Käy jotenkin sääliksi ihmiset kenen ainoa kesälomaohjelma on "mökille"
Eikö mitään vähän spessumpaa? :(
Toki jokainen tehkööt mitä lystää, mutta itse en vain voisi kuvitella edes olevani tuollaisen henkilön ystävä. Ei siksi että olen jotenkin parempi, mutta mistä tuollaisten ihmisten kanssa voi edes keskustella? Ja se tavoitteettomuus/rutiineihin kangistuminen.. Esim. Me olemme miehen kanssa lähdössä Italiaan kahdeksi viikoksi kiertelemään mm. viinitiloja. Olemme olleet aivan täpinöissämme matkasta viimeiset puoli vuotta ja huomaan miten muutkin haluavat kuulla lisää kun itse selittää niin innoissaan, eli jopa inspiroi muita kokemuksellisen elämään.
N27
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInä puolestani säälin ihmisiä, jotka eivät päässeet kouluun oppimaan pronominien käyttöä.
Kerropa minulle, miksi äidinkielinen puhuja tarvitsee minkään laista oppimista pronominien käytössä.
Minkäänlaista kirjoitetaan yhteen.
Arvasin, että joku höpisijä kitisee tästä (juuri siksi niin kirjoitinkin). Tiedätkö, että kielilautakunnassa on ollut puhetta siitä, että lainen/läinen-loput alettaisiin kirjoittaa erikseen? Ja sitä paitsi, WHO CARES!
Mökki kesäkin on vietetty kun ei vaikeassa tilanteessa muuta jaksettu.
Mua käy sääliksi aloittajan kaltaiset ihmiset. Porvoossa heitä on pilvin pimein.
Vierailija kirjoitti:
Jos olette olleet kahden viikon Italian matkasta "aivan täpinöissänne" ja olette kuitenkin aikuisia, niin kuulostaa että aika pienet on teidän piirit ja sisältö elämässä. Eikä siinä mitään se on ihan ok ja moni on tynnyrissäkin kasvanut, mutta ei kannattaisi kovin paljon arvostella muiden lomasuunnitelmia tuollaisella pohjalla.
Oooh, vai oikein "tuollaisella pohjalla", voi tätä ylenkatseen määrää. Tiedätkö, miten elitistiseltä tuo kaikki kuulostaa. Joo, "mä olen matkustanut enemmän kuin sä, lällällää, mulla onkin paljon enemmän pohjaa ku sulla...!"
Minä en tahdo enää jaksaa yli 25 asteen lämpötiloja. Kävin munasarjojen ja kohdun poistossa viime vuonna ja sen jälkeen meni lämmönsieto. Täällä meidän mökillä ei ole liian kuuma. Viimeksi eilen teki Sorrentoon mieli, mutta säätiedotuksen katsomisen jälkeen se meni ohi.
Mutta äläpä huoli. Olen käynyt Italiani, ja Välimerellä muutenkin, Keski-Euroopassa, Karibialla, Usassa ja Kanadassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olette olleet kahden viikon Italian matkasta "aivan täpinöissänne" ja olette kuitenkin aikuisia, niin kuulostaa että aika pienet on teidän piirit ja sisältö elämässä. Eikä siinä mitään se on ihan ok ja moni on tynnyrissäkin kasvanut, mutta ei kannattaisi kovin paljon arvostella muiden lomasuunnitelmia tuollaisella pohjalla.
Oooh, vai oikein "tuollaisella pohjalla", voi tätä ylenkatseen määrää. Tiedätkö, miten elitistiseltä tuo kaikki kuulostaa. Joo, "mä olen matkustanut enemmän kuin sä, lällällää, mulla onkin paljon enemmän pohjaa ku sulla...!"
No miltäpä vaikutti aloituskommentti?
Suomessa ihmiset jaotellaan monin perustein, yksi, varsinkin kesällä pompahtava peruste on se, minne matkustaa. Tavallisemmat kohteet aiheuttavat kulmien kohottelua, sillä kyllä se pitää vähintään olla kohde, jonne matkatoimistot ei järjestä matkoja.
Mulle on ihan sama, miten ihmiset lomansa viettävät, kunhan itse siitä tykkäävät :)
Enemmän mua risoo se, että jotkut kuvittelevat, että kun minulla ei ole mökkiä jotenkin kärsisin siitä, vaikka oikeasti mökillä vietetty loma on ehkä pahin painajaiseni.
Enkä mä oikein tykkää matkustaakaan, vaikka sitä tulee tehtyä, kun niin "kuuluu" tehdä.
Paras loma on kotona, ilman kiirettä, ilman aikatauluja :)
Toivotavasti se itse matkakin jaksaa ilahduttaa. Helposti pettyy jos puoli vuotta on täpinöissään ja jauhaa siitä kavereillekin koko ajan.
Ei kovin kokeneen matkustajan tai laaja-alaisen ajattelija kuvaa anna ap itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tartuit kuitenkin siihen, ettei sinusta ap:lla ollut syytä olla täpinöissään, kun kohde oli vain Italia, voi haukotus, kun sinua suurempaa maailmanmatkaajaa huvittaa moinen....
