En käy Subwayssa koska en osaa tilata siellä.
Miksi siitä tilaamisesta on tehty niin helvetin vaikeaa?
Kommentit (715)
Vierailija kirjoitti:
Se on amerikkalainen real-time piilokamera, kaikki välittyy rapakon taakse. Buaahhahahah that stupid doesnt know what he wants buaahahaha
Ei kannata brassailla englannilla kun ei osaa. Ei voi sanoa "that stupid", stupid on adjektiivi. Olisit kirjoittanut vaikka idiot tai hayseed.
Jos ei tieda mita salsa tai chipotle tarkoittaa niin ehdotan etta katsot netista nyt kun olet sanoihin jo tormannyt. Ei tarvitse enaa ihmetella.
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi Suomessa tuollainen monivalintasysteemi ja kuumotus kun seuraavat jo seläntakana odottaa ja päätös pitää tehdä nopeasti. Suomalainen tarvitsee selkeät valmiit vaihtoehdot 👍
Niinhän se on, että jos ei kaikki suomalaiset tykkää jostain, se tarkoittaa sitä, ettei homma toimi täällä, ja firma on nurin alta aikayksikön (eri asia vaan, kuinka pitkästä aikayksiköstä tässä tapauksessa onkaan kyse).
t. eräs, joka kävi ekan kerran Subwayssa yli 12 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tieda mita salsa tai chipotle tarkoittaa niin ehdotan etta katsot netista nyt kun olet sanoihin jo tormannyt. Ei tarvitse enaa ihmetella.
Ei mun tarvii katsoa mitään mistään netistä vaan myyjältä kysyn ja hänen on osattava se selittää. Asiakkaana mulla on oikeus kysyä mitä on chipotle ja myyjän on osattava kertoa mitä se on!!!!!
Kuinka osaatte tilata baaritiskillä tai kahvilassa mitään, jos ei ole selkeää listaa esillä koko valikoimasta?
Ekan kerran kun kävin, niin valkkasin siitä listalta jonkun, sanotaan vaikka lihapullasubin. Kyllä mä kieltämättä olin ihan pihalla kun se kysely raaka-aine kerrallaan alkoi.... Miksi niillä on valmiita vaihtoehtoja, kun itse piti kuitenkin kaikki valita erikseen?
Tässä ketjussa taitaa kommentoida muutama Subway-yrittäjä.
Otan selvää täyttäisikö Sub-kurssi aktiivimallin. Voisin alkaa pitämään sellaisia. Olen ammattilainen, osaan tilata Subin ilman ongelmia. Ilman maisterikoulutusta. Voisin pitää myös kursseja, joilla selviää ensimmäisestä työpaikasta ilman paniikkia. Kokemusta n. kahdestakymmestä ensimmäisestä työpäivästä. Sen alan kokemusasiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka osaatte tilata baaritiskillä tai kahvilassa mitään, jos ei ole selkeää listaa esillä koko valikoimasta?
Ai noissakin kootaan annos/juoma itse valitsemista aineista? Listalla oleva tuote onkin pelkkä nimi vailla sisältöä?
Jos nyt haluat ottaa tuollaisen esimerkin niin pidä huoli että se toimii tässä yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Ekan kerran kun kävin, niin valkkasin siitä listalta jonkun, sanotaan vaikka lihapullasubin. Kyllä mä kieltämättä olin ihan pihalla kun se kysely raaka-aine kerrallaan alkoi.... Miksi niillä on valmiita vaihtoehtoja, kun itse piti kuitenkin kaikki valita erikseen?
Tätä juuri on täällä yritetty sanoa. plus miksi subit on hinnoiteltu jos hinta ei pidäkään maksaessa paikkaansa ja se tulee asiakkaale yllätyksenä.
Ja yhdet virnuu "osaatko/uskallatko tilata ravintolassa, ostaa palvelutiskiltä, tehdä ruokaa" yms yms typerää.
Ehkä liika subien syönti on heikentänyt aivotoimintaa, muuta ei osata kuin tilata sujuvasti subeja ja sillä siten tehoillaan.
Minä en kyllä ymmärrä tuota, että joidenkin mielestä se tilaus kestäisi jotenkin erityisen pitkään. Jos minun pitää saada nopeasti jotain ruokaa, menen subiin. Toki sisään mennessä voi katsoa onko hirveästi jonoa ja onko mahdollisesti vain yksi työntekijä paikalla, jolloin voi tietysti kestää kauemmin. Mutta yleisesti ottaen 5 minuutissa on aina leipä kädessä. Kerran oli kiire junaan ja kyttäsin kelloa koko toimituksen ajan, edelläni oli kaksi asiakasta, ja 4 minuutissa oli leipä valmis.
Hyväksi havaittu tarjoiluehdotus:
Yks puolikas päivän subi, 9 viljan leipään. Paahto, mut ei juustoa. Kaikki kasvikset ja kastikkeeksi hot Louisianaa ja raita valkosipulimajoneesia kiitos.
Etikka ja mausteet , ei öljyä. Otan mukaan. Lähimaksu kiitos.
Saa lainata ja jakaa.
Subissa saa aina hirveän stressin. Ihan liian vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi hampurilaisen tilaaminen ei ole yhtä vaikeaa. Jos haluan pikaruokaa, en halua itse alkaa reseptiä keksimään.
