Miehen sukulaiset eivät pidä yhteyttä lapseen
Aivan käsittämätöntä.. Mies eli lapsen isä lähti lätkimään vuosi sitten. Aluksi tapasi lastansa ja silloin vielä hänen sukulaisetkin pitivät yhteyttä, tulivat synttäreille jne. Mutta nyt, kun mies on lopettanut yhteydenpidon, niin hekin ovat hylännet lapsen täysin.
Miehen sisko perheineen asuu aika lähellä meitä, mutta ei ole sen jälkeen pitänyt mitään yhteyttä, kun mies lopetti yhteydenpidon. Kumpikaan miehen vanhemmista ei vastaa enää yhteydenottoihin.
Harmittaa lapsen puolesta tosi paljon, koska minulla ei ole sukua juuri ollenkaan. Lapsella on tulossa syntymäpäivätkin, mutta ilmeisesti vietämme ne kahdestaan kun ei ole oikeastaan ketään ketä kutsua. Lapsi siis vielä kotihoidossa, ensi vuonna päiväkotiin.
Mikä tässä voi olla? Miksi miehen suku on hylännyt lapsen? Lapsihan on heidänkin sukulainen..
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Lapsi kotihoidossa joten olet joko hemmetin varakas tai rutiköyhä. Viimeksimainitussa tapauksessa miehen sukulaiset pysyvät poissa, jotta et vaatisi heiltä rahaa.
Samaa mietin. Miten yksinhuoltaja voi olla 2 v kotona?
Meillä miehen sukulaiset eivät ole koskaan olleet yhteydessä lapsiin, vaikka ihan ydinperheessä eletään. Mies soittelee vanhemmilleen mutta lapsista hänen sisaruksensa ja vanhempansa eivät ole koskaan olleet kiinnostuneita. Lapst ovat 13, 16 ja 17 v eli pitkään ollaan näin elelty ja lapset ovat tilanteeseen ihan tottuneita, eivät erityisemmin osaa kaivata suhteita ihmisiin, jotka ovat jääneet vieraiksi. Eli jos suhdetta sukulaisiin ei synny, niin ei kannata sitä jäädä suremaan. Elämässä tulee muitakin merkityksellis ihmissuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat olla tekemisissä tuon luontoisten ihmisten kanssa? Heillä varmasti on ollut alunperinkin jotain sinua vastaan ja nyt saivat syyn katkaista välit. Heitä ei tippaakaan kiinnosta sinun lapsesi.
Ihan lapseni takia, että hän oppisi tuntemaan sukunsa ja sen mistä hän on kotoisin.
Itselläni tosissaan pieni/olematon suku, mutta minut ainakin on kasvatettu niin, että sukulaiset ja heihin yhteydenpito on tärkeää.
Lapsen puolesta harmittaa, sillä kun koulussa ym tehdään sukupuuta ja lasta alkaa kiinnostaa sukujuuret niin ei ole kovin mukavaa kertoa, että hänellä olisi sitä ja tätä sukulaista isän puolelta, mutta eivät halua pitää yhteyttä..
Ap
Niitä sukulaisia voi kuljettaa mukana lapsen elämässä neutraalillakin tavalla, eikä velloa siinä että he ei halua pitää yhteyttä. Lapsella on esim. joitakin piireitä, jotka periytynyt sieltä isän ja sinunkin suvusta, joten voit lisätä lapsen tietoa suvustaan kehumalla esim. lapsen hymykuoppia, jotka on periytynyt mummilta, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi kotihoidossa joten olet joko hemmetin varakas tai rutiköyhä. Viimeksimainitussa tapauksessa miehen sukulaiset pysyvät poissa, jotta et vaatisi heiltä rahaa.
Helposti, kun on kouluttautunut ja hankkinut kunnon ammatin ennen lapsen tekoa.
Itse olin kolme vuotta.
Miten pidät itse heihin yhteyttä? Vai odotatko vaan, että he pitävät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin tulossa kommentoimaan otsikon aihetta, mutta tämä pisti taas silmään..
Miksi yksinhuoltajia pidetään automaattisesti köyhinä?? Yksinhuoltajathan saavat elatusmaksut ym tuet ja joillakin ihmisillä on esim säästöjä ym.