Vierailija kirjoitti:
Ei kovin kokeneen matkustajan tai laaja-alaisen ajattelija kuvaa anna ap itsestään.
Huom! Tämä on tärkeää, ettei vain kukaan luule kokemattomaksi matkustajaksi! Se vasta on häpeä.
Provo tai ei niin tyyppi ajattelee olevansa spessu. Ja en ole kehdannut työkavereilleni sanoa, että heidän viinitilamatkansa Italiaan kuulostaa minusta vatun vaivalloiselta ja sellaiselta mitä sadat muut ihmiset tekevät ahtautuen samoihin autoihin, viinitiloille, pöytiin ja kaavoihin. Siistit vaatteet ja hörps, käsittämättä yhtään mitään nautiskelemassa viinin luonteesta. Sitten kun viini kuvaillaan heille he sanovat ooo ja aaa koska niin kuuluu sanoa. He ovat viinitilamatkalampaita, bää.
Muistelen että joskus reilu kymmenen vuotta sitten tuli tv:sta dokumentti Jorma Ollilasta, siinä hän kantoi vettä ja puita mökkisaunalleen, sytytteli tulia ja kertoi kuinka nauttii eniten siitä yksinkertaisuudesta ja puuhastelusta jota siellä saa/täytyy tehdä.
Oletan että hänellä olisi varaa matkustaa/hankkia huippuvarusteltu mökki mutta valitsi/arvosti alkeellisuutta enemmän.
Pitäisikö sääliä/ajatella että hänen kanssaan ei pystyisi puhumaan mistään koska mökkeilee?
Ihmiset tykkäävät erilaisista asioista ja muiden tykkäämiset eivät ole mitenkään minulta pois tai minun asiani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tartuit kuitenkin siihen, ettei sinusta ap:lla ollut syytä olla täpinöissään, kun kohde oli vain Italia, voi haukotus, kun sinua suurempaa maailmanmatkaajaa huvittaa moinen....
Olen eri kommentoija, katsos muutkin ovat samaa mieltä kuin se jolle alunperin vastatsit. Ja sitähän ap itse teki, vähätteli mökkeilijöitä ja korosti italialaisten viinitilojen merkitystä jotenkin huippuhienona tai ihmeellisenä, siihen nähden ko kommentti oli oikein osuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huom! Tämä on tärkeää, ettei vain kukaan luule kokemattomaksi matkustajaksi! Se vasta on häpeä.
Ei ole lainkaan häpeä. Mutta häpeä on jos ap:n tavoin ylenkatsoo heitä jotka eivät matkusta ja korottaa omaa matkailuaan kuvitellen olevansa jotenkin parempi ja paljastaa samalla olemattomuutensa sillä saralla.
Huono provo. Voisko nämä tehdä joskus paremmin ja uskottavammin? Etkö muuta keksinyt kuin viinitilat, kaikkien kliseiden äiti. Oisit vielä keksinyt kohteeksi Berliinin tai Barcelonan niin olisit paljastunut heti etkä kolmen sekunnin päästä. "Muutkin ovat innoissaan matkasta kun puoli vuotta siitä jauhamme". Amatöörit...
Ei kai kukaan valikoi ystäviään sen mukaan mitä he vapaa-aikanaan tekevät? Voi käydä ystävät vähiin vanhetessa jos tuo on perusteena. Vai onko näin? Joo ei ihan mahtavaa tavoitteellisuutta elämässä joku leimi Italian matka saastuttavine lentoineen ja poistaako mökkeily muuten tavoitteellisuuden? Ihan törkeesti tavoitteita mulla ainakin mökillä, joka vuosi jotain laiteltavaa:). Mutta laita vaan kuvasulkeisia tulemaan matkasta, kommentoin kiltisti koska olen ystäväsi.
Kamala riesa en huolisi mistään hinnasta.
Mielummin suuntaan varmaan aurinkoon kun palelemaan hyttysten syötäväksi.
Tää oli hauska! Vai Italiaan matkustava inspiroi muitakin kokemukselliseen elämään :D Luultavasti säälistä kyselevät, kun huomaavat, että ap kokee itsensä äärimmäisen tärkeäksi ja spesiaaliksi puolen vuoden päästä koittavasta matkasta jauhaessaan.
Kun on vähän enemmän elämänkokemusta, on matkustellut runsaasti tai vaikka ei olisikaan, voi huomata saavansa eniten nautintoa yksinkertaisista, "tavallisista" asioista. Kehittymättömyydestä kertoo se, jos kuvittelee kokemuksellisuutta tuovan vain matkustelu tai ylipäätään samat asiat kaikille ihmisille.
Saati sitä ettei ymmärtäisi elämästä ja sen moninaisuudesta mitään vain siksi että ("ei tee lomalla muuta kuin") mökkeilee.
Ei ole matkailu ainakaan ap:n mieltä avartanut.