Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käy jotenkin sääliksi ihmiset kenen ainoa kesälomaohjelma on "mökille"

Vierailija
08.07.2019 |

Eikö mitään vähän spessumpaa? :(

Toki jokainen tehkööt mitä lystää, mutta itse en vain voisi kuvitella edes olevani tuollaisen henkilön ystävä. Ei siksi että olen jotenkin parempi, mutta mistä tuollaisten ihmisten kanssa voi edes keskustella? Ja se tavoitteettomuus/rutiineihin kangistuminen.. Esim. Me olemme miehen kanssa lähdössä Italiaan kahdeksi viikoksi kiertelemään mm. viinitiloja. Olemme olleet aivan täpinöissämme matkasta viimeiset puoli vuotta ja huomaan miten muutkin haluavat kuulla lisää kun itse selittää niin innoissaan, eli jopa inspiroi muita kokemuksellisen elämään.

N27

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italian viinitilat-reissu kuulostaa ihan valehtelematta jonkun alemman keskiluokan instablogaajanousukaspariskunnan suunnitelmalta. Vähän kuin Dubaihin matkustaminen. 

Vierailija
62/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet aivan täpinöissämme matkasta viimeiset puoli vuotta ja huomaan miten muutkin haluavat kuulla lisää kun itse selittää niin innoissaan, eli jopa inspiroi muita kokemuksellisen elämään.

Miten mulle aina tulee yllättävä meno/puhelu/tapaaminen/mikä vaan, jos tapaan tällaisia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs siinä on vikaa, jos on ihana mökki ja tykkää mennä vaan olla siellä rauhassa. Jos normiarki on muuten vauhdikasta, paljon työmatkoja, lasten harrastuksiin kuskaamista ynnä muuta ohjelmaa, niin onhan se nyt ihan sallittua tykätä mökkeilystä.

Vierailija
64/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en tieda. Mun mielesta meidan mokissa ei sinallaan ole mitaan vikaa. 

Tai no, mokeissa. Kaksi mokkia Turun saaristossa. Yleensa siella ollessa lahinna laiskotellaan, grillataan, lammitetaan saunaa ja uidaan nakuna, kalastellaan tai luetaan kirjaa riippukeinussa. Kun pihapiiri(t) alkaa kyllastyttaa, mennaan kaksihyttisella purjeveneella muutaman paivan reissulle, yovytaan eri vierassatamissa ja joko mennaan paikalliseen ravintolaan syomaan tai grillataan kertakayttogrillilla. Lisaksi saaristossa on erilaisia kesatapahtumia, joissa voi vierailla. 

Niita viineja voi sitten juoda siina ruokailun ohessa, tai vaikka aamu kolmelta viela auringosta lampimilla kallioilla, tyynta merta katsellen ja taydellista hiljaisuutta kuunnellen. Jos on oikein lammin yo niin partnerin kanssa voi viela pulahtaa youinnille ja vaikka rakastella sen paalle siina kallioilla. 

Tana vuonna tosin ei menty mokille, vaan pariin Keski-Euroopan kohteeseen "rantalomalle" (myos saaria olivat). Pyorailtiin, maisteltiin paikallisia oluita, kaytiin ratsastamassa, kalastamassa ja kavelyilla koiran kanssa, istuttiin terasseilla ja tutustuttiin uusiin ihmisiin. Kelitkin suosi, lamminta oli 25-30 astetta lahes koko kahden viikon ajan. :) 

Vierailija
65/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä työkseni matkustan ees sun taas, niin tiiätkö, mökille meno siellä olla möllöttäminen, saunominen, uiminen, grillaaminen ja vain lähimmässä pikkukaupungissa torilla ja kaupassa käynti, se on mulle täydellistä lomaa.

Vierailija
66/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulet olevasi parempi ihminen kun käyt Italiassa. Et ole.

Vierailija
67/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ette tunnista ilmiselvää provoa? : D

Tunnistetaan kyllä. Ei se tarkoita, etteikö aiheesta voisi keskustella.

Vierailija
68/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs siinä on vikaa, jos on ihana mökki ja tykkää mennä vaan olla siellä rauhassa. Jos normiarki on muuten vauhdikasta, paljon työmatkoja, lasten harrastuksiin kuskaamista ynnä muuta ohjelmaa, niin onhan se nyt ihan sallittua tykätä mökkeilystä.

Ai jos normiarki ei ole vauhdikasta niin sitten lomalla kuuluisi suu vaahdossa porskuttaa sata lasissa?

