Tunnetko jonkun pidempään työttämän olleen jossa "ei ole mitään vikaa"
Haluaa siis tehdä töitä, ei päihdeongelmaa, ja ihan aikaansaava jonka voisit itse palkata jos olisit palkkamassa johonkin työhön ihmistä? En tunne yhtään sellaista, aika outoa :)
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi työttömien arkkityyppi: kouluttanut itsensä ihan yli (monilla aloilla opiskelu on helppoa), sitten menee tutkinnolla kehuskellen työhaastatteluun jossa tarvittaisi vain ihan perustyyppiä. Kuka pakottaa retostelemaan tai edes kertomaan että on lukenut kreikkalaista hieroglyfiaa 10 vuotta jos hakee siivoojaksi?
Luuletko tosissasi, ettei työhaastattelussa kysytä 10 vuoden aukosta CV:ssä, jos niin pitkällä aukolla edes pääsee haastatteluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi työttömien arkkityyppi: kouluttanut itsensä ihan yli (monilla aloilla opiskelu on helppoa), sitten menee tutkinnolla kehuskellen työhaastatteluun jossa tarvittaisi vain ihan perustyyppiä. Kuka pakottaa retostelemaan tai edes kertomaan että on lukenut kreikkalaista hieroglyfiaa 10 vuotta jos hakee siivoojaksi?
Luuletko tosissasi, ettei työhaastattelussa kysytä 10 vuoden aukosta CV:ssä, jos niin pitkällä aukolla edes pääsee haastatteluun?
Minulta ei ole koskaan kysytty CV:n aukoista. Ei myöskään keneltäkään tutulta. Täälläkään kukaan ei ole maininnut asiasta, joillain on vaan pelko...
Vierailija kirjoitti:
Ihan itsekö keksit tämän hölynpölyn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta ei ole koskaan kysytty CV:n aukoista. Ei myöskään keneltäkään tutulta. Täälläkään kukaan ei ole maininnut asiasta, joillain on vaan pelko...
No mutta onko CV:ssäsi 10 vuoden aukkoa? Jos ei, turha vedota omaan kokemukseesi. Ja vaikka olisikin, kokemuksesi olisi silti vain pisara meressä jota ei voi yleistää muihin.
Tuskin lyhyistä aukoista kysytään mitään mutta koetappa hakea töitä jos työkokemusta on vähän ja vaikka pari kolme yli 3 vuoden aukkoa niissä väleissä.
Suurin osa töistä on ihan super helppoja. Myös ne joita tekee KTM koulutetut ja saa törkeen hyvää palkkaa.
Olen työtön KTM ja osaisin ihan varmasti paremmin sen 5K palkatun homman mitä kaveri tekee. Hänellä puhetta piisaa ja ihmiset tykkää puhujista, vaikka tulevat manipuloitua tai viilattua linssiin...
Tämä työttömyys on ollut ihan hyvä juttu. Antaa perspektiiviä moneen ja vieraannuttaa leipääntymisestä. Useampien lannattaisi ottaa irtiotto työelämästä ja saada uutta intoa näin.
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni perusteella pahimmat työttömien halveksijat ovat itse patalaiskoja työntekijöitä. Ylitöihin ei voi jäädä edes puoleksi tunniksi - ikinä. Kahvitaukoja venytetään, työnteko käy hitaasti. Haaveilevat kaiken aikaa helpommista töistä ja pitkistä äitiyslomista. Toki puhuvat miten työ on heille tärkeää, se ei vain näy missään. Oletan aloittajan olevan samanlainen.
Tämä on muuten ihan totta! Tuttavapiirissäni on eräs, joka kovasti paheksui sitä, kun olin pienen lapseni kanssa muutaman vuoden kotona (en yhteiskunnan kustannuksella vaan säästöjen ja miehen palkan avulla). Hän antoi ymmärtää, että olen laiska ja työtävieroksuva. Sitten myöhemmin hän sai itse lapsen, jonka kanssa oli kotona pari vuotta ja juuri, kun olisi "joutunut" takaisin töihin, tekikin vielä toisen lapsen, joka on nyt parivuotias ja tämä ihminen edelleen kotona. Tämä on toki ihan ok, mutta jännä, että minun kotona oloni sitten kiukutti niin paljon...
Tunsin joku vuosi sitten. Ahkera mies jolla monta lasta. Jäi paperimiehenhommista työttömäksi kun tehdas lopetettiin. Mutta hän oli vähän vaille eläkeikää. Ei käyttänyt päihteitä.
Sitten tiedän useita jotka ovat saaneet yt:eiden myötä loparit ja olivat yli 50-vuotiaita. Päällisinpäin suht ok mutta kaikki joi jonkun verran tai normaalia enemmän. En tiedä oliko alkon käyttö sitten lopareiden syy vai siitä aiheutunut seuraus sitten?
Mutta lähes kaikki tuntemani työttömät ovat olleet yli 50 vuotiaita ja saaneet pitkästä vakipaikasta lähdöt.