Jostain syystä hampparipaikassa kysymyksiin vastaaminen ei ahdista? Joutuuhan sielläkin kertomaan myyjälle haluamansa hampurilaisen lisäksi, tuleeko ateriana, millä juomalla, saako juomaan laittaa jäitä, laitetaanko eurolla isommat ranskikset ja juoma, entäpä majoneesia, tuleeko kotiin vai syötkö paikan päällä, jos otat kotiin, laitetaanko ketsuppia, mitenkäs jotain jälkiruokaa ja onko s-etukorttia.
Täällä on ilmeisesti kaksi subin vihaajaa kommenteista päätellen. Lähes kaikissa kommenteissa puhutaan subin fanipojista tai uniikeista lumihiutaleista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetti siinä muka on vaikeaa? Valitset ensin leivän, sitten sen koon. Sitten päätäytteet, tässä vaiheessa sinulta myös kysytään haluatko esim. lisäjuustoa tai pekonia ja että haluatko leivän paahdettuna. Sitten valitaan kasvikset ja kastike. Tässä vaiheessa on mahdollista pyytää leipään myös mausteita, kuten pippuria. Lopuksi kysytään otatko leivän mukaan vai syötkö paikan päällä. Voilà!
No on tuo kyllä monimutkaista.
Ja mistä tietää mitkä maut sopivat toistensa kanssa?
Ei minusta. "Hei, juusto-oreganoleipä, 15 senttiä. Kanateriyaki, lisäksi pippurijuusto. Paahdetaan. Kaikilla kasviksilla, paitsi jalapeno ja maissi. Kastikkeeksi hunajasinappia, mausteeksi oreganoa. Mukaan kiitos!"
Voi veljet miten hankalaa. Pitää osata lukea ja puhua. Hui.
Miten tiedät muutenkaan millaisista ruoista tykkäät? Valitset sellaisia aineksia, joista tykkäät, höpsö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi hampurilaisen tilaaminen ei ole yhtä vaikeaa. Jos haluan pikaruokaa, en halua itse alkaa reseptiä keksimään.
Jostain syystä hampparipaikassa kysymyksiin vastaaminen ei ahdista? Joutuuhan sielläkin kertomaan myyjälle haluamansa hampurilaisen lisäksi, tuleeko ateriana, millä juomalla, saako juomaan laittaa jäitä, laitetaanko eurolla isommat ranskikset ja juoma, entäpä majoneesia, tuleeko kotiin vai syötkö paikan päällä, jos otat kotiin, laitetaanko ketsuppia, mitenkäs jotain jälkiruokaa ja onko s-etukorttia.
Ei tarvitse, mutta nuo ovat silti normaaleja kysymyksiä. Jos niiden lisäksi pitäisi valita sämpylä monesta eri vaihtoehdosta, koko, kastikkeet, kaikki lisätäytteet, kypsennystapa ja kokoamisjärjestys, eikä valintoja voisi ohittaa, eikä tietäisi edes kaikkien merkitystä, puhuttaisiin verrannollisista asioista. Voin tilata Bic Macin ja lyödä tasarahan tiskiin, no further questions your honor! Saan juuri sen mitä tilasin, lisäoptioita ei tarvitse erikseen vatvoa ja speksata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetti siinä muka on vaikeaa? Valitset ensin leivän, sitten sen koon. Sitten päätäytteet, tässä vaiheessa sinulta myös kysytään haluatko esim. lisäjuustoa tai pekonia ja että haluatko leivän paahdettuna. Sitten valitaan kasvikset ja kastike. Tässä vaiheessa on mahdollista pyytää leipään myös mausteita, kuten pippuria. Lopuksi kysytään otatko leivän mukaan vai syötkö paikan päällä. Voilà!
No on tuo kyllä monimutkaista.
Ja mistä tietää mitkä maut sopivat toistensa kanssa?Ei minusta. "Hei, juusto-oreganoleipä, 15 senttiä. Kanateriyaki, lisäksi pippurijuusto. Paahdetaan. Kaikilla kasviksilla, paitsi jalapeno ja maissi. Kastikkeeksi hunajasinappia, mausteeksi oreganoa. Mukaan kiitos!"
Voi veljet miten hankalaa. Pitää osata lukea ja puhua. Hui.
Miten tiedät muutenkaan millaisista ruoista tykkäät? Valitset sellaisia aineksia, joista tykkäät, höpsö.
Harjaantunut Subiasiantuntija tottakai luettelee fakkisuosikkinsa ulkomuistista. Silti se on vähän kuin väittäisi mäkihyppyä helpoksi jokapojan hupailuksi, eihän siinä tartte kuin nousta hissillä ylös, kiinnittää sukset ja laskea alas sekä muistaa ponnistaa ja tehdä alastulo.
Alkoi tehdä mieli subia tämän ketjun myötä. Tiedänpä, mitä meillä huomenna syödään. :P
No sitä tarkoitin, valitsi sen lihaisamman vaihtoehdon ja leivän mistä tykkäs. Ja sitten vaan veti että kaiken voi tehdä mitä rahalla saa ja laittaa. Eikä kastikkeen valinnassakaan mennyt kauaa, kun valitsi sen mikä kuulosti jälleen omaan naamaan parhaimmalta.