Miksi ihmiset tykkäävät käydä festareilla?
Kumminkin niissä käyvät ihmiset ovat yleensä sitä mieltä, että musiikki niissä on paskaa, samoin pelkkä sisäänpääsylippu maksaa usein toista sataa euroa, samoin yhdestä 0,33 l:n oluttölkistä tai puolikkaasta mikropizzasta joutuu usein maksamaan 6-7 € jne.
Mikä niissä festarialueissa niin kiehtoo, että niihin päästäkseen kannattaa maksaa itsensä kipeäksi? Vai onko kyse vaan päättömästä joukkohysteriasta?
Kommentit (23)
Jos on joku hyvä bändi, siitä tulee mieletön fiilis. Ei kai kukaan niin lammas ole että menee festareille jos ei niistä tykkää?
Kyllä mä poistun festarialueelta kun Popeda on tulossa. Katson vain ne mistä pidän.
Kannattaa myös käydä festareilla joissa ruuan laatuun panostettu. Missä ap käyt kun saat mikropitsaa? Vai etkö ole oikeasti ollut festareilla?
Etsitään seksiseuraa ja yöllä teltta heiluu!
Festareilla onhyvää musiikkia, hauskanpitoa samanhenkisessä seurassa ja uusia(kin) tuttavuuksia.
Toiset meistä on vain sosiaalisempia.
Tiedän kyllä Suomen kansan syvissä riveissä olevan kosolti heitä, jotka eivät mistään musiikista mitään ymmärrä ja joiden käsitys hauskanpidosta on juoda mahdollisimman paljon pirkkakaljaa yksin omassa kotonaan.
A) Koska mä haluan mennä festareille hyvää musaa kuulemaan, B) Mulla on siihen varaa eikä tarvitse juomien tai ruokien hinnoista kantaa huolta.
Vierailija kirjoitti:
Jos on joku hyvä bändi, siitä tulee mieletön fiilis. Ei kai kukaan niin lammas ole että menee festareille jos ei niistä tykkää?
Kyllä mä poistun festarialueelta kun Popeda on tulossa. Katson vain ne mistä pidän.
Kannattaa myös käydä festareilla joissa ruuan laatuun panostettu. Missä ap käyt kun saat mikropitsaa? Vai etkö ole oikeasti ollut festareilla?
Kyllä ainakin useimmat ihmiset, joiden kanssa olen puhunut, sanovat, että eivät mene esim. Ruisrockiin musiikin takia vaan koska haluavat päästä festarialueelle hengailemaan.
Ainakin DBTL:ssa kun kävin muutama vuosi sitten, niin siellä myytiin puolikkaita höyrystettyjä Denniksen mikropizzoja 6 tai 7 euron hintaan.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin useimmat ihmiset, joiden kanssa olen puhunut, sanovat, että eivät mene esim. Ruisrockiin musiikin takia vaan koska haluavat päästä festarialueelle hengailemaan.
Ainakin DBTL:ssa kun kävin muutama vuosi sitten, niin siellä myytiin puolikkaita höyrystettyjä Denniksen mikropizzoja 6 tai 7 euron hintaan.
AP
Ja jollei niissä ole mikropizzoja, niin sitten jotain muuta täysin luokatonta roskaruokamättöä. Muistan vieläkin sen löyhkän, mikä lähti ihmisten maahan heivaamista puoliksi syödyistä fish n chips-annoksista 30 asteen helteellä vuosia sitten Ruisrockissa.
AP
Minulle festarit on vähän niin kuin buffetti, paljon erilaisia esiintyjiä, osa aivan uusia minulle, niitä sitten käyn katsomassa fiiliksen mukaan.
Pidän myös ihmisvilinän katselusta, ihmiset ovat hyvällä tuulella ja panostaneet asuihinsa. Musiikin lisäksi löytyy aluetaidetta ja muuta oheistoimintaa.
Minä tosin en valita lippuhinnoista, joko ohjelmisto on hintansa arvoinen tai sitten jätän menemättä (esim Ruisrock).
