Olen 52-v ja minulle on kertynyt työvuosia 16, onko vähän ja paljon?
Töihin 29-vuotiaana, sitä ennen yhden kesä kesätöissä. Työttömyyttä 2003-2008, nyt työttömänä melkein kolme vuotta.
Kommentit (83)
Todella vähän mielestäni ap. Olen 44v ja työvuosia on takana (täysipäiväinen työ) 19 vuotta jo. Eli sinun iässäsi työtä tulee olemaan takana 27v ellen jää työttömäksi.
Tässä yllä olevassa ei ole tietenkään mukana aikaa jonka olin lapsen kanssa kotona ja opiskeluvuosia jolloin tein töitä vain puolipäiväisesti. Lisäksi olin yhden vuoden työttömänä.
Sinun iässäsi olin ollut vakituisessa työsuhteessa 30 vuotta. Tuota ennen olin 15-vuotiaasta lähtien koulun lomajat töissä.
Itse 33 ja ehkä 6 vuotta yhteensä kaikki pätkittäiset työjaksot yhteenlaskettuna töissä, työeläke jotain muutaman kympin et ihanaa.
Todella vähän. Olen samanikäinen ja työvuosia 38.
Tosi vähän on sinulla työvuosia. Olen 53 vuotias ja työvuosia takana 36. Kaksi vuoden äitiyslomaa ja 2 vuotta opintovapaata pois tuosta, niin työvuosia n. 32.
Vierailija kirjoitti:
Sinun iässäsi olin ollut vakituisessa työsuhteessa 30 vuotta. Tuota ennen olin 15-vuotiaasta lähtien koulun lomajat töissä.
Ja kouluun hiihdit vaikka pakkasta 25 astetta ja kesätöissä olit 12 tuntia kuutena päivässä viikossa?
Minä olen 50 ja työvuosia täysillä tunneilla 14 vuotta. Lisäksi osa-aikatyötä noin 4 vuotta.
Olen koko aikuisikäni tehnyt jotain; opiskellut, ollut lasten kanssa kotona, tehnyt ulkomaan vuosina osa-aikaista mahdollisuuksien mukaan.
Jos en olisi tehnyt lapsia enkä lähtenyt miehen mukana expatiksi, niin työvuosia olisi 5-6 vuotta enemmän.
Ikää 53 työvuosia takana 36 ei työttömyyttä. Yksi äitiysloma välissä.
Sanoisin että aika paljon, koska olen 41 vuotta ja työvuosia on yhteensä n. 4. Pääsin työelämään vasta keski-iän lähestyessä, koska yhteiskunta sabotoi terveyttäni ja hyvinvointiani.
Ikää 49, työvuosia 29.
Kolme tutkintoa, yksi AMK ja yksi maisteri.
Minusta aika vähän..
Itse olen 43v ja nyt syksyllä tulee 15v täyteen, olen ollut useampaan otteeseen työttömänäkin ja liki 6v putkeen kotiäitinä.
Ikää 54 v, työvuosia 32. Kerran olin työttömänä 2 viikkoa.
Tuossa on voinut olla alan vaihtoa ja opiskelua välissä. Ehkä sairastumistakin.
Vierailija kirjoitti:
Heittikö pappa teidät ulos jo 15-vuotiaana kotoa kun tuli äidin kanssa riitaa perseen jakamisesta amiksen pojille:)))))
ap
Puhuitko töissäkin tuollaisia?
Onhan se jo jotain.
Moni ei ikinä työssä.
Mulla ikää 42, työvuosia 17.
Itse olen 46v ja työvuosia täysiaikaisesta työstä 19v (en laskenut mukaan äitiyslomia kolmesta lapsesta), lisäksi opiskelun ohessa töissä 16-vuotiaana + kesät. Kaksi tutkintoa opiskellut.
Vierailija kirjoitti:
Heittikö pappa teidät ulos jo 15-vuotiaana kotoa kun tuli äidin kanssa riitaa perseen jakamisesta amiksen pojille:)))))
ap
Meillä pappa asui mummon kanssa, ei meidän kotona, joten pappa ei olisi voinut minua ulos heittääkään.
Muutin ihan omasta halusta pois vanhempieni luota, koska menin naimisiin ja on aika normaalia, että tuore rouva asuu miehensä, ei vanhempiensa kanssa.
Kyllä sinulla on vähän työvuosia takana, olen saman ikäinen, kuin sinä ja minulla työvuosia takana 34.
Ei ihme, ettet työllisty, kun kielenkäyttösi on tuollaista. En minäkään palkkaisi kaltaistasi henkilöä.
Todellinen eläkepommi on vasta tulossa 30-40 vuoden kuluttua, kun nykyajan 20-30-vuotiaat alkavat eläköityä, kun nykyään ja tulevaisuudessa töiden saanti on niinvaikeaa , että yhä enemmän on niitä, jotka eivät ole koskaan olleet missään töissä. Silloin he saavat Kelasta kansaneläkkeen toisin kuin he, jotka ovat työlläänansainneet työeläkkeen.