Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa uusiosinkkua: Mitä tapahtui deittailulle 15 vuodessa?

Vierailija
09.07.2019 |

Oon vapaa taas, 36 v, edellinen suhde alkoi kakskymppisenä. Ulkona liikkuessa sain varattunakin huomiota ja nyt ilman sormuksia paljon. Vieraat ihmiset ei jännitä mua (ihastun hitaasti ja jännitän vasta sitten), joten teen kyllä itsekin tarvittaessa aloitteen. Nyt sit eka kertaa jututin miestä pidempään, hän päätyi pyytämään mun numeron ja pyysi sit ulos. Mutta mutta.

Miten ihmeessä tää homma nykyään toimii? Oltiin jo sovittu tapaaminen, niin hän laittoi vielä viestiä sen jälkeenkin, jotain yleistä jutustelua. Toki whatsapp on helpottanut tekstailua, mut en ymmärrä: Onko tuo hyvä merkki siitä, et hän on kiinnostunut? Huono merkki (liian innokas)? Mitä pitäis vastata?
Oon teknologian suhteen vanhanaikaisempi kuin ikä antaa ymmärtää, en someta, ja yleensä en kauaa jaksa tekstaillakaan. Pitäiskö opetella? Jos vaikutan tylyltä...

Ja pitääkö antaa miehen maksaa ekatreffeillä, vai onko tässä edistytty jo?

Summa summarum: Saan kyllä miehet huomaamaan mut, mutta koko tutustumisprosessi ahdistaa jo sinälläänkin, saati kun oon ulkona uudesta viestintäkulttuurista. Joku 50-v varmaan ymmärtäisi mua tässä, mut muuten kyl suosin omanikäistä seuraa ja oon ihan ikäiseni oloinen, usein luullaan nuoremmaksikin. Auttakee av!

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat antaa itsestäsi modernin vaikutelman ja torpata seuraavat treffit niin ala suurieleisesti vaatia oman osuutesi maksamista jos mies on maksamassa laskua.

Mikäs körtti se siellä huutelee? Älä nyt kuule jaksa! Jos nainen haluaa ekoilla treffeillä maksaa oman osuutensa, niin se ei todellakaan merkitse, että seuraavia treffjä ei tule. Jos jatkoa ei tule, niin kyllä siihen vaikuttaa ihan muut asiat.

Vierailija
22/95 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kuin minä. Mutta olen mies enkä saa huomiota. Toistamiseen kyllä sinkkuna 25v yhteiselojen jälkeen.

Mutta älä stressaa ja mene omien fiiliksen mukaan. Ja jos olet ollut vasta vähän aikaa sinkkuna, niin huomioi että vaikka ei olisi laastari niin saatat huomata itsestä ja vaatimuksista jotain uutta jota et ole miettinyt vanhan kumppanin kanssa. Valitettavasti saattaa olla tuhoon tuomittu eka kumppani joka tapauksessa. 🤐

M38

Ps. Nykyään maksetaan omat, lähtökohtaisesti. Mutta toinen saattaa myös haluta tarjota.

Miten sulla voi olla 25 vuotta yhteiseloa takana, jos olet 38-vuotias? Vai onko sulla ollut kaksi leidiä yhtä aikaa?

Luvuissa ei ollut virheitä. Eikä ollut leidejä samaan aikaan. Kolme mahtuu tuohon aikaan. Ja yksi vuoden tauko väliin.. Ja nyt mennään taas vuoden taukoa. 😁

Yhteiselolla ei tarkoitettu saman katon alla oloa 24/7. Vaikka nyt sitäkin on kerettyt tulemaan jo 20v.tähän ikään mennessä. 😂

-M38

Oho. Oletpas ollut varhaiskypsä tekijämies - siis olet 12-13-vuotiaana aloittanut seurustelun? Itsehän leikin sen ikäisenä vielä nukeilla.

Enkä nyt naljaile, minusta on aina kunnioitettavaa kun ihminen pystyy pitkiin suhteisiin. Lykkyä vain sinulle sinkkuudesta pääsemiseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli annan miehen vaan maksaa, ok. Ylianalysointi on valitettavasti helmasyntini, aika ärsyttävää joo ja todennäköisesti jonkun suhteen torppaakin. Onneks on niitä parempiakin puolia!