Itse olen kolmen lapsen yh ja kaksi heistä vielä kotihoidossa eikä ole mitään ongelmaa pärjätä taloudellisesti. Saan reilu tonnin kuussa pelkästään elatusmaksuja + lapsilisiä korotuksineen ja siihen päälle kotihoidontuki ja omat säästöt ym
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt soittaa ja laittaa viestiä, että voisimmeko tavata joku päivä vaikka kahvin merkeissä jne. He eivät ole vastanneet mitään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt soittaa ja laittaa viestiä, että voisimmeko tavata joku päivä vaikka kahvin merkeissä jne. He eivät ole vastanneet mitään.
Ap
Siinä tapauksessa voimia. Anna niiden olla. Pitäkööt tunkkinsa, kun ovat noin tylyjä.
Minä laittaisin kutsut menemään vastauspyynnöllä ja tulevat jos tulevat. Jos eivät tul on se heidän häpeänsä, olet sentään yrittänyt. Valitettavasti ketään ei voi pakottaa olemaan mukana lapsen (tai kenenkään muunkaan) elämässä.
Onko sukulaisuus nykyään joku velvoite? Ei ole tiedoksi vaan. Jokainen vastaa itsestään ja niistä joista haluaa tai laki velvoittaa.
Isän puoleiset sukulaiset eivät myöskään pitäneet meihin yhteyttä "samassa tilanteessa". Mutta ei he meitä lapsia haitannut. Miksi jotkut serkut yms. olisivat meihin olleet yhteydessä, kun asuttiin suht kaukana heistä? Kuitenkin faija ja isovanhemmat lähetti kortteja. Muutaman kerran käytiin isovanhempien luona. Mutta asia on niin, että lapsena "vanhat ihmiset" ylipäänsä ei kuulunut kuvioihin.
Mulla ei lapsiimme pidä yhteyttä kumpienkaan vanhemmat eli appivanhemmat ja omat vanhempani, eikä olla edes erottu.
Mun vanhemmat oli jo lapsuudessani tosi välinpitämättömiä ja piittaamattomia lapsiaan kohtaan eikä heitä ole koskaan kiinnostanut pitää yhteyttä omiin lapsiin - kun lapsi muutti kotoa, sanoivatkin suoraan että tää oli nyt tässä ja heidän velvlollisuudet loppu tähän.
Appivanhemmat taas palvoo tytärtään ja on tyttären lasten kanssa 365 päivänä vuodessa. Kummankaan poikansa lapsiin eivät viitisi pitää yhteyttä kun ne ”oikeat” lapsenlapset eli tyttären lapset on tärkeämpiä.
Ei näy meillä isovanhempia ristiäisissä tai synttäreillä, tai tarkkaan ottaen koskaan.
Mutta tätä se on monilla ja tää on suurten ikäluokkien isovanhemmuutta (eli surkeeta sellaista). Pitää panostaa ystäviin ja muihin tuttuihin.
Oikeesti, ihan hlvetin törkeetä ja kummallista touhua. Se joka sanoo että kuuluu elämään ja on normaalia, niin ei ole. Ensinnäkään ei ole normaalia että isä hylkää lapsen. Ei ole normaalia että isovanhemmat viis veisaa eikä vastaa yhteydenottoihin. Ei ole normaalia että täti asuu lähellä eikä suorastaan kiinnosta oman veljensä lapsi.
Ap, jos mitään ei kuulu tästä suvusta kohta niin pyydän, laita ''luukut kiinni'' tälle suvulle.
Älä anna heidän ruveta ottamaan yhteyttä esim vasta vuosien päästä omien tarpeidensa mukaan, koska hyvin todennäköisesti kun lapsi kasvaa, niin kasvaa myös uteliaisuus omaan jälkikasvuun. Itse olisin niin loukkaantunut tuollaisesta ignoroinnista sua ja lastas kohtaan että numero menisi vaihtoon enkä antaisi mitään infoa lapsestani heille. Jos ei kiinnostanut silloin, niin turha kiinnostua myöhemminkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muka lapsen kotihoito tarkoittaa sitä että olisin köyhä? Kiitos, mutta olen sen verran "varakas", että voin pitää lastani vielä vuoden kotona, jolloin itselläni on myös paluu töihin. Ikinä en ole keneltäkään pyytänyt senttiäkään ja olen aina tullut toimeen omillani
Ap
Tuossa oli kaksi vaihtoehtoa, joista pelästyit toista ja toisen sivuutit kokonaan. Olisikohan sille lapselle parempi, että menet töihin sen sijaan että pidät lasta kotona? Hänelle elämä ilman muita kontakteja saattaa koitua kohtalokkaaksi. Ei kavereita, ei sukulaisia, ei mitään. Paha, paha juttu!
