Millainen nainen kolmevitoselle yksinäiselle nörttimiehelle?
Olen 36v mies, joka on seurustellut viimeksi 7 vuotta sitten. Haluaisin löytää elämänkumppanin. Olen nörtti, mutta en sellainen fyysikko-DI kainalofarkuilla tai enkä myöskään mikään pitkätukkainen ja -partainen roolipelaaja hihhulinörtti. Tuon tämän esiin, koska tuntuu että nörttimiehistä pitävät naiset etsii jompaa kumpaa noista stereotypioista.
Työskentelen it-alalla, mutta ehkä luovemmassa työssä kuin mitä alalla yleensä. Harrastan pyöräilyä, lukemista, valokuvausta, kasvimaan hoitoa sekä kaikkien omituisten juttujen tutkimusta netistä. Sanalla sanoen olen tavisnaisten mielestä outo tylsimys (ja tiedän sen).
Olen yksinäinen. Haluaisin tutustua johonkin naiseen, jonka kanssa olisi mukavaa ja joka vois hväksyä minut tällaisena. Mistä kannattaisi etsiä ja miten?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kelpaisit hyvin, ellet ole kovin laiha ja jos olet yli 165 cm. Netistä ainakin minut löytää. Tai ruokakaupan kassajonosta tai bussista matkalla jonnekin..
Miksi naiset ovat noin pinnallisia, heti tuli ensimmäisenä ulkonäkörajoitukset, joille kukaan ei voi mitään, koska ne tulee syntymälahjoina tai -rasitteina.
Ei älykkyydellekään mitään voi ja siitä huolimatta on ihan luonnollista haluta itselleen kumppani, joka on normaaliälyinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla sinä sitten olet nörtti?
Vietän erittäin suuren osan aikaani sekä työssä että vapaa-ajalla koneella, tehden erilaisia suunnitteluun ja koodiin liittyviä juttuja. Vapaa-ajalla istun paljon koneella käsittelemässä kuvia ja videoita. Tai muuten vaan tutkimassa netissä asioita jotka minua kiinnostavat. Lisäksi olen aika introvertti, enkä osaa puhua sellaista "hittiradiojuontajaläppää" ollenkaan. Ekstrovertit, ei-nörtit miehet ovat yleensä vähintään kohtuullisia tuossa hittiradioläpänheitossa.
Miksi haluaisit parisuhteen? Mikä rooli naisella olisi elämässäsi ja arjessasi?
Tämä on hyvä kysymys.
Ilmeisesti naisen pitäisi olla "käytettävissä",mutta kuitenkin antaa sitten miehen puuhailla omia juttujaan.
Itse en voi sietää nörttimiehiä. Sovinistisuus, naisista puhuminen kuin olisimme kaikki samaa massaa ällöttää. En myöskään koe, että ap:n kaltaisella miehellä olisi mitään annettavaa minulle.
Kuulostat siltä, että olet askeleen päässä red pill -ajattelutavasta. Et ajattele normaaleista ihmisistä ollenkaan realistisesti vaan stereotyppisesti. "Tavismies" esimerkiksi on ihan erilainen maalaiskylässä verrattuna Helsingin "tavismieheen". Ns. nörttiys eli roolipelit, videopelit, koodaus, anime, yms., ovat valtavirran harrastuksia ja suurin osa harrastaa niitä. Mielestäni sinä olet tavismies. Nörttiytesi ei työnnä naisia pois vaan asenteesi, joka kertoo siitä, ettet näe naisia monipuolisina yksilöinä.