Kiinostaa kyllä sekin, oonko ainoa tän ahdistuksen kanssa? Miten te muut vähän aikaa sit eronneet ootte kokeneet treffailuun palaamisen?

Kuka hullu haluaa enää nelikymppisenä parisuhteen!?

Fuckbuddy tai friends with benefits -toiminta on aivan ehdoton valinta tässä kohtaa.

M45

Mikä tekee FB:stä tai FWB:stä paremman oikeaan parisuhteeseen verrattuna? 

No just se, että kyseessä ei ole parisuhde. FB on molemmille osapuolille hyvä juttu.

Vierailija
24/95 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut viestittelettekö siis uusille ihmisille ekojen treffien sopimisen jälkeen jo niitä ennen? Oon aina ajatellut et kun treffit on sovittu, viestin funktio on täytetty ja sit odotellaan.

Vierailija
25/95 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kuin minä. Mutta olen mies enkä saa huomiota. Toistamiseen kyllä sinkkuna 25v yhteiselojen jälkeen.

Mutta älä stressaa ja mene omien fiiliksen mukaan. Ja jos olet ollut vasta vähän aikaa sinkkuna, niin huomioi että vaikka ei olisi laastari niin saatat huomata itsestä ja vaatimuksista jotain uutta jota et ole miettinyt vanhan kumppanin kanssa. Valitettavasti saattaa olla tuhoon tuomittu eka kumppani joka tapauksessa. 🤐

M38

Ps. Nykyään maksetaan omat, lähtökohtaisesti. Mutta toinen saattaa myös haluta tarjota.

Miten sulla voi olla 25 vuotta yhteiseloa takana, jos olet 38-vuotias? Vai onko sulla ollut kaksi leidiä yhtä aikaa?

Luvuissa ei ollut virheitä. Eikä ollut leidejä samaan aikaan. Kolme mahtuu tuohon aikaan. Ja yksi vuoden tauko väliin.. Ja nyt mennään taas vuoden taukoa. 😁

Yhteiselolla ei tarkoitettu saman katon alla oloa 24/7. Vaikka nyt sitäkin on kerettyt tulemaan jo 20v.tähän ikään mennessä. 😂

-M38

Oho. Oletpas ollut varhaiskypsä tekijämies - siis olet 12-13-vuotiaana aloittanut seurustelun? Itsehän leikin sen ikäisenä vielä nukeilla.

Enkä nyt naljaile, minusta on aina kunnioitettavaa kun ihminen pystyy pitkiin suhteisiin. Lykkyä vain sinulle sinkkuudesta pääsemiseen!

Itseasiassa vieläkin aikaisemmin mutta niitä seurustelukumppaneita en laske mukaan, enkä mainostele. Ei niitä voi verrata oikeisiin seurusteluihin.

-M38

Ps. Kun on ollut kuopus ja katsellut 10v vanhempia sisaruksia niin sitä on auttamatta tullut "vanhaksi" aikaisemmassa vaiheessa.

Vierailija
26/95 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut viestittelettekö siis uusille ihmisille ekojen treffien sopimisen jälkeen jo niitä ennen? Oon aina ajatellut et kun treffit on sovittu, viestin funktio on täytetty ja sit odotellaan.

Joo? Miksi ihmeessä ei, tutustuuhan siinä samalla jo viestienkin kautta. Olen myös päätynyt perumaan jo sovitut treffit jos on paljastunut jotain yllättävää. Miksi pitäisi jotenkin säästää sitä tutustumista livetapaamiseen, en ymmärrä ajatusmaailmaasi?

Vierailija
27/95 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kiinnostus lopahtaa jos ei viitsitä pitää yhteyttä muutenkin. Tulee vain väkinäinen olo, että nähdään vaikkei toista voisi vähempää voisi kiinnostaa.

Vierailija
28/95 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli annan miehen vaan maksaa, ok. Ylianalysointi on valitettavasti helmasyntini, aika ärsyttävää joo ja todennäköisesti jonkun suhteen torppaakin. Onneks on niitä parempiakin puolia!

Kiinostaa kyllä sekin, oonko ainoa tän ahdistuksen kanssa? Miten te muut vähän aikaa sit eronneet ootte kokeneet treffailuun palaamisen?

Kuka hullu haluaa enää nelikymppisenä parisuhteen!?

