Aikuinen mies sekaisin.
Tämä on kovin hämmentävää..
Olen onnellisesti naimisissa, jo 16 vuotta. Lapsia, kaksi varhaisteiniä, talo maksettu, säännöllinen työ... Elämä on kaikin puolin mallillaan. Elämä on asettunut seesteiseksi, arki on arkea ja lomilla reissataan kokoperheen voimin.
Olen ollut uskollinen, ei koskaan edes vieraat ole käyneet mielessä. Vaimoni on myös ns. yhden miehen nainen, ei koskaan ole tullut epäilyksiä mihinkään suuntaan - meillä luotto pelaa.
Ainut pieni pilvi aurinoisella taivaalla on että elämme kuin sisko ja veli - petipuuhat on jäänyt vuosia sitten :( Mutta olen sopeutunut,ja vaimo on sopeutunut, eikä se ole kuitenkaan elämää määrävä ongelma ole ollut - elämässä on muutakin.
Sitten viimeviikolla...
Kävin eräässä huoltokohteessa, siellä konttorissa oli Hän - jäädyin kokonaan kun katseemme kohtasi - vain ehkä pariksi sekunniksi. Jutustelimme jotain pientä ko. työtehtävääni liittyen... Hän on persoonallisen kaunis, ihana hymy, silmät kuin tähdet. Hänen ääni, kuin ... En osaa häntä oikein kuvailla, sanat eivät tee oikeutta hänelle. Sydän pysähtyy ja hengitys salpaantuu kun vain ajattelen häntä. Olettaisin hänen iäksi noin 25, itse olen siis 46,
Tästä on nyt viikko kun hänet tapasin, enkä saa häntä ajatuksistani! Tämä jo rupeaa siis häiritsemään olemistani. Laskun kuittauksesta pongasin hänen nimen ja nyt olen googlettanut hänet Fascebookista ( en ole Facessa itse) ja stalkannut hänen kuvaansa - huokaus...
Haluaisin hänet vaikka Esson baariin kahville, riittäisi että saisin istua hänen kanssaan hetkisen, ja katsoa syvälle silmiin.
En halua kuitenkaan rikkoa kenenkään sydäntä - vähiten vaimoni, tai hänen (ihstukseni). Eli en rupea suhteeseen, mutta olisiko tällä nuorella naisella oikeus tietää, että hänellä on tällainen "fani" joka on ihastunut korviaan myöten...
Olen usein kuullut, "kukaan ei pidä minusta" tapauksiin, ja varsinkin nuorilla se saattaa olla elämää suurempi kysymys.
Olen aivan ihmeissäni, koska en kertakaikkiaan olettanut tällaista itsestäni, jos pystyisin unohtamaan ihastukseni sormia napsauttamalla, mutta kun en voi!
Haluaisin tietää mitä mieltä olette, haluaisitko nuorena naisena kuulla että vanha ukkomies on sinuun aivan...
Kommentit (354)
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä vanhoja run kkareita oikein sikiää, jotka luulevat että yksikään nuori ja kaunis nainen olisi heistä kiinnostunut?!
Terv. Kaltaistesi miesten ahdistelemaksi joutunut nuori ja kaunis nainen
Komppaan edellistä.. olen itse asiakaspalvelualalla (ei kaupan kassa) jossa vaaditaan erinomaisia asiakaspalvelutaitoja eli pitää hymyillä ja yrittää tietenkin saada asiakas tyytyväiseksi, mutta monet etenkin vanhat miehet kokevat, että olen jollain tapaa heistä kiinnostunut kun olen ystävällinen. Sitten he juuri tulevat ehdottelemaan ties ja mitä, joka on todella ahdistavaa, koska en tietenkään voi töissä olla ilkeä. Pidän sormusta sormessa sen takia koska en halua kuunnella näitä vanhoja pervoja. Ihankun kaunista nuorta naista kiinnostaisi vanha (yleensä rupsahtanut ja mahakas) mies.
Sinun ihastuksesi kuulostaa aivan limerenssiltä, lue tämä läpi:
http://dissidentti.org/limerenssinpauloissa.html
ehkä saat tästä vastauksen tunteisiini :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on oikeus saada rakkautta siltä nuorelta naiselta, jos hänelläkin on tunteita sua kohtaan. Sua jää harmittamaan, ellet toimi.
