10cm rantu paskaa miehen kylpypyyhkeessä! Miten vaikeaa on pyyhkiä kunnolla?!
Pyykkikorissa boksereissa on välillä ollut jarruraitoja, mutta olen toivonut että ne on olleet jotain vahinkoja (löysempi suoli, märkä pieru tms. joku harmillinen vaiva johon itse ei juuri voi vaikuttaa). Mutta nyt miehen kylpypyyhkeessä oli 10cm pitkä jarrurantu ehtaa paskaa. Eli ei siis osaa pyyhkiä! Aikuinen mies! Ollaan oltu yhdessä pidemmän aikaa, ja näitä vahinkoja on vuosien varrella ollut ennenkin, joten luulisi että olisi ottanut opiksi ja tajuaisi pyyhkiä kunnolla. Pitääkö minun nyt alkaa opettamaan aikuista miestä että pylly pyyhitään puhtaaksi kunnolla?! Miksi ihmisillä on tällaisia puutteellisia hygieniataitoja?
Kommentit (417)
Niin, oliko tästä aiheesta jo levytetty kalevauva-versio?
Eikös tuo ole pyyhitty kunnolla, kun vielä on pyyhkeellä viimeistelty?
itse en ainakaan saa pyyhittyä löysää paskaa pelkällä paperilla, varsinkin jos se on sellaista tahmaista sorttia. Menisi helposti rulla kerralla ja pöntön saisi vetää useaan otteeseen, ettei tukkeutuisi. Bide-suihkun puute on tuossa se ongelma, minä en ainakaan pärjäisi ilman sitä.
Jos se onkin miehesi mieskaverin jälkeä.
m - m
Itsellä ei myöskään ole taloudessa pillupuhelinta ja siksi käyn aina vessa käynnin jälkeen suihkussa pesemässä takamuksen mutta sekään ei taida miestäsi auttaa jos suihkun jälkeen pyyhkeeseenkin riittää vielä tavaraa, miesten hygienia taso on aika huonolla tolalla kun keittiömestarina tulee seurattua yleisissä vessoissa käsien pesua niin kolme neljästä tulee vessasta eikä pese käsiään ja nämä samat sontiaiset menee sitten ostoksille sinne huoltoasemille ja ronkkivat ruokia itselleen ja kaatavat kahvia paskakäsillään. M50
Sinkkuna utelen, että maksathan vielä vuokraakin tästä palvelemisestasi miehelles? Ei kai kukaan ilmaseks alennu piikatytön hommiin vai mitä joudut pulittamaan että saat työharjotella hänen taloudessaan? Niin ja tottahan hoidat päälle vielä hänen ja ex kumppanin lapset, kiltti tyttö kun olet? Lol
Suurimmat tahrat pyyhitään ensin wc-paperiin ja sitten suihkulla pois loput ulosteet. Tehostan tätä vielä pesällä takapuolen sebamed nestemäisellä ihonpesuaineella > lähtee ulosteenhajukin peräaukon alueelta.
Kuivaan lopuksi varoen taputtelemalla wc-paperilla, en ikinä pyyhkeeseen.
Onhan näitä paperilla peräpäänsä pyyhkijöitä olemassa; mm työpaikan wc:ssä kuulee miten sitä takapuolta hangataan paperiin 5-10min ajan. Varmaan on peräpää kivasti parkkiintuneempi näillä pariin pyyhkijöillä.
Eikä se haju lähde paperiin pyyhkimällä vaan vedellä ja saippualla.
Nämä kakkapyllyt haisevat karmealle, kun hieman hikoilevat esim kesäkuumalla tai urheilussa.
Meillä meni 35 vuotta, että mies oppi kakalla käynnin jälkeen pesemään perseensä vedellä. Joissain muissa jutuissa on vielä prosessit laittamatta kuntoon.
Eipä taida se etupäänkään puhtaus kehuja kerätä jos pystyy elämään käytännössä paska housussa eikä osaa edes pesulla käydessä puhdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Suurimmat tahrat pyyhitään ensin wc-paperiin ja sitten suihkulla pois loput ulosteet. Tehostan tätä vielä pesällä takapuolen sebamed nestemäisellä ihonpesuaineella > lähtee ulosteenhajukin peräaukon alueelta.
