Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi järkevä toiston sekä painon määrä jalkakyykyssä?

Vierailija
10.07.2019 |

Olen käynyt tässä hiljakseen salilla ja mietinnön että mikä olisi parhain määrä/paino jalkakyykyssä? Nyt olen tehnyt 3x15 30kg hitaaaaasti alas asti. Olen 157cm/50kg.

Kokemuksia? :)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän nyt riippuu omista tavoitteista ja nykyisestä kunnosta. Itse sain hyvän alun muokatulla Starting Strength -ohjelmalla. Kyykkyä tulee joka treenikerralla 3 x 5. Painoa tankoon aluksi sen verran, että liike vähän hidastuu eli pitäisi olla kevyttä. Joka kerralla sitten pyritään lisäämään painoa tankoon.

Olen ihan hyvässä kunnossa. Harrastan paljon juoksua/vaeltamista, mutta lihaskuntoa en. Tarkoitus saada pyöreät pakarat, kun ovat uhkaavasti lähteneet latistumaan, kun ikää tulee. Ja tietenkin haluan vahvistaa selkää kun teen istumatyötä.

Laihtua en halua, kun olen jo aika pieni.

Ap

Kokeile sitä starting strengthiä alkuun. Välttämättä ei kannata tehdä sitä versiota, jossa on rinnallevetoa, jos tuntuu hankalalta. Siihen lisäksi kunnon ruokaa riittävästi.

Vierailija
22/27 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3x8 suosittelen ja painot sen mukaan, että lopussa tekee tiukkaa.

Ei mene aerobisen puolelle, mutta ei ole liian rankkoja painoja, että loukkaantuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

??? Minä teen 150 kg 15 x 3. Olenkin aina ihmetellyt, miksi olen naiseksi lihaksikas. Ehkä sitten treenaan oikeasti kun monet naiset vaan nytkyttelee kevyillä painoilla?

Oikeasti aloita sellaisilla painoilla, joilla just ja just jaksat tehdä 5-15 x 3 sarjat. Ja painoja tulee lisätä heti kun sarjat alkaa mennä!

Vierailija
24/27 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän nyt riippuu omista tavoitteista ja nykyisestä kunnosta. Itse sain hyvän alun muokatulla Starting Strength -ohjelmalla. Kyykkyä tulee joka treenikerralla 3 x 5. Painoa tankoon aluksi sen verran, että liike vähän hidastuu eli pitäisi olla kevyttä. Joka kerralla sitten pyritään lisäämään painoa tankoon.

Olen ihan hyvässä kunnossa. Harrastan paljon juoksua/vaeltamista, mutta lihaskuntoa en. Tarkoitus saada pyöreät pakarat, kun ovat uhkaavasti lähteneet latistumaan, kun ikää tulee. Ja tietenkin haluan vahvistaa selkää kun teen istumatyötä.

Laihtua en halua, kun olen jo aika pieni.

Ap

Kokeile sitä starting strengthiä alkuun. Välttämättä ei kannata tehdä sitä versiota, jossa on rinnallevetoa, jos tuntuu hankalalta. Siihen lisäksi kunnon ruokaa riittävästi.

OHIS, mutta juu, ei todellakaan kannata tehdä sitä versiota, jossa on rinnallevetoa, jos ei ole ammattitaitoista painonnostovalmentajaa opettamassa tekniikkaa. On muuten kamalan näköistä, kun perusalijanarit kuvittelevat tekevänsä rinnavetoa. Ihan itse ovat oppineet youtube-videoiden ja kavereiden avaulla - siihen mitään valmentajaa oo tarvittu nipottamaan, kato :D.

25/27 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensiksi,hyvä että käyt jumpassa,sitä ei moni tee .

Toiseksi, ei kannata liikaa pohtia yhtä toistoa ja kilonmäärää, nykyään kaikki mennyt liian analyyttiseksi.

Vaihtelevaa treeniä ja tee että tuntuu, sillä jo pääsee pitkälle.

googleta lihastohtori vaikka ja kato sieltä juttuja jos haluaa enempi pohtia.

Komentoin aloitustasi, "sitä ei moni tee".

Ai ei tee ? Sulta on vissiin menny totaalisesti ohi viime vuosina räjähdysmäisesti kasvanut fitnessbuumi. Joka toinen käy jumppaamassa ja joka ikinen itsestään välittävä käy jumppaamassa. Se on ihan normaalia kun ihminen haluaa huolehtia lihaskunnostaan ja terveydestään. On epänormaalia olla jumppaamatta. Ei mulla muuta :) 

Vierailija
26/27 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kommentoijat ovat suositelleet ihan liian lyhyitä sarjoja. Muutaman toiston sarjat ovat sopivia, jos tarkoitus on kehittää maksimivoimaa, mutta jos tarkoitus on kasvattaa lihaksia niin toistomäärät voi hyvin olla 10-15 välilläkin. Pidän myös erikoisen kuuloisena sitä, että suuria pakaralihaksia treenattaisiin useita kertoja viikossa, sanoisin että ihmisestä riippuen 2-3 kertaa on hyvä.

Olen itse treenannut takapuolta seitsemän vuotta ja todennut itselleni sopivimmaksi kaksi kertaa viikossa jalkatreenin. Silloin ehtii palautua ja jaksaa tehdä tarpeeksi raskailla painoilla. Sarjoja teen yleensä kolme ja toistomäärät ovat siinä 10-15 välillä. Liikkeinä kaksi pääliikettä (lantionnosto, maastaveto, kyykky) ja muutama tukiliike erikseen sivupakaralle ja alaselälle. Sarjojen välissä kahden minuutin tauko. Enkä todellakaan lisää joka kerta painoja.

Oma treenini perustuu lukemaani teoriaan ja omaan kokemukseen, tällä tyylillä olen saanut takapuolesta isomman ja pyöreämmän.

Vierailija
27/27 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee esim. ensim pari kolme kevyttä lämmittelysarjaa ja sitten vaikka 2x10 toistoa pääsarjana, lisäät sitten kiloja kun alkaa tuntumaan että 10 toistoo menee helposti, ja kerran viikossa tehtynä kehittyy ihan varmasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän