Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jättäisittekö 12-vuotiaan kolmeksi vuorokaudeksi yksin kotiin?

Vierailija
08.07.2019 |

Olemme lähdössä miehen kanssa muutamaksi päiväksi Lontooseen. Poika ei halua lähteä mukaan, koska ei saa nukututta isänsä kuorsauksen takia samassa huoneessa (kokemusta useammasta reissusta). Kuorsaus sen verran voimakasta, ettei oikein korvatulpistakaan hyötyä.
Sanoi, että voi olla hyvin yksin kotona, toinen vaihtoehto lähettää mummon kanssa mökille.
Mökille saa kyllä luvan lähteä, kysyisin vaan teidän mielipidettänne siitä, että jättäisittekö tämän ikäisen yksin useammaksi päiväksi. Toinen mummo asuu vartin ajomatkan päässä, joten jos joku hätä tulisi niin pääsisi apuun.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin 12-vuotiaana yksin 3 päivää. Olin onnessani, kun sain vastuuta ja yksinoloa. Osasin jo itsekin laittaa ruokia, mutta valmistakin oli jätetty jääkaappiin ja pakkaseen. En todellakaan ollut mikään bilettäjä, enempikin introvertti. Ja naapurit oli tuttuja, niille sai mennä käymään tai soittaa jos tarvi.

Onnessasi vastuusta? Mistä vastuusta??

Itsestäni. Kukaan ei ollut käskemässä mitä ja milloin tehdä.

Vierailija
22/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan jättäisi, jäi ekan kerran alkoholin juomisesta kiinni tuossa iässä. Joten odotettavissa olisi kotibileet tai ryyppyreissu kavereiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Ihan liian nuori.

Vierailija
24/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa on normaalia jättää lapsi yksin kotiin ja lähteä Lontooseen. Normaalissa tapauksessa kotona odottaisi lasu ja lapsi sosiaaliviranomaisilta.

Vierailija
25/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin kuorsaavan miehen kotiin ja lähtisin pojan kanssa.

Vierailija
26/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan, en edes yhdeksi yöksi. Emme jätä vanhinta eli 15-vuotiastakaan edes yhdeksi yöksi kotiin yksin.

Onpa ikävää, että olette kasvattaneet lapsenne sellaiseksi, että ette voi luottaa siihen, että hän 15-vuotiaana pärjäisi yön yksin. Meidän 15-vuotias muutti itsenäisesti asumaan toiselle paikkakunnalle, koska omalla paikkakunnalla ei ollut jatko-opiskelumahdollisuutta hänen haluamalleen alalle. Onneksi olimme osanneet kasvattaa hänestä järkevän ja omatoimisen nuoren.

Vierailija
27/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kurjalta, että poika ei pääse Lontooseen, koska ei halu nukkua kuorsaavan isän kanssa samassa huoneessa. Olisiko mitään ratkaisua, että poika voisi lähteä mukaan matkalle???

Vierailija
28/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jättäisi omaa 12-vuotiastani yksin edes yhdeksi yöksi, eikä hän haluaisi jäädäkään.

Vierailija
29/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte ottaneet 2 huonetta, niin poikakin pääsisi mukaan.

Vierailija
30/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, itse varmaan antaisin vasta 14 - 15 vuotiaan olla yötä yksin kotona. 12-vuotias tuntuu vielä ehkä hieman liian nuorelta vaikka nykyisin onkin puhelimet ym joilla saa yhteyden. Riippuu myös hyvin paljon lapsesta, esim kummipoikani on hyvin fiksu ja ikäisiään kypsempi. Valmistaa usein itse ruuan koko perheelle ja hakee kaupasta itse tarvikkeet jne. Hänet uskaltaisin ehkä yhdeksi yöksi jättää, mutta en kahdeksi.

Vierailija
31/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä alle rippikouluikäistä, ehkä yhdeksi yöksi, mutta ei kolmeksi päiväksi.

Vierailija
32/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi. Ottaisin kaksi huonetta, mies yksinään toiseen. Ja reissun jälkeen mies lekuriin selvittämään kuorsauksen syy.

Vierailija
33/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi yksin, koeta järjestää hoitaja tai esim.kaverin/sukulaisen luokse.

Vierailija
34/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapuri pyysi aikoinaan illalla tarkistamaan, että neljällä pojalla (12-16v) on kaikki illalla hyvin, ovat kaikki kotona ja tarvittaessa käskemään vieraat pojat kotiinsa. Isä oli yhden yön poissa, tuli aamulla kotiin.

Meidän poika oli noin 15-16 v, kun ei halunnut lähteä perheen kanssa viikonloppumatkalle. Sovittiin, että naapurit ovat tarvittaessa käytettävissä ja käyvät illalla tarkistamassa, että kaikki on hyvin.

Kuopus oli 14-v, kun muutimme isoveljen opiskelupaikkakunnalle eikä kuopus olisi mahtunut autoon. Jäi yhdeksi yöksi yksin kotiin, nyt toinen naapuri oli turvana. Asumme siis rivitalossa ja naapurit ovat samassa pihassa, eivät 15 min matkan päässä. Vuotta aikaisemmin kuopus meni yöksi kummeilleen, kun kummallakin vanhemmista oli samaan aikaan meno.

12-vuotiasta en jättäisi yksin kotiin, vaikka ei ryyppäjäisiä tms järjestäisikään, niin lapselle voi yllättäen iskeä pelko, parin vuoden päästä on jo ihan eri juttu.

Vierailija
35/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi. Mulla on 13- ja 15-vuotiaat teinit, ja mielellään en heitäkään jättäisi kahden yönseuduksi. Saattavat vaikka riitaantua keskenään ja kuka sitten on vastuussa, jos jotain sattuu, niinpä, vanhempi tietenkin. 15-vuotiaan voisin jättää yksin, mutta en jättäisi häntä moneksi päiväksi vastuuseen pikkusisarestaan kuitenkaan. No, vanhempi lapsi on lievästi autismin kirjolla, joten häneltä ei voi edellyttää samaa kuin muilta ikäisiltään. Onneksi isäni asuu ihan naapurissa, joten pääsen yöksikin pois kotoa tarvittaessa.

Vierailija
36/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoossa on normaalia jättää lapsi yksin kotiin ja lähteä Lontooseen. Normaalissa tapauksessa kotona odottaisi lasu ja lapsi sosiaaliviranomaisilta.

On ihmisillä oudot mielikuvat sossusta. :D

Vierailija
37/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista en olisi jättänyt, kuopuksen kyllä.

Vierailija
38/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin samaa 14-vuotiaasta tytöstä, mutta vastaus saatiinkin eilen. Tyttö on valvonut netissä koko yön ja ainakin vastaanottanut jotain alastonkuvia snapchatissa. Ja seksiviestannut jonkun mulle ) tuntemattoman pojan kaa.

Kännykkä lähti pois ja tyttö pakkaa kamppeita reissua varten.

Tämmöistä voi tehdä reissussakin. :D

Vierailija
39/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurit jättivät, kun lähtivät Thaimaahan. Itsekin ihmettelin.

Vierailija
40/57 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhh. Lontoo.

Ehkä todellinen syy siihen jättäytymiseen on se, että hän on nähnyt viikko sitten tehdyn videon: London is a Sh*thole

En voi ymmärtää miksi kukaan enää reissaa tuonne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi