Jäin kiinni kannabiksesta huumetestissä. Olen päiväkodissa töissä.
Mitä mieltä? Olisinko mielestäsi ansainnut potkut? Olisiko mielestäsi asian pitänyt antaa olla? Polttelu on ollut mulla hyvin satunnaista, mutta pienellä paikkakunnalla sana kiirii nopeasti ja työnantaja vaati multa huumetestiä. Kannabis oli positiivinen ja nyt olen sitoutunut lopettamaan ja antamaan seuloja kahden viikon välein, sekä toimittamaan niistä todistukset työnantajalleni. Töissä en ole koskaan ollut millään tavalla päihtyneenä, enkä käytä mitään muita päihteitä. Pomo suhtautui asiaan melko (yllättävän) rennosti, ei antanut minulle edes varoitusta. Mielenkiinnosta kyselen, mitä mieltä ihmiset on tällaisesta? Itse toivoisin että suomessa kannabiksen demonisointi lopetettaisiin ja pidän alkoholia huomattavasti vaarallisempana.
Kommentit (634)
No en haluaisi että huumeiden käyttäjä hoitaisi lastani.
Kannabiksen vähäinenkin, mutta toistuva käyttö aiheuttaa haittoja. Esimerkiksi huomiokyvyn huonontumista ja muuta ”tylstymistä”. Sellainen henkilö ei ole pätevä ottamaan vastuuta lapsista. Kuten ei myöskään henkilö, joka osoittaa tällaista piittaamattomuutta laista.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan lasten vanhemmat tulevat painostamaan pomoasi, joten kyllä hänen on pakko irtisanoa sut. Varsinkin jos vielä mokaat, mikä on todennäköistä.
Haluaistiko itse että sun lasta hoitaa tyyppi joka tietää että joku aine on laitonta ja kielletty, mutta käyttää sitä silti? Selittelet sitten että "en mä vaikutuksen alaisena ole töissä", mutta sähän rikoit jo työnantajan ja lainsäätäjän lakeja vastaan joten kuka uskoo sun pitävän sanasi tässäkään?
Ei kukaan.
Niin. Sama tilannehan voisi olla jonkun heroiinin käyttäjällä. "En mä piikitä itseäni kun olen töissä".
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kuuluukin : miksi sitä piitä väen vängällä vetää naamaansa kun kerran tietää tasan tarkkaan sen olevan laitonta?
No rehellisesti sanottuna siksi, koska en tiennyt jääväni kiinni! :D polttelu ei ole haitannut töissä käymistäni millään tavalla. Mutta kuten jo sanoinkin, aion lopettaa. Eli ei ole pakko väen vängällä ”vetää naamaan” yhtään mitään.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan lasten vanhemmat tulevat painostamaan pomoasi, joten kyllä hänen on pakko irtisanoa sut. Varsinkin jos vielä mokaat, mikä on todennäköistä.
Haluaistiko itse että sun lasta hoitaa tyyppi joka tietää että joku aine on laitonta ja kielletty, mutta käyttää sitä silti? Selittelet sitten että "en mä vaikutuksen alaisena ole töissä", mutta sähän rikoit jo työnantajan ja lainsäätäjän lakeja vastaan joten kuka uskoo sun pitävän sanasi tässäkään?
Ei kukaan.
Niin. Sama tilannehan voisi olla jonkun heroiinin käyttäjällä. "En mä piikitä itseäni kun olen töissä".
Ootko tosiaan sitä mieltä että kannabista ja heroiinia voi verrata keskenään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan.
Kummatkin ovat laittomia.
Vierailija kirjoitti:
No, ne voi antaa sulle sitten myöhemmin potkut jostain mitättömältä tuntuvasta asiasta. Pomo voi tietysti vaikuttaa rennolta. Mistä tietää vaikka itsekin pössyttelis. Monet kuitenkin tuomitsee kaiken pössyttelyn, ja varsinkin jos oot jäänyt kiinni. Sä oot monille täys nisti.
Odotellaan meneekö 10 vai 20 vuotta että on täälläkin laillista.
Nimenomaan. Tässä on vielä kyseessä pieni paikkakunta, missä suhtautuminen kannabikseen on aika ahdasmielistä. Nistin maine seuraa mua varmaan vielä pitkään..
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan.
No se on tosi. Mutta se onkin varmaan ainoa yhdistävä tekijä :D
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ne voi antaa sulle sitten myöhemmin potkut jostain mitättömältä tuntuvasta asiasta. Pomo voi tietysti vaikuttaa rennolta. Mistä tietää vaikka itsekin pössyttelis. Monet kuitenkin tuomitsee kaiken pössyttelyn, ja varsinkin jos oot jäänyt kiinni. Sä oot monille täys nisti.
Odotellaan meneekö 10 vai 20 vuotta että on täälläkin laillista.
