Mitä ja miten paljon herkkuja syötte keskimäärin viikossa?
Ja paljon painatte? Olette pitkiä? Saa luetella vaikka herkut mitä olette tällä viikolla syöneet.
Mun herkut tällä viikolla:
Pala kakkua lounaalla
1 pieni suklaabrownie
Geisha levy
Linssisipsipussi
Karkkipussi
Aika paljon menny tällä viikolla... Mittani 63kg/160cm
Kommentit (114)
Miksi pizza on sen roskempaa ruokaa kuin vaikka kotona tehty lasagne? Tai joku viikonlopun porsaanpaisti ja kermaperunat?
Tähän mennessä tällä viikolla
2 pullaa
2 riviä suklaata
Pari karkkia jotka oli jäänyt viikonlopulta
160 cm ja 64 kg
3-4 maustettua jugurttia tai rahkaa,
3-4 pullaa (kuluneella viikolla 2 runebergin torttua),
pari suklaakonvehtia,
1 kauraleipäsiivu marmeladilla,
kourallinen irtsareita ja pähkinöitä.
Tuossa viikon herkut.
Vierailija kirjoitti:
3-4 maustettua jugurttia tai rahkaa,
3-4 pullaa (kuluneella viikolla 2 runebergin torttua),
pari suklaakonvehtia,
1 kauraleipäsiivu marmeladilla,
kourallinen irtsareita ja pähkinöitä.Tuossa viikon herkut.
7 kiloa ylipainoa
Tällä viikolla yksi tähtitorttu dumlekarkilla.
163cm
75,9kg
Tiputusta viime viikolta 300g, mutta viime viikolla herkuttelin enemmän:
40cl punaviiniä
5 mozzarellasuklaakuulaa
2 päivää isoja pasta-annoksia ilman rehuja
Yksi ravintolakäynti, jossa söin blinejä ja join 12cl valkoviiniä, lisäksi kaloripitoinen salaattipöytä
Tänään runebergintorttu.
Eilen maxi Tupla -patukka.
Toissapäivänä kaakao vaahtokarkeilla.
Muutama päivä sitten 150g pussi sipsiä ja puoli purkkia kermaviilidippiä sekä 0,33 limu.
Sitä kauemmas en muista, mutta lähes päivittäin tulee joku herkku syötyä.
174cm / 62kg / 29v nainen olen.
Vierailija kirjoitti:
Tällä viikolla yksi tähtitorttu dumlekarkilla.
163cm
75,9kgTiputusta viime viikolta 300g, mutta viime viikolla herkuttelin enemmän:
40cl punaviiniä
5 mozzarellasuklaakuulaa
2 päivää isoja pasta-annoksia ilman rehuja
Yksi ravintolakäynti, jossa söin blinejä ja join 12cl valkoviiniä, lisäksi kaloripitoinen salaattipöytä
Mozzarellasuklaakuula?? Anteeksi mikä se on olevinaan, järkytyin mielikuvasta :D
Tällä viikolla olen syönyt lähinnä joulusta jääneitä suklaita. Normaaliin viikkoon mulla kuuluu yleensä vähintään yksi pussi karkkia, yksi pizza, suklaata ja colaa. Usein myös viikonloppuna sipsejä ja juustoja. Nyt yritän kuitenkin säästää rahaa, joten jää ehkä herkut tulevaisuudessa vähän vähemmälle... 65kg/170cm.
Muutaman pikku pätkis palan
Yhden köyhän ritarin
Unelma tortun palan
Pullaa
Pari suklaapalaa
Limua
Hampparin
175 cm, 67 kg. Syön yleensä kerran viikossa vähän enemmän herkkuja, kuten 200-300 g karkkia tai keksipaketin tai jäätelöä jne. ja muina päivinä syön terveellisesti. Ei mua ilahduta yhtään joku yksi pieni suklaapala silloin tällöin, on saatava vetää koko levy :'D
Nyt oli lomaviikko, joten herkuttelin selvästi enemmän kuin normaalisti
Kaksi laskiaispullaa
3 suklaasuukkoa
2 kakkupalaa
8 palaa suklaata
Normaalisti ehkä kolmasosa tuosta. BMI 26.
Joka päivä pari suklaa patukkaa ja 3-5 pullaa tai kakkupalaa. Keksejä menee viikossa pari pakettia.
N38, 163cm ja 57kg.
Olen 162 cm ja 75 kiloa. Varsinaisia hemuja en harrasta, mutta eilen join pullon Malaga-viiniä.
- Ihanan ystävänpäivämuffinsin
- pala omppupiirakkaa
- kaks riviä suklaata
- 3 tuulihattua
- jonkun suklaaleivoksen
- jätskiä pienen annoksen
- 2 suklaalla päällystettyä riisikakkua
167 ja 58kg
Minä syön herkkuja kaikkien muidenkin edestä. Joka päivä syön jotain hyvää, esim nyt viikonloppuna olen leiponut kinderpiirakkaa ja syönyt jo viisi palasta tähän mennessä. Lisäksi olen syönyt herkkuna pizzaa ja kokista.
Yleensävsyön karkkia. Ihan pussi menee kerralla ja yks per päivä.
161cm/54kg
Syön jatkuvasti herkkuja.
Olen loistava kokki.
Aamu alkaa lattella, pirtelöllä ja herkkuvoileivällä ja jatkuu samaan tyyliin.
Tummaa suklaata 85% levyllisen
3 laskiaispullaa
1 ystävänpäiväleivos
joku 15kpl erilaisia karkkeja
Ette ole tosissanne :( luen täällä hoikkien ihmisten vastauksia ja olen ymmälläni. Itse herkuttelen max kerran viikossa esim puoli levyä suklaata tai 100 g sipsejä. Lisäksi harvakseltaan kahvin kanssa yksi leivos/pulla. 1-2 kertaa kuussa käydään ulkona syömässä pizzaa, hampurilaista tai muuta missä ei rasvaa ole säästelty. Liikun lähes joka päivä. Ja olen 10 kg ylipainoinen ja yritän epätoivoisesti pudottaa painoa. Kai te hoikat syötte sitten vaan muuta ruokaa niin vähän? :D
Herkkujen syönti on verrattavissa alkoholiin. Aiheuttaa lyhyellä aikavälillä mielialan nousun mutta pidemmällä aikavälillä sokeri heikentää mielialaa. Lisäksi seurauksena usein painon nousu, mikä taas entisestään heikentää mielialaa.
Makean syönti joskus ja vähän on tietysti ihan ok. Mutta monilla on määrät ihan liian suuria. Etenkin jos energian kulutus on henkilöllä vähäistä.
Herkuista suklaa on varmasti siinä mielessä poikkeus että erityisesti tumma suklaa toimii jossain määrin myös mielialalääkkeenä.