N23
Alias M55 v
Höh ja pöh, olen kyllä nuori nainen. Mun rakas muistuttaa ehkä vähän tuota avaajaa, joten siksi päätin tsempata :)
N23
Älä viitsi. Tätä ei usko kukaan.
Jätä se nuori nainen rauhaan. Ei vaimosikaan ilahdu, jos saa tietää limaiset ajatuksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahtoisin ehdottomasti kuulla. Tutustuin rakkaaseen mieheeni juuri tuolla tavalla ja nyt hän on minun omani :) Joten älä välitä ilkeistä kommenteista :)
Siis että kulahtanut ja limainen varattu setämies alkoi kuolata sinua? Voi ihmisparka, että olet säälittävä. Onneksi koko keissi on mielikuvituksen tuotetta.
Se, että mies on vanhempi ja varattu, ei tee hänestä automaattisesti limaista, kulahtanutta ja vatsakasta. Sen sijaan hänen itsetuntonsa saattaa olla ihan nollissa, koska kotona häneen on suhtauduttu kuin pölyiseen ovikranssiin, ilman huomiota ja arvostusta.
N23
Ihan jäätäviä kommentteja taas täällä. Huhhuh :D Kyynistyneet mammat reagoi siis näin voimakkaasti siihen, että ihan oikeasti ihastumista ja rakastumista tapahtuu.
Ap, mitä sä menetät? Elät vain tän yhen elämän täällä. Rakkaus ei katso ikää, ei sukupuolta eikä aikaa. Kannattaisi muistaa se.
Eihän se vielä mitään tarkoita, jos yhden viestin kirjoitat hänelle. Mitä sitten?
Mä en ainakaan ajattele kanssakulkijoista noin julmasti ja inhottavasti, että hyi v*ttu mikä setämies, ihmisiä me kaikki ollaan ja ruumiltaan vanhennutaan ei muuta.
Voisitte mammat rajoittaa vähän, onko teidän elämä oikeasti noin tylsää ja p*skaa? Ei käy kateeksi.
Peace and love <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on oikeus saada rakkautta siltä nuorelta naiselta, jos hänelläkin on tunteita sua kohtaan. Sua jää harmittamaan, ellet toimi.
N23
Alias M55 v
Höh ja pöh, olen kyllä nuori nainen. Mun rakas muistuttaa ehkä vähän tuota avaajaa, joten siksi päätin tsempata :)
N23
Älä viitsi. Tätä ei usko kukaan.
No mulle on ihan sama, vaikkei kukaan uskokaan, sillä ei se totuutta miksikään muuta.
N23
Eipä täällä löydy ymmärrystä, ei. Asia on sellainen joka vain tapahtuu, halusi tai ei. Todella moni moralisteista täällä on kokenut samankaltaista. Tiedätte että sydän ei kysy lupaa.
Musta on hienoa että kerroit tästä niin avoimesti. Ihastuminen/rakastuminen on niin pyörryttävän hieno asia. Nauti siitä mutta älä sotke elämääsi. Yritä jos mahdollista kanavoida se tunne tuomaan hyvää parisuhteeseesi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan jäätäviä kommentteja taas täällä. Huhhuh :D Kyynistyneet mammat reagoi siis näin voimakkaasti siihen, että ihan oikeasti ihastumista ja rakastumista tapahtuu.
Ap, mitä sä menetät? Elät vain tän yhen elämän täällä. Rakkaus ei katso ikää, ei sukupuolta eikä aikaa. Kannattaisi muistaa se.
Eihän se vielä mitään tarkoita, jos yhden viestin kirjoitat hänelle. Mitä sitten?
Mä en ainakaan ajattele kanssakulkijoista noin julmasti ja inhottavasti, että hyi v*ttu mikä setämies, ihmisiä me kaikki ollaan ja ruumiltaan vanhennutaan ei muuta.
Voisitte mammat rajoittaa vähän, onko teidän elämä oikeasti noin tylsää ja p*skaa? Ei käy kateeksi.
Peace and love <3
Se nyt vaan on ikävä kyllä sellanen fakta, että kun ikäeroa on 20 vuotta ja ihastuksen kohteena se nuorempi niin yleensä se nuorempi ajattelee 20 vuotta vanhempia setinä ja pitää iskuyrityksiä ällöttävänä. Voihan sitä viestiä laittaa, mutta kannattaa ehkä laittaa vaikka "pakko tulla sanomaan, että olet todella kaunis" ja jos nainen ei keskustelua jatka niin jättää asian siihen.
Voi EI! Olen itse tälläinen 30+ ja vanhempi mies ihastui minuun yhdellä kurssilla. Tuli ihan puskista koska en voinut kuvitellakkaan että tälläinen setä-mies olisi minusta kiinnostunut. Juttelimme niitä näitä mukavia jne. Hän olisi halunnut viedä minut mökilleen. Nyt ihan pakko sanoa että sellainen +20v ikäero ja miehellä aikuiset lapset ja pitkä avioliitto takanaan. Minä en voisi kuvitellakkaan mitään tämän ikäisen kanssa koska haluan lapsia (ja noin saman ikäisen miehen lapsien isäksi). No kurssi loppui ja minun ei enää tarvinnut häntä nähdä, mikä helpotus!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kannustuksesta...
Tämä ei ole mitenkään helppoa, jos lääkäri pystyi kirjottamaan tähän reseptilääkkeen, niin minulla olisi kuuri jo meossa. Eihän minulle voi tälläista tapahtua?Aivan älytöntä mitä omassa pikku kuvitelmissa rakentelen:)
Kohta olen valmis menemään tekemään hölmöyksiä, tuleepahan kunnolla pataan, jos vaikka oppis jotain ja loppuis tämä älyttömyys.
Can’t Get You Out of My Head..
ap
Olen suunnilleen saman ikäinen kuin tuo ihastuksesi kohde. Jos kuka tahansa mies (tai nainen), ihan sama minkä ikäinen stalkkaisi minut työpaikalla ja tulisi vielä myöhemmin selittämään miten ei voi unohtaa minua, pelkäisin ihan kamalasti. Ko. henkilö olisi luultavasti joku asiakas tai muuten työpaikalla poikennut, johon en ole kiinnittänyt mitään huomiota tai muista koko kohtaamista. Tottakai hymyilen ja kohtelen työn piirissä ihmisiä ystävällisesti mutta en todellakaan halua että kukaan tulee myöhemmin huohottamaan kimppuun. Äärimmäisen ahdistava ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Peace and love <3
Se, että joku ikämies kriiseilee on toki hänelle ongelma. Todennäköisesti tämä nuori nainen ei kiinnittänyt isänsä ikäiseen mieheen mitään huomiota. Harvoin asiakkaat noteeraa mitenkään niitä työntekijöitä. Ne ovat vain kasvotonta persoonatonta massaa. Näin vaikka olisi samanikäisestä kysymys ja vielä vähemmän jokin papparainen kiinnostaa. Tällaisten huomio on aina kiusallista. Asiakkaita ei saa vainota ja ahdistella.
Vierailija kirjoitti:
Peace and love <3
Ap:n tapauksessa ei ole kysymys "rakkaudesta" vaan siitä, että mies on hullaantunut ensisilmäyksellä eikä tukevasta keski-ikäisyydestään ja kokemuksistaan huolimatta oikein ymmärrä, mitä kaikkea hänellä on menetettävänään. Tuossa voi kolhiintua maine, uskottavuus ammattilaisena ja oma avioliitto. Esimiehelläkin voi olla sanomista siitä, miten työpaikalla käyttäydytään. Ja jos ihana neito ei riemastukaan 46-vuotiaan ukkomiehen kiinnostuksesta, sattuu olemaan valveutunutta lajia eikä ujostele ottaa asiaa puheeksi oman esimiehensä tai työsuojeluvaltuutetun kanssa, pienestä jutusta voi kasvaa isohko ongelma. Kun ap:llä ei kuitenkaan ole aikomusta ryhtyä suhteeseen tai erota vaimostaan, riskin ottaminen viikko sitten tapahtuneen hullaantumisen vuoksi on ääliömäistä.
"Eihän se vielä mitään tarkoita, jos yhden viestin kirjoitat hänelle. Mitä sitten?"