Vierailija
69/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa prioriteetit: täpinöissään, että pääsee juomaan viiniä...

Vierailija
70/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiniviljelykset ovat pahoin ruiskutettuja ja lähitalot menettäneet arvonsa, koska ruiskutukset aiheuttavat terveysongelmia.

Vierailija
71/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä hei, tosi noloo jotenkin. En tajuu, miks kaikki ihmiset ei halua viinitiloille, mut onneksi voi sit kertoo niitä kokemuksiaan. Tosin mökkeilijöille en kertois mitään, kun en mä ainakaan sellasten kanssa vietä aikaa. Yhhhyh.

Vierailija
72/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minun käy kateeksi, en pääse tänä kesänä vuokramökille pariksi päiväksi kun siskolla on syöpähoidot. Sen ja lapsiemme kanssa on käyty joka kesä sellasessa mökkikylässä missä on vietetty kesiä lapsesta asti. Kesän kohokohta on aina ollut päästä mökille edes pariksi päiväksi.

Muutoin ollaan kotona vaan. Ei ole mahdollisuuksia mennä minnekään.

Vierailija
73/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vielä simppelimpää: Jäämerelle. Toistaiseksi viisi viikkoa, toivottavasti jo pian koko kesät. Ja odotan kuin kuuta npusevaa. Saa sääliä 😁

Vierailija
74/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olemme olleet aivan täpinöissämme matkasta viimeiset puoli vuotta ja huomaan miten muutkin haluavat kuulla lisää kun itse selittää niin innoissaan, eli jopa inspiroi muita kokemuksellisen elämään."

Tuota noin. Oletko varma että ihmiset haluavat kuulla lisää, vai ovatko he kenties vain kohteliaita? En ainakaan itse jaksa kovin suuresti innostua toisen ihmisen lomasta saati sen suunnittelusta. Se nyt ei vain ole kovin mielenkiintoista, jos ei ole itse tulossa mukaan. Totta kai nyökkäilen ja hymyilen kohteliaasti, mutta oikeasti en välitä aiheesta.

Vierailija
75/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minun käy kateeksi, en pääse tänä kesänä vuokramökille pariksi päiväksi kun siskolla on syöpähoidot. Sen ja lapsiemme kanssa on käyty joka kesä sellasessa mökkikylässä missä on vietetty kesiä lapsesta asti. Kesän kohokohta on aina ollut päästä mökille edes pariksi päiväksi.

Oletko siis omasta mielestäsi tässä se uhri, kun et pääsekään pariksi päiväksi mökille? Onpas röyhkeää, että siskosi tekaisi itselleen syövän ihan pilatakseen sinun kesäsi.

En oikein tajua miksette voi mennä mökille ilman häntä. Ota vaikka hänenkin lapsensa mukaan ja käykää siellä mökillä, niin sisko saa levätä rauhassa kotona hoitojen jälkeen.

Vierailija
76/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kaikki pidä matkailusta, vaikka kuinka avartaa:) Minusta oli joskus mukava vain oleilla kotikaupungissa ja nauttia rauhallisesta ajasta, kun ei ole kiire minnekään. Mut jokainen tyylillään. Kotona on ihanaa laiskotella.

Minusta kanssa oma koti on ihana paikka. Tuntuu, että nyt elää niitä parhaita vuosiaan ja kotinsa saa laittaa just mieleisekseen. Viihdyt niin hyvin ja iloitsen, että lähipiirillä on myös asiat hyvin niin ei tarvii niistäkään murehtia.

Vierailija
77/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistaa aapeen ikä.

Vierailija
78/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei Italia kiinnosta pa.skaakaan ja viinitilat vielä vähemmän. Viihtyisin mökilläni erittäin hyvin, jos minulla moinen siis olisi.

Vierailija
79/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis omasta mielestäsi tässä se uhri, kun et pääsekään pariksi päiväksi mökille? Onpas röyhkeää, että siskosi tekaisi itselleen syövän ihan pilatakseen sinun kesäsi.

En oikein tajua miksette voi mennä mökille ilman häntä. Ota vaikka hänenkin lapsensa mukaan ja käykää siellä mökillä, niin sisko saa levätä rauhassa kotona hoitojen jälkeen.

No en kyllä tarkottanut että olen uhri, sitä vaan että kyllä olisi mökillä mieluusti edes sen kaksi päivää vuodesta. 

Ei ole autoa. Sinne ei pääse julkisilla.

Vierailija
80/111 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsäläiset. Tarviikohan töissä ollenkaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan