Millainen nainen kolmevitoselle yksinäiselle nörttimiehelle?
Olen 36v mies, joka on seurustellut viimeksi 7 vuotta sitten. Haluaisin löytää elämänkumppanin. Olen nörtti, mutta en sellainen fyysikko-DI kainalofarkuilla tai enkä myöskään mikään pitkätukkainen ja -partainen roolipelaaja hihhulinörtti. Tuon tämän esiin, koska tuntuu että nörttimiehistä pitävät naiset etsii jompaa kumpaa noista stereotypioista.
Työskentelen it-alalla, mutta ehkä luovemmassa työssä kuin mitä alalla yleensä. Harrastan pyöräilyä, lukemista, valokuvausta, kasvimaan hoitoa sekä kaikkien omituisten juttujen tutkimusta netistä. Sanalla sanoen olen tavisnaisten mielestä outo tylsimys (ja tiedän sen).
Olen yksinäinen. Haluaisin tutustua johonkin naiseen, jonka kanssa olisi mukavaa ja joka vois hväksyä minut tällaisena. Mistä kannattaisi etsiä ja miten?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et pelaa tietokonepelejä ja modaa niin en ymmärrä miten olet nörtti? Oletko koskaan koonnut pienoismalleja, lentokoneita, laivoja, sotilaita etc? Onko sulla auto? Oikea nörtti liikkuu pyörällä tai kävellen/juosten.
Ei minua haittaa jos en ole jonkun mielestä nörtti. Teen asioita koneella tuntikausia joka päivä, harrastan asioita jotka liityvät tietokoneisiin ja teknologiaan, ja tykkään lukea sekä nettiä että kirjoja. Tämä riittää tekemään minusta tylsän nörtin tavisnaisten silmissä.
AP
Ei muuten tee, et ajattele oikeaa tavisnaista vaan jotain visiota instapimusta tms. Tavisnaiset viettävät koneella tuntikausia joka päivä ja lukevat nettiä ja kirjoja.
Et kuulosta tylsältä. Sinulla on paljon enemmän harrastuksia kuin minulla tavallisella naisella joka käyn töissä ja luen kotona.
Unohda naiset. Ala vaikka harrastamaan metsästystä ja hanki koira. Ei naisista ole muuta kuin murheita.
Vaikutat mielenkiintoiselta :) Millainen huumorintaju sinulla on? Tykkäätkö keskustella ja pohtia yhdessä eri juttuja, vai oletko mielummin kuuntelijan roolissa? Millaisen naisen haluaisit, eli mikä sinua viehättää? N26
Vierailija kirjoitti:
Mulle kelpaisit hyvin, ellet ole kovin laiha ja jos olet yli 165 cm. Netistä ainakin minut löytää. Tai ruokakaupan kassajonosta tai bussista matkalla jonnekin..
Miksi naiset ovat noin pinnallisia, heti tuli ensimmäisenä ulkonäkörajoitukset, joille kukaan ei voi mitään, koska ne tulee syntymälahjoina tai -rasitteina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on aika normaalia olla tietokoneella tuntikausia. Ei se sinusta oikeastaan tee nörttiä.
En ole tavoittelemassa mitään titteleitä tässä. Ihan sama jos se ei sinusta tee; keskimääräisen naisen mielestä olen kuitenkin tylsä nörtti ja en tarkoita sitä minään tavoiteltavana asiana.
APMistä olet vetänyt tämän "keskimääräisen naisen mielestä". Täälläkin suurinosa toteaa, ettet oikeastaan vaikuta miltään nörtiltä, vaan ihan tavismieheltä.
Et ole tavoittelemassa titteleitä, mutta silti hoet koko ajan, miten olet "nörtti".
Tavismies on raksainsinööri tai myyntitradenomi, joka harrastaa sählyä ja salia ja kaveriporukan ryyppäysreissuja, tykkää vertailla pienpanimo-oluita ja puhua lätkästä. Harrastaa autoilua tai omakotitalon laittoa, ja postailee facebookiin kuvia joissa on autonsa vierellä vaimonhakkaajapaita päällä.
