Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jättäisittekö 12-vuotiaan kolmeksi vuorokaudeksi yksin kotiin?

Vierailija
08.07.2019 |

Olemme lähdössä miehen kanssa muutamaksi päiväksi Lontooseen. Poika ei halua lähteä mukaan, koska ei saa nukututta isänsä kuorsauksen takia samassa huoneessa (kokemusta useammasta reissusta). Kuorsaus sen verran voimakasta, ettei oikein korvatulpistakaan hyötyä.
Sanoi, että voi olla hyvin yksin kotona, toinen vaihtoehto lähettää mummon kanssa mökille.
Mökille saa kyllä luvan lähteä, kysyisin vaan teidän mielipidettänne siitä, että jättäisittekö tämän ikäisen yksin useammaksi päiväksi. Toinen mummo asuu vartin ajomatkan päässä, joten jos joku hätä tulisi niin pääsisi apuun.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi.

Vierailija
2/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi mistään hinnasta, vartin päässä oleva mummo ei liity päätökseeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Siellä vähintään kaverit järkkää bileet, jos poika ei itse tee mitään.

Vierailija
4/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Em jättäisi vielä yhdeksikään yöksi yksin

Vierailija
5/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pojalle oma huone. Tai isälle. Yksin et voi jättää.

Vierailija
6/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä voisi kyllä hoitaa itsensä kuntoon. Miten sinä voit nukkua kuorsaajan kanssa? Ihan helvettiä.

Vierailija
7/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ä L Ä J Ä T Ä Y K S I N !

Vierailija
8/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tapauksesta. Itse pärjäsin hyvin tuossa iässä yksin pari päivää. Joitakin ei voi jättää koska eivät osaa edes ruokaa ottaa kaapista.

Vierailija
9/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, en edes yhdeksi yöksi. Emme jätä vanhinta eli 15-vuotiastakaan edes yhdeksi yöksi kotiin yksin.

Vierailija
10/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan jättäisi. MItä sä oikein ajattelet?

Vierailija
11/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan, en edes yhdeksi yöksi. Emme jätä vanhinta eli 15-vuotiastakaan edes yhdeksi yöksi kotiin yksin.

Pyyhittekö vielä perseenkin häneltä vai osaako sen jo itsenäisesti?

Vierailija
12/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa 14-vuotiaasta tytöstä, mutta vastaus saatiinkin eilen. Tyttö on valvonut netissä koko yön ja ainakin vastaanottanut jotain alastonkuvia snapchatissa. Ja seksiviestannut jonkun mulle ) tuntemattoman pojan kaa.

Kännykkä lähti pois ja tyttö pakkaa kamppeita reissua varten.

Vierailija
13/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 12-v reipas ja omatoiminen tyttö. Tiedän että hän ”pärjäisi” yksin eli ei kuolisi, mutta minusta olisi silti vastuutonta jättää häntä yksin yöksi, saati useammaksi. Eli ei, ei voi tuon ikäistä jättää yksin.

Vierailija
14/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 12-vuotiaana yksin 3 päivää. Olin onnessani, kun sain vastuuta ja yksinoloa. Osasin jo itsekin laittaa ruokia, mutta valmistakin oli jätetty jääkaappiin ja pakkaseen. En todellakaan ollut mikään bilettäjä, enempikin introvertti. Ja naapurit oli tuttuja, niille sai mennä käymään tai soittaa jos tarvi.

Vierailija
15/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin 12-vuotiaan pojan itsekseen kahdeksi yöksi. Hyvin pärjäsi ja tosiaan halusikin jäädä itsekseen.  Puhelimet toimivat. Täytin jääkaapin, mutta oli itse käynyt ostamassa sipsejä yms ja oli lupa pelata niin pitkään kuin halusi. Eipä aiheuttanut traumoja, hän on nyt 23-vuotias juuri valmistunut ammattiinsa.

Vierailija
16/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä kuorsausleikkaukseen. Haitallisen äänekkääseen kuorsaamiseen liittyy yleensä aina jo uniapneaakin.

Vierailija
17/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan jättäisi. MItä sä oikein ajattelet?

niin kuin jo aloitusviestissä sanoinkin, en todellakaan ole yksin jättämässä. Kyselin vain mielipiteitä, uskaltaisivatko muut jättää näin nuoren.

Poika kuitenkin äärettömän kiltti, joten tiedän ettei ainakaan mitään bileitä olisi järjestämässä. Pelata kuitenkin voisi aamuyön tunneille.

Vierailija
18/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. Minut tosin jätettiin toisinaan 12-vuotiaana 1-2 yöksi, mutta meillä oli aika lailla ongelmia perheessä.

Vierailija
19/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi enkä jättänyt omiakaan lapsia yksin kotiin tuossa yössä. Omat lapset oli kahdestaan kotona meidän yön yli reissun vuoksi silloin, kun vanhempi oli 15 v ja nuorempi 12.

Teidän kannattaa ottaa reissussa kaksi huonetta. Maksaahan se, mutta lapselle tulee kiva reissu kun saa yöt nukuttua.

Vierailija
20/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 12-vuotiaana yksin 3 päivää. Olin onnessani, kun sain vastuuta ja yksinoloa. Osasin jo itsekin laittaa ruokia, mutta valmistakin oli jätetty jääkaappiin ja pakkaseen. En todellakaan ollut mikään bilettäjä, enempikin introvertti. Ja naapurit oli tuttuja, niille sai mennä käymään tai soittaa jos tarvi.

Onnessasi vastuusta? Mistä vastuusta??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi