Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita painon kanssa kamppailevia?

Vierailija
27.10.2025 |

Menin viime syksynä ravintoterapeutille saadakseni apua painonpudotukseen. Sainkin sieltä neuvoja ja paino lähti laskuun. Jossain vaiheessa ravintoterapeutti ehdotti lihavuusleikkauspolulle lähtöä ja kiinnostuin ja olisin halunnut siihen heti. Painoa pitää kuitenkin pudottaa muistaakseni 5%, että työterveyslääkäri voi kirjoittaa minulle lähetteen sinne. Aloituspaino oli 126kg. Tuo haamuraja oli 120kg. Ravintoterapeutti suosittelu, että otan varman päälle ja odotan painon olevan 118kg, ennen kuin varaan ajan lääkärille, koska painoa ei saa olla grammaakaan päälle 120kg. No nyt paino on ollut jopa 117,5kg kun aamulla punnitsen itseni alasti. Sen jälkeen juon kupin kahvia ja syön yhden ruisleivän ja tsadaa, paino on päälle 120kg. Eli en uskalla varata aikaa lääkärille, etten tee sitä turhaan. Alkaa turhauttaa todella paljon. Toki nyt on vuodessa lähtenyt se noin 8kg, mikä on jo saavutus sekin. Lilepolku vain kestää jo itsessään ainakin pari vuotta. Mitä tekisitte?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino ei todellakaan nouse kahta ja puolta kiloa pelkästä kahvista ja ruispalasta.

Vierailija
2/10 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varaat sen lääkäriajan heti aamuun ja sen aamun et söisi aamupalaa? Eli paastoaisit niin sit ainaskin luulis painolukeman olevan sopiva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOO ! Olen yrittänyt nostaa koko syksyn uutta penkkipunnerrusennätystä, mutta 187,5 kg ei vaan nouse ;(

Vierailija
4/10 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paino ei todellakaan nouse kahta ja puolta kiloa pelkästä kahvista ja ruispalasta.

Huom. Eka paino oli otettu alasti. Vaatteetkin tekee vähän. 

Vierailija
5/10 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan ne vaatteet päällä, vaikka yritän kevyet vaatteet laittaa niin paino kipuaa yli 120kg. Tänä aamuna aamulla painoin 118,1kg. Kun join kahvin ja söin annospuuron, puin päälle, oli paino tasan 120kg. Kai se on vaan mentävä lääkäriin syömättä/juomatta mitään ja riisuuutua sitten siellä vastaanotolla.

Vierailija
6/10 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä leikkausta enää tarvitse, kun on päässyt painonpudotuksessa hyvään alkuun. Leikkaus ei ole riskitön eikä sitä voi  jälkikäteen perua.

Vierailija
7/10 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin kamppailun ja päätin antautua tosiasioiden edessä. Voisin oikeasti olla syömättä pari viikkoa ilman, että paino putoaisi grammaakaan. Ennen vaihdevuosia olin hoikka, nykyään olen pullero. Olkoon sitten niin.

Vierailija
8/10 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et syö etkä juo ja otat vielä peräruiskeen, niin eiköhän onnistu.

Vierailija
9/10 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut useita kertoja painon alle sadan, tai pari kiloa yli. Ja jossain vaiheessa repsahtaa ja tulee korkojen kera. Kyllä mä sen leikkauksen taidan tarvita.

Vierailija
10/10 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetin kamppailun ja päätin antautua tosiasioiden edessä. Voisin oikeasti olla syömättä pari viikkoa ilman, että paino putoaisi grammaakaan. Ennen vaihdevuosia olin hoikka, nykyään olen pullero. Olkoon sitten niin.

Vaikka liki 180cm pitkä olenkin, on tuo 120kg ja rapiat liikaa, ei pientä pyöreyttä. Urheilen kyllä säännöllisesti, eikä minulla ole diabetesta, mutta haluan pystyä liikkumaan vanhentuessakin ja pysyä terveenä. Toki kilpirauhasen vajaatoiminta osaltaan tässä hidastuttaa hommaa.