Käy jotenkin sääliksi ihmiset kenen ainoa kesälomaohjelma on "mökille"
Eikö mitään vähän spessumpaa? :(
Toki jokainen tehkööt mitä lystää, mutta itse en vain voisi kuvitella edes olevani tuollaisen henkilön ystävä. Ei siksi että olen jotenkin parempi, mutta mistä tuollaisten ihmisten kanssa voi edes keskustella? Ja se tavoitteettomuus/rutiineihin kangistuminen.. Esim. Me olemme miehen kanssa lähdössä Italiaan kahdeksi viikoksi kiertelemään mm. viinitiloja. Olemme olleet aivan täpinöissämme matkasta viimeiset puoli vuotta ja huomaan miten muutkin haluavat kuulla lisää kun itse selittää niin innoissaan, eli jopa inspiroi muita kokemuksellisen elämään.
N27
Kommentit (111)
Mitä vanhemmaksi tulee sitä rasittavammiksi työkaverit ja lähipiiri muuttuu, itse muuttuu ja ympärillä on ihmisiä joitten kanssa ei välttämättä jaksaisi olla tekemisissä, siihen lennot ja jonotukset matkoilla ja kyllä, rakastan lähteä mökille. Pakko olla hissukseen ja välillä sanoo että puhelin on rikki/akkua ei saa ladattua kun kerrankin saa olla rauhassa.
Onko viinitilat trenditietosten nuorten aikuisten uusin juttu? Kaikissa realitypaskaohjelmissakin vieraillaan nykyään viinitiloilla.
Ihmiset joilla ei ole hajuakaan viineistä, esittävät siellä sitten jotain hienompia ihmisiä kulautellen viinejä joista eivät tiedä saati välitä mitään.
Onneksi näin opettajaperheessä voi lomailla ulkomailla ihan sielunsa kyllyydestä ja silti jää hyvin aikaa lojua mökilläkin 😙
No just joo. Me, kun ei kaikki olla samanlaisia muutenkaan, emme myöskään nauti samanlaisesta vapaa-ajasta . Myös elämäntilanteiden mukaan mielenkiinnon kohteet vaihtelevat samallakin ihmisellä. t . viisikymppinen paljon matkustellut mökkeilijä, joka ymmärtää, jos joku ei välitä kummastakaan ja viettää lomansa esim. kotisohvalla lukien tai musiikkia kuunnellen
minä taas säälin ihmisiä, jotka pitävät itseään toisia ihmisä parempana.
Mieslukijaa kirjoitti:
Mitä sen sitten pitäisi olla? Joku Italian viinipeltojen tarkastelu on toki erikoista ja hienoa..tai siis oli 1990-luvulla.
Ei ollut edes silloin.
90-luvulla pinnalla oli halpa kotimainen kalja, yläosattomat tarjoilijat ja stripparit.
Hitto kun oiskin mökki ja kumppani. Tai kiva suku jonka kanssa mökkeillä.
Yksin menee lähiössä loma. Ehkä naapurikaupungissa piipahdan.
Me tehdään molempia. Matkustetaan ja mökkeillään. Ja tällainen omahyväinen aloittaja ei varmasti ymmärrä myöskään sitä, että mökillä voi lukea, sieltä
pääsee kesätapahtumiin, meidän mökillä voi esimerkiksi pelata tennistä ja futista jne.
Ja kyseessä on kuitenkin vain kuukausi. Jos sen rauhoittuu mökillä, ei muutu epäkiinnostavaksi, kun muun vuoden juoksee töissä, lasten harrastuksissa, matkustelee perheen kanssa jne. Päin vastoin mieli uusiutuu ja luovuus kukkii rauhoittavan loman jälkeen. Minä en myöskään pyri muita varten olemaan kiinnostava. Teen mitä itse haluan.
No, elämä tuo eteen uusia tuulia, jonakin päivänä voi sulle ap valjeta, että just mökillä olo on se ihanin tapa. Mä olen esim saanut reissata pitkin poikin, lapset ovat kasvaneet jne. Ja mun unelma on saunamökki, pieni ja askeettinen jonne vois mennä lepäämään hektisen työn jälkeen esim 2 viikoks. Ihan vaan. Mut oonki sua 20v vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
No, en tieda. Mun mielesta meidan mokissa ei sinallaan ole mitaan vikaa.
Tai no, mokeissa. Kaksi mokkia Turun saaristossa. Yleensa siella ollessa lahinna laiskotellaan, grillataan, lammitetaan saunaa ja uidaan nakuna, kalastellaan tai luetaan kirjaa riippukeinussa. Kun pihapiiri(t) alkaa kyllastyttaa, mennaan kaksihyttisella purjeveneella muutaman paivan reissulle, yovytaan eri vierassatamissa ja joko mennaan paikalliseen ravintolaan syomaan tai grillataan kertakayttogrillilla. Lisaksi saaristossa on erilaisia kesatapahtumia, joissa voi vierailla.
Niita viineja voi sitten juoda siina ruokailun ohessa, tai vaikka aamu kolmelta viela auringosta lampimilla kallioilla, tyynta merta katsellen ja taydellista hiljaisuutta kuunnellen. Jos on oikein lammin yo niin partnerin kanssa voi viela pulahtaa youinnille ja vaikka rakastella sen paalle siina kallioilla.
Tana vuonna tosin ei menty mokille, vaan pariin Keski-Euroopan kohteeseen "rantalomalle" (myos saaria olivat). Pyorailtiin, maisteltiin paikallisia oluita, kaytiin ratsastamassa, kalastamassa ja kavelyilla koiran kanssa, istuttiin terasseilla ja tutustuttiin uusiin ihmisiin. Kelitkin suosi, lamminta oli 25-30 astetta lahes koko kahden viikon ajan. :)
Eikö teilläkään ole kuin kaksi viikkoa lomaa???
