Voiko parisuhde alkaa pelkästä seksistä?
Onko kellään kokemusta siitä, että parisuhde olisi alkanut pelkästä seksistä? Tiedätkö jonkun, jolla olisi alkanut? Seksiä harrastaessahan erittyy oksitosiini -nimistä kiintymyshormonia, joten toinen saattaa alkaakin tuntumaan läheisemmältä kuin aluksi, vaikka tarkoitus olisi ollut vain sekstailla.
Mietin, onko tässä syy sinkkuuteeni. Olen aina uskonut niitä tarinoita, että vasta 3. treffeillä saa mennä sänkyyyn, tai muuten mies pitää liian helppona ja menettää kiinnostuksensa. Mulle on käynyt niin, että mies on menettänyt kiinnostuksena jo ennen seksin harrastamista. Yhdenillanjutut ovat tuntuneet hyväksikäytöltä, joten niihinkään en ole ryhtynyt. Mutta olisiko sittenkin kannattanut, etten olisi nyt lähes 40-v perheetön sinkku..?
Kommentit (31)
Meillä alkoi suhde ihan puhtaasta seksistä.
Eli, panosta parisuhteeseen. Heh heh.
Seksiä kannattaa harrastaa vain siinä tapauksessa, jos olet niin hyvä sängyssä, että onnistut antamaan miehelle parempia orkkuja kuin hän itse saisi tumputtamalla.
Voi yhtä hyvin alkaa tai olla alkamatta, itsellekin on käynyt pari kertaa sekä että. Enemmän se on yhteisestä kiinnostuksesta kiinni eikä oikeastaan mistään muusta. Se toki on oma lukunsa se.
Ei tietenkään "pelkästä" seksistä.
Mutta toki ensimmäinen kohtaaminen voi olla seksiä. Jatkossa tarvitaan jotain muutakin.
Tietysti voi alkaa. Parempi ajaa heti kuin tuhlata aikaansa. Millaisen parisuhteen siitä saa niin se onkin sitten ihan eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Tapasin nykyisen puolisoni baarissa, josta menimme hänen luokseen jatkoille joka johti kiihkeään seksiin. Nyt 19v yhdessä, eli voi alkaa.
Sama tarina, sama 19 vuotta 👍.
Lisäksi mun bestis on yhden yön juttu 23v takaa, tai oli siinä sellanen 4 vuoden on-off fwb.
Tämä on niitä fifty-sixty tapauksia. Voi alkaa ja voi olla alkamatta. Jos sinusta ei ole tuntunut aikanaan hyvältä ajatukselta hypätä suorilla näiden deittiesi kanssa petiin, niin tuskin olet mitään menettänyt. Ei ole järkevää ryhtyä parisuhteen toivossa randomien tyyppien kanssa panemaan.
Niistä pareista jotka on tavanneet baarissa, varmasti suurin osa on aloittanut yhden illan jutulla (ei tietenkään kaikki).
Saitteko orgasmin heti ekalla kerralla? Tai annoitteko suihin? Senkö takia mies jäi koukkuun? Musta tuntuu, että seksi mun kanssa olisi niin huonoa, että mies ei toista kertaa haluaisi harrastaa. Olen varsin kokematon.
Olen tavannu 2 seurustelukumppania baarissa, mutta seksiä ei harrastettu ekalla kerralla, vaan vaihdettiin numeroita ja mentiin treffeille.
AP:n viesti huokuu asennetta, mitä antaa vahvasti viitettä ettei ala. Siis se parisuhde.
Jos kysymysasettelusta poistaa kokonaan sanan "pelkästä" tai edes korvaa sen jollakin fiksummalla sanalla, sitten alkaa olla jo hyvinkin mahdollista.
Itselläni käytännössä kaikki parisuhteet ovat alkaneet seksillä (kai voisi asian sanoa niinkin, että kaikissa seurustelusuhteissani ensitapaamisella / ekoilla treffeillä on ollut seksiä..).
Mutta toisinpäin asiaa ei voi kääntää, kaikkien kanssa kenen kanssa on ollut seksiä, ei todellakaan ole syntynyt parisuhdetta.
Ja kerrotaan nyt vielä että joukossa on useampia vuosikausia kestäneitä juttuja ja yksi yli 10 vuotta kestänyt avioliittokin, jossa yhteydessä myös lapsia.
Siitä se alkaa, ja siihen se myös päättyy.
Jos pidät vakipanosuhdetta parisuhteena, niin voi.
Molemmat pitkät parisuhteeni ovat alkaneet seksin harrastamisesta. Näin on käsittääkseni monella kaverillanikin. Ihan tavallista.
Eikös se juuri siitä nimenomaan ala lähes aina? Jos ei nyt siis jotain uskontokulttihörhöjä tms. marginaaliryhmiä lasketa.
Seksiä kannattaa harrastaa heti kuin mahdollista, kyllä se nussiminen molemmista osapuolista hyvältä tuntuu. Ptääkö varoa ettei ole liian "helppo"? Usko pois, ne miehet saattavat arvata että olet nussinut ennenkin vaikka odottaisitkin kolmansia treffejä.
Itse olen ainakin nopean toiminnan kannalla. Muuten tulee helposti olo että naista ei seksi kiinnosta. Sellaisia naisia on paljon ja olen itsekin joutunut kärsimään "kuivissa" suhteissa. Näin neljänkympin jälkeen elämää on liian vähän jäljellä pilattavaksi siihen ettei saa parisuhteessa pillua.
Oksitosiini on mielihyvähormoni, jota erittyy erilaisissa tilanteissa.
Voihan tuo alkaa suoraan seksistä. Miksi ei?
Itse en pystyisi nk. tuntemattoman kanssa sekstaileen. Puolison kanssa käytiin muutamat treffit ensalkuun.
(voin sanoa myös, että koska olen intiimiasioista niin nolo, etten edes kehdannut sanoa etten ole koskaan sekstaillut koska ikää oli "jo" 23 joten jännittyneenä menin mukana. Onneksi mies tiesi mitä teki)
Kaveri taas kerran totetsi "parempi se on heti kokeilla, nii tietää heti sujuuko homma yhdessä niin ei tule jälkikäteen pettymyksiä"
Miten tähän välittömään koeajoon sopii se jankutus, että naisella ei saa olla liikaa panohistoriaa?
Tapasin nykyisen puolisoni baarissa, josta menimme hänen luokseen jatkoille joka johti kiihkeään seksiin. Nyt 19v yhdessä, eli voi alkaa.