Ajattelin laittaa selvennykseksi vielä tämän stereotyypin, että ymmärrätte miten kaukana olen siitä.
AP
AP:han on fiksu ja kiinnostava kaveri! Pyöräily, lukeminen, valokuvaus, kasvimaan hoito... jos en olisi jo naimisissa, lähtisin treffeille!
Tykkäät luokitella ja stereotypisoida ihmisiä ja ilmiöitä ainakin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on aika normaalia olla tietokoneella tuntikausia. Ei se sinusta oikeastaan tee nörttiä.
En ole tavoittelemassa mitään titteleitä tässä. Ihan sama jos se ei sinusta tee; keskimääräisen naisen mielestä olen kuitenkin tylsä nörtti ja en tarkoita sitä minään tavoiteltavana asiana.
APMistä olet vetänyt tämän "keskimääräisen naisen mielestä". Täälläkin suurinosa toteaa, ettet oikeastaan vaikuta miltään nörtiltä, vaan ihan tavismieheltä.
Et ole tavoittelemassa titteleitä, mutta silti hoet koko ajan, miten olet "nörtti".
Tavismies on raksainsinööri tai myyntitradenomi, joka harrastaa sählyä ja salia ja kaveriporukan ryyppäysreissuja, tykkää vertailla pienpanimo-oluita ja puhua lätkästä. Harrastaa autoilua tai omakotitalon laittoa, ja postailee facebookiin kuvia joissa on autonsa vierellä vaimonhakkaajapaita päällä.
Ajattelin laittaa selvennykseksi vielä tämän stereotyypin, että ymmärrätte miten kaukana olen siitä.
AP
Nuo voivat olla sinun omia stereotypioitasi, mutta kyllä sinä ihan tavismieheltä vaikutat. Tavis siinämielessä, ettet oikeastaan tee mitään erikoista tai ole massasta poikkeava.
Eivät tavismiehet välttämättä juo.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat ihan kiinnostavalta tyypiltä! Ja nyt tulee klisee - lähde pois kotoa. Mene vaikka jonnekin valokuvauskurssille tai mille lie porkkanankasvatuskurssille työväenopistoon tms. Harrastusten parista luulisi löytyvän samantyyppistä väkeä, naisia niissä suurin osa on. Tai sitten aloita jotain ihan uutta, mene vaikka neulontakurssille tai kirjoittamaan, sieltä sitten pistämään jonkun naisen kanssa neulontapiiriä pystyyn.
Oikea nörtti ei nimenomaan poistu kotoa muuten kuin kerran viikossa kauppaan tai pelaamaan roolipelejä warhammer kauppaan. Oikealla nörtillä on kalpea iho ja tummat silmänalut allnightereistä pelaten ja modaten. Nörtillä on yleensä joku söpö eläin, pieni koira, kissa, lemmikkirottia tai hamsteri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Tavismies harrastaa teknoligiaa. Kerää kotiinsa "leluja", rakentaa itse konetta, tekee musiikkia, koodaa tai harrastaa pelejä. Strategiset lautapelit myös näen olevan suosiossa kuten tuon mainitsemasi valokuvaamisen.
Some loistaa poissa olollaan ja auto on vain väline liikkua. Salilla käy silloin tällöin jos ehtii.
Tai näin minun tutuissa. Ketään heistä en kutsuisi nörtiksi.
Voi, mulle kelpaisi jos vain saisin rohkeutta päästä nykyisestä, aivan täysin väärästä ja epävakaasta, puolisostani eroon. (Olen 30v, it-alalla, mutta en mikään koodari vaan no... ehkä voisin sanoa myös tekeväni sellaista hieman luovempaa työtä, rakastan puutarhanhoitoa ja harrastan aktiivisesti liikuntaa. Ei ole, eikä tule, lapsia.)
