Miehen sukulaiset eivät pidä yhteyttä lapseen
Aivan käsittämätöntä.. Mies eli lapsen isä lähti lätkimään vuosi sitten. Aluksi tapasi lastansa ja silloin vielä hänen sukulaisetkin pitivät yhteyttä, tulivat synttäreille jne. Mutta nyt, kun mies on lopettanut yhteydenpidon, niin hekin ovat hylännet lapsen täysin.
Miehen sisko perheineen asuu aika lähellä meitä, mutta ei ole sen jälkeen pitänyt mitään yhteyttä, kun mies lopetti yhteydenpidon. Kumpikaan miehen vanhemmista ei vastaa enää yhteydenottoihin.
Harmittaa lapsen puolesta tosi paljon, koska minulla ei ole sukua juuri ollenkaan. Lapsella on tulossa syntymäpäivätkin, mutta ilmeisesti vietämme ne kahdestaan kun ei ole oikeastaan ketään ketä kutsua. Lapsi siis vielä kotihoidossa, ensi vuonna päiväkotiin.
Mikä tässä voi olla? Miksi miehen suku on hylännyt lapsen? Lapsihan on heidänkin sukulainen..
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
En minäkään pidä yhteyttä sukulaisteni lapsiin. En ole koskaan pitänyt. En edes mieti näitä lapsia koskaan.
Selvä juttu, kiitos tiedosta. Miten tämä liittyy AP:n tilanteeseen?
Tulee mieleen mieheni suku. Siellä myös ero, ja lapsen isä eli tämä sukulainen puhuu kaikkea p**aa lapsen äidistä. Miten tämä estää häntä tapaamasta lasta, säätää ja muuttaa tapaamisia niin että isän on mahdoton niihin taipua ym. Kun totuus asiasta on päinvastoin, isä peruu tapaamisia, jos niitä on saatu edes sovittua. Kiillottaa omaa kilpeään valehtelemalla exästään.
Osa suvusta uskoi kaiken, eikä näin ollen ole missään tekemisissä lapsen tai tämän äidin kanssa. Osa, kuten minä ja mieheni, ollaan kuitenkin menty kutsusta synttäreille, kutsuttu heitä välillä meillekin, jotta serkut tutustuivat toisiinsa. Vaikeahan tässä välissä on olla, kun sukulaismies ei voi sietää sitä, että tavataan heitä. Pyritään olemaan neutraaleja kaikkia kohtaan ja pitämään yllä lasten sukulaissuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti, ihan hlvetin törkeetä ja kummallista touhua. Se joka sanoo että kuuluu elämään ja on normaalia, niin ei ole. Ensinnäkään ei ole normaalia että isä hylkää lapsen. Ei ole normaalia että isovanhemmat viis veisaa eikä vastaa yhteydenottoihin. Ei ole normaalia että täti asuu lähellä eikä suorastaan kiinnosta oman veljensä lapsi.
Ap, jos mitään ei kuulu tästä suvusta kohta niin pyydän, laita ''luukut kiinni'' tälle suvulle.
Älä anna heidän ruveta ottamaan yhteyttä esim vasta vuosien päästä omien tarpeidensa mukaan, koska hyvin todennäköisesti kun lapsi kasvaa, niin kasvaa myös uteliaisuus omaan jälkikasvuun. Itse olisin niin loukkaantunut tuollaisesta ignoroinnista sua ja lastas kohtaan että numero menisi vaihtoon enkä antaisi mitään infoa lapsestani heille. Jos ei kiinnostanut silloin, niin turha kiinnostua myöhemminkään.
Minua eivät kiinnosta lapset, enkä tajua, miksi oman sisaruksen lapset olisivat tähän poikkeus. Sukulaisuus ei ole minulle mikään arvo itsessään.
Laita kutsu: Hei, AadaElias haluaisi tätinsä/setänsä/isovanhempansa synttäreilleen silloinjatällöin, ilmoitatteko siihenjatähän mennessä pääsettekö tulemaan. AadaElias ilahtuisi kovasti mikäli pääsisitte paikalle...
Ja sitten vaan kutsuja naapureiden lapsille yms...tsemppiä!
t. Nainen jonka oma isä ei ole yhtään kiinnostunut lapsestaan eikä lapsenlapsestaan