Auttakaa uusiosinkkua: Mitä tapahtui deittailulle 15 vuodessa?
Oon vapaa taas, 36 v, edellinen suhde alkoi kakskymppisenä. Ulkona liikkuessa sain varattunakin huomiota ja nyt ilman sormuksia paljon. Vieraat ihmiset ei jännitä mua (ihastun hitaasti ja jännitän vasta sitten), joten teen kyllä itsekin tarvittaessa aloitteen. Nyt sit eka kertaa jututin miestä pidempään, hän päätyi pyytämään mun numeron ja pyysi sit ulos. Mutta mutta.
Miten ihmeessä tää homma nykyään toimii? Oltiin jo sovittu tapaaminen, niin hän laittoi vielä viestiä sen jälkeenkin, jotain yleistä jutustelua. Toki whatsapp on helpottanut tekstailua, mut en ymmärrä: Onko tuo hyvä merkki siitä, et hän on kiinnostunut? Huono merkki (liian innokas)? Mitä pitäis vastata?
Oon teknologian suhteen vanhanaikaisempi kuin ikä antaa ymmärtää, en someta, ja yleensä en kauaa jaksa tekstaillakaan. Pitäiskö opetella? Jos vaikutan tylyltä...
Ja pitääkö antaa miehen maksaa ekatreffeillä, vai onko tässä edistytty jo?
Summa summarum: Saan kyllä miehet huomaamaan mut, mutta koko tutustumisprosessi ahdistaa jo sinälläänkin, saati kun oon ulkona uudesta viestintäkulttuurista. Joku 50-v varmaan ymmärtäisi mua tässä, mut muuten kyl suosin omanikäistä seuraa ja oon ihan ikäiseni oloinen, usein luullaan nuoremmaksikin. Auttakee av!
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Ja muista että nykyään on ihan ok että tapailukumppanisi paneskelee toisia, kun ei ole sinun kanssasi. Erikseen pitää sopia ettei ole muita. Tämän opin itse kantapään kautta.
Tää on nyt sit ehkä ainoita asioita, joissa oon ihan ajan tasalla. Kun en etsi mitään vakavaa niin ei haittaa. Yhtä paljon pelkäisin et joku mukarakastuu muhun parin näkemisen jälkeen ja pitäis vielä pohtia sovelias tapa poistua takavasempaan!
Ihmiset viestittelee ilmeisesti hirmuisia määriä nykyisin. Hyvä tietää, en heti panikoi jos jopa deittien välissä kysytään muuten vaan kuulumisia :D!
Edelleen, eksä ei aina välttämättä vastannut mitään, tää on se mihin kasvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kuin minä. Mutta olen mies enkä saa huomiota. Toistamiseen kyllä sinkkuna 25v yhteiselojen jälkeen.
Mutta älä stressaa ja mene omien fiiliksen mukaan. Ja jos olet ollut vasta vähän aikaa sinkkuna, niin huomioi että vaikka ei olisi laastari niin saatat huomata itsestä ja vaatimuksista jotain uutta jota et ole miettinyt vanhan kumppanin kanssa. Valitettavasti saattaa olla tuhoon tuomittu eka kumppani joka tapauksessa. 🤐
M38
Ps. Nykyään maksetaan omat, lähtökohtaisesti. Mutta toinen saattaa myös haluta tarjota.
Miten sulla voi olla 25 vuotta yhteiseloa takana, jos olet 38-vuotias? Vai onko sulla ollut kaksi leidiä yhtä aikaa?
Yhteiselo tuntui vähintään 25 vuodelta, lähes elinkautiselta ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kuin minä. Mutta olen mies enkä saa huomiota. Toistamiseen kyllä sinkkuna 25v yhteiselojen jälkeen.
Mutta älä stressaa ja mene omien fiiliksen mukaan. Ja jos olet ollut vasta vähän aikaa sinkkuna, niin huomioi että vaikka ei olisi laastari niin saatat huomata itsestä ja vaatimuksista jotain uutta jota et ole miettinyt vanhan kumppanin kanssa. Valitettavasti saattaa olla tuhoon tuomittu eka kumppani joka tapauksessa. 🤐
M38
Ps. Nykyään maksetaan omat, lähtökohtaisesti. Mutta toinen saattaa myös haluta tarjota.
Miten sulla voi olla 25 vuotta yhteiseloa takana, jos olet 38-vuotias? Vai onko sulla ollut kaksi leidiä yhtä aikaa?
Yhteiselo tuntui vähintään 25 vuodelta, lähes elinkautiselta ;)
Älä nyt hyvä mies mene myöntämään ettet muista hääpäivää tai vuotta
Paras tapa avata naisen puhelimen lukitus.
