Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua toista lasta, minä haluan - mitä teen?

Bebe?
13.07.2019 |

Meillä on yksi lapsi, 5-vuotias. Olen halunnut hänelle sisarusta nyt jo monta vuotta, mies vain aina sanoo ”en tiedä, ei ainakaan nyt.” Olen 38-vuotias, aika alkaa olla kortilla. Mitä helvettiä teen? Vaikka eroaisinkin, niin uutta miestä en edes jaksaisi etsiä, saati iän puolesta ehtisi lasta enää uuden kanssa tekemään.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se halunnut ensimmäistäkään 😄😄😄

Vierailija
22/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä niin päättelet? Kyllä minä naisena tiesin, että haluan lapsen. Sen jälkeen en ole enää halunnut toista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä miehenä olen sitä mieltä, että huijaat miestäsi, niin kuin naiset tekevät yleensäkin. Turha yhtään kainostella. Itse tein vaimolleni ensimmäisen lapsen syntymisen jälkeen sellaisen jäynän, että en sanonut mitään vaan hankin sterilisaation, koska tiesin, että hän yrittää huijata minulta toisen lapsen. Eipä onnistunut :)

Vierailija
24/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ehdotapa miehellesi vasektomiaa. Vastauksesta selviää eikö hän halua toista lasta piste, vai ei halua enää lapsia sinun kanssasi, mutta haluaa jättää mahdollisuuden hankkia niitä myöhemmin jonkun toisen kanssa. Jos jälkimmäinen, niin ala etsiä uutta miestä ennen kuin on liian myöhäistä sinulle.

Vierailija
25/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä niin päättelet? Kyllä minä naisena tiesin, että haluan lapsen. Sen jälkeen en ole enää halunnut toista.

Miehestä oli kyse.

Vierailija
26/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se vanha ohje ole, että jos toinen haluaa toisen lapsen niin siihen on toisen suostuttava siksikin, että lapsi saa sisaruksen.

Mutta jos toinen haluaa kolmannen lapsen ja toinen ei niin silloin sen haluavan on suostuttava siihen ettei kolmatta tule.

Miksi lapsen pitäisi saada sisarus?

Vierailija
27/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehestä oli kyse.

Sama juttu oli mun miehellä. Yksi lapsi riitti kummallekin. Miksi tätä nyt niin vaikea uskoa?

Vierailija
28/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa ja käy raskautumassa jollain klinikalla. Sillä siitä pääsee.

Vierailija
29/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ehdotapa miehellesi vasektomiaa. Vastauksesta selviää eikö hän halua toista lasta piste, vai ei halua enää lapsia sinun kanssasi, mutta haluaa jättää mahdollisuuden hankkia niitä myöhemmin jonkun toisen kanssa. Jos jälkimmäinen, niin ala etsiä uutta miestä ennen kuin on liian myöhäistä sinulle.

Jo on älyvapaata menoa. 

Vierailija
30/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sivua vastauksia, eikä kukaan ole vielä keksinyt neuvoa, että miksi ap ei kysy mieheltä mitä tämä pelkää vai mikä syy on, ettei tahdo toista lasta.

Vierailija
31/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja veloja haukutaan itsekkäitä, mutta mielestäni tämä osoittaa, että juurikin lapsia hinnalla millä hyvänsä haluavat ovat juurikin kaikkein itsekkäimpiä. Siinä ei välitetä jo olemassa olevista lapsista eikä siitä aviopuolisostakaan. 

Ihan puistattaa. 

Vierailija
32/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani parit jossa nainen haluaa toisen, mies ei, ovat eronneet.

Usein nainen on löytänyt uuden, ja uusperhekuvioon syntynyt vielä yhteinen lapsi tai kaksi. Mutta yhdessä kävi niin, että mies jätti ja nainen muutti ainoan esiteininsä kanssa hienostoalueelta keskiverto kerrostaloon.

Usein kaksi lasta on miehelle ok, jos ekan kanssa vaimo ei ole masentunut/ lapsi ollut ihan poikkeuksellisen vaikea. Pohtisin nyt suhteenne tilaa vaikka terapiassa.

Vierailija
33/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se vanha ohje ole, että jos toinen haluaa toisen lapsen niin siihen on toisen suostuttava siksikin, että lapsi saa sisaruksen.

Mutta jos toinen haluaa kolmannen lapsen ja toinen ei niin silloin sen haluavan on suostuttava siihen ettei kolmatta tule.

Ja noin suurella ikäerolla. Kaverilla on seitseman vuotta vanhempi sisarus eikä heistä koskaan tullut mitenkään läheisiä. 

Vierailija
34/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeus sisaruksiin on kirjattu YK:n Lasten Oikeuksien Julistukseen, artikla 18, alaviite 21.7.

Vierailija
35/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas itsekkyys huipussaan. Olet valmis hajottamaan lapsesi ydinperheen omien itsekkäiden halujen vuoksi. 

Meille kävi toisinpäin. Aikanaan sovittiin yhdestä lapsesta. Mies halusi kuitenkin toista, vaati, painosti, hiillosti - minä en, joten viivyttelin ja keksin syitä, miksi ei. Meni kyräilyksi puolin ja toisin ja erohan siitä lopulta tuli; ei oltaisi koskaan päästy yksimielisyyteen ilman toisen katkeroitumista, sen, joka olisi joutunut luontonsa vastaisesti antamaan periksi. Paljon, paljon myöhemmin ollaan pisteessä, jossa molemmilla on asiat hyvin. Minä avioiduin uudelleen velamiehen kanssa, se ainokaiseni on jo aikuinen. Ex puolestaan sai lisää lapsia uuden vaimonsa kanssa. Kompromisseja ei noin isossa asiassa ole, ja huijaamista en todellakaan suosittele. Petos on asia, jonka kanssa on elettävä elämänsä loppuun saakka.

Vierailija
36/84 |
14.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ylistää täällä paljon romanttista rakkautta, mutta entäs realismi? Rakkaus ei yleensä kestä lopun elämää ja suurin osa suhteista päätyy eroon. Lapset pysyy.

Vierailija
37/84 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Ensimmäinen lapsi haluaa myös itse sisaruksen. Koen myös, että aikuisena ainoa jonka kanssa voi vanhempiaan muistella/hoitaa jos sairastuneet, on sisarukset. Yhdelle lapselle urakka saattaa olla liikaa. Tästä on itselläni kokemusta. Syyperät eivät siis ole vain itsekkäät, vaan nimenomaan ajattelen jo olemassa olevan lapsen tulevaisuutta. Ettei hänen tarvitse olla maailmassa yksin, kun muuta sukua ei enää ole. -ap

Vierailija
38/84 |
15.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet tietysti kuten tahdot, mutta avio-onnesi voi olla ratkaisusi hinta, jos pakotat miehen toiseenkin lapseen. Oletko valmis maksamaan sen? Itse olen molempien vanhempieni edunvalvoja, ainokainen. En ole tässä tilanteessa kaivannut sisaruksia sen enempää kuin ennenkään.

Vierailija
39/84 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättelisin henkiin tätä keskustelua.. Mitenhän on ap:lla mahtanut asia ratketa / jatkua? Sama tilanne itsellä, ikäkin on sama, ja todella piinaava tilanne. Ahdistaa, kun yrittää punnita vaihtoehtoja. Mikään ei tunnu täysin oikealta. Sitä vain toivoo, että mies tekisi yllätyskäännöksen kannassaan, mikä taitaa olla kuun toivomista taivaalta.

Vierailija
40/84 |
31.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä syy miksi naisella 3 lasta ja kaikki eri miesten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi