Onko 100 000 e sijoituksissa mielestäsi paljon vai vähän?
Otsikossa kysymys. Ikää 35 v, vielä ehtii siis kasvamaan. Varallisuus hankittu ihan säästämällä perusduunarin palkasta ja pienellä perinnöllä.
Kommentit (41)
Riippuu kokonaisvarallisuudesta. Jos omistaa 200t asunnon ja on tilillä 50t, sijoituksissa 100t kuulostaa ihan normi summalta. Jos taas asuu vuokralla ja se 100t on koko varallisuus eli kaikki on sijoituksissa, se on paljon. Jos taas on pitkän linjan yrittäjä tai muu massihenkilö niin 100t sijoituksissa on ihan pikkusumma.
Miksi sä täällä tällaista kyselet?
Toisille se on tosi paljon ja toisille ei juuri mitään.
Typerä kysymys.
Paljon enemmän kuin keskiverto suomalaisella.
Onhan siinä paljon menetettävää eli kai se on aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kokonaisvarallisuudesta. Jos omistaa 200t asunnon ja on tilillä 50t, sijoituksissa 100t kuulostaa ihan normi summalta. Jos taas asuu vuokralla ja se 100t on koko varallisuus eli kaikki on sijoituksissa, se on paljon. Jos taas on pitkän linjan yrittäjä tai muu massihenkilö niin 100t sijoituksissa on ihan pikkusumma.
Asun vuokralla eikä omistusasunto ole ainakaan lähiaikoina haaveissa, tileillä lisäksi n. 10 000 e.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä täällä tällaista kyselet?
Toisille se on tosi paljon ja toisille ei juuri mitään.
Typerä kysymys.
Onpas typerä kommentti. Eikö keskustelupalsta ole keskustelua varten?
no ei kovin paljon. Tuon verran sijoitusomaisuuteni on kasvanut viimeisen 1,5 vuoden aikana.
Tuotto on noin 5000 euroa vuodessa miinus verot. Siinä vastaus.
Itse tulkitsen niin, että jos on varaa sijoittaa 100 tuhatta, niin on ainakin 200 tuhatta "varalla tyhjän panttina", riippuu toki mikä kaikki lasketaa sijoitukseksi, mutta jos puhutaan ihan oikeasta ja tuottavasta riskisijoittamisesta.
Tällöin 100 tonnia on yksityishenkilöllä aika paljon, kun se tavallaan tarkoittaa, että tuon verran on varaa menettää, ilman että kaikki sortuu, tai niin sen minun laskelmien mukaan pitäisi olla, hullut ja uhkarohkeat ovat sitten erikseen, heitä voi verrata peliriippuvaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse tulkitsen niin, että jos on varaa sijoittaa 100 tuhatta, niin on ainakin 200 tuhatta "varalla tyhjän panttina", riippuu toki mikä kaikki lasketaa sijoitukseksi, mutta jos puhutaan ihan oikeasta ja tuottavasta riskisijoittamisesta.
Tällöin 100 tonnia on yksityishenkilöllä aika paljon, kun se tavallaan tarkoittaa, että tuon verran on varaa menettää, ilman että kaikki sortuu, tai niin sen minun laskelmien mukaan pitäisi olla, hullut ja uhkarohkeat ovat sitten erikseen, heitä voi verrata peliriippuvaisiin.
Täyttä paskaa.
Mulla on tavoitteena säästä 200 000€, tuo on puolet siitä.
Jos on sijoituksia miljoona euroa, niin 8% tuotolla tosiaan saa tuon muutamassa vuodessa. Tätä nykyä yöi 15% suomalaisista on miljoonaomaisuus (kiinteistöt, sijoitukset ym ynnättynä). Tuossa valossa 100k kuulostaa kohtuu keskiluokkaiselta.
Oletko nauttinut elämästäsi. Olettaen ettei sijoitustoiminta ole elämäsi ainoa henkireikä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki menisi kerralla? Kyllä fiksu hajauttaa sijoituksensa, eikä missään tilanteessa voi tällöin menettää koko omaisuuttaan. Selittäkää nyt tätä logiikkaa, kun tämä aina toistuu kaikissa sijoitusketjuissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on sijoituksia miljoona euroa, niin 8% tuotolla tosiaan saa tuon muutamassa vuodessa. Tätä nykyä yöi 15% suomalaisista on miljoonaomaisuus (kiinteistöt, sijoitukset ym ynnättynä). Tuossa valossa 100k kuulostaa kohtuu keskiluokkaiselta.
Teoriaa kunnes se realisoituu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki menisi kerralla? Kyllä fiksu hajauttaa sijoituksensa, eikä missään tilanteessa voi tällöin menettää koko omaisuuttaan. Selittäkää nyt tätä logiikkaa, kun tämä aina toistuu kaikissa sijoitusketjuissa.
"nokun sijoittamalla voi menettää KAIKKI. kannattaa ennemmin pelata lottoa".
no jaa porukoilla tuli juuri 50K putkiremontti eli puolet menisi eläkeläisillä siihen
Vierailija kirjoitti:
Mitä?? Siis 200 000 pitää olla nollakorolla, ennen kuin voi vastuullisesti ja hajautetusti sijoittaa 100 000? Höpö höpö. Ei tilillä kannata pitää isoja summia. Meillä on puolison kanssa säästötileillä kymppitonnit kummallakin, loput sijoituksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska järkevä sijoittaja pitää itsellään myös huonon päivän rahavarantoa. Eli ei sijoita enempää kuin on valmis häviämään. Tätä ei moni ymmärrä vaan ottaa vielä pahimmillaan velkaa sijoitustoimintaansa. Saahan sitä hajauttaa, mutta jos ei ole käteistä silloin kun sitä tarvitsee, niin joutuu myymään sijoituksiaan pois. Se voi käydä kalliiksi.
Köyhä. Kandee muuttaa jonnekin favelaan.