! 🙄🙄
Meillä mies haluaa toista lasta ja minä en. Muutenkin pohdiskelin jo sen ensimmäisen lapsen kanssa, että haluanko... Muutenkin tuntuu, että kaikki kaatuu minun niskaani ja mies saa vaan rusinat pullasta isyydellään. Minä hoidan lähes kaikki lapsen asiat ja ajoittain on voimavarat loppu. Olen sanonut, ettei minusta tule ulos enää yhtään lasta. Mies yrittää lässyttää, että kuinka söpö sellainen pieni tuhiseva nyytti olisi...
No kerrot miehellesi että haluat lapsen ja siksi jätät ehkäisyn pois. Mies voi sitten hoitaa sen puolen jos haluaa.
Jos hän haluaa hoitaa ehkäisyn myös silloin kun se jää hänen kontolleen niin sitten kysyt mitä mieltä hän on siitä että sinä lisäännyt ilman häntä. Lisääntymistavastahan ei tässä vaiheessa tarvitse vielä tietää sen voi pohtia myöhemmin. Jos ihmettelee sanot että ikäsi ei anna enää odottaa asian kanssa eli et voi jättää asiaa enää roikkumaan miehesi tavoin.