Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa uusiosinkkua: Mitä tapahtui deittailulle 15 vuodessa?

Vierailija
09.07.2019 |

Oon vapaa taas, 36 v, edellinen suhde alkoi kakskymppisenä. Ulkona liikkuessa sain varattunakin huomiota ja nyt ilman sormuksia paljon. Vieraat ihmiset ei jännitä mua (ihastun hitaasti ja jännitän vasta sitten), joten teen kyllä itsekin tarvittaessa aloitteen. Nyt sit eka kertaa jututin miestä pidempään, hän päätyi pyytämään mun numeron ja pyysi sit ulos. Mutta mutta.

Miten ihmeessä tää homma nykyään toimii? Oltiin jo sovittu tapaaminen, niin hän laittoi vielä viestiä sen jälkeenkin, jotain yleistä jutustelua. Toki whatsapp on helpottanut tekstailua, mut en ymmärrä: Onko tuo hyvä merkki siitä, et hän on kiinnostunut? Huono merkki (liian innokas)? Mitä pitäis vastata?
Oon teknologian suhteen vanhanaikaisempi kuin ikä antaa ymmärtää, en someta, ja yleensä en kauaa jaksa tekstaillakaan. Pitäiskö opetella? Jos vaikutan tylyltä...

Ja pitääkö antaa miehen maksaa ekatreffeillä, vai onko tässä edistytty jo?

Summa summarum: Saan kyllä miehet huomaamaan mut, mutta koko tutustumisprosessi ahdistaa jo sinälläänkin, saati kun oon ulkona uudesta viestintäkulttuurista. Joku 50-v varmaan ymmärtäisi mua tässä, mut muuten kyl suosin omanikäistä seuraa ja oon ihan ikäiseni oloinen, usein luullaan nuoremmaksikin. Auttakee av!

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian innokas? Onpa taas ongelma keksitty=(

Mitäpä jos et olisi niin tiukkana siitä, että on JUURI sinun vaatimalla tavalla innokas, ei liikaa muttei liian vähääkään, ja antaisit edes mahdollisuuden? 

Itse en ole koskaan ymmärtänyt tällaisia pelejä. Jos tuntuu siltä etä haluaa laittaa viestin niin laittaa. Jos tuntuu et ei niin ei laita. Näistä on typerää loukkaantua tai antaa haitata yhtikäs mitään.

Tutustu ihmiseen, äläkä lue mistään vanhasta SinäMinästä, mikä olisi jonkun mukaan OIKEA määrä innokkuutta.

Mua on aikanaan stalkattu, minkä vuoksi oon tosi herkkänä yhtään liialle innolle liian aikaisin. Täysin ilman SinäMinää tai pelejä. Tässä kuitenkin epäilin -ilmeisesti oikein- et oon vaan vähän ulkona deittihommista ja sen vuoksi liian arka ihan normaalinkin asian suhteen.

M38 kuvasi muuten nuoruuden suhteen ja nykytilanteen just nappiin. - Ap.

Ohhoh, mitä tapahtui? Oliko stalkkeri joku ihastus vai tunsitko lainkaan? eri

Tavallaan ei vakavaa, vaan toistuvaa viestintärauhan ja soveliaisuuden rajojen rikkomista, tutun tutun tuttu ja hankkinut numeron sitä kautta. Oli kuitenkin tosi ahdistavaa saada "olitpa taas kaunis" viestejä ja sit niitä törkyisempiä, kun ei tiedä mistä niitä lähetetään tai milloin mut on nähty. Tiedän muitakin, joille on noin käynyt, joten se liian innon pelko on useille naisille tosiaan ihan oikeaa pelkoa.

No siinä tapsuksessa sinun kannattaa miettiä, missä menee sinun rajasi viestittelyn suhteen ja toimia sitten sen mukaan. Pääasia on, että tiedostaisit, ettei nylyaika, whatsapp tai mikään deittisovellus tee ihmisistä yhtään sen huonompia tai pelottavampia, vaan suuri osa tästä ahdistuksestasi johtuu kokemuksistasi. Jos viestittely ja yhteydenpito ahdistaa, ehkä deittailu ei ole sinua varten.

