Olen 52-v ja minulle on kertynyt työvuosia 16, onko vähän ja paljon?
Töihin 29-vuotiaana, sitä ennen yhden kesä kesätöissä. Työttömyyttä 2003-2008, nyt työttömänä melkein kolme vuotta.
Kommentit (83)
Ei_ vittuuuuu, tämä keskustelu on päässyt käsistä ja alkanut elää omaa elämäänsä! VITTU_TE_ÄMMÄT ootte proletariaattia!!!
Ap
Enkä todellakaan ole mikään lähihoitaja tai ala-asteen opettaja, kuten palkkakin jo kertoi.
Ap
Aika vähältä kuullostaa. Itse 50 v. ja työvuosia 31.
Vierailija kirjoitti:
Menossa 44 työvuosi, ei työttömänä koskaan. Parhaimmillaan 3 työtä samaan aikaan. Riittäisi jo, mutta vielä pitäisi 4,5 vuotta jaksaa. ellei sitten taas nosteta eläkeikää
8h x 3 on 24 tuntia. Missä välissä nukuit? :)))))))
Vitsillä ihan voit ottaa nämä kuusi lasta tehneet 5-kymppiset akateemisesti koulutetut 30 vuoden työuran omaavat 10.000 € / kk tienaavat ja vastaavat. Hymyä vaan, jos saatte nettipalstalla valehtelemisesta jotain tyydytystä.
Tosi vähän työvuosia kertynyt noin vanhalle
Työvuosia 28, 4x Äitiysloma + 3 v. Kotiäitiyttä
N53
Todella vähän!
Olen 59 ja työvuosia 39.
45v nainen, työvuosia 29v tulossa just täyteen. Vielä aika monta vuotta jäljellä ennen eläkettä..
vähän, miksi edes kysyt kun tiedät itsekin?
Vierailija kirjoitti:
Eikö meidän viiskymppisten työvuodet lasketa vasta 23-vuotiaasta eteenpäin? Nykyäänhän laskutapa on muuttunut, mutta ilmeisesti me mennään vanhan laskukaavan mukaan ja äityslomat pienentää työssäolovuosia. Jos oikein tuurilla käy niin 67-vuotiaana minulla on työssäolovuosia 40 vaikka olen mennyt töihin 14-vuotiaana.
no aloittajan kannalta ei merkitystä tuollakaan, koska mennyt duuniin vasta 29v.
Ketä oikeestaa kiinnostaa? Toki jos et pärjää taloudellisesti nii sit ei tietty kiva. Mutt jos pärjäät nii ihan sama. Mä en ainakaa välitä tippaakaa, kaikista parashan se olis jos ei tarviis tehä yhtää mitää, mä haaveilen ett voisin asua jossain savannilla/hevosfarmilla ja viettää siellä koko loppuelämäni.. Siis ihan oikeasti, toi on mun unelma, ollut jo varmaan 15 vuotta.
Itse olen 52 vuotiaana ollut 30 vuotta töissä...
Vierailija kirjoitti:
Ei_ vittuuuuu, tämä keskustelu on päässyt käsistä ja alkanut elää omaa elämäänsä! VITTU_TE_ÄMMÄT ootte proletariaattia!!!
Ap
Sinähän olet työtön, yhä vähemmän ihmettelen miksi.
Ikää 30 vuotta, työuraa takana 11 vuotta ja yliopistotutkinto kohta taskussa.
Vierailija kirjoitti:
Tosi vähän .
Ikää 59v ja täysiä työvuosia 35, viimeisen vuoden olen ollut 1/2 eläkkeellä. Työttömyyttä yht 2kk näiden vuosien aikana ja 4 perus äitiyslomaa. 19vnä töihin
Ja 14v lähtien kesätöitä
35v tyttäreni tehnyt töitä 15v + 1 äitiysloma
29v tyttäreni vasta 5v täyspäiväisesti mutta 15v lähtien koulun ja opiskelun ohessa aina töissä
38v poikani ollut töissä 15v + vuosi hoitovapailla, lisäksi töissä koulu- ja opiskeluaikana
65v, työvuosia kertynyt noin 50, 15-16 vuotiaasta saakka olen täysiä työpäiviä tehnyt.
Hyvin paljon itsestä kiinni kaikki, ellei ole vammaa tai sairautta. Tai, no toki kotikasvatuksella on suuri merkitys. itse sain ensimmäisen vakituisen paikan kiertämällä polkupyörällä kymmeniä firmoja läpi töitä kyselemässä.