Kuka mies haluaa parisuhteen jos voi vain panna ilman mitään velvoitteita. Naiset sahaa omaa oksaansa.
Mies51v
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan itse osaisi viestitellä paljoa, en varsinkaan hymiöistä tajua mitään. Soittaminen parasta.
Soittaminen on kyllä niin viime kauden juttuja. Itse soitan vasta kun tunnen toisen hyvin. Se on jotenkin henkilökohtaista, enkä halua soitella tuntemattomille. Viesteillä kommunikoin kyllä tuttujenkin kanssa useimmiten.
Deittailu tapahtuu näin:
Tinderin tultua markkinoille ulkonäöstä, varallisuudesta ja menestyksestä on tullut yhä merkittävämpi asia parin valinnassa. Tinder nimittäin mahdollisti sen että kakun päältä voi kuiri kermat ja svaipata "rumat" ukot roskikseen. On myös tullut tavaksi että miehet käydään koeajamassa ennen seurustelua eli vietetään se yhdenyön sääntö sängyssä jonka jälkeen pidetään taukoa ja mietitään halutaanko jatkaa seurustelusuhteeseen vai koeajaa seuraava pano. Jos taas päädytään seurustelemaan pidempäänkin siirrytään viestintäkanavassa someen kuten Snäppiin tai Instaan viestittelemään.
Nykyään on niin että wa toiminnalla pääsee pyörittään monia helpommin. Etenkin jälkien poisto.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies olisi noin avuton, niin saisi laatikollisen paskaisia haukkuja päälleen AV:lla (ja elämässä muutenkin).
Miesten nyt vaan on mahdotonta kysyä vilpittömästi, ilman uhriutumista ja naisten syyttelyä yhtään mitään. Jopa jokaiseen naisten aloittamaan ketjuun on tultava itkemään j asyyttelemään.
Vierailija kirjoitti:
Deittailu tapahtuu näin:
Tinderin tultua markkinoille ulkonäöstä, varallisuudesta ja menestyksestä on tullut yhä merkittävämpi asia parin valinnassa. Tinder nimittäin mahdollisti sen että kakun päältä voi kuiri kermat ja svaipata "rumat" ukot roskikseen. On myös tullut tavaksi että miehet käydään koeajamassa ennen seurustelua eli vietetään se yhdenyön sääntö sängyssä jonka jälkeen pidetään taukoa ja mietitään halutaanko jatkaa seurustelusuhteeseen vai koeajaa seuraava pano. Jos taas päädytään seurustelemaan pidempäänkin siirrytään viestintäkanavassa someen kuten Snäppiin tai Instaan viestittelemään.
Ihan sama meininki on ollut 20 vuotta sitten. Se vain tapahtui baaritiskillä ja puhelimella.
Ei sitä kauaa kannata viestitellä ja puhua puhelimessa niin voi selvitä ettei kannata edes tavata. Itsr tietenkin maksaa syömisensä. Naiselle sanoisin festina lente.
Kommentoin nyt vähän aiheen sivusta kun AP ei ole etsimässä vielä parisuhdetta.
Niin minun kuin AP:n osalta kun on ollut pitkät parisuhteet. Kumppanin etsinnässä ei ole muinoin tarvinnut kauheasti miettiä kumppania, muuta kuin että miellyttää silmää ja sänky hommat on toiminut. Johtuen siitä että nuoremmassa iän suhteissa kasvettiin yhteen ja yhdessä.
Nyt kun ikää on tullut enemmän, niin ei enää riitäkään että silmää miellyttää ja sänky hommat toimisi. Johtuen siitä että toisen muuttaminen ei ole hyväksyttävää/toivottavaa. Vaan nyt pitäisi olla kumppani jolla arvomaailmat kohtaavat samoin kuin jossain määrin kiinnostukset, jne. Sitten vielä pitäisi miettiä myös lasten kasvatustapoja (ellei kummatkin ole VELA).
Tietty osa nyt menee edelleenkin tässä iässä ihan täysin fiilis pohjalta ja pinnallisesti (ulkonäkökeskeisesti). Ja varmasti muutamista niistäkin löytyy hyviä parisuhteita. Mutta itse epäilen että harva sellainen suhde tulee kestämään hautaan asti.
Eli summa summarum, deittailu muuttuu todella paljon kun ikää tulee lisää. Enkä nyt tarkoita tapoja joilla deittailuun ryhdytään.