Vierailija
62/95 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiva lankapuhelin ja faksi kaapista, sekä soita 059 treffilinjalle, niin ei mee liian monimutkaiseksi.

Ei hyvänen aika, en muistanut treffilinjaa. Unohdit mainita hakuilmoituksen teon lehteen. 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisessa suljetussa kuplassa pitää elää jos ei mitään näe mitä maailmassa muuttuu nuin pitkässä ajassa.

Vierailija
64/95 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joko elää toisen ihmisen kanssa tai jauhaa jaskaa elämisestä toisen ihmisen kanssa.

Nämä tasoääliöt ja muut teoreetikot ovat jaskanjauhajia.

Ken haluaa ihmissuhteen, hankkii sen ja hoitaa sitä.

Vierailija
65/95 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoisessa suljetussa kuplassa pitää elää jos ei mitään näe mitä maailmassa muuttuu nuin pitkässä ajassa.

Parisuhde on kupla. Ei siinä vilkuilla, mitä muut tekevät. Ja sinun elämäsi vasta onkin kupla, kun et tajua, että hidasta, vähittäistä muutosta ei huomaa edes omassa peilikuvassaan, vaikka katsoo joka päivä.

Vierailija
66/95 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiva lankapuhelin ja faksi kaapista, sekä soita 059 treffilinjalle, niin ei mee liian monimutkaiseksi.

:D! Oliskohan siellä vielä mulle joku toinen eksynyt 30-40vee, voitaisiin opettaa toisillemme kosketusnäytön käyttöä...

Vierailija
67/95 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on kupla. Ei siinä vilkuilla, mitä muut tekevät. Ja sinun elämäsi vasta onkin kupla, kun et tajua, että hidasta, vähittäistä muutosta ei huomaa edes omassa peilikuvassaan, vaikka katsoo joka päivä.

Tää on juurikin mun kokemus. Oon ihan huoleta antanut maailman mennä menojaan ajatellen, ettei tää koske mua enää. Nyt on sit opiskelua. - Ap

Vierailija
68/95 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka mies haluaa parisuhteen jos voi vain panna ilman mitään velvoitteita. Naiset sahaa omaa oksaansa.

Mies51v

Suurinosa kaikenikäisistä miehistä haluaa.

Vierailija
69/95 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan tekstailua, ja usein soitan vastauksen jos joku kaveri pistää mulle viestiä johon tarvii vastata.

Wapissa tai instan diressä lähettelen kavereiden kanssa lähinnä jotain hauskoja kuvia ja videoita tai ääniviestejä, ei tekstareita.

Snäpissä lähetellään videoita missä jutellaan.

Puhun suht. paljon puhelimessa ja arvostan, jos uusi miestuttavuus soittaa, vaikka ei se mitenkään pakollista ole.

Turhaa tekstailua sen sijaan en jaksa, en näe siinä mitään ideaa ja stressaannun vaan kun näen kuinka monta viestiä taas odottaa vastausta enkä jaksa näpyttää.

En kyllä ylipäätään menisi enää mihinkään nettideittisivustolle tai appiin tyyliin Tinderi, vaan haluan tutustua old schoolisti IRL.

Parasta on, kun tutustuu vaan jossain puistossa, bussipysäkillä tai kaupassa!

Sellaisten miesten kanssa on mennyt kommunikointikin luontevasti, eli soitetaan jos on asiaa.

Sinänsä kyllä vähän hassua, että tekstailu on AP:lle hankalaa, kun muistan tuon ikäisten olleen oikein himotekstailijoita joskus 2000-luvun alussa kun itse olin lapsi ja AP:n ikäiset teinejä/parikymppisiä.

Olen siis syntynyt -92.

Eli varmaan ihan yksilöllistä kuka tykkää tekstata ja kuka ei.