Nimenomaan. Tässä on vielä kyseessä pieni paikkakunta, missä suhtautuminen kannabikseen on aika ahdasmielistä. Nistin maine seuraa mua varmaan vielä pitkään..
-ap
Se on ihan oikein sinulle. Jos kerran ”aioit lopettaa” niin mikset sitten lopettanut?
Niinpä. Kun et pystynyt. Kuten nistit yleensäkään eivät pysty..
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet taas. Jos hoitoalalla olet, potkut tulee. Ja rangaistus rikoslain mukaan.
Hoitoon ohjaus taitaa kylläkin olla se eka toimenpide.
kenkää pitäisi antaa, luultavasti muut varastamaasi omaisuutta rahoittaaksesi "satunnaisen" harrastuksesi
Miksi se pomo vaati huumetestejä jos kerta positiivisellakaan tuloksella ei ollut kuitenkaan mitään vaikutusta?
Potkut heti huumeiden käyttäjälle ja vielä kun työskentelee lasten kanssa. Ja teillä muuten aina tuo sama perustelu vailla pohjaa eli on vaarattomampaa kuin alkoholi. Ette edes ymmärrä miten absurdia on verrata toiseen päihteeseen. Olisi eri asia jos olisi vaikka vaarattomampaa kuin puhtaan veden juonti. Ja muutenkin, tuntemani entiset koulukaverit jotka hekin "silloin tällöin" pössyttelevät ovat kyllä ihan nistejä nykyisin niin kuin kaikki muutkin pilven polttajat. Ette vain itse näe sitä. Silmät seisovat päässä, järjen juoksu on huomattavasti hitaampaa kuin aikaisemmin yms. Luulette ettei vaikuta mitenkään ja on vaaratonta. Se on ensimmäinen merkki käytön vaaroista että aivosoluja on tuhoutunut niin paljon ettei näe enää päihteiden (mukaan lukien muutkin huumeet, alkoholi yms) vaaroja ja kehtaa julkisesti sanoa ääneen ettei kannabiksen käytöllä ole haittoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä näitä kannabiksen puolusteluketjuja? Eikö teidän alalla pidä toimittaa rikostaustaote ja jos siinä on merkintää, niin ei ole sovelias töihin. Luulisi tuon olevan syy irtisanoa työntekijä.
Oon toimittanut jo aiemmin rikosrekisteriotteen, joka oli vailla merkinnän merkintää. Yhden kerran eläissäni oon saanut sakot, kun en käyttänyt turvavyötä. Ilmeisesti mua kuitenkin pidetään aika luotettavana ja hyvänä työntekijänä, kun sain pitää työpaikkani.
Selvä provo, vaikka yleensä en huutele provoaloituksista.
Sun tulis tietää, ettei rikostaustaotetta esitetä kuin tietyistä rikoksista, jotka voi vaarantaa lasten ja nuorten/kehitysvammaisten turvallisuuden. Näitä ovat mm. huume- ja väkivaltarikokset. Kaikkia ei saa rekisteristä pyytää, vain oleelliset.
Varmasti ei pomosi naureskellut. Jos sun seulat ei ollu puhtaat, pössyttelystäsi ei ollut kovinkaan paljon aikaa ja täten aineita elimistössäsi vielä työaikana. Ei hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten asenteet on hurjasti muuttuneet, teknisesti laitonta toki, mutta kuitenkin suurin osa hyväksyy käytön. Pian laillistuu.
Ei hyväksy. Tämä on sitä omaa kupla-ajatteluasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan.
-ap
Sinähän sen ilmeisesti tiedät.
Sitten vielä itket että "nistin maine seuraa", niin kuin se olisi virheellinen tieto. Näköjään olet kuitenkin itse täysin syyllinen maineeseesi.
Kiva kun saadaan kärsiä ikivanhasta kieltolaista jolle ei ole koskaan ollut perusteita. Aine joka on vähemmän riippuvuutta aiheuttava kuin kahvi, jonka yliannostukseen ei voi kuolla, ja jolla on erittäin huomattavia terveyshyötyjä jopa syövän hoidossa, on demonisoitu ja sen käyttäjät leimattu narkkareiksi :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan.
-ap
Enpä paljon hymiöitä viljelisi sinun tilanteessasi. Et taida itse ymmärtää miten vakavasta asiasta on kyse.
Jokin aivohäiriö?
Syönyt jotain myrkyllistä, esim kemikaaleja tai sieniä vahingossa?
Vierailija kirjoitti:
Jokin aivohäiriö?
Syönyt jotain myrkyllistä, esim kemikaaleja tai sieniä vahingossa?
Sori, tuli väärää ketjuun. Piti mennä tonne 6-vuotias sekosi -otsikon alle.
Ei kukaan.