Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen sukulaiset eivät pidä yhteyttä lapseen

Vierailija
12.07.2019 |

Aivan käsittämätöntä.. Mies eli lapsen isä lähti lätkimään vuosi sitten. Aluksi tapasi lastansa ja silloin vielä hänen sukulaisetkin pitivät yhteyttä, tulivat synttäreille jne. Mutta nyt, kun mies on lopettanut yhteydenpidon, niin hekin ovat hylännet lapsen täysin.
Miehen sisko perheineen asuu aika lähellä meitä, mutta ei ole sen jälkeen pitänyt mitään yhteyttä, kun mies lopetti yhteydenpidon. Kumpikaan miehen vanhemmista ei vastaa enää yhteydenottoihin.
Harmittaa lapsen puolesta tosi paljon, koska minulla ei ole sukua juuri ollenkaan. Lapsella on tulossa syntymäpäivätkin, mutta ilmeisesti vietämme ne kahdestaan kun ei ole oikeastaan ketään ketä kutsua. Lapsi siis vielä kotihoidossa, ensi vuonna päiväkotiin.
Mikä tässä voi olla? Miksi miehen suku on hylännyt lapsen? Lapsihan on heidänkin sukulainen..

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että aiemmin olimme hyvissä väleissä miehen sukulaisten kanssa eli ongelma ei ole siinä, että en olisi tullut heidän kanssa toimeen

Vierailija
2/44 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, olisit hankkinut kavereita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi isä on saattanut ilmaista sukulaisilleen, ettei halua heidän olevan tekemisissä kanssasi. Tai puhunut sinusta jotain sellaista omaksi edukseen, että he ovat asettuneet hänen puolelleen ja sinua vastaan. Ikäväähän tuollainen tietysti on lapsen kannalta.

Vierailija
4/44 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

He kunnioittaa ex miestäsi ja tämän nykyistä suhdetta.

Vierailija
5/44 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin kutsut noille syntymäpäiville(lapselle kertomatta) ja jos he eivät tule jättäisin asian siihen. Sitten lähtisin laajentamaan sitä omaa tukiverkostoa kunnan, seurakunnan, yms järjestön tukitoiminnoilla. Edes meidän omilla vanhemmilla ei ole mitää velvollisuutta pitää yhteyttä meihin tai meidän lapsiin. 

Vierailija
6/44 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ilmeisesti vielä sen verran pieni ettei osaa itse vieraita kaivata? Pyydä kaveretasi käymään tai menkää vaikka hoplopiin tai muuhun?

Muuten vaikea yhteydenpitoon vastata mikä syynä, kysy miehen siskolta?

Vierailija
7/44 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha mitään syntymäpäiviä on viettää.

Vierailija
8/44 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kotihoidossa joten olet joko hemmetin varakas tai rutiköyhä. Viimeksimainitussa tapauksessa miehen sukulaiset pysyvät poissa, jotta et vaatisi heiltä rahaa.

Vierailija
9/44 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kutsutaan elämäksi. Meidän elämään tulee ihmisiä, meidän elämästä lähtee ihmisiä. Sukulaissuhteetkaan ei auttamatta kestä hautaan asti. Eikä ne lapset ole missään erikoisasemassa ole. Ihmisiä hekin vain on, jotka kokee ihmiselle tyypillisiä asioita.

Vierailija
10/44 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi kotihoidossa joten olet joko hemmetin varakas tai rutiköyhä. Viimeksimainitussa tapauksessa miehen sukulaiset pysyvät poissa, jotta et vaatisi heiltä rahaa.

Miksi muka lapsen kotihoito tarkoittaa sitä että olisin köyhä? Kiitos, mutta olen sen verran "varakas", että voin pitää lastani vielä vuoden kotona, jolloin itselläni on myös paluu töihin. Ikinä en ole keneltäkään pyytänyt senttiäkään ja olen aina tullut toimeen omillani

Ap

Vierailija
11/44 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ilmeisesti vielä sen verran pieni ettei osaa itse vieraita kaivata? Pyydä kaveretasi käymään tai menkää vaikka hoplopiin tai muuhun?

Muuten vaikea yhteydenpitoon vastata mikä syynä, kysy miehen siskolta?

Eihän osaakkaan, mutta kurja hänen on kuvista katsella vanhempana sitä kun olemme keskenään syntymäpäivät viettäneet.

Lapsen sylikummi eli hyvä ystäväni varmaankin tulee oman lapsensa kanssa.

Olen yrittänyt kysyä miehen siskolta sitä, että miksi ei enää nykyisin vastaa minulle, mutta hän ei ole vastannut. Sama koskee miehen vanhempia. Luulisi,että heitä edes kiinnostaisi lapsenlapsensa, kun aiemmin ravasivat alvariinsa kylässä.

Ap

Vierailija
12/44 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi isä on saattanut ilmaista sukulaisilleen, ettei halua heidän olevan tekemisissä kanssasi. Tai puhunut sinusta jotain sellaista omaksi edukseen, että he ovat asettuneet hänen puolelleen ja sinua vastaan. Ikäväähän tuollainen tietysti on lapsen kannalta.