-M38
ps. Itse olen miettinyt sitä että livenä saattaisin kiinnostua todella monesta naisesta jotka ovat tinderissä. Mutta tinderin kautta 99% naisista menee swaip left. Ja kovasti epäilenkin että seuraava kumppaniin tulen tutustumaan työkuvioiden kautta, enkä noiden deitti palveluiden tai baarien kautta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka mies haluaa parisuhteen jos voi vain panna ilman mitään velvoitteita. Naiset sahaa omaa oksaansa.
Mies51v
Etkös sä nimenomaan ole mainostanut täällä etsiväsi perinteistä parisuhdetta? Vai onko se niin perinteinen ettei miehen kohdalla poissulje muita naisia.
Liian innokas? Onpa taas ongelma keksitty=(
Mitäpä jos et olisi niin tiukkana siitä, että on JUURI sinun vaatimalla tavalla innokas, ei liikaa muttei liian vähääkään, ja antaisit edes mahdollisuuden?
Itse en ole koskaan ymmärtänyt tällaisia pelejä. Jos tuntuu siltä etä haluaa laittaa viestin niin laittaa. Jos tuntuu et ei niin ei laita. Näistä on typerää loukkaantua tai antaa haitata yhtikäs mitään.
Tutustu ihmiseen, äläkä lue mistään vanhasta SinäMinästä, mikä olisi jonkun mukaan OIKEA määrä innokkuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos et olisi niin tiukkana siitä, että on JUURI sinun vaatimalla tavalla innokas, ei liikaa muttei liian vähääkään, ja antaisit edes mahdollisuuden?
Itse en ole koskaan ymmärtänyt tällaisia pelejä. Jos tuntuu siltä etä haluaa laittaa viestin niin laittaa. Jos tuntuu et ei niin ei laita. Näistä on typerää loukkaantua tai antaa haitata yhtikäs mitään.
Tutustu ihmiseen, äläkä lue mistään vanhasta SinäMinästä, mikä olisi jonkun mukaan OIKEA määrä innokkuutta.
Mua on aikanaan stalkattu, minkä vuoksi oon tosi herkkänä yhtään liialle innolle liian aikaisin. Täysin ilman SinäMinää tai pelejä. Tässä kuitenkin epäilin -ilmeisesti oikein- et oon vaan vähän ulkona deittihommista ja sen vuoksi liian arka ihan normaalinkin asian suhteen.
M38 kuvasi muuten nuoruuden suhteen ja nykytilanteen just nappiin. - Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Deittailu tapahtuu näin:
Ihan sama meininki on ollut 20 vuotta sitten. Se vain tapahtui baaritiskillä ja puhelimella.
Ja miehet on tehneet tätä jo ennen puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua on aikanaan stalkattu, minkä vuoksi oon tosi herkkänä yhtään liialle innolle liian aikaisin. Täysin ilman SinäMinää tai pelejä. Tässä kuitenkin epäilin -ilmeisesti oikein- et oon vaan vähän ulkona deittihommista ja sen vuoksi liian arka ihan normaalinkin asian suhteen.
Ohhoh, mitä tapahtui? Oliko stalkkeri joku ihastus vai tunsitko lainkaan? eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh, mitä tapahtui? Oliko stalkkeri joku ihastus vai tunsitko lainkaan? eri
Tavallaan ei vakavaa, vaan toistuvaa viestintärauhan ja soveliaisuuden rajojen rikkomista, tutun tutun tuttu ja hankkinut numeron sitä kautta. Oli kuitenkin tosi ahdistavaa saada "olitpa taas kaunis" viestejä ja sit niitä törkyisempiä, kun ei tiedä mistä niitä lähetetään tai milloin mut on nähty. Tiedän muitakin, joille on noin käynyt, joten se liian innon pelko on useille naisille tosiaan ihan oikeaa pelkoa.
Minä juttelen paljon tapailemani miehen kanssa somessa. Sillä lailla myös tutustutaan ja minusta on ihanaa olla yhteyksissä häneen, jutellaan päivittäin. Hankalaa verrata siihen millaista se on ollut aikaisemmin kun olen vasta parikymppinen, mutta en esim. lapsena ennen älypuhelimia näpyttänyt tekstareita jollekin koko ajan, nykyisin juttelen jonkun kanssa oikeastaan koko ajan fb messengerissa tai snapchatissa.
Minusta on jopa vähän outoa jos joku uusi tuttavuus kysyy heti aluksi että nähdäänkö jossain, ennen kuin on edes juteltu mitään somessa. :) Mielestäni siis hyvä että laittaa viestiä ennen näkemistäkin, ei tarkoita että olisi mitenkään yli-innokas.
Kaiva lankapuhelin ja faksi kaapista, sekä soita 059 treffilinjalle, niin ei mee liian monimutkaiseksi.
jep, ap kuolee yksin kun ei osaa.