Fuckbuddy tai friends with benefits -toiminta on aivan ehdoton valinta tässä kohtaa.

M45

Miksi en haluaisi nelikymppisenä parisuhdetta?!

Mitään yhteistä taloa tai lapsia en halua, kuten en nuorenakaan.

Vierailija
29/95 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

34v aloin sinkuksi 13v suhteen jälkeen, siitä kohta 3v. Ei mikään kiire uuteen, en aktiivisesti treffaile ts. en käytä deittipalveluita, seuralaisia löytyy vanhaan tapaa elävässä elämässä. En omista älypuhelinta, eli en whatsappailekaan, ainoa some jota käytän on facebook ja sen messenger. Muutama fwb on tässä ollut.

Tärkein yhteensopivuustekijä on kemia, joten koen turhaksi virtuaalisen parinhaun. Sinkkuna on ollut kivaa, elämän mies tulee vastaan jos on tullakseen :)

Vierailija
30/95 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itse osaisi viestitellä paljoa, en varsinkaan hymiöistä tajua mitään. Soittaminen parasta.

Vierailija
31/95 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa nyt on niin vaikeaa? Kai sinä nyt itse tiedät, vaikuttaako mies sinun makuusi liian innokkaalta tai haluatko, että mies maksaa treffeillä tai mitä vastaat viesteihin. Se, että viestintä tapahtuu whatsappilla, ei muuta ihmisten mieltymyksiä ja käytöstapoja mitenkään. Ihan itse sinun pitää miettiä, mitä mieheltä toivot ja miten hänen kanssaan kommunikoit. 

Kun oon edellisen kerran ollut sinkku (täti jorinoi), oli vaan tekstareita, puheluita ja käyttömaksulliset liittymät. En kyllä kenenkään kans juurikaan muuten vaan tekstaillut, kahvilla/drinkin äärellä sit jutustettiin tai joskus saattoi toiselle jopa soittaa.

Nykyään osa ihmisistä näyttää wappaavan vähän väliä, deiteillekin, töistäkin voidaan laitella söpöilyviestejä. Olen havainnoinut, mut tähän en oo ikinä oppinut. Hankala kysyäkään, et onkos tuo hei ihan yleistäkin toimintaa, vai ootko rakas ystäväni hieman takertuva? Myös miespuoliset ystävät tekstailee naisilleen tiuhaan, eli sukupuolisidonnaiselta ei näytä.

Eksä oli minimiviestijä, oon tottunut saamaan joskus jonkun viestin, jossa lukee "ok". Vaan hyville kavereille joskus kirjoittelen pidempään. Koen etten siksi voi järkevästi arvioida sopivaa viestittelytahtia.

Minäkin olen elänyt tuon ajan, mutta kyllä silloinkin kirjoiteltiin tekstiviestejä. Juu, ehkä vähemmän kuin nykyään, mutta muistan kyllä saaneeni söpöilyviestejä kesken luennon. En nyt vieläkään ymmärrä, mikä siinä viestittelyssä on vaikeaa. Samalla tavalla siinä voi kommunikoida kuin kasvotusten tai puhelimessakin. 

Vierailija
32/95 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma kiinnostus lopahtaa jos ei viitsitä pitää yhteyttä muutenkin. Tulee vain väkinäinen olo, että nähdään vaikkei toista voisi vähempää voisi kiinnostaa.

Tätä vähän pelkäänkin. Monet ehkä tuntee noin.

En vaan itse erityisesti pidä tekstailusta, etenkään vieraille ihmisille. Livenä nojaan tosi paljon sanattomaan viestintään (ja pärjäänkin mainiosti), mut kun se jää pois on orpo olo.

Ei mulle oo vaikeeta odottaa päivä-pari treffejä ilman viestittelyä välissä. Toisaalta en jaksais odotella viikkoja tekstaillen, vaan livenäkemisen pitkittäminen olisi mulle merkki siitä ettei kiinnosta. Ap.

Vierailija
33/95 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treffailen paljon, kaikki kommunikointi toimii whatsappin kautta. Pitäisin todella outona jos joku soittaisi! Treffikumppanit on olleet väliltä 21-42, enimmäkseen 2-kympin loppupuolella. Eli jos et meinaa siirtyä vanhempaan ikäluokkaan, on sun aika oppia uusi viestintätyyli 😄.