Meilla on itseasiassa reilut kuusi viikkoa lomaa vuodessa. Nama saa jakaa kuten parhaaksi nakee, itse otan yleensa kesan alussa (so. kesakuussa) pari viikkoa ja toiset pari joskus syyskuun lopulla tai lokakuun alussa, jolloin yleensa lehahdan jonnekin Paivantasaajan lahettyville "aurinkohoitoon", kun omassa maassa alkaa tulla synkat kelit. Ja sitten viela uudelleen tammi-helmikuussa. Talleen jaksaa kivasti koko vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Mieslukijaa kirjoitti:
Mitä sen sitten pitäisi olla? Joku Italian viinipeltojen tarkastelu on toki erikoista ja hienoa..tai siis oli 1990-luvulla.
Ei ollut edes silloin.
90-luvulla pinnalla oli halpa kotimainen kalja, yläosattomat tarjoilijat ja stripparit.
Viini oli lähinnä kelvotonta kotiviiniä
Vierailija kirjoitti:
Kamala riesa en huolisi mistään hinnasta.
Mielummin suuntaan varmaan aurinkoon kun palelemaan hyttysten syötäväksi.
Varma aurinkokaan ei ole aina varma. Kaksi viimeistä Kanarian-matkaani on ollut säiden puolesta aivan liian koleita ja sateisia ja olen aivan varma että elokuun Torremolinoksen matkan kanssa käy samoin. Se onkin sitten viimeinen pisara enkä enää matkusta ikinä ulkomaille, värjöttelen täällä jos on pakko palella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamala riesa en huolisi mistään hinnasta.
Mielummin suuntaan varmaan aurinkoon kun palelemaan hyttysten syötäväksi.Varma aurinkokaan ei ole aina varma. Kaksi viimeistä Kanarian-matkaani on ollut säiden puolesta aivan liian koleita ja sateisia ja olen aivan varma että elokuun Torremolinoksen matkan kanssa käy samoin. Se onkin sitten viimeinen pisara enkä enää matkusta ikinä ulkomaille, värjöttelen täällä jos on pakko palella.
Eikös helteiden pitänyt palata loppuviikosta?
Vierailija kirjoitti:
Mitä vanhemmaksi tulee sitä rasittavammiksi työkaverit ja lähipiiri muuttuu, itse muuttuu ja ympärillä on ihmisiä joitten kanssa ei välttämättä jaksaisi olla tekemisissä, siihen lennot ja jonotukset matkoilla ja kyllä, rakastan lähteä mökille. Pakko olla hissukseen ja välillä sanoo että puhelin on rikki/akkua ei saa ladattua kun kerrankin saa olla rauhassa.
Tunnistan erään ystäväni tuonkaltaiseksi, ja ikävä kyllä ystävyyssuhteemme on siinä mallissa, etteipä enää minuakaan kiinnosta kuvailemasi henkilö, ei millään tavalla hän ole enää ystävä siinä mielessä kuin yleensä ystävät ovat. Olen päättänytkin jättää kyseisen ystäväni viettämään kaiket kesänsä mökillään, ja mun puolestani saa olla ihan rauhassa minun seurastani myös syksyisin ja talvisin, en nimittäin enää ole moniin vuosiin halunnut tavata moista yksitoikkoista yhden asian puitteissa eläjää, eihän hänellä ole mitään annettavaa, kun ei muuta osaa lomillaan kuin olla siellä mökin uumenissa happanemassa, ei käy sieltä puolisonsa kanssa kauppaa kauempana. Ovat aivan outo pariskunta; omanlaisensa erakkopari. Onneksi elämässäni on mukana ihan normaaleja ihmisiä, ja rakkaita läheisiä, joiden kanssa on hauskaa seurustella ja mennä sinne minne milloinkin huvittaa viettämään vapaa-aikaansa.
Säälin ihmisiä jotka luulevat, että heidän matkasuunnitelmansa kiinnostaisivat muita -saati sitten "inspiroisivat". Kälätät vain ja kuvittelet, että muita kiinnostaa.
Miksi pitää tuomita lomanviettotapoja? Jokainen lomailee juuri niin kuin haluaa. Aika monella ulkomaanmatkailu on kiinni rahasta. Miksi ulkomaanmatka lomalla on jonkun mielestä ainoa oikea tapa lomailla? Pääasia lienee työkuvioista eroonpääsy. Olen köyhä, enkä pysty ulkomaille matkustamaan. Tietoisesti kuitenkin pyrin elämään kesäelämää lomallani. Meillä on kohtuullisen kiva omakotitalo, ja puutarha, jonka pidän kunnossa. Uimarantoja on paljon lähistöllä. Teen kaikkea kivaa kiireettä ja rauhassa. Rikon rutiineja - ja nautin Suomen kauniista kesästä.
Ilman muuta on kammottavaa viettää loma mökillä ilman mitään "spessua". Ihan hirveetä.
Olisi äärimmäisen tylsää keskustella jostain viinitiloista. Joo, olen mäkin viinitilalla käynyt, ja ihan toisessa maanosassa jopa :D Mutta mulla on täällä mökillä mielenkiintoisia kirjoja, kuuntelen mielenkiintoisia juttuja radiosta ja netistä, että kyllä keskusteltavaa riittäisi! Jos et nyt ymmärrä ihan pelkän ihanan luonnon ja mökkielämän päälle :D
Eikö teilläkään ole kuin kaksi viikkoa lomaa???