Klisee neuvo, mutta sinun kannattaisi keskittyä ennemmin sosiaalisten ympyröiden rakentamiseen kuin siihen, että pakolla yrität saada parisuhteen. Verkostoidu harrastustesi kautta ja mene esim. valokuvauskurssille, kuten täällä on aikaisemmin neuvottu. Kumppani voi löytyä sitä kautta, mutta tervettä ja henkisesti tyydyttävää parisuhdetta et välttämättä saa vaikka "saisit naisen". Naiset eivät voi eikä heidän täydy korjata sinun huonoa itseluottamustasi tai vääristynyttä käsitystä ihmisistä. Suosittelisin sinulle terapiaa, koska mielestäni on tärkeää löytää perimmäinen syy sille, miksi sinulla on sellainen käsitys itsestäsi, ettet kelpaa sellaisenaan kenellekään ja miksi se purkautuu muiden ihmisten vähäksymisenä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat siltä, että olet askeleen päässä red pill -ajattelutavasta. Et ajattele normaaleista ihmisistä ollenkaan realistisesti vaan stereotyppisesti. "Tavismies" esimerkiksi on ihan erilainen maalaiskylässä verrattuna Helsingin "tavismieheen". Ns. nörttiys eli roolipelit, videopelit, koodaus, anime, yms., ovat valtavirran harrastuksia ja suurin osa harrastaa niitä. Mielestäni sinä olet tavismies. Nörttiytesi ei työnnä naisia pois vaan asenteesi, joka kertoo siitä, ettet näe naisia monipuolisina yksilöinä.
Klisee neuvo, mutta sinun kannattaisi keskittyä ennemmin sosiaalisten ympyröiden rakentamiseen kuin siihen, että pakolla yrität saada parisuhteen. Verkostoidu harrastustesi kautta ja mene esim. valokuvauskurssille, kuten täällä on aikaisemmin neuvottu. Kumppani voi löytyä sitä kautta, mutta tervettä ja henkisesti tyydyttävää parisuhdetta et välttämättä saa vaikka "saisit naisen". Naiset eivät voi eikä heidän täydy korjata sinun huonoa itseluottamustasi tai vääristynyttä käsitystä ihmisistä. Suosittelisin sinulle terapiaa, koska mielestäni on tärkeää löytää perimmäinen syy sille, miksi sinulla on sellainen käsitys itsestäsi, ettet kelpaa sellaisenaan kenellekään ja miksi se purkautuu muiden ihmisten vähäksymisenä.
Kommentoin tähän ketjuun aiemmin naisena, joka haluaa myös mielellään "nörttimiehen". Ei se ole sen kummempaa kuin se, että joku nainen kokee, että hänen tyyppiään ovat komeat poliisit ja palomiehet. Se paremminkin tarkoittaa, että on kokemuksia, että tämäntyyppisistä ihmisistä syttyy, mutta on tietysti yksilökohtaista, kuka viime kädessä kolahtaa. En vaan näe stereotypisointia suurena ongelmana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kelpaisit hyvin, ellet ole kovin laiha ja jos olet yli 165 cm. Netistä ainakin minut löytää. Tai ruokakaupan kassajonosta tai bussista matkalla jonnekin..
Miksi naiset ovat noin pinnallisia, heti tuli ensimmäisenä ulkonäkörajoitukset, joille kukaan ei voi mitään, koska ne tulee syntymälahjoina tai -rasitteina.
Mitä ihmeen väliä sillä on voiko epäviehättäville piirteille mitään? Eivät ne siitä viehättäviksi muutu.
Kumppanin miellyttävä ulkonäkö on erittäin tärkeä. Jos pidät sitä pinnallisuutena, oma on ongelmasi.
Hei mene pois täältä. Nörttimiehet ei etsi kaltaisiasi naisia. Nörttimies ei puhuisi edes kaltaisesi kanssa, koska nörttimies näkee kaltaisesi naiset jo kaukaa.
Nörttimiehet nimeomaan olisivat hänen kanssaan samaa mieltä. Mikä älämölö heistä lähteekään käyntiin, jos jollain pelihahmo naisella ei olekaan esimerkiksi tarpeeksi suuret tissit tai naama ei ole supermallin tasoa, aletaan pelintekijöille lähettelemään vaikka minkälaisia uhkauksia.
Monta kertaa nähty tämä netin nörttipiireissä.
Tule pois sieltä animepedo piireistä oikeiden nörttien pariin.
