Mies haluaa lapsia ja pitää "tappajakoiran"
Olen seurustellut 3 vuotta miesystäväni kanssa. Hän on vanhempi ja hänellä alkaa olla aikamoisia paineita hankkia lapsia. Itse tiedän haluavani lapsia kyllä, ja estettä ei olisi yrittää piankin. Miehellä kuitenkin on ollut jo minua kauemmin nuori koira, aika perinteistä tappelijarotua. Koira myös antaa aihetta epäluottamukselle vähän väliä. On yrittänyt näykkiä ystäviäni, purrut minulle mustelman ja on aggressiivinen muita koiria kohtaan. Koiran aggressio tulee esille päivittäin. On mustasukkainen tilasta, ruoasta ja ihmisistä.
Itse en ihan ymmärrä, miksi edes hankkia moinen koira kun on tiennyt haluavansa lapsia jo sitä hankkiessaan. Mies ei suostu näkemään sitä, että koira voisi olla vaarallinen lapselle. En pysty odottamaan montaa vuotta mitään miehen tajuamista asian suhteen, ja minun vastuullani on tähän maailmaan lapsia saattaessani heidän turvallisuutensa. Tuntuu että olen umpikujassa. Koira on ja pysyy mutta minä en suostu lapsia sen lähelle hankkimaan, ja tästä emme pääse yli.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Pirjo kirjoitti:
Mikä on tappajakoira? Siskolla on oikea tappaja koira, irlanninsusikoira.
lapset peuhaa sen kanssa kuin viimistä päivää ja koirakin tykkää juosta ja riehua lasten kanssa.
Pitäisikö olla huolissaan?Irlanninsusikoira on seurakoira. Kuuluu vinttikoiriin, noihin hurjiin tappajiin...
Se on - nimensä mukaan - muokattu susien tappamiseen. Ja pystyy sellaisen tappamaankin.
Se siitä sun seurakoirastas, rva Puupää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pirjo kirjoitti:
Mikä on tappajakoira? Siskolla on oikea tappaja koira, irlanninsusikoira.
lapset peuhaa sen kanssa kuin viimistä päivää ja koirakin tykkää juosta ja riehua lasten kanssa.
Pitäisikö olla huolissaan?Irlanninsusikoira on seurakoira. Kuuluu vinttikoiriin, noihin hurjiin tappajiin...
Se on - nimensä mukaan - muokattu susien tappamiseen. Ja pystyy sellaisen tappamaankin.
Se siitä sun seurakoirastas, rva Puupää.
Koeta nyt tajuta ettei sitä susien tappajaa enää ole. Se kuoli sukupuuttoon. Sitten tehtailtiin samannäköinen koira eri rotuja yhdistämällä joista osassa oli vielä rippeitä siitä alkeperäisestä koirasta. Esim käytettiin tanskandoggia joka on ollut catch dog eli kiinniottaa ja ajaa saalista niin että metsästäjä saa ammuttua elukan.
Vierailija kirjoitti:
Ammattitaitoinen koirakouluttaja paikalle. Esimm pitbullit ovat HYVIN KOULUITETTUINA erittäin lapsirakkaita
No tästähän eli pitkään se legenda että pitbullia on käytetty "Nanny dogina" kunnes jenkkiläinen pitbull-yhdistyskin joutui myöntämään että kyseessä on vaarallinen myytti.
En ymmärrä miksi nykyään noin käyttäytyviä koiria pidetään normaaleina. Ei ennen tuollaista olisi suvaittu.
Vierailija kirjoitti:
Ammattitaitoinen koirakouluttaja paikalle. Esimm pitbullit ovat HYVIN KOULUITETTUINA erittäin lapsirakkaita
Mutta arvaamattomia ja vahingossa voivat olla tappavia. Ongelma ei ole pitbullin käyttäytyminen, vaan kyky tappaa ja vähintäänkin kyky tehdä erittäin pahaa jälkeä. Saman rodun sisällä on eri jalostus linjoja. Idässä, mistä.meille tulee paljon koiria, jalostetaan äkäisempiä koiria. Lännessä.sama rotukoira, voi olla paljon lempeämpi. Jos otat pitbullin taistelulinjansta, niin kyllä sellainen osaa tappaa.
Hyvä että AP on hereillä näköpiirissä siintävän ongelman suhteen. Meillä oli hieman vastaava tilanne kun omistimme erittäin rakkaan mutta myös erittäin luonnevikaisen koiran. Päätimme että koiran elinaikana ei mitään muuta elävää olentoa taloon tule, koska halusimme tarjota koiralle täyden elämän siitä huolimatta että se oli tikittävä aikapommi.
Koiralle voi aina käydä pikku "vahinko" ja sitten problem solved. Syötä sille vaikka jotain ei-niin-terveellistä lenkillä 😉 mutta muista peittää jälkeesi hyvin, ettei mies hoksaa kuka on syyllinen...
Vierailija kirjoitti:
Koiralle voi aina käydä pikku "vahinko" ja sitten problem solved. Syötä sille vaikka jotain ei-niin-terveellistä lenkillä 😉 mutta muista peittää jälkeesi hyvin, ettei mies hoksaa kuka on syyllinen...
Onko sinulla koskaan todettu psykopaattisia piirteitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla koskaan todettu psykopaattisia piirteitä?
Miksi kieltää tosiasia, että tämä on helpoin ratkaisu jos haluaa pitää miehen ja saada lapsen mutta haluaa koirasta eroon eikä mies suostu siihen🤔 se on vaan eläin ja ilmeisesti ei ihan täysillä käyvä jos on ilmennyt jo aggressiivista käytöstä.