Kyllä se tarkoittaa. Olen ollut työelämässä yli kolmekymmentä vuotta ja voin vakuuttaa sinulle, että pienistä typeryyksistä voi tulla isoja älämölöjä. Ap on kertonut meille oman tarinansa, mutta muiden osapuolten näkemyksestä me emme tiedä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Peace and love <3
Tutkimusten mukaan rakkaus nimenomaan katsoo ikää. Neljällä viidestä parista ikäero on alle 5 vuotta . Keskimäärin ikäero on pari vuotta. Varattujen ihmisten pitäisi osata hillitä näitä hullaantumusen tunteitaan sillä eihän tässä voi edes rakastumisesta puhua. Tyyppi on kerran nähnyt naisen joka voisi olla ikänsä puolesta hänen tyttärensä ja tämänkin asiakkaana.
- FB-stalkkaukset on nykyisin varsin yleisiä, ne eivät tee sinusta limaista tai pervoa setää sen enempää kuin kenestä muustakaan ihastuneesta
- Se, onko 20v vanhemman miehen ihastuminen ällöttävää vai ei, riippuu tytöstä ja hänen suhtautumisestaan vanhempiin miehiin, sekä sinun miellyttävyydestäsi (ulkonäkö, persoona) hänen silmissään. Tämä varmaan oli itsestäänselvyys, mutta niin on sekin ettei kukaan täällä voi sinulle oikeaa vastausta kertoa.
- Jos ihastus olisi molemminpuolista, tieto sinun ihastuksestasi olisi tietenkin positiivista. Jos ei ole, ulkonäkö-persoona -osuus korostuu. Jos olet ko naista miellyttävä, ihastukseen voi suhtautua neutraalistikin vaikka olisitkin hänen mielestään aivan liian vanha. Eli hyiyäkvanhus-mielikuvaa ei tuolloin tule.
- Jos statuksesi on korkea, se todennäköisesti vähentää negatiivista reaktiota. Jos firman tj ihastuu, niin se on imartelevampaa kuin saada fanikseen sähkömies. Siis jos käyttäydyt asiallisesti. Limaiset kommentit vähentävät statuksen merkitystä vauhdilla.
Älä häiritse haaveidesi kohdetta millään tavoin. Elät ihastuksesi loppuun ja se siitä. Tunteille kukaan ei voi mitään.
No älkää nyt jaksako. Ei yhden viestin laittaminen ole ahdistelua tai vainoamista. :D Ihan käsittämätöntä kiitos nauruista.
Ja mitä tulee ikään, niin ei, vaikkakin yleisesti rakastutaan heteroseksuaalisesti samanikäisiin ihmisiin, tekeekö se homoliitoista tai suurista ikäeroista jotenkin epärakkauksia? No ei.
Ootte ihan älyttömän negatiivisia ja kyynistyneitä ihmisiä, oikeesti surettaa teidän puolesta.
Ap, kuuntele sydäntäsi mitä ikinä se sanookaan äläkä kuuntele näitä idiootteja vauvapalstalla.
<3
Vierailija kirjoitti:
No älkää nyt jaksako. Ei yhden viestin laittaminen ole ahdistelua tai vainoamista. :D Ihan käsittämätöntä kiitos nauruista.
Ja mitä tulee ikään, niin ei, vaikkakin yleisesti rakastutaan heteroseksuaalisesti samanikäisiin ihmisiin, tekeekö se homoliitoista tai suurista ikäeroista jotenkin epärakkauksia? No ei.
Ootte ihan älyttömän negatiivisia ja kyynistyneitä ihmisiä, oikeesti surettaa teidän puolesta.
Ap, kuuntele sydäntäsi mitä ikinä se sanookaan äläkä kuuntele näitä idiootteja vauvapalstalla.
<3
No mua ei enää ihmetytä, vaikka monet vanhemmat miehet rakastuvatkin nuorempiin naisiin, kun samanikäiset naiset näyttävät suhtautuvan heihin kuin kaatopaikkajätteeseen:(
N23
Sekä se, että AP on uhrinsa isän ikäinen. Neljällä viidestä se kumppani on Max viisi vuotta vanhempi. Yleensä mies on suhteissa pari kolme vuotta vanhempi. Vain 0,46 % pareista ikäero on yli 20 vuotta. Ja takuulla tässä ei ole nuori-keski-ikäinen pareja vaan keski-ikäinen- keski-ikäinen, jolloin ikäero ja ero elämäntilanteessa ei ole enää niin suuri.