Ap:lla olisi ollut helpompaa, jos aloitus olisi ollut tyyliin "olen gootti-hevari, mistä löytäisin naisen", olisi vain neuvottu samanhenkisten piiriin eikä olisi kyseenalaistettu koko tyyppiä. Nyt kinastellaan kovasti siitä, onko olemassakaan sellaista kategoriaa kuin nörttimies ja kuka saa itseään sellaiseksi kutsua. Ehkä se on vähän samanlainen kategoria kuin vaikka muusikko, joka hieman antaa suuntaa henkilöstä ja kiinnostuksenkohteista (musiikki), mutta niin hölleästi, että lisätäsmennykset ovat tarpeen kuin myös kategoriassa nörttimies. En itse ymmärrä, miksi nörttimies ei voisi olla yläkategoria, vaikka se todellakaan ei kerro yksilöstä kaikkea.
Olet kuin minun mies... Kyllä sinulle on ottajia se on varma asia. Mieheni kanssa hoitaa kasvimaata jne.. Siellä tapasinkin hänet. Hän kasvattaa vihannekset ja muut itse, kun häntä kiinnostaa se asia. Ei se ole nörttiä vaan kertoo aivan muuta ihmisestä. Aina tuoretta pöydässä. Mieheni lukee erilaista kirjallisuutta mistä en olisi itse edes kuvitellut olevan olemassa.. silloin mietin jo omaa sivistystäni jne. Ex mieheni oli tylsä ihminen, joka joi joka vkloppu jne... Nykyinen mies ei juo, mutta käy kaljalla jne ja osaa irrotella jos tarvii.. Alkoholi ei hallitse siltä häntä mitenkään. Sinä vaikutat ihmiseltä, joka tuo turvallisuuden tunteen ja sitä jokainen haluaa. Minä tunnen omasta miehestäni samaa. On hyvä olla.
Usko itseesi. Olet juuri oikeanlainen helmi, jonka normaalia elävä nainen kaipaa ja haluaa.
Mä oon samanikäinen kuin sinä. Nainen siis. Harrastan kans valokuvausta. Teen ammatikseni myös koneella tehtävää suunnittelua, mutta en it-alalla. Osaan toki jonkin verran koodatakin. Netissä roikkuminen on myös yksi paheeni. Siinä uppoaa helposti puoli päivää, kun alkaa jotain mielenkiintoista asiaa selvittämään ja päätyy sivuilta toiselle ja kolmannelle ja viidennellekymmenelle. Silloin kun en ole koneella viihdyn luonnossa. Pyöräilen paljon, mutta en varsinaisesti harrasta pyöräilyä, pyöräilen hyötyliikuntana. Pukeudun myös mustaan ja hieman goottimaisesti, mutten ole gootti enkä myöskään hevari enkä tykkää metallimusiikista. Olen sillä tavoin tylsä, että en käytä ollenkaan alkoholia, enkä viihdy baareissa yms. Harmi vaan että oon lähestulkoon aseksuaali.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla olisi ollut helpompaa, jos aloitus olisi ollut tyyliin "olen gootti-hevari, mistä löytäisin naisen", olisi vain neuvottu samanhenkisten piiriin eikä olisi kyseenalaistettu koko tyyppiä. Nyt kinastellaan kovasti siitä, onko olemassakaan sellaista kategoriaa kuin nörttimies ja kuka saa itseään sellaiseksi kutsua. Ehkä se on vähän samanlainen kategoria kuin vaikka muusikko, joka hieman antaa suuntaa henkilöstä ja kiinnostuksenkohteista (musiikki), mutta niin hölleästi, että lisätäsmennykset ovat tarpeen kuin myös kategoriassa nörttimies. En itse ymmärrä, miksi nörttimies ei voisi olla yläkategoria, vaikka se todellakaan ei kerro yksilöstä kaikkea.