Tätä olen miettinyt, että onko miehellä näppinsä pelissä tässä. Todella kurjaa lapsen kannalta. He ovat kuitenkin aikuisia ihmisiä, joiden tulisi tajuta, että lapsella ei ole mitään tekemistä minun ja miehen eron kanssa, saati sen että mies itse päätti ettei tapaa enää lasta. Kurjaa, että he "kostavat" nyt lapselle, hän tästä eniten tulee kärsimään

Ap.

Vierailija
13/44 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas ikäviä ja ilkeitä kommentteja.

Myös minun lapsenlapseni isän puoleiset sukulaiset ovat hylänneet hänet vanhempien eron jälkeen. Me äidin puolen sukulaiset yritämme parhaamme mukaan täyttää tämän aukon.

Isoäitinä ihmettelen suuresti, miksi joku hylkää lapsenlapsensa. Rakastan syvästi lapsenlastani enkä ikinä voisi häntä hylätä.

Vierailija
14/44 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat olla tekemisissä tuon luontoisten ihmisten kanssa? Heillä varmasti on ollut alunperinkin jotain sinua vastaan ja nyt saivat syyn katkaista välit. Heitä ei tippaakaan kiinnosta sinun lapsesi.

Vierailija
15/44 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ikinä kelvannut mieheni sukulaisille. Kun kerroin olevani raskaana, sanottiin suoraan ettei saa sitten tuoda ”ä pä rää” heidän vaivoikseen. Olemme pitäneet siitä tiukasti kiinni, ettei todellakaan olla edes äärimmäisessä hädässä kysytty apua ja ”ä pä rä” ei ole ikinä ollut heille rasitteeksi.

Onhan se ikävää sitten kun lapsi kasvaa suuremmaksi ja joutuu tekemään koulutehtävänsä sukupuuta jne ja kyselee isänsä puoleisten sukulaisten perään. Olemme selittäneet, että heillä on asenneongelmia eikä niille voi mitään.

Kummasti ollaan kyllä sitten kiinnostuneita kun ”ä pä rä” on saavuttanut jotain paikallislehdessä mainitsemisen arvoista ja vieläpä linkitetään uutista Facebookissa kertoen senkin, millä tavoin ollaan jutun henkilölle sukua. Muuten ei edes olla FB-kavereitakaan ja saan tietää nämä linkitykset puolisoni kautta.

Vierailija
16/44 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa heitä hävettää miehen käytös, eivätkä siksi kykene kohtaamaan sinua?

Vierailija
17/44 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pidä yhteyttä sukulaisteni lapsiin. En ole koskaan pitänyt. En edes mieti näitä lapsia koskaan.

Vierailija
18/44 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuisin silti juhliin, päättäköön itse tulevatko vai ei. Todennäköisesti jotain tarinointia tai manipulointia on tuon taustalla ex-miehen osalta, tuskin ennen läheiset ihmiset muuten noin vaan katkaisee välit. 

Vierailija
19/44 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat olla tekemisissä tuon luontoisten ihmisten kanssa? Heillä varmasti on ollut alunperinkin jotain sinua vastaan ja nyt saivat syyn katkaista välit. Heitä ei tippaakaan kiinnosta sinun lapsesi.

Ihan lapseni takia, että hän oppisi tuntemaan sukunsa ja sen mistä hän on kotoisin.

Itselläni tosissaan pieni/olematon suku, mutta minut ainakin on kasvatettu niin, että sukulaiset ja heihin yhteydenpito on tärkeää.

Lapsen puolesta harmittaa, sillä kun koulussa ym tehdään sukupuuta ja lasta alkaa kiinnostaa sukujuuret niin ei ole kovin mukavaa kertoa, että hänellä olisi sitä ja tätä sukulaista isän puolelta, mutta eivät halua pitää yhteyttä..

Ap

Vierailija
20/44 |
12.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen miettinyt, että onko miehellä näppinsä pelissä tässä. Todella kurjaa lapsen kannalta. He ovat kuitenkin aikuisia ihmisiä, joiden tulisi tajuta, että lapsella ei ole mitään tekemistä minun ja miehen eron kanssa, saati sen että mies itse päätti ettei tapaa enää lasta. Kurjaa, että he "kostavat" nyt lapselle, hän tästä eniten tulee kärsimään

Ap.

Kurjaahan tuo onkin, mutta joskus voi joutua valitsemaan kahden ihmisen väliltä. Valitseeko oman lapsensa vai lapsenlapsensa, joka ei voi edes itse päättää, mitä haluaa. Isovanhemmilla ei ole mitään oikeuksia lapsenlapsiinsa ja sinä lapsesi lähivanhempana voisit aivan milloin tahansa päättää, ettei exäsi sukulaiset ole enää tervetulleita teille eikä lapsesi saa mennä heidän luokseen. Lapsesi on vielä niin pieni, ettei isovanhemmilla ja muilla isän puolen sukulaisilla välttämättä ole vielä kovin läheistä suhdettakaan lapseesi. On helpompaa menettää tuo lapsi nyt kuin vuosien päästä, jolloin häneen olisi ehtinyt jo kiintyäkin. Voi siis hyvin olla, että exäsi suku pyrkii vain suojelemaan itseään siltä tilanteelta, että jonain päivänä ottaisitkin lapsesi pois heidän elämästään.