Ai niin, kotona ollessa sitä joko elää kotihoidontuella (ja saa asumistukea, toimeentulotuke jne.) tai sitten on varakas (sijoitusten tuotto noin 1000 e/kk minimi). Miksi loukkaannuit, kun se sanottiin ääneen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin kolme vuotta.
Toisaalta jos on onnistunut säästämään noin 50 000 e (3 vuotta kotona edellyttää joko kunnon sijoitussalkkua tai noin 1200 e/kk säästöjen käyttämistä), niin yleensä silloin nauttii työstään ja haluaa palata siihen sen sijaan, että on 3 vuotta kotona ja ammattitaito ruostuu. Mutta kukin tavallaan.
Onko isä tunnustanut lapsensa?
Minua ei kiinnosta pätkääkään veljen lapsi, koska en tunne tätä äitiä oikeastaan lainkaan. Lapsi sinänsä on pelkkä lapsi, joku biologinen sukulaisuus ei ole niin merkittävä juttu, että sen takia pitäisin yhteyttä. Jos lapsi ei kiinnosta isäänsä, niin miksi isän suvun pitäisi sitä paapoa? Ap:lla ei edes äidin suku ole tulossa paikalle eikä ap:lla ole kavereita, naapureita, SPR:n ystäväpalvelun maksullista seuralaista, joka olisi kiinnostunut lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko isä tunnustanut lapsensa?
Minua ei kiinnosta pätkääkään veljen lapsi, koska en tunne tätä äitiä oikeastaan lainkaan. Lapsi sinänsä on pelkkä lapsi, joku biologinen sukulaisuus ei ole niin merkittävä juttu, että sen takia pitäisin yhteyttä. Jos lapsi ei kiinnosta isäänsä, niin miksi isän suvun pitäisi sitä paapoa? Ap:lla ei edes äidin suku ole tulossa paikalle eikä ap:lla ole kavereita, naapureita, SPR:n ystäväpalvelun maksullista seuralaista, joka olisi kiinnostunut lapsesta.
Mulle tuli mieleeni, että entä jos lapsen isä on sanonut sukulaisilleen, ettei lapsi olekaan hänen? Selittäisi monta asiaa..mm sen, että eivät vastaa edes aloittajan viesteihin enää.
Sinuna käyttäytyisin vain asiallisesti heitä kohtaan, ja sitkeästi kutsuisin joka vuosi lapsen syntymäpäiville ja nimipäiville.
Miksi jäisit odottamaan heidän yhteydenottoa, jos esim mummo on tolkun ihminen, mene lapsen kanssa käymään.
He voivat olla myös vähän hukassa, että miten nyt kuuluu toimia, varsinkin jos heidän lapsi on katkera ja äreä, on puhunut sinusta pahaa, ja sinusta ei kuulu mitään. Ehkä häpeävät myöskin poikansa käytöstä.
Ehkä heille olisi helpompikin sanoa pojalleen, että sinä vain tupsahdit kylään, ja olla salaa mielissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin kolme vuotta.
Toisaalta jos on onnistunut säästämään noin 50 000 e (3 vuotta kotona edellyttää joko kunnon sijoitussalkkua tai noin 1200 e/kk säästöjen käyttämistä), niin yleensä silloin nauttii työstään ja haluaa palata siihen sen sijaan, että on 3 vuotta kotona ja ammattitaito ruostuu. Mutta kukin tavallaan.
Priorisointi. Ura kyllä elpyy, mutta lapsi on pieni vain kerran, ja niin lyhyen aikaa. Onneksi olin kotona.
-uraäiti-
Eikö lapsi ole koskaan isällään? Jos on niin isänsä asia on pitää huolta lapsen ja sukulaistensa yhteydenpidosta. Jos ei ole niin voisit varmaan lähestyä esim. sitä siskoa ja kertoa, että toivoisit yhteydenpitoa lapsesi vuoksi. Jos eivät suostu niin eihän sille oikein mitään voi.