Aloittaja käyttää itse paljon aikaa siihen, että selittelee mitä hän ei ole mutta ei kerro mitä hän ON.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vietän erittäin suuren osan aikaani sekä työssä että vapaa-ajalla koneella, tehden erilaisia suunnitteluun ja koodiin liittyviä juttuja. Vapaa-ajalla istun paljon koneella käsittelemässä kuvia ja videoita. Tai muuten vaan tutkimassa netissä asioita jotka minua kiinnostavat. Lisäksi olen aika introvertti, enkä osaa puhua sellaista "hittiradiojuontajaläppää" ollenkaan. Ekstrovertit, ei-nörtit miehet ovat yleensä vähintään kohtuullisia tuossa hittiradioläpänheitossa.
Tämä on hyvä kysymys.
Ilmeisesti naisen pitäisi olla "käytettävissä",mutta kuitenkin antaa sitten miehen puuhailla omia juttujaan.Itse en voi sietää nörttimiehiä. Sovinistisuus, naisista puhuminen kuin olisimme kaikki samaa massaa ällöttää. En myöskään koe, että ap:n kaltaisella miehellä olisi mitään annettavaa minulle.
Joo, ne autonrassaajamiehet ja moottoripyörämiehethän ei toki koskaan sano naisista mitään yleistävää. *tirsk*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja käyttää itse paljon aikaa siihen, että selittelee mitä hän ei ole mutta ei kerro mitä hän ON.
Höpsis. Hän on kertonut sekä sen, mitä on, että mitä ei ole. #lukutaitoäläjätä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen väliä sillä on voiko epäviehättäville piirteille mitään? Eivät ne siitä viehättäviksi muutu.
Kumppanin miellyttävä ulkonäkö on erittäin tärkeä. Jos pidät sitä pinnallisuutena, oma on ongelmasi.
Hei mene pois täältä. Nörttimiehet ei etsi kaltaisiasi naisia. Nörttimies ei puhuisi edes kaltaisesi kanssa, koska nörttimies näkee kaltaisesi naiset jo kaukaa.
Nörttimiehet nimeomaan olisivat hänen kanssaan samaa mieltä. Mikä älämölö heistä lähteekään käyntiin, jos jollain pelihahmo naisella ei olekaan esimerkiksi tarpeeksi suuret tissit tai naama ei ole supermallin tasoa, aletaan pelintekijöille lähettelemään vaikka minkälaisia uhkauksia.
Monta kertaa nähty tämä netin nörttipiireissä.Tule pois sieltä animepedo piireistä oikeiden nörttien pariin.
En ole noissa piireissä ollutkaan. Anime jutuissa nyt kaikilla on sama naama muutenkin, tuskin niistä kukaan valittaa. Ihan amerikkalaisista peleistä oli kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hyvä kysymys.
Ilmeisesti naisen pitäisi olla "käytettävissä",mutta kuitenkin antaa sitten miehen puuhailla omia juttujaan.Itse en voi sietää nörttimiehiä. Sovinistisuus, naisista puhuminen kuin olisimme kaikki samaa massaa ällöttää. En myöskään koe, että ap:n kaltaisella miehellä olisi mitään annettavaa minulle.
Joo, ne autonrassaajamiehet ja moottoripyörämiehethän ei toki koskaan sano naisista mitään yleistävää. *tirsk*
Mitä vikaa autonrassaaja- ja moottoripyörämiehissä? Oma puolisoni istuu paljon koneella sekä töidensä takia että vapaa-ajalla. Ja kun ei istu läppärin äärellä niin tutkii tabletista milloin mitäkin. Lukee paljon, seuraa yhteiskuntaa, tiedettä ja kulttuuria. Mutta myös moottoripyöräilee ja rassaa milloin moottoripyöriään, milloin autojaan.
Jos ap nörttimiehenä etsii keskimääräistä naista, niin minä taas olen etsimässä sellaista keskimääräistä heikompitasoista naista. Onko täällä sellaisia keskimääräistä alempitasoisia naisia paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Jos ap nörttimiehenä etsii keskimääräistä naista, niin minä taas olen etsimässä sellaista keskimääräistä heikompitasoista naista. Onko täällä sellaisia keskimääräistä alempitasoisia naisia paikalla?