Hmm. Olikohan whatsappin puuttuminen syy kun kaksi, kahden eri tuttavan "sokkotreffit" jätti vastaamatta (tekstarilla lähestyin heitä). 🤔

Valitettavasti minulle ei tule whatsappia ennen kuin vaihtaisin puhelinnumeron. Aivan liian monella yhteistyökumppanilla/asiakkaalla on mun numero. Eikä mitään syytä näyttää heille koska luen viestejä, jne.

Ja nörttihän ei todellakaan käytä FB, viestintään tai mihinkään muuhunkaan. 😁

-M38 (edelleen sama)

Vierailija
34/95 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurustellut uusiosinkkuilun jälkeen nyt 4v. Emme asu yhdessä. Jos emme ole yhdessä, lähetämme puolin ja toisin kymmeniä whatsapp viestejä päivässä. Välillä töistäkin. Aina huomenta ja hyvää yötä. Tykkään. Soittelua taas on todella harvoin vain jos on jotain kiireellistä asiaa. Olemme yli 40v.

Jos olisin sopinut treffit parin päivän päähän ja siinä välissä ei kuuluisi mitään, ajattelisin, että olen varasijalla ja kiinnostavammat treffataan ensin. Menisin varmaan silti treffeille, mutta vaikuttaisi kyllä latistavasti odotuksiin.

Vierailija
35/95 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan niinku ennenki.

Viimestään kolmosdeiteillä kunnon imutusta ja sormeilua.

Viimestään viitosilla annat pileä tai lennät luiskaan.

Ehei, kyllä nykyään naiset testaa miehen panokunnon jo ekatreffien jälkeen. Ja jos ei miellytä niin naisesta ei sen koomin kuulu enää mitään.

T: herra joka erosi 10v sitten ja nykyään vaan treffailen :D

Ei tulis mieleenkään alkaa panemaan eka treffeillä.

M40

Vierailija
36/95 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muista että nykyään on ihan ok että tapailukumppanisi paneskelee toisia, kun ei ole sinun kanssasi. Erikseen pitää sopia ettei ole muita. Tämän opin itse kantapään kautta.

Vierailija
37/95 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muista että nykyään on ihan ok että tapailukumppanisi paneskelee toisia, kun ei ole sinun kanssasi. Erikseen pitää sopia ettei ole muita. Tämän opin itse kantapään kautta.

Nykyään ei ole minkäänlaista moraalia. Pelkästään tapailu samaan aikaan ei käy, panemisesta puhumattakaan

Vierailija
38/95 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Treffailen paljon, kaikki kommunikointi toimii whatsappin kautta. Pitäisin todella outona jos joku soittaisi! Treffikumppanit on olleet väliltä 21-42, enimmäkseen 2-kympin loppupuolella. Eli jos et meinaa siirtyä vanhempaan ikäluokkaan, on sun aika oppia uusi viestintätyyli 😄.

Hmm. Olikohan whatsappin puuttuminen syy kun kaksi, kahden eri tuttavan "sokkotreffit" jätti vastaamatta (tekstarilla lähestyin heitä). 🤔

Valitettavasti minulle ei tule whatsappia ennen kuin vaihtaisin puhelinnumeron. Aivan liian monella yhteistyökumppanilla/asiakkaalla on mun numero. Eikä mitään syytä näyttää heille koska luen viestejä, jne.

-M38 (edelleen sama)

Wapissa voit estää ne joiden et halua näkevän profiiliasi.

Vierailija
39/95 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin paljon tässäkin ketjussa ikämiesten parisuhteeseen kelpaamattomien äijien sepostuksia, fwb kylläkyllä herra numero 45;) 

Aloittajalle,maailma on muuttunut huomattavasti kun viimeksi olit sinkkuna,älä anna hyväksikäyttää itseäsi. varaudu siihen että 80% vapaana olevista deittiäppi tyypeistä on ongelmaisia tai vain seksin perässä. 

Vierailija
40/95 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-M38 (edelleen sama)

Wapissa voit estää ne joiden et halua näkevän profiiliasi.

(edelleen nörtti 😉)

Muuten ihan hyvä mutta ei voi kieltää kaikkia ja sallia vain tiettyjä. Eihän minun puhelinluettelossa ole tallessa kaikkien tietoja. Joten ei toimi tuo esto alusta pitäen.

-M38