Vierailija
70/95 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kanssa suhteellisen äskettäin deittailun monen vuoden jälkeen aloittaneena ihmettelen monia deittailuun liittyviä asioita. Tällä hetkellä pohdin eniten tapailemani miehen käytöstä. Olen ymmärtänyt, että on tosiaan aika tavallista kirjoitella päivittäin. Tämän miehen kanssa tapaamiset sujuvat hyvin, ja hän varmistaa aina, että näemme pian uudelleen. Tapaamisten välissä hän ei kuitenkaan viestittele, jos en itse aloita, enkä aina viitsi aina olla aloitteentekijä. Mahtaako se tarkoittaa, että häntä ei kuitenkaan kiinnosta niin kovin, vai voiko siihen olla jokin muu syy?

Vierailija
71/95 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kanssa suhteellisen äskettäin deittailun monen vuoden jälkeen aloittaneena ihmettelen monia deittailuun liittyviä asioita. Tällä hetkellä pohdin eniten tapailemani miehen käytöstä. Olen ymmärtänyt, että on tosiaan aika tavallista kirjoitella päivittäin. Tämän miehen kanssa tapaamiset sujuvat hyvin, ja hän varmistaa aina, että näemme pian uudelleen. Tapaamisten välissä hän ei kuitenkaan viestittele, jos en itse aloita, enkä aina viitsi aina olla aloitteentekijä. Mahtaako se tarkoittaa, että häntä ei kuitenkaan kiinnosta niin kovin, vai voiko siihen olla jokin muu syy?

Jos se on vaan kuten mun miesversio?

Päivittele ens kerralla vähän uutta kosketusnäyttöä tms, jos ei oo tekstaaja niin mies lähtee kyllä tohon valitteluun mukaan. Niin ei tartte kysyä suoraan, et etkö vaan mulle halua viestitellä. - ap

72/95 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mielestäni tuo, että mies halusi viestitellä jo ennen tapaamistanne, on hyvä merkki. Hän on selvästi kiinnostunut.

Jos mitään ei pariin päivään kuulu, semminkin kun tapaaminen on jo sovittu, niin sekin on ok.

Mutta jos mitään ei ole sovittu ja toisesta ei kuulu viikkoon, niin sitten voi unohtaa.

Oikeat tapaamiset ovat se, mistä näet, onko mies tosissaan. Jos mies ei ehdota tapaamista vaan haluaa vain viestitellä, se kertoo, että hän ei ole tosissaan. Tuollaisiin viesti-villeihin ei kannata tuhlata aikaa.

Mutta jos tämän tyypin kanssa on jo treffit sovittuna ja hän haluaa jo sitä ennenkin kuulla sinusta, niin hyvältähän tuo vaikuttaa.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
73/95 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos te näette säännöllisesti ja usein, niin en tekisi mitään tulkintoja siitä, ettei tekstaile siinä välissä ellei ole asiaa.

Näkemiset sen kiinnostuksen kertoo.

74/95 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen joko elää toisen ihmisen kanssa tai jauhaa jaskaa elämisestä toisen ihmisen kanssa.

Nämä tasoääliöt ja muut teoreetikot ovat jaskanjauhajia.

Ken haluaa ihmissuhteen, hankkii sen ja hoitaa sitä.

Tämä. Ei lisättävää!

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
75/95 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos te näette säännöllisesti ja usein, niin en tekisi mitään tulkintoja siitä, ettei tekstaile siinä välissä ellei ole asiaa.

Näkemiset sen kiinnostuksen kertoo.

Ehkä sitten niin :) Jotenkin tuntuu vaan siltä, että se jatkuva viestittely on nykyään niin normi, että alkaa heti epäillä pahinta varsinkin, kun ei vielä olla sen kummemmin mitään sovittu. Mies on kyllä tosiaan joka tapaamisen päätteeksi varmistanut, että päästään näkemään mahdollisimman pian, niin ehkäpä se riittää. Kiva saada täältä positiivisia kommentteja, niin jaksan paremmin odottaa seuraavaa tapaamista, vaikka itse mielelläni viestittelisinkin enemmän.

Vierailija
76/95 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on vaan kuten mun miesversio?