Ei kai ap etsi keskivertonaista, vaan hän ei vain tiedä, mistä lähteä liikkeelle tai mitä asioita korostaa deittailumarkkinoilla? Kuinka löytää se oma kohderyhmä. Markkinakartoitus on nyt kuitenkin tehty eli kiinnostusta hänelle kuitenkin löytyy vaikka se "keskivertonainen" ei olekaan hänestä kiinnostunut.
Mun mies on it-alalla, introvertti, tykkää hevistä. Hän harrastaa valokuvausta, ja käsittelee kuvia koneellaan tuntikausia.
Löysin hänet nettideittipalstalta. Olen teknisellä, vähän taiteellisella alalla.
Ehkä olemme nörttejä molemmat tai ei kumpikaan.
Mieheni on hyvin älykäs, mutta ei lainkaan ylimielinen, eikä ajattele itseään minään erityisenä eikä luokittele ihmisiä. Hieno, huolehtiva persoona.
Minulla on talo, joten hoidamme puutarhaa, teemme pientä remonttia ja sisustamme yhdessä. Katsomme elokuvia ja pelaamme tietokonepelejä yhdessä.
Varmaan ensimmäinen asia naisystävän löytämisessä, on lakata ajattelemasta, ettei olisi naisia, joita kiinnostaa samat asiat kuin sinua. Naisetkaan eivät ole keskenään kaikki samanlaisia.
Jos nyt ketjun tulos oli se, että en ole nörtti, niin minua ei oikeastaan kiinnosta mikä olen, vaan se, mistä voisin löytää niitä naisia, jotka minusta voisivat olla kiinnostuneita.
Nimittäin vaikka netissä kaikki menee aina vänkäämiseksi ja ap on aina väärässä, niin itse kyllä tiedän parhaiten sen, kiinnostuuko tavisnaiset minusta. Vastaus on: ei kiinnostu. Keskiarvonaisille olen turn off, tiedän sen kyllä jo pitkällä kokemuksella.
Olisiko nyt jollain sitten antaa vinkkiä, että missä voisin tutustua naisiin, jotka voisi minusta kiinnostua?
Harrastusryhmät on mainittu moneen kertaan, niistä voin kertoa jotain omia kokemuksiani. Olen valokuvaukseen liittyen käynyt kerran yhden kurssin, jonka osallistujista 2/3 oli miehiä, ja jossa ei muutenkaan oltu sillä tavalla kosketuksissa muiden kurssilaisten kanssa, että olisin kehenkään naiseen ehtinyt niinä muutamana kertana tutustua. Olen myös ollut kerran valokuvauskerhon toiminnassa mukana vajaan vuoden, ja näin sinä aikana kerhon toiminnassa kaksi naista, molemmat varattuja. Myös puutarhan kasviviljelyyn olen kerran käynyt yhden kurssin tai oikeastaan muutamat luennot. Siellä oli kyllä naisia, mutta ne olivat niin selvästi varattuja perheenäitejä kuin voi naiset varattuja perheenäitejä päällepäin olla ( ja useimmilla sormus vahvistuksena arviolleni).
AP
Sä oot ihan niinku mun mies.
Netissä tavattiin silloin joskus kun siellä ei vielä ollut muita.
t. nörttinainen
Vierailija kirjoitti:
Sä oot ihan niinku mun mies.
Netissä tavattiin silloin joskus kun siellä ei vielä ollut muita.
t. nörttinainen
Unelmoin siitä useasti, että olisin tavannut jonkun kaltaiseni naisen netissä joskus ennen vuotta 2009 (jolloin arvioisin että nykymallinen some alkoi nopeasti syrjäyttää vanhaa nettimaailmaa). Itse olen nettiä käyttänyt vuodesta 98, ja pyörinyt kaikenlaisilla foorumeilla paljon. Enää ei vaan ole sellaisia nörttien ja muiden hyypiöiden (kuten ilmeisesti minä) omia paikkoja netissä sillä tavalla kuin oli aiemmin, vaan osallistujat on tosiaan kaikkialla ihan taviksia useimmat, kuten tästäkin ketjusta käy ilmi. Eli silleen naisen löytäminen tuntuu itselleni enää nostalgiselta haikailulta.
AP