Vierailija kirjoitti:
Minulle festarit on vähän niin kuin buffetti, paljon erilaisia esiintyjiä, osa aivan uusia minulle, niitä sitten käyn katsomassa fiiliksen mukaan.
Pidän myös ihmisvilinän katselusta, ihmiset ovat hyvällä tuulella ja panostaneet asuihinsa. Musiikin lisäksi löytyy aluetaidetta ja muuta oheistoimintaa.
Minä tosin en valita lippuhinnoista, joko ohjelmisto on hintansa arvoinen tai sitten jätän menemättä (esim Ruisrock).
Ymmärrän sen, että joku menee festareille katsomaan jotain lempiartistiaan, mutta se tuntuu oudolta, että miksi joku menee festareille, vaikkei juurikaan diggaa esitettävästä musiikista.
AP
Ihmisiä sinne mennään tapaamaan. Mitä vanhemmaksi tulee sitä vähemmän bändit kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä sinne mennään tapaamaan. Mitä vanhemmaksi tulee sitä vähemmän bändit kiinnostaa.
Ehkä se sitten on niin. Itse en vaan saa mitään otetta ventovieraista ihmismassoista eikä mulla ole edes yhtään kaveria seuraksi festareille.
AP
Mä en oikeen tykkää festareista.
Mieluumin meen klubi/areenakeikalle kattoo jotain bändii mitä ehdottomasti haluun + lämppäri(t) =)
Jotkut ihmiset viihtyy paikoissa joissa on paljon ihmisiä ja menoa ja meininkiä. Itseäni sellaiset paikat lähinnä ahdistaa enkä ikinä menisi (en mennyt nuorenakaan) millekään festareille. Mieluummin luonnon rauhaan yksin. Mutta meitä on erilaisia, ja paljon on niitä jotka tykkää käydä erilaisissa joukkotapahtumissa.
Musiikin kuuntelussakin joillekin se muu yleisö ja sen reaktiot luo lisätunnelmaa, jota ei saa kotona tallenteita kuuntelemalla. Itselleni taas ihmistungos pilaisi koko elämyksen joten en käy konserteissa, festareilla tms.
Seksiseura ja someen saa räpsittyä kuvia niin on ”mielenkiintoinen” ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset viihtyy paikoissa joissa on paljon ihmisiä ja menoa ja meininkiä. Itseäni sellaiset paikat lähinnä ahdistaa enkä ikinä menisi (en mennyt nuorenakaan) millekään festareille. Mieluummin luonnon rauhaan yksin. Mutta meitä on erilaisia, ja paljon on niitä jotka tykkää käydä erilaisissa joukkotapahtumissa.
Musiikin kuuntelussakin joillekin se muu yleisö ja sen reaktiot luo lisätunnelmaa, jota ei saa kotona tallenteita kuuntelemalla. Itselleni taas ihmistungos pilaisi koko elämyksen joten en käy konserteissa, festareilla tms.
Et siis ole koskaan käynyt festareilla? Minäkään en viihdy tungoksessa, mutta festareilla väki jakaantuu isohkolle alueelle, joten on mahdollista tarkkailla ihmisiä rauhassa (ellei ehdoin tahdoin halua tunkea oluttelttaan tai päälavan lähelle).
Ei festareista ole tietenkään pakko tykätä, mutta halusin vaan tuoda esiin näkökulman, että kaltaiseni erakko voi myös viihtyä festareilla.
Menen ensisijaisesti artistien takia. Tunnelmasta pidän myös, mutta pelkästään sen takia en menisi.
Oletteko koskaan edes olleet festareilla? Hyvää musiikkia, iloisia ihmisiä ja (toivottavasti) aurinkoa.
Steelfest ja Tuska, ei sinne mennä kuin musiikin takia.
Niinpä! Seistään sumpussa katselemassa kun lavalla joku haaristelee tai tekee jotain jolla saa ihmisten huomion(musiikki ei ole ollut aikoihin pääasia), kallista on, jonoja on, meteli kauhea jne jne. Tuska ollut piristävä poikkeus.