Mitä töitä voi tehdä, kun käy ns. hitaalla?
Olen äitiyslomalta palaava tradenomi. Sain potkut ennen kuin jäin äitiyslomalle, joten ei ole töitä, minne palata. Olen ihan normaaliälyinen, kirjoitin Magnan YO-paperit ja amk:ssakin suoritin hyviä arvosanoja. Olen vain temperamentiltani hidas. Synnytyksen jälkeinen masennuskin saattoi hidastaa entisestään. Pelottaa nykyajan hektinen työelämä, tuntuu, että joka toinen on uupunut ja valittaa kiirettä. Minne tässä enää uskaltaa hakea töihin, kun ei ole mikään dynaaminen ja supernopea monta lankaa näpeissään pitävä supersuorittaja, vaan hieman hitaalla käyvä hajamielinen ihminen?
Kommentit (17)
Älä anna ulkokuoren hämätä. Ihan tavallisia duuneja on olemassa. Tilastot ja tulokset voi olla tärkeitä paperilla ja graafeissa, mutta samalla tavalla niissä haukotellaan talvella ja kaivellaan hampaita lounaalla, ettei tarvitsis siirtyä takaisin pöydän ääreen.
Niin se vaan on, ettei työelämässä tarvita hitaasti laahustavia jarruja ollenkaan. Parempi kuin työpaikalla ei olisi ollenkaan sellaisia tyyppejä häiritsemässä muiden työntekoa.
Mistä niitä perusduuneja saa?
Ei ole mies kuvioissa. Hän lähti toisen naisen mukaan, kun olin raskaana...
Mun mielestä assarointi on suht helppoa. Kärsin keskittymisvaikeuksista ja aivosumusta, mutta kokousjärjestelyt sun muut onnistui ihan heittämällä.
T. Tradenomi
Suorittavia töitä en suosittele (kauppa, ravintola, siivous), koska niissä on nykyään ihan hullu tahti.
Toisaalta mietin sitä, että noissa töissä kuitenkin opit työtehtävät ja kun osaat ne, pystyt kyllä nopeuttamaan. Eihän nuo ole superälykkäiden hommia kuitenkaan. Hajamielisyys on asia, jota varten vain itse pitää kehittää omat menetelmät, että kaikki tulee tehtyä. Esimerkiksi jos on paljon muistettavaa, sinulla on tehtävälista, jota käytät, kalenteria, muistutuksia jne. Oman persoonan kanssa muutkin tekee töitä, ja sitten vaan pitää kehittää itsetuntemusta, että pärjää asioissa, joissa ei ole niin hyvä. :)
Olen assarointiakin tehnyt. Ei mielestäni onnistunut ihan heittämällä. Monesti päivät venyivät pitkiksi, kun halusin tehdä työn hyvin. Keskittymisvaikeuksia ja aivosumua mullakin. Ap
Tervetuloa, puolueessamme on hommia. -Rinne
Mä olen kaupan kassalla, työ on juuri niin hektistä, kun suostut tekemään.
Mä en suostu, ei ole mitään järkeä tohottaa ja sitten stressata, olla ihan puhki vapaalla.
14vuotta olen ollut ja olen tyytyväinen työhöni, koska voin itse säätää tahdin.
Kokeilkaas muutkin, ei siitä lopareita voi antaa.
Jos on normaali.lyinen, mutta hidas, kannattaa yleensä mennä sellaisiin töihin, joissa ennakoinnin, valmistautumisen, arvioinnin ja harkinnan merkitys on suuri. Vaikkapa suunnittelutehtäviin tai analyytikoksi. Sen sijaan ei kannata hakeutua hommiin, joissa sammutellaan tulipaloja ja reagoidaan spontaaneihin vaatimuksiin, kuten nyt vaikka juuri assariksi, myyjäksi, opettajaksi tai projektipäälliköksi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä niitä perusduuneja saa?
Ei ole mies kuvioissa. Hän lähti toisen naisen mukaan, kun olin raskaana...
Ai saakeli! Otan osaa
- Kiinteistönvälittäjä
- HR- tai markkinointijohtaja
- Account manager
- Opettaja (peruskoulu tai keskiaste)
- Pysäköinninvalvoja
- Poliisi
- Automyyjä
Vierailija kirjoitti:
- Kiinteistönvälittäjä
- Account manager
- Pysäköinninvalvoja
- Poliisi
- Automyyjä
Näissä ammateissa saa siis käydä todella hitaalla. Henkinen jälkeenjääneisyyskään ei ole este.
Suojatyöpaikka. Onko niitä vielä jossain? Varmaan kunnalla ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Kiinteistönvälittäjä
- Account manager
- Pysäköinninvalvoja
- Poliisi
- AutomyyjäNäissä ammateissa saa siis käydä todella hitaalla. Henkinen jälkeenjääneisyyskään ei ole este.
Musta tuntuu, että sä käyt vähan hitaalla. Markkinointijohtaja ja account manager erittäin vaativia duuneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Kiinteistönvälittäjä
- Account manager
- Pysäköinninvalvoja
- Poliisi
- AutomyyjäNäissä ammateissa saa siis käydä todella hitaalla. Henkinen jälkeenjääneisyyskään ei ole este.
Musta tuntuu, että sä käyt vähan hitaalla. Markkinointijohtaja ja account manager erittäin vaativia duuneja.
😂 siellä joku elää mielikuvien varassa
Eipä tule mitään mieleen. Parempi jättäytyä vaan yhteiskunnan huolehdittavaksi. Ei noilla avuilla pärjää edes kaupan kassalla. Onko miehesi töissä?