Vierailija kirjoitti:
AP:han on fiksu ja kiinnostava kaveri! Pyöräily, lukeminen, valokuvaus, kasvimaan hoito... jos en olisi jo naimisissa, lähtisin treffeille!
Mikä hänestä tekee mielestäsi kiinnostavan ja fiksun? Keskustelun edetessä tulee yhä enemmän esiin vain ahdasmielistä luokittelua ja pessimismiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kelpaisit hyvin, ellet ole kovin laiha ja jos olet yli 165 cm. Netistä ainakin minut löytää. Tai ruokakaupan kassajonosta tai bussista matkalla jonnekin..
Miksi naiset ovat noin pinnallisia, heti tuli ensimmäisenä ulkonäkörajoitukset, joille kukaan ei voi mitään, koska ne tulee syntymälahjoina tai -rasitteina.
Mitä ihmeen väliä sillä on voiko epäviehättäville piirteille mitään? Eivät ne siitä viehättäviksi muutu.
Kumppanin miellyttävä ulkonäkö on erittäin tärkeä. Jos pidät sitä pinnallisuutena, oma on ongelmasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen väliä sillä on voiko epäviehättäville piirteille mitään? Eivät ne siitä viehättäviksi muutu.
Kumppanin miellyttävä ulkonäkö on erittäin tärkeä. Jos pidät sitä pinnallisuutena, oma on ongelmasi.
Hei mene pois täältä. Nörttimiehet ei etsi kaltaisiasi naisia. Nörttimies ei puhuisi edes kaltaisesi kanssa, koska nörttimies näkee kaltaisesi naiset jo kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Älä etsi keskimääräistä naista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei mene pois täältä. Nörttimiehet ei etsi kaltaisiasi naisia. Nörttimies ei puhuisi edes kaltaisesi kanssa, koska nörttimies näkee kaltaisesi naiset jo kaukaa.
Mene itse. Aloittaja ei etsi naisvihaa pursuavaa miestä, joten turhaan huutelet. Ja turha väittää että olet nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nörttimiehet nimeomaan olisivat hänen kanssaan samaa mieltä. Mikä älämölö heistä lähteekään käyntiin, jos jollain pelihahmo naisella ei olekaan esimerkiksi tarpeeksi suuret tissit tai naama ei ole supermallin tasoa, aletaan pelintekijöille lähettelemään vaikka minkälaisia uhkauksia.
Monta kertaa nähty tämä netin nörttipiireissä.
Mä taas olen luonnehtinut sinun tyyppiset miehet itselleni kiinnostaviksi.
Mun toisella exällä oli it-koulutus ja viimeisin myös nörttimäinen siinä mielessä että pelasi tietokonepelejä ja hänellä oli keräilyharrastus (molemmilla myös muita kiinnostuksenkohteita). Yleensä arvostin sitä, että olivat kiinnostuneita jostakin, molemmat hyviä keskustelemaan asia-aiheista.
Laitoin viime vuonna omaan deitti-ilmoitukseeni, että etsin nörtti-tyyppistä miestä, mutta käytyäni parilla treffeillä parin "muodollisesti pätevän" kanssa, se tuntui turhalta ja oli tunne, että vaikka tiedän, että omaa tyyppiäni eniten on "nörttimies", niin toki joka ikinen ei ole se oikea, puhumattakaan siitä, kuinka ikävää on käydä työhaastattelutyyppisillä treffeillä muutamasti.
Munkin neuvo on se, että yrittäisit tutustua yhteisten kiinnostuksenkohteiden kautta, ehkä ajan kanssa? Arvelen, että moni introvertimpi nainen innostuu, jos löytyy yhteistä puhuttavaa.
Olen taas itse 40+ joten sinulle liian vanha:)
Mistä olet vetänyt tämän "keskimääräisen naisen mielestä". Täälläkin suurinosa toteaa, ettet oikeastaan vaikuta miltään nörtiltä, vaan ihan tavismieheltä.