Kuivaan lopuksi varoen taputtelemalla wc-paperilla, en ikinä pyyhkeeseen.
Onhan näitä paperilla peräpäänsä pyyhkijöitä olemassa; mm työpaikan wc:ssä kuulee miten sitä takapuolta hangataan paperiin 5-10min ajan. Varmaan on peräpää kivasti parkkiintuneempi näillä pariin pyyhkijöillä.
Eikä se haju lähde paperiin pyyhkimällä vaan vedellä ja saippualla.Nämä kakkapyllyt haisevat karmealle, kun hieman hikoilevat esim kesäkuumalla tai urheilussa.
Mulla muuten sama kuvio, mutta en taputtele kuivaksi wc-paperilla, vaan kuivaan talouspaperiin, jonka laitan wc:n roskikseen. WC-paperista jää möhnää peräpeiliin, koska se on helposti hajoavaa ja pehmeää.
Se bidee suihkupääkin pitää pestä ja huuhdella toimituksen jälkeen. Tätäkään ei kaikki tee ja voi olla paskassa sekin. Myös käsien pesu on luonnollista. En mielelläni käy yleisissä vessoissa kuin pikku hädällä. Tai vieraissakaan.
Eihän tuo vielä mitään, meillä vaimo pyyhkii perseen pyyhkeeseen toinen puoli pyyhkeestä täysin paskassa en pese pyyhettä pesköön itse.
Vierailija kirjoitti:
itse en ainakaan saa pyyhittyä löysää paskaa pelkällä paperilla, varsinkin jos se on sellaista tahmaista sorttia. Menisi helposti rulla kerralla ja pöntön saisi vetää useaan otteeseen, ettei tukkeutuisi. Bide-suihkun puute on tuossa se ongelma, minä en ainakaan pärjäisi ilman sitä.
Vessassa on poljinsanko pöntön vieressä. Sinne pannaan paperit, jos pitää pyyhkiä useasti. Eka paperi vedetään pöntöstä alas. Etenkin vanhoissa taloissa on putket halkaisijaltaan pienempiä, ja tukkeutuu, jos paperia vedetään alvariinsa pöntöstä alas. Talouspaperia sinne ei saa laittaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös suolistosairaus...
Sitä varten on vaipat myös aikuisille.
Vierailija kirjoitti:
Suolistosairaus? Crohn?
Kysy asiallisesti ennen kun räyhäät.Vaipat!! Saa ihan aikuisille tarkoitettuja.
Hyhhyh, tätä ketjua lukiessa alkaa tuntua pieneltä murheelta oman miehen puutteet.
Jos sitä on pyyhkeissä ja alushousuissa niin missä muualla? Lakanoissa.... Joissa sinäkin oletettavasti nukut.
Ei, nyt menee liian pitkälle.
Siisteyskasvatus jäänyt saamatta, ja nytkö vaimon pitäisi se puute korjata?!!
Vierailija kirjoitti:
yöckkis kirjoitti:
osta sille niitä mitä toilet märkiä ne nyt on,millä pyyhitään vauvankin pyllyt,niitä on aikuisillekki
PS opeta ite pesemään kakkapyykkinsä!
Ei kyllä tule mieleen että aikuista pitäisi opettaa miten takapuoli pyyhitään. On se nyt molemmille nöyryyttävää. Pesumahdollisuudet meillä on hankalat, kun vessassa ei ole käsisuihkua ollenkaan (edellisen asukkaiden remontista, eikä mihinkään saa järkevästi itsekään sitä asennettua, tosi tyhmää!). "Tässä kulta näitä märkäliinoja pyllypyyhintään, kun ei näytä tuo takapuolen pyyhkiminen onnistuvan."
"Kakkapyykkiä" pestään vuorotellen, joten siksi on minunkin silmiini aikanaan osunut näitä jarrurantuhousuja.
Ap
Bideesuihkun saa aina asennettua.
terv kiinteistöhuoltoakka ohiksena
On vaikeaa pyyhkiä kunnolla. Paperia ei tarvi mihinkään. Puhtaudesta pitävät ihmiset pesevät itsensä vedellä vessakäynnin jälkeen. Tämä on ihan faktaa, vesi pesee paremmin kuin paperi pyyhkii.