Päivittele ens kerralla vähän uutta kosketusnäyttöä tms, jos ei oo tekstaaja niin mies lähtee kyllä tohon valitteluun mukaan. Niin ei tartte kysyä suoraan, et etkö vaan mulle halua viestitellä. - ap

Hmm, mistäköhän sitä keksisi sitten valitella, kun oikeasti kirjoittelen kavereiden kanssa jatkuvasti eikä ole uutta puhelintakaan. Kyseinen mies halusi kyllä tavata ensimmäisellä kerralla jo ilman sen pidempiä viestittelyjä, että ehkä hän tosiaan ei vain ole viestittelijätyyppiä.

Vierailija
77/95 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat vaan massoittain tinderissä ja vastaavissa viestinä "heruux?". Sitten valitset ne jotka vastaa "emt", "ihansama", "kui?", "joo", "täh :D", "kai", "mis?", "ai nytkö?" tai "ketä oot?".

Vierailija
78/95 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan niinku ennenki.

Viimestään kolmosdeiteillä kunnon imutusta ja sormeilua.

Viimestään viitosilla annat pileä tai lennät luiskaan.

Ehei, kyllä nykyään naiset testaa miehen panokunnon jo ekatreffien jälkeen. Ja jos ei miellytä niin naisesta ei sen koomin kuulu enää mitään.

T: herra joka erosi 10v sitten ja nykyään vaan treffailen :D

Ei tulis mieleenkään alkaa panemaan eka treffeillä.

M40

Ei ole mikään pakko panna mutta ei sit tartte enää tavata tätä naista :)

Vierailija
79/95 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon vapaa taas, 36 v, edellinen suhde alkoi kakskymppisenä. Ulkona liikkuessa sain varattunakin huomiota ja nyt ilman sormuksia paljon. Vieraat ihmiset ei jännitä mua (ihastun hitaasti ja jännitän vasta sitten), joten teen kyllä itsekin tarvittaessa aloitteen. Nyt sit eka kertaa jututin miestä pidempään, hän päätyi pyytämään mun numeron ja pyysi sit ulos. Mutta mutta.

Miten ihmeessä tää homma nykyään toimii? Oltiin jo sovittu tapaaminen, niin hän laittoi vielä viestiä sen jälkeenkin, jotain yleistä jutustelua. Toki whatsapp on helpottanut tekstailua, mut en ymmärrä: Onko tuo hyvä merkki siitä, et hän on kiinnostunut? Huono merkki (liian innokas)? Mitä pitäis vastata?

Oon teknologian suhteen vanhanaikaisempi kuin ikä antaa ymmärtää, en someta, ja yleensä en kauaa jaksa tekstaillakaan. Pitäiskö opetella? Jos vaikutan tylyltä...

Ja pitääkö antaa miehen maksaa ekatreffeillä, vai onko tässä edistytty jo?

Summa summarum: Saan kyllä miehet huomaamaan mut, mutta koko tutustumisprosessi ahdistaa jo sinälläänkin, saati kun oon ulkona uudesta viestintäkulttuurista. Joku 50-v varmaan ymmärtäisi mua tässä, mut muuten kyl suosin omanikäistä seuraa ja oon ihan ikäiseni oloinen, usein luullaan nuoremmaksikin. Auttakee av!

15 vuodessa some pilasi maailman.

t. 38v mies, joka seurusteli parikymppisenä ja toisessa suhteessa vielä kaksvitosesta kolmekymppiseksi, mutta ei ole saanut seitsemään vuoteen kuin pari satunnaista muutaman viikon tapailua, ja lukemattomia pakkeja

Vierailija
80/95 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies olisi noin avuton, niin saisi laatikollisen paskaisia haukkuja päälleen AV:lla (ja elämässä muutenkin).

Miesten nyt vaan on mahdotonta kysyä vilpittömästi, ilman uhriutumista ja naisten syyttelyä yhtään mitään. Jopa jokaiseen naisten aloittamaan ketjuun on tultava itkemään j asyyttelemään.

Syyttely on mukavaa ja sitäpaitsi kun naiset on kohteena, myös ihan tarpeellista.